Gå til innhold

Skravletråd for november/desember barn 2011

Smørblomst82

Anbefalte innlegg

Kjempefine mager! :rodmer:

Her er sex-livet også tilnærmet som før. Blir vel fra 2-5 ganger i uken, alt ettersom. Jeg har ikke like stor lyst som før, men jeg elsker nærheten kanskje mer enn noen gang. Selv om jeg føler meg som verdens minst smidige partner :gjeiper: men mannens lyst er heldigvis like stor. (Jeg sier heldigvis, for jeg hadde kommet til å syntes det var sårt om han ikke ville ha meg pga magen..kanskje derfor jeg har sånn ekstra behov for nærheten for tiden også, godt med bekreftelse på at man er likt, tross alle forandringene som skjer med meg).

kjenner virkelig det skal bli godt for kroppen å få lillegutt på utsiden nå.. Jeg føler meg så sprengt at det til tider er vondt :grine: jeg skjemmes litt over å si det, for sånn som Rubie som har TO elsklinger i magehuset har det jo mye tyngre og er mye mere "stappa" enn meg! (jeg tar av meg hatten og bøyer meg i støvet for alle som bærer tvillinger :pls: det er virkelig en prestasjon!).

Men ikke får jeg til å knyte skolisser pga hard mage i veien og stivt bekken. Ingen liggestilling er god og jeg er våken maaange ganger om natta pga at alt er så ukomfertabelt. Å snu seg i senga er et prosjekt i seg selv og ribbena mine er såre pga spark. Jeg klarer heller ikke å sitte rett opp og ned i mange minutter før jeg må sige bakover i halvt liggende stilling. Jeg vet jeg er heldig i forhold til mange som har store plager, og er takknemlig for det - men...må bare klage litt likevel, og det var dagens klaging... :sjenert: :gjeiper:

Nå skal jeg finne senga, og innta en eller annen ubehagelig stilling ;) natta alle sammen :tanpuss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

kjenner virkelig det skal bli godt for kroppen å få lillegutt på utsiden nå.. Jeg føler meg så sprengt at det til tider er vondt :grine: jeg skjemmes litt over å si det, for sånn som Rubie som har TO elsklinger i magehuset har det jo mye tyngre og er mye mere "stappa" enn meg! (jeg tar av meg hatten og bøyer meg i støvet for alle som bærer tvillinger :pls: det er virkelig en prestasjon!).

Men ikke får jeg til å knyte skolisser pga hard mage i veien og stivt bekken. Ingen liggestilling er god og jeg er våken maaange ganger om natta pga at alt er så ukomfertabelt. Å snu seg i senga er et prosjekt i seg selv og ribbena mine er såre pga spark. Jeg klarer heller ikke å sitte rett opp og ned i mange minutter før jeg må sige bakover i halvt liggende stilling. Jeg vet jeg er heldig i forhold til mange som har store plager, og er takknemlig for det - men...må bare klage litt likevel, og det var dagens klaging... :sjenert: :gjeiper:

Alle kjenner på sine plager. Ikke sikkert at jeg opplever det verre enn deg selv om jeg har to nurk i magen. Høres ut som om vi har mye de samme plagene. Heldigvis for bebisene har vi ikke noen andre valg enn å holde ut så de kan vokse seg store og sterke :rodmer:

Jeg drømte i natt at fødselen hadde startet. Tenk å drømme at en har rier! :fnise: Stoooor skuffelse da jeg våknet og skjønte at det bare var en drøm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fine mager alle sammen har.. Burde lagt ut jeg også, men har de bare på mobilen. Har ikke fått de inn på pc enda...

Vi har også mye kos og nærhet selv om vi ikke har ofte samleie.. Jeg er også plaget med halsbrann, rygg og bekken og da føler man seg ikke helt på topp heller. Men vi har faktisk aldri hatt det så bra som etter jeg ble gravid. Vi flørter, leker, koser og setter av mye mer tid til hverandre nå. Vi har max hatt 1-2 krangler på de siste 8 mnd. Selv små diskusjoner har vi nesten ikke...

Ja har begynt å tenke på baggen jeg også. Jeg sminke rmeg sjelden, men har også ønske om å freshe meg litt opp etter fødsel og før besøk. Er j olitt viktig å føle seg vel etter den prosessen man skal gjennom :)

Men en ting vi har begynt å diskutere her er jula. Vi har aldri feiret julaften sammen siden vi ikke har hatt barn.. Familie har begynt å spørre oss hvordan vi vil gjøre det i år. Skal naturligvis feire sammen, men ikke helt bestemt oss for hvor enda. Jeg har i tillegg skilte foreldre så vi har liksom 3 familier.. Hvordan gjør dere det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

både jeg og samboern har skilte foreldre, men annenhver jul så er vi med hans familie, spredt utover jula, og når vi ikke er hos hans familie er vi hos min :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frøken am

Hverken jeg eller sambo er særlig begeistret for svigers, mye rare greier der.

Og vi lager IKKE julemiddag selv i år! :ler:

Så vi drar til mine foreldre :) håper bare mini er ute til da....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er annankvart år hos min familie og hans familie, i år er det hans familie sin tur. Eg skulle eeeeigentleg ønske at vi kunne vere hos min familie i år, pga den nye babyen (det har vel noko med tilknytning til mamma å gjere?! Vanskeleg å forklare...), men regel er regel :) Vi skal jo uansett vere der i nyttåret :)

Fine magar de har, forresten! :rodmer: Eg syns ikkje det ser ut som om du har så mykje strekkmerker, Rubie, stemmer det? Min mage har fått nokre "vakre" raude strek, og eg har jo berre EIN unge inni.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja vi hadde tidligere også annen hvert år hos mamma og pappa. Men siden mamma er aleine så ønsker jeg å ha henne med meg der hvor jeg er. Vil ikke at hun skal sitte for seg selv og ihvertfall ikke første året med barnebarnet..

Så vi vurderer å lage jul hjemme og invitere mamma og søster. Så kan vi heller spise middag med samboers familie en dag i romjulen og min far og den siden en annen dag... Er noe spesielt med sin egen mor ja.

Vil jo ikke stresse for mye den første julen heller..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den jula den jula..Jeg har også skilte foreldre, ikke han. Men i år så har vi bestemt oss for å ikke feire selve julekvelden sammen, rett og slett for å utsette dilemmaet et år :ler: Babyen vil ikke merke noe fra eller til. Han kommer nok en tur til oss på julaften slik at vi får vært sammen, også drar jeg til han igjen på morgenen første juledag. Vi har ikke pleid å feire jul sammen, men jeg har pleid å dra dit på julekvelden når gavepakking og slikt er ferdig. Men vil tro det blir stress med liten baby. Så i år drar jeg heller med en gang vi står opp. :)

Så skal vi feire med min familie til neste år, også hans året etter der igjen. Tror det blir bra.

Folk synes jo det er så rart vi ikke skal feire sammen i år, men altså..Gutten vil jo ikke ha noe som helst forutsetninger for å huske/oppleve denne julen som noe annet enn en hvilken som helst dag. Vi er jo uansett ikke vant til å feire sammen enda, så jeg tror ikke det blir nor problem. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine magar de har, forresten! :rodmer: Eg syns ikkje det ser ut som om du har så mykje strekkmerker, Rubie, stemmer det? Min mage har fått nokre "vakre" raude strek, og eg har jo berre EIN unge inni.. :)

Takk! Her er rikelig med strekkmerker, kom nok bare ikke så godt fram på bildet. Merket for ca 3 uker siden stikkende smerte ved navlen og siden da har det spredt seg et "fint" mønster som et edderkoppnett av strekkmerker ut fra navlen. Kjenner det hver gang det sprekker opp mer. Gjør dere det? Nå dekker det 15 cm ut fra navlen i alle retninger :tristbla: Har også ett strekkmerke i hver side. De er ikke røde, mer blålilla på farge. Sikkert derfor det ikke er så lett å se på bilde. Tror de blir mye mer synlig etter fødselen, dessverre.... :sjenert:

Vi har, utrolig nok, ikke skilte foreldre på noen av sidene. Merkelig nok er det ingen som er skilt på noen av sidene av onkler eller tanter heller. Uansett bor mine foreldre bare 5 minutter unna oss, men hans foreldre bor på en helt annen kant av landet. Derfor har vi pleid å feire alle høytider med hans foreldre, men i år orker vi ikke ut og fly med 1 mnd gamle tvillinger. Ikke har vi bilseter der vi skal heller, så det hadde blitt vel mye styr. Så vi blir her og feirer med mine foreldre og sikkert min lillebror. Enten de lager mat i vårt hus eller vi drar ned til dem julaften. Blir sikkert koselig uansett :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder jula:

Pappa jobber på nordsjøen, og skal jobbe i jula i år. Jeg er enebarn, så valget sto mellom å feire med min mor som ikke har noen andre, ellers mannens familie, med to søsken. Valget var lett, vi tar med oss min mor til svigers! :) Mamma og svigers kommer så godt overens (det gjør forsåvidt pappa også :P ), og det faller oss liksom naturlig at det blir hele familien samlet.

Nå kan det jo hende at jeg fortsatt er gravid på julaften, men det håper jeg virkelig ikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svigers har også sagt at min mor er hjertelig velkommen til dem hvis vi velger å være der og det er jo kjempe koselig. Men siden min søster også ønsker å feire med oss i stedet for hos pappa (er egentlig dems "år") så tror vi at vi blir hjemme. Hun kjenner jo ikke min svigerfamilie så godt og jeg og søster har mange tradisjoner vi ønsker å fortsette med ;)

Heldigvis blir det mange i huset til pappa og stemor så de syns det var en grei løsning.

Men er rart å bli eldre og må begynne å tenke over slike ting så tidlig.. Men gleder meg veldig til jul nå :)

Teriyaki: Ja gutten deres vil jo ikke merke noen ting så det går nok veldig bra. Alle må jo finne den løsningen som passer best. Vi ønsker å feire sammen for at ingen av oss vil være "aleine" uten barnet vårt..og i tillegg begynner jo vi å bli gamle, så føler vi er klare for å begynne å feire sammen. Må jo starte en gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg tror det vil gå bra at vi ikke er sammen på selve kvelden i år. :) Han får jo sett sønnen sin på formiddagen, så det blir sikkert ikke noe problem. :jepp: Vi har jo ikke begynt å feire sammen enda, så gjør liksom ikke noe å utsette et år. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å snu seg i senga er et prosjekt i seg selv (...).

Et tips er å få tak i noe silke, som f.eks. en silkepose (selges på sportsbutikker som selger sovepoeser) eller om du har sengetøy i polyester med glatt overflate. Brett det sammen slik at to glatte sider ligger mot hverandre og legg det under lår, rompe og nedre deler av ryggen i sengen. Når du da skal snu på deg, presser du bekkenet ned mot madrassen og får hjelp av skliflaten til å snu rundt. Fungerer som et lite sklilaken, bare mye billigere enn de en får kjøpt hos sykeartikler.

Jeg har da klippet opp et gammelt polyestersengetøy og sydd det til.

Heldigvis for bebisene har vi ikke noen andre valg enn å holde ut så de kan vokse seg store og sterke :rodmer:

Helt sant, Rubie!

Vi har pleid å ha en tredeling, ett år hos mine foreldre, ett år hos svigers og så har jeg hatt ett år på jobb. Vet ene julen jeg var på jobb var mannen hos mine foreldre og spiste, så fikk han middag med seg og dro hjem til jeg kom hjem.

For to år siden var vi hos hans foreldre på julaften, i fjor med småen inviterte vi alle foreldrene våre til oss, og lagde jul for første gang. Kjempe koselig. I år skal vi til mine foreldre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Misunner ikke dere som må slite med å snu seg om natten og slikt..Det er pga. bekkenet, eller? Sikkert pga. tung kropp også da, men..Jeg snur meg fortsatt veldig lett. Fra en side til en annen, snur jeg meg først på rygg i en bevegelse, så over til den andre siden i neste bevegelse. :) Må være slitsomt å måtte bruke lang tid på å snu seg og slikt når man egentlig bare vil sove..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et tips er å få tak i noe silke, som f.eks. en silkepose (selges på sportsbutikker som selger sovepoeser) eller om du har sengetøy i polyester med glatt overflate. Brett det sammen slik at to glatte sider ligger mot hverandre og legg det under lår, rompe og nedre deler av ryggen i sengen. Når du da skal snu på deg, presser du bekkenet ned mot madrassen og får hjelp av skliflaten til å snu rundt. Fungerer som et lite sklilaken, bare mye billigere enn de en får kjøpt hos sykeartikler.

Jeg har da klippet opp et gammelt polyestersengetøy og sydd det til.

Takk for tips! :jepp:

Misunner ikke dere som må slite med å snu seg om natten og slikt..Det er pga. bekkenet, eller? Sikkert pga. tung kropp også da, men..Jeg snur meg fortsatt veldig lett. Fra en side til en annen, snur jeg meg først på rygg i en bevegelse, så over til den andre siden i neste bevegelse. :) Må være slitsomt å måtte bruke lang tid på å snu seg og slikt når man egentlig bare vil sove..

Hos meg er det pga bekkenet i alle fall. Når jeg har ligget en stund i samme stilling er bekkenet stivt og stølt, og det iler både forran i lysken og bak ved øvre rumpeballer og nedover mot låret når jeg skal vri meg over til en annen kant. Så jeg har funnet en "fiffi" måte der jeg lirker meg sakte litt og litt rundt, samtidig som jeg legger begge hendene under rompa og hjelper til så jeg kommer meg rundt :gjeiper: Når jeg da skal ut av senga, må jeg gjøre denne prossessen til jeg har kommet meg helt rundt så jeg står på kne - for så å rygge baklengs ut av senga :fnise: ja jeg må faktisk nesten le...hehe, for jeg ser jo ut som gamlemor selv der jeg holder på! Men heldigvis blir det meget bedre bare jeg kommer meg på føttene. Er akkurat som om bekkenet må "komme i gang" litt før det fungerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at jeg må snu meg er at jeg får vondt i den hoften som ligger nederst. Det kommer etter ca 1 time på samme side. Slik har det vært siste 3 måneder. Er så ille at jeg våkner av det. Ble litt bedre med Tempur overmadrass. Tror det er en kombinasjon av smerter pga bekkenløsning og trykk. Men å snu seg er problematisk pga den store magen. Må holde på begge siden av magen for å "få den med meg" og holde igjen så den ikke deiser ned i madrassen på andre siden. Hvis mannen er våken hjelper han meg. :fnise:

Forresten: vær forsiktig første gangene med slikelaken! Hvis du tar like mye sats med laken som uten kan man lett kaste seg ut av sengen. Det har visst skjedd flere ganger ifølge fysioterapeuten min... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forresten: vær forsiktig første gangene med slikelaken! Hvis du tar like mye sats med laken som uten kan man lett kaste seg ut av sengen. Det har visst skjedd flere ganger ifølge fysioterapeuten min... :sjenert:

Hehe, no måtte eg berre le litt, sjølv om det eigentleg ikkje er noko å le av.. :sjenert: Eg berre såg for meg gravide damer som deiser ut av senga.. Huff.. :fnise:

Merker godt at det er tyngre å snu seg, men har heldigvis ikkje bekkenvondt da. Men kan bli sliten i hofta av å ligge lenge på same side. Og så saknar eg å ligge på magen altså! Det bliiiir sååå godt å få gjere igjen! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at jeg må snu meg er at jeg får vondt i den hoften som ligger nederst. Det kommer etter ca 1 time på samme side. Slik har det vært siste 3 måneder. Er så ille at jeg våkner av det. Ble litt bedre med Tempur overmadrass. Tror det er en kombinasjon av smerter pga bekkenløsning og trykk. Men å snu seg er problematisk pga den store magen. Må holde på begge siden av magen for å "få den med meg" og holde igjen så den ikke deiser ned i madrassen på andre siden. Hvis mannen er våken hjelper han meg. :fnise:

Det er akkurat sånn jeg har det og har hatt det lenge. Noen ganger føler det som kramper i hofta/rompa. Jeg går til fysioterapaut, men syns ikke det hjelper så mye. Han mener at det kan være noen nerver i klem på grunn av overbelastning o.l.

Det hjelper ikke å strekke seg eller tøy og bøy. Jeg må opp å gå eller la det gå over av seg selv. Er like vondt når jeg legger meg på den andre siden, så tar litt tid før smerten forsvinner.

Gleder meg til å ligge på magen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frøken am

Er er noe dritt når man får kramper i beina midt på natten.

Eller bekkenet KNEKKER fordi man ligger på det for lenge! Slitsomt :kjefte:

I går var vi på Kiwi og handlet. Og jaggu fikk jeg ikke en bølge med kynnere slengt over meg!

Sambo gikk og plukket bananer mens jeg lå over isboksen, hang på hyllene og pustet og peset meg over kjøttdisken :ler:

Det var helt forferdelig, herregud!

Bilen stod parkert 30 meter unna, og det tok oss 15 min. å gå fra butikken og tilbake til passaten! :fnise:

Er veldig takknemlig for samboeren min! :bolledeig:

Han er god, god, god :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...