Gå til innhold

Skravletråd for november/desember barn 2011

Smørblomst82

Anbefalte innlegg

Gjest frøken am

Var innom føden i Drammen - tullete jordmødre...

Det var INGENTING å tenke på, det jeg hadde kjent var hodet som festet seg, så det kan IKKE ha kommet i tak slik jeg sa.

Okei... :overrasket:

Tar og ringer ahus etterpå, jeg vil vite litt mer enn bare hjertefrekvensen på babyen ettersom mannen skal til England på torsdag! :bond:

De KAN sjekke om jeg vil det, men det gjorde de jaggu ikke på Drammen.

Åhh det er så forbanna irriterende å ikke bli tatt på alvor!

Som om jeg ikke kan kjenne hva som skjer med kroppen min bare fordi jeg er førstegangs! :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest frøken am

Nei :(

Hun sa at de ikke ville plukke oppi der uten at jeg har tydelige rier!

Men jeg vet jo at man KAN ha åpning uten å ha hatt rier :sukk:

Hvordan er det med dere da? :)

Endret av frøken am
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rareste jeg har hørt. Mente det var helt vanlig at de undersøkte oppi der for å sjekke om det var åpning når slike ting skjedde jeg. Ellers kan de jo strengt tatt ikke vite om noe har skjedd.

Jeg er i fin form. 28 dager til termin :) lite kynnere å alt ser greit ut :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjipt at du ikke føler at du blir tatt på alvor. Ikke noe gøy å ha dårlig opplevelse fra det stedet man skal føde på. Man er tross alt i en svært sårbar situasjon da. Ang. det med å sjekke åpning er nok bare fordi de ikke vil tukle med ting, i forhold til å ende opp med å starte fødselen. Du er jo såpass langt på vei at det er nok ingen stor fare dersom fødselen skulle starte, men samtidig er det jo noen uker til babyen er fullbåren. Så de vil nok ikke sjekke åpning før de eventuelt er sikker på at du har rier, og akkurat det skjønner jeg. Selv om det så klart føles kjipt å ikke få vite om det er noe på gang eller ei.

__

Formen min er fin, bortsett fra at jeg plages av veldig øm livmor. Har hørt det kan indikere svangerskapsforgiftning, men har ingen andre symptomer. Hadde litt blodceller (hvite) i urinen forrige legekontroll for en og en halv uke siden da, men jeg vet ikke om det har med svangerskapsforgiftning? :klo: Vet at proteiner i urinen kan idikere forgiftning, men blodceller? Blodtrykket mitt var normalt, om enn litt høyere enn hva jeg selv pleier å ha, men likevell innenfor normalen. Så er egentlig ikke så bekmyret. Kjenner likevell jeg er glad jeg skal til jordmor på mandag. :)

Edit: Kom jo forresten på at hvite blodceller har med UVI å gjøre. Det er jo noe jeg egentlig burde ha husket i og med at jeg går sykepleien :fnise: Er vist litt lost om dagen, hehe. Men har også blitt fortalt nå at øm livmor også kan indikere UVI. Så er godt jeg skal til jordmor på mandag så jeg får sjekket. :)

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt at du blir litt fortvilet, men det er helt normalt at de ikke vil ta å undersøke deg enda. De vil ikke risikere å fremprovosere rier eller at vannet går. De er også redde for infeksjoner. Jeg kjente veldig godt når hodet festet seg (uke 35) og den dagen det gjorde det var jeg svimmel, kvalm, hadde blodtrykksfall og enorme menssmerter.

Det kjennes sikkert helt forskjellig ut for alle, men du kan nok slappe helt av selv om det sikkert ikke er så lett. Men hadde det vært ordenlige rier så hadde du nok merket det. De vil nok uansett ikke stoppe en eventuel fødsel nå og det er mange som går med åpning uten at det trenger å gjøre noe.

Prøv å ta de litt rolig og hvis det fortsetter så ringer du i morgen eller på mandag.

Men sender deg en stor :klemmer: for skjønner frustrasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest frøken am

Yes, mye av det sa de også :)

Vi ville bare vite litt mer - nå er det litt usikkert om vi tør å sende sambo på tur neste helg til London :bond:

Men vi får følge med og se om det skjer noe, HÅPER ikke det! :)

Og i såfall får han bare HIVE seg på første fly!

Hjalp nå litt at du skrev det, da var ikke jm SÅ teit som jeg skulle ha det til :fnise::klemmer:

Forresten T, skal ikke føde på Drammen :) det er det nærstående sykehuset siden vi bor i Drammeb, men tar turen til Ahus når dagen kommer!

Drammen ser helt forjæ....... ut.

Men brukte de i går ;)

Ahus er jeg sterkt imponert over :jepp:

Kjenner jeg fortsatt holder ut en god stund! Det er bra :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yes, mye av det sa de også :)

Vi ville bare vite litt mer - nå er det litt usikkert om vi tør å sende sambo på tur neste helg til London :bond:

Men vi får følge med og se om det skjer noe, HÅPER ikke det! :)

Og i såfall får han bare HIVE seg på første fly!

Hjalp nå litt at du skrev det, da var ikke jm SÅ teit som jeg skulle ha det til :fnise::klemmer:

Forresten T, skal ikke føde på Drammen :) det er det nærstående sykehuset siden vi bor i Drammeb, men tar turen til Ahus når dagen kommer!

Drammen ser helt forjæ....... ut.

Men brukte de i går ;)

Ahus er jeg sterkt imponert over :jepp:

Kjenner jeg fortsatt holder ut en god stund! Det er bra :fnise:

Godt at du er litt roligere da :klemmer:

Er det en guttetur han skal på eller er det med jobb? Hvis du ikke merker noen ting så burde det nok gå fint, men hvis du blir stressa eller veldig usikker så hadde nok jeg og typen avtalt at han heller får ta den turen til London seinere.

I dag har jeg tre uker og 2 dager til termin :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det en guttetur han skal på eller er det med jobb? Hvis du ikke merker noen ting så burde det nok gå fint, men hvis du blir stressa eller veldig usikker så hadde nok jeg og typen avtalt at han heller får ta den turen til London seinere.

Det er jammen ikke lenge det! :jepp:

Her telles det også ned. Fem dager igjen! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her gjøres det alt som kan gjøres for å ikke å telle ned. Det ble så lenge å telle sist. Også er det 44 dager igjen... 48 dager til JUL!!!! :nisselue:

Nå etter hvert er vognen vi bestilte på vei over dammen. Tar ca 3 uker før den ankommer Norge. Lettere å vente på den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vogna er utrolig koselig å hente/få i posten! :jepp: Jeg var rundt 33 uker da vi hentet vognen vår, og den står nå enda på barnerommet og venter. Men ikke lenge igjen til jomfruturen nå nei! :hoppe:

48 dager til jul ja! Det er jammen ikke lenge! Jeg har såå mye julestemning for tiden. I tillegg er jeg blitt hektet på pepperkaker. Her i huset har vi spist to bokser pepperkaker i helgen :ler: Også er klementinene kjempegode nå også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jah, viss ikkje cupfinalen starta fødselen min no, så er det ingenting som starter den! :fnise: Hurra for Aafk! :nigo: Hadde høg puls på slutten der.. ;)

48 dager til jul berre?! Åååh, eg gler meg! :hoppe: Eg :hjerte: jul!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juuuuuuuul :strix: Det er så koselig det! Og i år kommer det til å bli helt spesielt :rodmer:

Vi har enda ikke bestemt oss for hvor vi skal feire jul enda men.. Vi har blitt enige om å ta det på sparket, avhengig av form, vær/temperatur og unge :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi vet med ganske stor sikkerhet hvor småen skal være, for vi er invitert til foreldrene mine.

Min bror og hans familie skal være der også. De har 2 gutter. Jeg bare håper at jeg og kjære også er der. Og aller helst med babyen utenfor magen... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal vere hos mannen min sin familie, dvs svigermor, søstra til mannen min + hennar mann og deira ungar, og deira ungar igjen..eeh, viss nokon forstod det :gjeiper: Det blir i alle fall ein heil flokk! :)

I nyttåret blir vi hos min familie (foreldra mine og søskena mine). Og neste jul blir det motsatt :)

Vi hadde eigentleg som mål å vere ferdig med julegåvene før 1. november, men det skjedde ikkje gitt.. :sjenert: Det blir nok storhandling i desember :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest frøken am

En kompistur de har planlagt i mange mnd - Devin Townsend spiller i London. Torsdag til mandag!

Sist var han i Oslo og da skulle vi dra en hel gjeng. Men jeg spøy meg flau og grønn på toget, så vi måtte bare fra hjem....stakkars mannen min :fnise:

Gleder meg veldig på hans vegne! :jepp: selv om det IKKE er min type musikk...

Snart bare 5 uker igjen! :hoppe:

Teller ned til både 37 (fullbåren), 38 (da kan hva som helst skje når som helst!) og uke 40 - da er det jo TERMIN :strix: og det betyr at sambo får en finfin juleferie hvis mini kommer rundt 18. des :Nikke:

Gleder meg til å se h*n :rodmer:

Når pynter man forresten til jul?... :klo:

Første julen jeg ikke har bodd hjemme og kom plutselig på at jeg ikke vet noenting :ler:

Har alltid vært med å dekorere, men...alt før desember er litt tidlig? :sjenert:

Gleder meg sånn! :bolledeig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når pynter man forresten til jul?... :klo:

Første julen jeg ikke har bodd hjemme og kom plutselig på at jeg ikke vet noenting :ler:

Har alltid vært med å dekorere, men...alt før desember er litt tidlig? :sjenert:

Gleder meg sånn! :bolledeig:

alle har vel forskjellige tradisjoner, her er tradisjonen at julegardiner henges opp første advent. Da pynter vi med litt adventsgreier (egentlig bare en skikkelig fin lysestake :P ) Litt uti desember så begynner vi å pynte med alt annet, etter at vi har tatt rundvasken. :) I år skal jeg be om alle de tjenestene jeg kan, orker ikke masse vasking siste måneden før fødsel. :) Har til og med ei venninne fra Trøndelag som bastant har sagt det at hun skal komme ned og rundvaske leiligheten for meg. :) Godt med sånne folk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer både adventsting og nisser fram første søndag i advendt. :sjenert: Når har jeg ikke så mye julepynt at det blir et tonn av pynt i en måned, men ja..Jeg plasserer all pynten med en gang. Det har jeg gjort i flere år. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...