Gå til innhold

Skravletråd for november/desember barn 2011

Smørblomst82

Anbefalte innlegg

1. søndag i advent er datoen eg begynner å pynte. Då er det opp med adventsstakane og stjernene i vindauga, adventsstaken skal på bordet (med eitt tent lys), julemusikken skal på, masse koselege julelysestakar og telys og vekk med turkise/kvite/svarte dukar og på med raude/lilla dukar :) Juhu, eg gler meg! :hoppendeglad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Var hos jordmor idag, og fikk endelig "klarsignal" for å kunne dra og besøke føden. Jeg er nemlig kontrollfreak, og hvis det hadde vært opp til meg, så hadde jeg gjerne vært på besøk der i uke 25 allerede :sjenert:

Forrige gang jeg var der (for 2 uker siden) så hadde jeg gått opp 2 kg på to uker, så jeg var glad for at jeg bare hadde gått opp rundt en halv kilo nå. :)

Hun fant proteiner i urinen min, men det var minimalt, sa hun, så ingenting å bekymre seg for :sukk:

Gleder meg mye til torsdag, da skal jeg nemlig på ultralyd for å estimere vekt OG besøk på føden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg masse til advent og julen jeg også. Elsker å pynte. En del ting blir satt opp første søndag i advent så så blir det nok litt etter litt med mer pynt. Må se an formen og tida litt i år :rodmer: Så mulig jeg tar alt på en gang også.. så slipper jeg noe mer stress.

Svigers kommer for å ta storrent her nå i november og eller det blir det bare å holde det ryddig og rent til jul... Er ikke så opptatt av å ha storrengjøring til jul egentlig :sjenert: så lenge det ser ryddig ut og man tar gulv og tørker støv er jeg fornøyd :)

Spennende med sykehusbesøk da Niennas :)

Håper noen føder denne uken :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rubie har vore litt stille i det siste, syns eg.. Har det skjedd noko, skal tru?? :popcorn: Eg er spent på alle sine vegne! :fnise:

Vi var på omvisning på føden i oktober forresten, og eg syns det var veldig greit å få vite litt om kvar vi skulle gå, og når vi skal ringe og sånn. Lykke til med ditt sjukehusbesøk, Niennas! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rubie ja...var det ikke hun som fikk klarsignal på å bli satt igang nå snart da? :bond: Eller er det jeg som blander kortene nå, var det noen andre? *må lete litt lengre opp på siden her etterpå* OMG enn om hun ligger å føder eller har født da?! :bolledeig:

Edit: JODA! På torsdag, 10.11.11. Kanskje hun ikke rakk å bli satt igang, at det skjedde litt før? :popcorn:

Endret av Knøtteliten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hmmm... mystefystisk.

Hun har ikke vært aktiv hverken her eller på et annet forum på noen dager nå... Så kanskje kanskje. Ingen som er sladris for henne?

Jeg begynte i dag å få følelsen av en baby som glir litt lenger ned. Noe jeg hadde mot slutten med forrige. Syns også at magen min er veldig langt nede nå. Har allerede problemer med å gå med bekkenbelte mitt, det faller av fordi magen er i veien. Sist kunne jeg ikke bruke det av samme grunn når jeg passerte termin. Syns det er litt tidlig enda, selv om jeg begynner å bli litt lei. :sjenert:

Kan fint få lov til å holde seg inne der i hvert fall 4-5 uker til. Så når jeg å bake litt julekaker og i alle fall begynne med modningsakupunktur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utålmodig! (sånn - måtte bare få det ut!!!!) hehe...

for jeg er vel en av dem som burde føde snart... jeg - og Teriyaki??? (hvor er du? Har det skjedd noe?) :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utålmodig! (sånn - måtte bare få det ut!!!!) hehe...

for jeg er vel en av dem som burde føde snart... jeg - og Teriyaki??? (hvor er du? Har det skjedd noe?) :-D

Er her jeg! Har nok ikke skjedd noe, og i morgen har han forbud mot å komme da kjæresten har bursdag :fnise: Men du kan godt føde i stedet for meg i morgen! :jepp: Så kan jeg føde på fredag! :nigo:

Jeg har sladdris, men hun blir nok bare å sladre i dagboken min. Men jeg får nok alltids tid til å si i fra at det begynner å skje ting her inne før vi drar på sykehuset, så da kan dere jo eventuelt bare kikke i dagboken min etter oppdateringer fra Kisskissbangbang. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen. Lenge siden sist! :fnise:

Tvillingene mine ble født fredag 041111! De kom i stor fart etter vannavgang torsdag ettermiddag og var ute natt til fredag kl 0123 og 0159. Vanlig fødsel med litt hjelp av tang på slutten.

De var store begge to: Jenta var 48 cm og 3430 g og gutten var 48 cm og 3100 g. Kom hjem fra klinikken i går. Deilig å være hjemme igjen. Nå våkner de og vil ha mat, kan skrive mer siden. Prøver å legge ved et lite bilde.

post-20370-0-78208800-1320748486_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så herlige dem er :) og gratulerer så mye. Kos dere masse fremover..

Ja nå burde det skje noe for Teriyaki og Trulte snart. Krysser fingrene for dere.

Selv så sover jeg utrolig lite. Får ikke sove lenge om morran og det er veldig uvant. Så i dag har jeg ihvertfall fått utnyttet dagen siden jeg har vært våken siden 06!!

Ellers så har magen synket litt til og det stikker og stikker.. en del kynnere også. Samboer håper virkelig han kommer snart, men jeg har ikke helt trua på at det skjer noe før termin ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv så sover jeg utrolig lite. Får ikke sove lenge om morran og det er veldig uvant. Så i dag har jeg ihvertfall fått utnyttet dagen siden jeg har vært våken siden 06!!

sånn har jeg det også! sover ekstremt dårlig om natta - men den lille formiddagsluren mellom 11-12, den er heeeerlig og jeg sover som en stein! er igrunnen ingen logikk i det! hehe :-)

PS; herlige tvillinger over her!! Tipper du har nok å henge fingrene i fremover nå! Gratulerer så mye!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye, Rubie! De var nydelige! :)

Jeg understreker igjen at alle burde skaffe seg en sladris, som Teriyaki har. :) Mye enklere å få vite noe da. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei alle sammen. Lenge siden sist! :fnise:

Tvillingene mine ble født fredag 041111! De kom i stor fart etter vannavgang torsdag ettermiddag og var ute natt til fredag kl 0123 og 0159. Vanlig fødsel med litt hjelp av tang på slutten.

De var store begge to: Jenta var 48 cm og 3430 g og gutten var 48 cm og 3100 g. Kom hjem fra klinikken i går. Deilig å være hjemme igjen. Nå våkner de og vil ha mat, kan skrive mer siden. Prøver å legge ved et lite bilde.

post-20370-0-78208800-1320748486_thumb.j

Såååå nydelege!! :rodmer:

Gratulerer så mykje! :strix: :strix:

No er det berre å vente spent på kven som blir nestemann ut ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer Rubie :) De var skjønne å jeg gleder meg om mulig enda mer til jeg har fått min :jepp:

Soving ja huff. Sover elendig om natta jeg også. Bare 3 og en halv uke til termin nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...