Trulte:-) Skrevet 17. september 2011 #541 Del Skrevet 17. september 2011 Eg har ikkje gått opp noko endå.. ligg på minus 1-1,5 kg i forhold til veke 9-vekta, alt etter dagsforma.. Men eg har mykje å ta av da, og har hatt stor mage sida eg var ungdom. Det er kanskje derfor eg føler magen berre er tjukk endå. Viss eg går berre i f.eks. ein tilsetande singlet så ser ein at eg har gravidmage da, for den er jo ganske rund. Men viss eg har på meg f.eks. softshelljakka mi og litt fleire lag, så er magen framleis mindre utståande enn puppane, viss du skjønner Og då trur ikkje eg det er så lett å sjå at eg er gravid. Men eg sjølv og familien ser at eg er gravid Nå spør jeg kjempeteit, altså.. men hvordan er det mulig å være så langt på vei uten at man er synlig gravid? På meg er det heeeelt umulig å unngå å legge merke til, selv i digre jakker. Magen står jo ut som om jeg har svelget en fotball? Dere som ikke har fått mage, hvor gjemmer dere egentlig babyen? Hvordan kan man gå opp bare 3 kg når babyen veier 2? (sånn ca?)... Jeg har gått opp 15 kg(!!!) til nå, og veier nå nesten 80 kg... hjelpes... ble bare helt sjokkert over dere som ikke har gått opp noe mer. hvordan går det an, a? Alle mine gravide venninner er i samme situasjon som meg, vi vagger rundt her! hehe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest frøken am Skrevet 17. september 2011 #542 Del Skrevet 17. september 2011 Jeg vagger også!! Så ingen grunn til bekymring Har gått opp nesten 15 kg, ligger akkurat under 80. HVOR det har lagt seg er usikkert...jevnt fordelt - heldig med den haha. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ebitt Skrevet 17. september 2011 #543 Del Skrevet 17. september 2011 Har ikke gått mer enn 4 kg ca sist jeg veide meg for en uke siden ca. Var 79,5 kg i utgangspunktet - noe som er tyngre enn jeg var fullgått med mine to barn som jeg fikk for 13 og 16 år siden har vært kvalm uten å spy omtrent hele svangerskapet, samt halsbrann så matlysten har ikke vært på topp. Magen vokser ihvertfall og er passelig stor Har forresten hatt hodepine utover dagen noen dager nå. I dag fikk jeg også synsforstyrrelser. Er på hytta 3 timer unna sykehus, men har ringt føden og skal på sjekk når jeg kommer hjem i morgen. Håper alt er ok, men ble litt skremt å føler meg klar til å sykmelde meg ihvertfall 50%. Er bare å holde sofaen Noen andre med lignende plager? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rubie Skrevet 18. september 2011 #544 Del Skrevet 18. september 2011 Jeg har lagt på meg 15 kg fra utgangsvekten også. Det som er rart er at jeg syns det går litt i rykk og napp: Kan veie det samme i 7-10 dager for plutselig å legge på meg 2 kg på 3 dager. Og da har jeg ikke noe særlig med ødemer heller. Tror det er normalt med en vektoppgang på 15-20 med tvillinger, så jeg tror det er ganske normalt. Har fått litt større rumpe og pupper, ellers er det bare mage. Og den er enorm! Er allerede større enn fullgått enlingsvangerskap, så litt tungt begynner det å bli. Syns det er litt irriterende slik som voksne mennesker kan begynne å glo når jeg er ute av huset. En venninne mente jeg burde sette en lapp på magen; "Ja, det er 2!". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøtteliten Skrevet 18. september 2011 #545 Del Skrevet 18. september 2011 Ja det er ikke fritt for at folk glor og har meninger om magen :gjeiper: Her om dagen var det ei som sa til meg "jaa, du skal vel føde når som helst du nå?!" Jeg: "njæ, er fortsatt 3 mnd til termin da - ska ikke ha før i desember.." Hun: " Såppass!! " ...og jeg ser ikke noe spesielt stor ut, for å si det sånn Jeg har lagt på meg 5 kg hittil. Mulig vekten viser mer når jeg skal på kontroll neste mandag (har ikke vekt hjemme..), føler magen har blitt en god del tyngre siden sist iallefall! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 19. september 2011 #546 Del Skrevet 19. september 2011 (endret) Jeg hadde lagt på meg 14 kg forrige kontroll for to og en halv uke siden..Så da får vi se hva vekten sier hos jordmor i dag, om en time. Håper virkelig jeg ikke har gått sååå mye mer opp. Merker godt at det er kommet litt mer fett rundt der BH-en strammer, blant annet. Og når jeg sitter veldig sammenkrøllet, så klarer jeg å ta tak i fettet på magen også, der rett under puppene. Ikke når jeg står, da. Så selv om det ikke vises at jeg har lagt på meg, så kjenner jeg det. Menmen. Får det vel bort etter hvert.. Endret 19. september 2011 av Teriyaki Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
silverdoe Skrevet 19. september 2011 #547 Del Skrevet 19. september 2011 Nå spør jeg kjempeteit, altså.. men hvordan er det mulig å være så langt på vei uten at man er synlig gravid? På meg er det heeeelt umulig å unngå å legge merke til, selv i digre jakker. Magen står jo ut som om jeg har svelget en fotball? Dere som ikke har fått mage, hvor gjemmer dere egentlig babyen? Hvordan kan man gå opp bare 3 kg når babyen veier 2? (sånn ca?)... Jeg har gått opp 15 kg(!!!) til nå, og veier nå nesten 80 kg... hjelpes... ble bare helt sjokkert over dere som ikke har gått opp noe mer. hvordan går det an, a? Alle mine gravide venninner er i samme situasjon som meg, vi vagger rundt her! hehe Det er kanskje mest ein følelse av å ikkje ha så synleg mage..det kan jo hende den eigentleg er kjempesynleg Men eg er så vant til å ha utståande mage (magemusklar, kva er det?! :gjeiper: ), at eg syns ikkje den er så stor.. Og når puppane framleis er MEIR utståande enn magen, så ser den kanskje endå mindre ut frå min vinkel.. (Ja, eg gleder meg til brystreduksjon når eg er ferdig med alle ungar eg skal ha ) Eg viste teorien min for mannen min i går, og trykte puppane skikkeleg inn, og DÅ viste magen godt, hehe Eg fekk forresten beskjed av legen min å ikkje legge på meg så veldig mykje i løpet av svangerskapet, og heldigvis har ikkje eg gjort det heller Utan å gjere så mykje for det da..sofagris og et det eg vil.. Men eg har mykje å ta av, så ungen veks godt likevel (eg ligg over den raude streken..) Tok av meg 5 kg dei første 20 vekene, pga litt mindre matlyst, og har lagt på meg ca 4 av dei til no.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøtteliten Skrevet 19. september 2011 #548 Del Skrevet 19. september 2011 Daaa er endelig foreldrepenge-papirene utfylt..... Å fylle ut et slikt skjema når man har varierende jobbmengder på 2-3 plasser som består seg av en blanding av fast vikariat/tilkallingsvikar og vakter på kveldstid er som å gå i blinde...man bli mildt sagt forvirra og oppgitt! Men var på NAV i dag og fikk diktert hva jeg skulle skrive på bl.a pkt 19 - så nå håper jeg det er rett!! Så da gjenstår bare å fylle ut (det noe uklare og uforståelige) skjemaet fra arb.giver og sørge for at de sender inn inntektsopplysninger... Skal innom lønnings-sjefen i morgen og forsikre meg om at alt blir korrekt utfylt og går rett for seg - at det som skal sendes inn blir sendt inn! Så jeg ikke risikerer å sitte der med skjegget i postkassa når permisjonen begynner og får høre at jeg skulle ha sendt inn noe jeg ikke har sendt inn, som ikke visste jeg skulle sende inn! (Takk guuuud for at samboer har en 100% fast stilling med fastlønn på én arb.plass, når hannes skjema skal fylles ut... Og han jobber i et stort selskap der pappaperm sikkert er så dagligdags at arb.giver nok fikser skjemaer og inntektsopplysninger på autopilot!) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 19. september 2011 #549 Del Skrevet 19. september 2011 Kjenner jeg er fornøyd med å bare ha gått opp et kg på nesten tre uker. Da er jeg altså på 15 kg+ hittil. Huff..Men får det vel av meg etter hvert. Ellers så har jeg for høyt blodtrykk. Det har ligget stabilt på 115/60-70 hele veien, men nå var det 132/83 hvis jeg ikke husker feil. Det var litt mye syntes jordmor, så tatt i betraktning at jeg også har hatt litt hodepine i det siste, så må jeg følges litt ekstra opp. Skal dermed til lege neste torsdag igjen. Håper blodtrykket har sunket da. Vil ikke ha svangerskapsforgiftning. Er bestemt på å unngå keisersnitt, så dersom jeg får svangerskapsforgiftning så håper jeg de heller setter meg i gang når det blir såpass "kraftig" at babyen må ut. Men urin var helt fint, i tilelgg har jeg ikke ødem. Så eneste symptomer er høyt blodtrykk og en lettere, men vedvarende hodepine. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest frøken am Skrevet 19. september 2011 #550 Del Skrevet 19. september 2011 Daaa er endelig foreldrepenge-papirene utfylt..... Å fylle ut et slikt skjema når man har varierende jobbmengder på 2-3 plasser som består seg av en blanding av fast vikariat/tilkallingsvikar og vakter på kveldstid er som å gå i blinde...man bli mildt sagt forvirra og oppgitt! Men var på NAV i dag og fikk diktert hva jeg skulle skrive på bl.a pkt 19 - så nå håper jeg det er rett!! Så da gjenstår bare å fylle ut (det noe uklare og uforståelige) skjemaet fra arb.giver og sørge for at de sender inn inntektsopplysninger... Skal innom lønnings-sjefen i morgen og forsikre meg om at alt blir korrekt utfylt og går rett for seg - at det som skal sendes inn blir sendt inn! Så jeg ikke risikerer å sitte der med skjegget i postkassa når permisjonen begynner og får høre at jeg skulle ha sendt inn noe jeg ikke har sendt inn, som ikke visste jeg skulle sende inn! (Takk guuuud for at samboer har en 100% fast stilling med fastlønn på én arb.plass, når hannes skjema skal fylles ut... Og han jobber i et stort selskap der pappaperm sikkert er så dagligdags at arb.giver nok fikser skjemaer og inntektsopplysninger på autopilot!) Som om jeg skulle skrevet det selv!! Var på NAV i dag og fikk hjelp med siste biten. Er ikke visst ikke så ille når det først sitter ... NAV er så styrete og tullete - da jeg snakket med de forrige gang var det en ANNEN dame fortalte meg én ting. Mens i dag sa DENNE damen at det ikke var slik likevel!! For et styr Nå er det snart over heldigvis Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dizzy Skrevet 19. september 2011 #551 Del Skrevet 19. september 2011 Huff...blir litt stresset når jeg ser dere har ordnet med NAV-søknaden. Skal ta meg en tur innom kontoret når jeg har høstferie, blir ikke klok på alle disse reglene så tenker det er like greit å få snakket med noen som kan det. Har noen av dere kjøpt bilstol? Sitter og googler, leser tester og spekulerer på hvilken vi skal kjøpe. Har vært innom en del butikker og synest at mange av stolene virker så tunge. Noen som kan anbefale en god bilstol? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest frøken am Skrevet 19. september 2011 #552 Del Skrevet 19. september 2011 Huff...blir litt stresset når jeg ser dere har ordnet med NAV-søknaden. Skal ta meg en tur innom kontoret når jeg har høstferie, blir ikke klok på alle disse reglene så tenker det er like greit å få snakket med noen som kan det. Har noen av dere kjøpt bilstol? Sitter og googler, leser tester og spekulerer på hvilken vi skal kjøpe. Har vært innom en del butikker og synest at mange av stolene virker så tunge. Noen som kan anbefale en god bilstol? Vi slet med å finne bilstol og ble forklart av damen i butikken at Britax var de som hadde høyest sikkerhet og best komfort for småen! For oss er liggestilligen MEGET viktig. Men det er jo likevel veldig forskjellig hva folk velger og anbefaler i butikken da. Selv om jeg mener vi har valgt best Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smørblomst82 Skrevet 20. september 2011 Forfatter #553 Del Skrevet 20. september 2011 Jeg er også litt stressa angående søknaden til NAV. Jeg har ikke søkt enda, men skal til jordmor neste uke og da skal jeg be om en termin bekreftelse. Skal også opp til jobben med det skjemaet de skal fylle ut/eller be de fylle det ut og levere alt på NAV samtidig. Håper det ikke tar altfor lang tid å få svar fra dem.. Vi har fått en bilstol av et familie medlem, tror det er izi sleep. Det er veldig tungt, men skal være et av de sikreste setene på markedet. Man kan kjøpe en adapter til vogna så man kan feste det på understellet så jeg slipper å være rundt på det. Skal se om vi ikke vurderer å gjøre det. To uker til ny ultralyd Gleder emg masse. Er det vanlig i deres kommuner å få to ordinære ultralyder? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Niennas Skrevet 20. september 2011 #554 Del Skrevet 20. september 2011 Jeg er også litt stressa angående søknaden til NAV. Jeg har ikke søkt enda, men skal til jordmor neste uke og da skal jeg be om en termin bekreftelse. Skal også opp til jobben med det skjemaet de skal fylle ut/eller be de fylle det ut og levere alt på NAV samtidig. Håper det ikke tar altfor lang tid å få svar fra dem.. Vi har fått en bilstol av et familie medlem, tror det er izi sleep. Det er veldig tungt, men skal være et av de sikreste setene på markedet. Man kan kjøpe en adapter til vogna så man kan feste det på understellet så jeg slipper å være rundt på det. Skal se om vi ikke vurderer å gjøre det. To uker til ny ultralyd Gleder emg masse. Er det vanlig i deres kommuner å få to ordinære ultralyder? Både lege og jordmor snakket om at jeg skulle få to ultralyder, fordi jeg var overvektig, men når jeg spurte sykehuset på min ordinære ultralyd, så fikk jeg beskjed om at hvis sukkerbelastninga gikk bra (og det gjorde den jo ), så trengte jeg ikke flere ultralyder. Så, nei? Men idag er det 3D ultralyd! Gleder meg veldig :D Teriyaki: Håper blodtrykket ditt roer seg, og at du har et flott svangerskap resten av tiden, uten forgiftning Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
silverdoe Skrevet 20. september 2011 #555 Del Skrevet 20. september 2011 Eg også fekk ordna Nav-søknaden i går, endeleg! Håper det ikkje går altfor lang tid å behandle søknaden no da.. Vi har fått bilstol med nokre slektningar.. eg TRUR det er MaxiCosi, men eg er sanneleg ikkje sikker. Vel, den var gratis Her er det vanleg med berre 1 UL, så lenge alt er normalt. No har eg hatt 5 stk da, men det var pga andre ting.. Men vanlegvis er det berre 1. Lykke til på 3D, Niennas! Håper de får nokre vakre bilete! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trulte:-) Skrevet 20. september 2011 #556 Del Skrevet 20. september 2011 angående NAV-søknad... holder det ikke å sende papirene inn til NAV, og så blir resten ordnet? er det noe vi skal gjøre i forhold til arbeidsgiver? har ikke funnet noe informasjon om dette, og min lønnsansvarlige har fortsatt ikke etterspurt noe... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest frøken am Skrevet 20. september 2011 #557 Del Skrevet 20. september 2011 (endret) angående NAV-søknad... holder det ikke å sende papirene inn til NAV, og så blir resten ordnet? er det noe vi skal gjøre i forhold til arbeidsgiver? har ikke funnet noe informasjon om dette, og min lønnsansvarlige har fortsatt ikke etterspurt noe... Jeg trodde også det! Men man skal få arb.giver til å sende inn ... nå husker jeg ikke hva det heter !! De papirene som skal inn ja lønns- og trekks opplysninger! Er det vel. Det må de visst ha. Endret 20. september 2011 av frøken am Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
silverdoe Skrevet 20. september 2011 #558 Del Skrevet 20. september 2011 Eg fekk beskjed om å legge ved lønnsslippane for 10 mnd tilbake, men ikkje noko skjema frå arbeidsgivar. Det trur eg Nav ordnar.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest frøken am Skrevet 20. september 2011 #559 Del Skrevet 20. september 2011 Er det sant? Hun damen på NAV sa at arb.giver må levere inn opplysninger NAV gjør meg gal. Man får aldri ETT konkret svar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøtteliten Skrevet 20. september 2011 #560 Del Skrevet 20. september 2011 (endret) Her var det sånn at jeg fikk et skjema fra arb.giver (dvs jeg måtte be sjefen om å få et). Der måtte jeg fylle ut termin, når perm begynner og evt ferier og om jeg skulle ta perm sammenhengende, om pappan skulle ha perm osv (dette var altså ikke et NAV-skjema). Dette skjemaet måtte jeg deretter levere til lønningskontoret, for at de skulle legge det inn i systemet. Når dette papiret er kommet i systemet, sender lønningskontoret mine inntektsopplysninger til NAV, uavhengig av min foreldrepengesøknad (de behøvde altså ikke å sendes NAV samtidig). Denne inntektsopplysnings-biten slipper visstnok jeg å gjøre noe mer med, da den går automatisk fra lønningskontoret og rett til NAV..... Nå hører jeg om folk som selv må ordne med å sende inn lønnsslipper til NAV, så dette er sikkert forskjellig fra hvilken arb.plass man har hva de praktiserer... Til bilstol-spørsmålet: Vi skal kjøpe Maxi Cosi Cabriofix av en bekjent. Det er visstnok et sikkert og hendig sete som er greit og ta med seg. Det har bøyle man kan bære i, og har man base kan det klikkes enkelt av og på. (man kunne visst feste det med bilseler også, men da ble det vel litt mere styr å ta løst og feste igjen om man skulle ta med seg setet ut en snartur..) Endret 20. september 2011 av Knøtteliten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå