Teriyaki Skrevet 3. november 2011 #821 Del Skrevet 3. november 2011 Kynnere trenger dessverre ikke å ha noen ting å si i forhold til når fødsel starter. Ikke har det særlig betydning om det er sterke eller svake kynnere heller. En kan ha gått gjennom svangerskapet med nesten null kynnere, men likevell føde før termin. Samtidig kan man ha hatt masse masse kynnere, og da også av den ubehagelige typen, men likevell gå så langt over tiden at man blir satt i gang. Kynnere er rett og slett innefektive. Masrier og menssmerter kan derimot ha noe å si for når fødsel forekommer, men ikke så mye. Masrier er i utgangspunktet inefektive rier, men kan ha en viss effekt. I alle fall i forhold til modning og til å få åpnet opp en cm eller to. Men også her kan de være så lite effektive at det ikke har noe for seg. Huff ja..Det ble nok det kjedelige svaret du helst ville unngå.. Derfor er det forøvrig lurt å ikke gå totalt inn i ventemodus kun pga. man har masse modningstegn. Det er jo positivt å kjenne at noe skjer med kroppen så klart, men det trenger ikke å bety noe i frohold til når fødsel starter. Så for å unngå å bli skuffet hver morgen man våkner opp uten at noe har skjedd, så er det nok best å bare ta det hele med knusende ro. Selv om det er vanskelig! __ Var forresten et tøft bilsete! Vi leier et Acta Graco bilsete, helt vanlig blått. Men det gjør ikke noe. 600 for et bilsete med base i seks måneder er så billig at det var ikke snakk om noe annet! Dersom man skulle komme i kollisjon, så leverer man inn det man kolliderte med, også får man ut et nytt sete uten ekstra omkostninger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest frøken am Skrevet 3. november 2011 #822 Del Skrevet 3. november 2011 Nå ødela du aalt! Nei, det blir nok ikke mye ventemodus. Mini kommer når mini kommer! Og som du skrev: kynnere er bare ineffektivt. Enig! Har hatt det siden 3. mnd eller noe slikt. Kult at dere liker setet Det var like billig med kutrekk så vi kjørte på. Storebroren hadde Akta (Acta?) Graco, helt kurrant sete! Og for en utrolig bra ordning! Kjempebra service at man får et nytt sete om man skulle krasje! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 3. november 2011 #823 Del Skrevet 3. november 2011 Hehe, ja ikke sant! Men tenker det er bedre å være klar over at det ikke trenger å bety fødsel når som helst, for da tror jeg man kan bli skuffet dersom det lar vente på seg Ja det er en veldig fin ordning! Hadde det ikke vært for at man får levere inn stol gratis og få en ny en ved krasj, så hadde jeg ikke turt å leie bilstol. Alle leverer jo inn bilstolen når de vet de får en ny en. Hvis man hadde måttet betale på nytt, så er det sikkert de som ikke hadde gjort det, og bare satset på at stolen ikke var skadet! :S Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lolita90 Skrevet 3. november 2011 #824 Del Skrevet 3. november 2011 noen som vet hvor man kan få kjøpt ett sånt her tacofat? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smørblomst82 Skrevet 3. november 2011 Forfatter #825 Del Skrevet 3. november 2011 Jeg lurte på en ting angående stønadspengene: Hvordan vet man hvor mye man må betale i skatt? Det stod det jo ingen ting om i vedtaket og jeg har jo ikke levert noe skattekort. Det er nav som skal betale til meg og ikke arbeidsgiver.. Sånt tacofat kjøpte jeg på bohus en gang husker jeg. Vet ikke om de har slike enda. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest frøken am Skrevet 3. november 2011 #826 Del Skrevet 3. november 2011 (endret) Jeg lurte på en ting angående stønadspengene: Hvordan vet man hvor mye man må betale i skatt? Det stod det jo ingen ting om i vedtaket og jeg har jo ikke levert noe skattekort. Det er nav som skal betale til meg og ikke arbeidsgiver.. Sånt tacofat kjøpte jeg på bohus en gang husker jeg. Vet ikke om de har slike enda. Hvis det er sykepenger du får så har du opparbeidet deg retten til det via tidligere jobb(-ing), og da trekker NAV automatisk skatt Endret 3. november 2011 av frøken am Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 3. november 2011 #827 Del Skrevet 3. november 2011 Hos meg leverte arbeidsgiver inn trekk- og skatteopplysninger. Vil tro det er derfra de finner ut av hvor mye som skal trekkes? Jeg får også fra NAV, ikke arbeidsgiver. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest frøken am Skrevet 3. november 2011 #828 Del Skrevet 3. november 2011 Er det vanlig å få fødselspenger fra arbgiver? Trodde det bare var NAV som utbetalte dette? Eller har jeg falt av lasset litt kanskje Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lolita90 Skrevet 3. november 2011 #829 Del Skrevet 3. november 2011 det er bare nav som utbetaler det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 3. november 2011 #830 Del Skrevet 3. november 2011 det er bare nav som utbetaler det Nei, noen får fra arbeidsgiver. Jeg vet ikke hvorofr, eller hva som avgjør det, men noen får altså permisjonspengene fra arbeidsgiveren i stedet for NAV. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lolita90 Skrevet 3. november 2011 #831 Del Skrevet 3. november 2011 det er jo fordi arbeidsgiver får av nav igjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smørblomst82 Skrevet 3. november 2011 Forfatter #832 Del Skrevet 3. november 2011 Det er opp til arbeidsgiver om de vil betale lønn i svangerskapet og få refundert fra NAV eller om NAV skal betale direkte til arbeidstaker. De som får fra arb.giver er heldige for da får man fult med feriepenger. For oss som får penger direkte fra NAV får bare utbetalt feriepenger for 12 eller 15 uker. Så er kjipt at ikke alle arbeidsgivere har denne ordningen... Min arbeidsgiver har ikke levert trekk og skatteopplysninger. Kanskje NAV henter det fra skattekontoret da.. Jeg har hatt samme jobb i flere år, så har opparbeidet meg foreldrepenger selv om jeg har vært sykemeldt noen mnd. Så da har de vel skattekortet mitt der da.. Skal ikke være lett Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 4. november 2011 #833 Del Skrevet 4. november 2011 det er jo fordi arbeidsgiver får av nav igjen Joda men måten man søker om foreldrepenger og slikt er ikke den samme om man får fra arbeidsgiver ellerfra NAV. Ikke det at jeg vet hva forskjellen er da, men.. __ Hvordan er forme nå jenter? Jeg kjenner min er dalende, men klarer fortsatt å gå en times tur. Blir riktignok en del mer sliten nå enn jeg ble for bare en uke siden. Men er ikke lenge igjen nå, så har som mål å klare å fortsette med turgåingen! Akkurat en uke til termin nå! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smørblomst82 Skrevet 4. november 2011 Forfatter #834 Del Skrevet 4. november 2011 Joda men måten man søker om foreldrepenger og slikt er ikke den samme om man får fra arbeidsgiver ellerfra NAV. Ikke det at jeg vet hva forskjellen er da, men.. __ Hvordan er forme nå jenter? Jeg kjenner min er dalende, men klarer fortsatt å gå en times tur. Blir riktignok en del mer sliten nå enn jeg ble for bare en uke siden. Men er ikke lenge igjen nå, så har som mål å klare å fortsette med turgåingen! Akkurat en uke til termin nå! Så heldig du er som har vært i så god form hele svangerskapet ditt Å gå en times tur har jeg ikke klart siden før sommeren tror jeg. Får fort vondt i bekken og blir veldig tungpusten. Formen er så som så. En del press og menssmerter og får fort vondt i ryggen.. Så er ikke så mye jeg trimmet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest frøken am Skrevet 4. november 2011 #835 Del Skrevet 4. november 2011 (endret) Så deilig at du fortsatt kan bevege deg så veldig Har vært stillesittende i mange mnd nå, får så VELDIG kynnere og vondt i rygg og bekken, så her gåes det bare om nødvendig Savner veeeeldig å trene og gleder meg til å lempe baby hos pappaen og stikke på Elixia I går begynte jeg å få noen små rier (eller masrier, men heller ikke så uskyldig). Det kom i tak hele kvelden og frem til jeg sovnet. Startet nederst ved eggstokkene, opp over hoftene og bak og rundt ryggen og ned forbi korsryggen. Nå er det som en konstant, men litt mild jernstang eller lignende rundt magen nederst. Noe hodepine, en del kvalme, en plutselig TYST baby i magen og meget tungpustet! Også føles det som om jeg skal miste underlivet! haha, det er en sær følelse. BURDE kanskje ringe føden, det kommer i tak nå og da, men ikkeno vann eller slimpropp som har vist seg, så jeg tenker at det ikke er så farlig Skal en del til før jeg ringer legen.. Men nå er jeg litt usikker. Er jo bare i uke 34! . Men vet dog ikke helt hva disse smertene kan være... Endret 4. november 2011 av frøken am Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ebitt Skrevet 4. november 2011 #836 Del Skrevet 4. november 2011 Tror nok jeg ville ringt føden altså! Særlig hvis babyen er veldig rolig i forhold til normalen. Hvordan har blodtrykket vært? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
silverdoe Skrevet 4. november 2011 #837 Del Skrevet 4. november 2011 Hovudpine og kvalme kan vel også vere eit teikn på byrjande svangerskapsforgiftning? Ring heller ein gong for mykje, enn for lite.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ebitt Skrevet 4. november 2011 #838 Del Skrevet 4. november 2011 (endret) Nettopp det jeg også tenkte på Silverdoe. Er jo 6 uker igjen til terminen også så er vel i tidligste laget for fødsel. Du får oppdatere oss etterhvert frøkem am Endret 4. november 2011 av ebitt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest frøken am Skrevet 4. november 2011 #839 Del Skrevet 4. november 2011 Åh nå skulle dere si: NEIDA ikke ring! Det er ingenting! Dessuten var planen at rubie skulle være først ute! Det med svangerskapsforgiftning var jeg ikke klar over Men jeg skal ringe NU! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 4. november 2011 #840 Del Skrevet 4. november 2011 (endret) Så heldig du er som har vært i så god form hele svangerskapet ditt Å gå en times tur har jeg ikke klart siden før sommeren tror jeg. Får fort vondt i bekken og blir veldig tungpusten. Formen er så som så. En del press og menssmerter og får fort vondt i ryggen.. Så er ikke så mye jeg trimmet Ja jeg føler meg veldig heldig i grunn! Er nok ikke alle som klarer å gå timesturer flere ganger i uka en uke før termin. Men jeg kjenner det er tyngre enn før altså! Det gjør jeg Så deilig at du fortsatt kan bevege deg så veldig Har vært stillesittende i mange mnd nå, får så VELDIG kynnere og vondt i rygg og bekken, så her gåes det bare om nødvendig Savner veeeeldig å trene og gleder meg til å lempe baby hos pappaen og stikke på Elixia I går begynte jeg å få noen små rier (eller masrier, men heller ikke så uskyldig). Det kom i tak hele kvelden og frem til jeg sovnet. Startet nederst ved eggstokkene, opp over hoftene og bak og rundt ryggen og ned forbi korsryggen. Nå er det som en konstant, men litt mild jernstang eller lignende rundt magen nederst. Noe hodepine, en del kvalme, en plutselig TYST baby i magen og meget tungpustet! Også føles det som om jeg skal miste underlivet! haha, det er en sær følelse. BURDE kanskje ringe føden, det kommer i tak nå og da, men ikkeno vann eller slimpropp som har vist seg, så jeg tenker at det ikke er så farlig Skal en del til før jeg ringer legen.. Men nå er jeg litt usikker. Er jo bare i uke 34! . Men vet dog ikke helt hva disse smertene kan være... Har nok vært heldig med en utrolig lett graviditet ja! Ingen kvalme, stort sett et helt fint bekken, fortsatt i god form osv! Må være kjipt å ha veldig vondt bekken og sånt.. Jeg synes du skal ringe føden, altså. At slimpropp eller vann ikke har kommet trenger ikke å ha noen betydning i forhold til om du er i fødsel eller ikke. Hvis du er i fødsel så vil de vel kanskje prøve å stoppe den (vet ikke hva som er grensen der), så da er det viktig å komme inn så tidlig som mulig! Og dersom det ikke er noe farlig, så får du i alle fall en bekreftelse på det. Edit: Bra du valgte å ringe! Du får oppdatere hvordan det går! Endret 4. november 2011 av Teriyaki Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå