Gå til innhold

Skravletråd for november/desember barn 2011

Smørblomst82

Anbefalte innlegg

Gjest frøken am

Heeerlig :) så at pappaen bare satt og stirret. Og så tok han meg i hånden. Elsker ul! :rodmer:

Kan dessuten kunngjøre at det er mulig guttene dette året får en liten venninne :fnise:

Supert at alle bebisene har det bra! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trenger litt KG-hjelp her:

Min sjef maser noe veldig på at jeg er nødt til melde fra om permisjon snart, helst før 1. august. Jeg har sagt at jeg skal sende en, men jeg vil ikke gjøre det før jeg har vært på UL og fått bekreftet termindato (i følge legen min så er jeg 1 uke lenger på vei enn det jeg egentlig er). Har UL på fredag, og skal ned til Arendal (Canal Street :digge: )rett etterpå, så jeg må skrive ferdig "søknaden" enten ikveld eller imorgen. Hva skal jeg skrive? Hva skrev dere som har levert dette til jobben?

:klaske:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger litt KG-hjelp her:

Min sjef maser noe veldig på at jeg er nødt til melde fra om permisjon snart, helst før 1. august. Jeg har sagt at jeg skal sende en, men jeg vil ikke gjøre det før jeg har vært på UL og fått bekreftet termindato (i følge legen min så er jeg 1 uke lenger på vei enn det jeg egentlig er). Har UL på fredag, og skal ned til Arendal (Canal Street :digge: )rett etterpå, så jeg må skrive ferdig "søknaden" enten ikveld eller imorgen. Hva skal jeg skrive? Hva skrev dere som har levert dette til jobben?

:klaske:

På papirene fra NAV så står det at du ikke får søkt permisjon får du har bekreftet termin etter uke 26 eller hva det var... så du får vel uansett ikke søkt ennå, så vidt jeg vet...

Men for å hjelpe arbeidsgiver, så kan du jo kanskje likevel gi et hint om hva du kommer til å søke? Altså den lange eller korte varianten? Jeg er usikker på hvilke krav arbeidsgiver kan stille i denne situasjonen...

Hvis du finner ut av det, si gjerne ifra! Jeg har heller ikke søkt ennå... treeeeeig!!! :-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg vet jeg ikke kan søke til NAV før etter jeg er 26 uker, men jeg må jo også melde ifra skriftelig til sjefen min. Problemet er at jeg jobber som personlig assistent, og er ansatt av hun jeg jobber hos. MEN det er Uloba, et stort firma i Drammen som betaler lønninga mi, og det er de som trenger å vite at jeg skal i permisjon fra da til da.

Kan ikke noen skrive en "mal"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke en gang pliktig til å informere om graviditet og permisjon muntlig før tre måneder før permisjonen, så tror ikke sjefen din er helt klar over reglene. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må pappaen søke om permisjon hos NAV samtidig som meg? Eller kan han gjøre det senere?

Er vel på tide og sette seg ned og oppdatere seg på alle disse reglene. Masse nytt siden sist jeg var gravid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var hos jordmora i dag, og ho sa at pappaen må søke om permisjon i god tid før mammaen si fastsatte permisjonstid er over. Det er for seint å søke når permisjonen til mammaen er over, men han må ikkje søke samtidig som mora.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det gikk utrolig bra, faren ble veldig rørt og smilte fra øre til øre :D det er det nydeligste jeg har sett, samboern driver å scanner inn bildene nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle medsøstre

Håper alle har det bra. Vi har vært på ferie så nå har jeg endelig fått oppdatert meg litt på KG igjen. Så morro med så mange gtter da :)

Her er alt bra med lille gutt. Han sparker masse og far kjenner det også. Er utrolig morro. Ellers så har jeg vært sykemeldt denne mnd på grunn av trøtthet, sliten, kvalme og oppkast. Skal til legen igjen til uka så da får vi se hvordan det går. Har begynt å bli skikkelig plaget med ryggen også, men det kan jeg overleve.

Ser at det er mange som har begynt å handle inn utstyr. Vi har kommet litt igang, men ikke masse. Er mest besteforeldre og oldeforeldre som har handlet til nå :)

Jeg er ennå på vognjakt og aner ikke hva vi skal velge. Tenkte først på SIMO siden den har så god bag, men liker ikke helt sportsdelen og så er den jo ganske tung. Så prøvde jeg ei venninnes Urban jungle og den var jo super god.. Ble helt forelsket i hvor god den er å trille og så lett. Ei annen venninne har også denne og hun har også baggen til., Den er jo liten, men som hun sier så holder den helt perfert til et vinterbarn, for innen våren så trenger man ikke vinter pose og hvis ungen vokser fort ut av baggen så kan sportsdelen legges helt ned..Dette er ikke lett.

Hva tenker dere? Noen andre som vurderer denne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Knøtten sparker og sparker, men hver gang mannen legger hånden på magen min, roer h*n seg ned. Og når h*n endelig begynner å sparke igjen er mannen sovnet.

Jeg lurer litt på om det er mannen her som går gravid. Han sover lengst om morgenen, er minste oppe om natten når småen trenger smokken sin og likevel den som klager mest over å være trøtt på dagtid... :sukk:

I natt våknet jeg opp med krampe også, på utsiden av leggen, umulig å tøye og jeg kjenner det fortsatt.

Huset skulle vært både ryddet og vasket for det ser ikke ut. :husarbeid: Men jeg orker bare ikke. Ryggen streiker til tider, bekkenet trøbler og når jeg anstrenger meg litt for mye får jeg vondt nederst i magen.

Og mannen er ute og trener. Så skal det ryddes og vaskes må jeg nok gjøre det selv. Jeg ønsker meg vaskehjelp til jul.

Angående vogn, så endte vi opp med Quinny frestyle comfort sist gang. Med både bag og sportsdel hvor småen kan sitte begge veien. Den er også kombatibel sammen med bilstolen vår, slik at det er enkelt å ta med den inn på butikken om småen sov. På den gamle modellen trenger en egne adaptere for å kunne bruke maxi cosi bilstol, med de må en ha til bagen også, på den nye tror jeg disse er unødvendig. Ankepunktet er at bagen er liten, men det går helt fint for et vinterbarn, hadde god plass til voksiposen, og når vi likevel nærmet oss april og småen var 4 måneder, var han klar for sportsdel. Super lett å trille, gode hjul, og veier overkommelig mye. Så det blir med tungt hjerte vi må selge den nå. Trenger søskenvogn.

Fetteren min kjøpte sin brukt etter to barn og brukte den til begge sine. Og vi kjøpte vår brukt. Håndbremsen blir dårlig etter hvert om den ikke smøres, men den har vi aldri brukt. Og en får tak i regntrekk via e-bay til ca 150 kr ink. frakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huffda, du må ikke slite deg helt ut, redlady :troest: det er fordeler og ulemper med et helt hus har jeg merket... toppers å ha et eget hus, men når det skal vaskes...ja.. :daane: da var det plutselig mye greiere med den lille leiligheten vi hadde før ;)

Når det gjelder vogn er jeg virkelig på jungel-tur. Det er så mye og å vite hva som passer oss best, det er sannerlig ikke lett. Jeg vet bare at vi må ha en vogn som er god på vinterføre, altså lufthjul. Også vil vi ha en vogn som passer fra 0-3 år med bag og sportsdel. Også må vi ha mulighet til å stille håndtaket opp og ned etter om det er jeg eller sombo som triller, for jeg er lita og han er høy. Den bør heller ikke være for tung og svær, da vi ikke har stasjonsvogn men et vanlig bagasjerom den skal løftes opp i. Jeg har pr dags dato forelsket meg i Emmaljunga Edge Duo, da det virker som om den oppfyller det meste av kravene våre...? :klo: bakdelen er at den er svindyr (synes vi iallfall..), men det må vel la seg gjøre og få kjøpt en pent brukt en til en litt billigere penge får man håpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frøken am

Jaaaaa gå for Edge Duo! Herlig vogn, ikke sant? Tror den er meeeget bra til vinterføre :)

Da jeg forhørte meg litt rundt gikk det jo opp for meg - etterhvert vil vel vognen stå i bhagen til småen, og da er sportsdelen kjempegod å ligge i visstnok!

Så vi valgte barnets komfort fremfor hva vi som kanskje er mest PRAKTISK...nydelig vogn :rodmer:

Edit: leif

Endret av frøken am
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ville bare fortelle at jeg har en bitteliten jente i magen min :)

Og vi har vært en tur i Grimstad og kjøpt oss en Byssanlull hengevugge :):rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frøken am

Syns det er kult at det er en til som får jente - sjelden vare :fnise:

Nå kjente nettopp pappaen også sparkene! Helt heeerlig!! :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaaaaa gå for Edge Duo! Herlig vogn, ikke sant? Tror den er meeeget bra til vinterføre :)

Da jeg forhørte meg litt rundt gikk det jo opp for meg - etterhvert vil vel vognen stå i bhagen til småen, og da er sportsdelen kjempegod å ligge i visstnok!

Så vi valgte barnets komfort fremfor hva vi som kanskje er mest PRAKTISK...nydelig vogn :rodmer:

Edit: leif

Ja på papiret virker den herlig iallefall! :jepp: men det er jo vanskelig å vite om den faktisk er så perfekt når man ikke har prøvd den i hverdagen... :lete: men jeg har lest og kikket på bilder i alle vinkler, samt prøvetrillet en Edge Duo, og jeg har ikke klart å finne noen "feil" ved den. Simo-vognene er jo om mulig enda bedre å trille (synes jeg, da jeg har prøvetrillet en Simo også. Virket som den hadde mer fjæring og kanskje en anelse lettere å svinge..), men den er jo mye større i forhold og det tror jeg rett og slett ikke lar seg gjøre mtp plass i bilen og frakting. Pluss at jeg hører fler sier at de ikke er helt fornøyd med sportsdelen, selv om bagen visstnok er superduper. Og på de Simo-vognene jeg har sett er det heller ikke mulig og forlenge håndtaket. Bare et sånt ledd man kan knekke opp og ned, som gjør litt høydeforskjell. Og jeg tror nok vi heller må/bør ha denne teleskop-funksjonen eller hva jeg skal kalle den, da det er dramatisk høydeforskjell mellom meg og kjære :fnise:

Endret av Knøtteliten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frøken am

Ja, vi også veeldig stor forskjell på både høyde og vekt her (mannen er kraftig, trent kar) :fnise:

Edge Duo ble passende for oss fordi den er god å ligge i, både sport- og bag-del, og den var vel en sann fryd for øyet haha!

Planen er jo også at den skal vare lenger ettersom vi garantert får en eller to til senere.

Ellers synes jeg Edge Duo generelt virket bedre enn Simo. Det var litt love at first sight, haha! Herregud...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...