Gå til innhold

Skravletråd for november/desember barn 2011

Smørblomst82

Anbefalte innlegg

Gjest frøken am

Jeg skulle ta med lillesøsteren min, hun er 13 :)

Det ble ikke noe av, jeg var litt stresset og hun ville heller se film med en venninne plutselig :fnise:

Men det tror jeg IKKE er noe problem!

Regner med at 9-åringen er godt forberedt? :)

Jeg ville ttt h*n med ;)

Da mamma skulle ha lillesøsteren min, var jeg med og så på. Da var jeg seks år og NOE INN I GRANSKAUEN skuffa. Hvor var ungen liksom?! :fnise:

Til rubie: er sykemeldt jeg også!

Bærer ikke på fullt så mange som deg, men skjønner godt at du trenger hvile nå. Har selv vært sykemeldt en stund. Og det verste som finnes er folk og alle deres skråblikk over "sykemeldt ja gitt...så lenge du kan GÅ kan du vel jobbe". Folk er jo forskjellige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er også 100% sykemeldt, og har fått beskjed både fra lege og fysioterapaut at jeg ikke kan jobbe noe mer før fødselen (pga bekkenløsning). Jeg opplever ikke at folk rundt meg har "skråblikk", men jeg sliter med dårlig samvittighet selv, at jeg går hjemme hele dagen, men ikke klarer å ta oppvasken, eller vaske gulvet.

Mend et er jo en grunn til at jeg er sykemeldt, og kroppen min trenger å slappe av :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også 100% sykemeldt, og har fått beskjed både fra lege og fysioterapaut at jeg ikke kan jobbe noe mer før fødselen (pga bekkenløsning). Jeg opplever ikke at folk rundt meg har "skråblikk", men jeg sliter med dårlig samvittighet selv, at jeg går hjemme hele dagen, men ikke klarer å ta oppvasken, eller vaske gulvet.

Mend et er jo en grunn til at jeg er sykemeldt, og kroppen min trenger å slappe av :)

Følte bare for å kommentere litt her... jeg føler med alle dere som er dårlige og syke i svangerskapet! Selv er jeg 27 uker på vei. Har fortsatt ikke spydd en eneste gang, ikke hatt vondt, ikke vært borte fra jobb, har vært instruktør på fotballskole hele sommeren, er på fest og på byen hver helg, (alkoholfri, selvfølgelig!) og er i svært god form. Alle rundt meg skryter veldig av meg. Spesielt eldre folk sier ofte at "damer nå til dags tror at graviditet er en sykdom. Så befriende å se en ung jente med mage som ikke syter og bærer seg for alt mulig!)

Jeg har ennå ikke sagt noe, men føler sånn for å ta til orde for alle dere som faktisk er syke. Altså, det er sikkert mange som sykemelder seg for små vondter, og som ikke klarer å bite tennene sammen.. Men mange av dere er vel faktisk skikkelig syke, eller? Selv om folk mener godt når de skryter av meg, så føler jeg sånn med de som ikke har vært så heldige som jeg har. Og jeg mener, hvis jeg skulle bli gravid igjen en gang, så kan jeg jo plutselig bli sengeliggende. Man vet jo aldri...

Vel, det var dagens lille utblåsning. Håper at dere som er syke holder ut - og at dere som er friske nyter tiden videre!

PS: er det lov å si at man hater å være gravid selv om man er frisk? er det lov å være lei av magen allerede nå? er det lov å savne at man er tynn? er det lov å glede seg nesten like mye til en joggetur som til at babyen kommer? Huff så egoistisk. Men sånn er det altså.... :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følte bare for å kommentere litt her... jeg føler med alle dere som er dårlige og syke i svangerskapet! Selv er jeg 27 uker på vei. Har fortsatt ikke spydd en eneste gang, ikke hatt vondt, ikke vært borte fra jobb, har vært instruktør på fotballskole hele sommeren, er på fest og på byen hver helg, (alkoholfri, selvfølgelig!) og er i svært god form. Alle rundt meg skryter veldig av meg. Spesielt eldre folk sier ofte at "damer nå til dags tror at graviditet er en sykdom. Så befriende å se en ung jente med mage som ikke syter og bærer seg for alt mulig!)

Jeg har ennå ikke sagt noe, men føler sånn for å ta til orde for alle dere som faktisk er syke. Altså, det er sikkert mange som sykemelder seg for små vondter, og som ikke klarer å bite tennene sammen.. Men mange av dere er vel faktisk skikkelig syke, eller? Selv om folk mener godt når de skryter av meg, så føler jeg sånn med de som ikke har vært så heldige som jeg har. Og jeg mener, hvis jeg skulle bli gravid igjen en gang, så kan jeg jo plutselig bli sengeliggende. Man vet jo aldri...

Vel, det var dagens lille utblåsning. Håper at dere som er syke holder ut - og at dere som er friske nyter tiden videre!

PS: er det lov å si at man hater å være gravid selv om man er frisk? er det lov å være lei av magen allerede nå? er det lov å savne at man er tynn? er det lov å glede seg nesten like mye til en joggetur som til at babyen kommer? Huff så egoistisk. Men sånn er det altså.... :-D

Når folk spør hvordan det går med svangerskapet så sier jeg alltid at det går veldig bra, for bortsett fra bekkenløsninga, så føler jeg meg superfrisk (dog litt humørsvingninger ;) ).

Det som er så kjipt med min jobb er at jeg jobber som personlig assistent for ei dame, og hun er veldig handikappet. Så hvis jeg ikke klarer å f.eks. sitte på gulvet og trene henne, eller det gjør vondt for meg å få henne på do, så kan jeg ikke jobbe. Det er sikkert mange jobber jeg fortsatt kunne ha jobbet i med bekkenløsningen min, men siden det ikke går ann å tilrettelegge for meg, så blir jeg jo sittende her da. Utrolig frustrerende, men jeg er glad for at jeg ikke trenger krykker, og faktisk klarer å gå selv. (Noe jeg synes er veldig kjipt er at jeg ikke klarer å sove i vår seng lenger, fordi den er for hard. Så hver kveld så må jeg dra bort til min mor og sove i hennes gjesteseng. :P)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frøken am

Alt er lov! :klem:

Jeg har rett og slett ikke krefter og ork. Den ene dagen kan jeg ta et skikkelig tak og cleane leiligeten litt - den andre dagen er jeg sengeliggende. Da er godt å ha en grei samboer :rodmer:

Noen dager tunge. Tårene sitter veldig løst! For alt. Er jeg sint, gråter jeg. Er jeg trist, gråter jeg. Er jeg glad, gråter jeg :fnise:

Var på kontroll i går og da kjente legen at bekkenet har begynt å leve sitt eget liv.

Og jeg kjenner en del på det Niennas skriver; det verste er at jeg VIL! Jeg har jo så lyst til å ha ork. MEN. Slik er det bare ikke akkurat nå ;)

Så jeg nyter bare de dagene som er gode, og det er jo nok av dem :)

Endret av frøken am
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der med seng kjenner jeg meg igjen i. :) Jeg sov i gjestesengen vår her om dagen (krangel med kjæresten, hehe). Den er hardere enn dobbeltsengen vår. Etter to timer våknet jeg og hadde bekkensmerter. Jeg som har klart å holde det rimelig i sjakk de siste ukene. Flyttet meg over til den andre sengen igjen, og det ble mye bedre, for den er mykere. :) I tillegg sover jeg med en ganske myk, men ikke så tjukk pute under bekkenet for å ha det enda mykere. :)

Så om du ikke har prøvd det, så hjelper det veldig å ligge oppå en pute slik at det ikke blir så hardt.

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei hei jenter

Hvordan går det med dere? Begynner dere å få ting på plass eller venter dere til dere kommer nærmere termin?

Jeg har endelig fått summet meg og har nå det meste av utstyr vi trenger. Bortsett fra stelleprodukter, smokker, andre småting o.l. Dette er fordi vi har fått veldig mye og har kjøpt brukt. Tenkte å begynne å innrede barnerommet litt, men venninner sier at dette er jo altfor tidig..

Har dere begynt å tenke på slike ting? Er jo ikke hast, men er jo kos og vet jo ikke hvordan formen er når man nærmer seg mer..

Nå er jeg sykemeldt på grunn av trøtthet, kvalme og ryggsmerter. Vet ikke hvor lenge jeg blir det. Så er jo greit å ha noe å surre med også.. Hmm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frøken am

Hahaha jeg synes aldri noe er for tidlig :fnise:

Vi har kombivogn, seng, bilsete, stellebord og div. klær og bleier osv (tøybleier her i gården!), ellers mangler vi en del... :sjenert:

Men vi tar det ned tiden :) sambo skal bort i slutten av nov og frem til da skal alt være klart!

Har grei oversikt over tingene vi skal ha, så vi ser etter salg og slike ting. Er ganske praktisk å slippe å punge ut ALT og blakke seg helt :fnise:

Har desverre ikke barnerom i leiligheten vi har nå, den har sambos sønn :) så til vi flytter får mini sove inne hos mamma og pappa :rodmer:

Fikk sykemeld av legen på tirsdag, litt bekkenløsning osv, og ellers er jeg som et dovendyr. Sover heele tiden!

Kjenner også at ryggen er litt plagsom, så jeg kan sitte uten støtte i ryggen veldig kort tid og ellers må jeg ligge med pute under hoften - slik at ryggen får krummet seg litt.

Ellers sparkes dere hele tiden - GJERNE på natta så a mor ikke får sove... :fnise: og pappaen sovner med kulemagen inntil ryggen og kjenner turningen :rodmer:

Hvordan føler dere andre dere? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi begynner å få litt iallefall, men venter nok en liten stund til. Har 2 x sprinkelseng ( den ene skal til min mor, da hun virkelig ønsket å ha en egen seng der i tilfelle barnepass), byssanlull hengevugge, bilstol + tralle som hører til, vippestol med vibrering, barnestol. Har også fått litt klær + en fantastisk fin bamse.

Igår fikk jeg lønning, og det klødde skikkelig i fingrene etter å shoppe, men siden jeg ikke orker å gå så mye for tiden, så ble det nettshopping, og jeg tror det var den kjedeligste nettshoppingen noensinne - jeg handler gaskluter! :fnise:

Vi skal etterhvert til IKEA for å kjøpe stellebord, vi har forelsket oss helt i dette. Jeg har litt lyst til å ha ting stående over stellebordet, ikke bare under. Når vi først er der, så kjøper vi nok babygym og litt småstæsj til babyrommet.

Det er mye som skal planlegges, og handles inn, jeg er glad jeg fortsatt har god tid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har dei største tinga klart; barnerommet, sprinkelseng, Mawok henge"seng" (sprinkelseng til barnerommet, Mawok'en til vårt rom), dyner og puter, stellekommode, vippestol, bilstol, vogn, ein del klede, etc. Men det er ein del småting vi ikkje har skaffa endå, sånn type smokk, tåteflaske, ammeinnlegg, klutar, babycall etc. Må skaffe oss ei oversikt over det og kjøpe inn sånn litt og litt :)

Men det er i alle fall godt å ha dei viktigste tinga på plass allereie no :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veit ikkje kor lenge før, men du kan ikkje søke før du når veke 26, sa jordmora til meg.. (anar ikkje kvifor det er slik..)

Stemmer det. Er vel bare en grense de har satt fordi de fleste svangerskap som når så langt faktisk blir noe av.???

hvilket av de arkene jeg har skal jeg sende til nav?? kopi av helsekort eller kopi av de jeg fikk på ultralyden??

Jeg sendte inn en terminbekreftelse som jordmor skrev for meg sist gang. Du får det fra enten lege eller jordmor. Mitt helsekort med masse andre opplysninger, ønsker jeg faktisk ikke at Nav skal ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen spurte meg i forrige uke om ikke vi kunne pakke bagen til sykehuset. Han har en formening om at babyen har tenkt å komme litt før. Jeg spurte om det hadde rablet totalt for ham og om han mente at jeg da også skulle ha med denne bagen når vi drar til syden i neste måned. Da han fikk tenkt seg om, ble vi enige om at vi venter i hvert fall til vi er tilbake fra syden... :fnise:

Lurer på hvorfor han er begynt å stresse slik?

Vi har det meste til baby fra forrige. Må etter hvert ha en sprinkelseng til, men den trenger vi nok ikke før etter babyen er født.

Ellers har mannen allerede kjøpt to tvilling/søskenvogner, men den vognen vi trenger til daglig, som faktisk går inn gjennom døren her... den har vi ikke helt bestemt oss for enda. Tenker på en vogn hvor de sitter over hverandre. Like bred som en vanlig vogn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en av mine yndlingstråder på kvinneguiden, men jeg synes det er så trist at vi ikke er særlig aktive her :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja vi er litt slappe!! Hvordan er det med dere jenter? Jer er fremdeles plaga med litt kvalme å halsbrannen bynner å ta seg opp. Vekta går nedover :( Jordmor ville jeg skulle sykmelde meg hvis jeg ikke bynte å legge på meg. Skal se det an til neste kontroll :) Er 2 kg opp tilsammen, ned litt i forhold til kontroll så tidlig som 7/6. Ikke helt bra! Greit nok det, men det blir litt lange dager å bare gå hjemme. Samtidig funker det bedre å få sove til jeg våkner å kan ta en hvil innimellom :)

Endret av ebitt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja er ikke så mye aktivitet her dessverre.

Formen min er upåklagelig. Forutenom stiv rygg mellom skulderblarne så kan jeg ikke klage på noen ting. Ikke kvalm, ikke halsbrann eller noen ting. :) De to siste nettene har jeg til og med klart å bare stå opp to ganger for å gå på do, og det er jammen ikke værst. :fnise:

Har ellers begynt å pusse opp barnerommet. Dvs. akkurat nå har vi bare tatt av lister, også har jeg begynt å rive den gamle stygge tapeten. Så blir det grunning og maling, ny lister, himmeltak og deretter kan vi endelig begynne det som virkelig er artig; Å innrede rommet! :jepp:

Venter også spent på vogna. Den kommer om tre-fire uker. Gleder meg sånn til å få se den :jepp:

Er litt småstresset nå i forhold til tidligere, for det er faktisk bare litt under 12 uker igjen til termin, og vi har nesten ingenting i hus enda. Nå står mye her og der, altså sånt som vi får, og det er jo fort gjort å hente. Men er veldig ivrig på å få oversikt over hvor mye som gjenstår av utstyr. Men det finner vi nok ikke ut før barnerommet er klart til innredning. Orker ikke å skulle lagre alt på et tilfeldig rom for så å begynne å bære til barnerommet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frøken am

Ser hva du mener!

Jeg synes vi har ganske god oversikt, og takk og lov for at mammaen her i huset sa vi skulle begynne tidligere! :fnise:

Fikk en pakke ned brettebleier i går, 20 stk! Åååhh det var litt stas :rodmer:

Har tenkt å vaske alle klærne før småen kommer, er ikke det ganske lurt? Har hørt at de blir sprayet med noe dritt når de henger i butikken!

I går var vi og kjøpte litt klær. Jeg tror jeg skal dø inni meg når vi kjøper klær.

Får dere også den ubeskrivelige følelsen som bare oppstår når dere skal ut og finne småååååå små små småååå klær til den lille? I alle mulige farger og fasonger...samboeren min må jo nærmest bære meg ut av butikken :sjenert:

Newbie fra Kappahl har forresten helt utrolig mye fint. Kjøpte bl.a en liten lue med ører. Den har ører!!

Herregud man blir rørete av å være gravid :fnise:

Ellers kommer senga vår i dag!! Gleder meg til å se den!

Vi vurderte sterkt å kjøpe stellehyllen som Niennas skal ha, men det ble bare et vegghengt denne gangen :)

Jeg kunne holdt på i evigheter...men nå er det frokost gitt :sjenert:

Ha en fin dag, jenter! :klemmer:

I dag går turen til kinoen - Få meg på, for faen.

Håper den er bra!

Oh! Skal hilse fra mini i magen her. En SUPERAKTIV frøken som aldri sover... :fnise:

Endret av frøken am
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 måneder til termin. Begynner å glede meg til det!

Er ganske tung i kroppen for tiden. De siste dagene har jeg i perioder fått ganske vondt nederst i magen, er usikker på hva det er for noe. Kan ikke huske det fra sist. Og når jeg spurte mannen svarte han med at han ikke husket at jeg klaget på vondt i øreflippene sist... Så det er sikkert normalt.

Alle klær i huset her ble vasket før forrige mann kom. Føles i hvert fall veldig godt å ha rene klær.

Ellers så har vi bestilt 3D ultralyd. I slutten av september. Skal bli kjekt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min har bursdag 25 september, vi tenker da å bestille en 3D UL rundt den tiden (er da 28 uker på vei :) ).

Det begynner å bli kjedelig å bare være hjemme hele tiden, spesielt når jeg er så handikappet av bekkenløsninga at jeg ikke kan gjøre noe særlig hjemme, utenom å brette klær som er vasket :fnise:

Jeg har nå kjent spark i (roughly) 4 uker, men jeg synes ikke styrken har blitt noe særlig større? Hvordan er det med dere på det punket?

Er så redd for så mye rart, bl.a. at barnet skal knekke beinet hvis den sparker meg for hardt i magen :P Det var også en stund jeg var redd for at barnet skulle kveles av navlestrengen sin :fnise:

Jeg har vært på sukkerbelastning, siden jeg er overvektig, og kan fortelle at jeg ikke har svangerskapsdiabetes! :danse:

Ellers skal jeg til jordmor på mandag, for å snakke med henne. Har litt ting fra barndommen som har kommet opp etter at jeg ble gravid, og jeg tror det er lurt å få snakket med noen om dette før jeg blir mor. Jeg gruer meg, og er likevel spent på om det hjelper å snakke med noen.

en siste funfact: Jeg leser for tiden "Mor for første gang" av Gro Nylander, en veldig spennende bok der jeg lærer mye! Er bl.a. mye mer innstilt på å klare amming nå, etter å ha lest amme-kapitlet.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frøken am

Er bare nødt til å fortelle at jeg endelig har fått på meg en jeans!!! Mama jeans fra H&M.

Hvertfall 2-3 mnd siden sist... Dagens gladmelding!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er bare nødt til å fortelle at jeg endelig har fått på meg en jeans!!! Mama jeans fra H&M.

Hvertfall 2-3 mnd siden sist... Dagens gladmelding!

:5::danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...