Smørblomst82 Skrevet 7. juni 2012 Forfatter #2221 Del Skrevet 7. juni 2012 (endret) Sportsdelen tar mindre plass hos oss. Men det varierer sikkert fra vogn til vogn. Smørblomst82: Da min gutthadde forstoppelse, hjalp ikke svisk. Men malt gjorde susen i løpet av bare tre timer etter han fikk det. Ja tenkte å ha malt i grøten og kveldsflaska. Hvor mye malt gav du? Er det dumt med både sviske og malt? Hvorfor fikk O forstoppelse? Endret 7. juni 2012 av Smørblomst82 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 7. juni 2012 #2222 Del Skrevet 7. juni 2012 Ja tenkte å ha malt i grøten og kveldsflaska. Hvor mye malt gav du? Er det dumt med både sviske og malt? Hvorfor fikk O forstoppelse? Han fikk det av grøten tror jeg, så her har jeg I malt hver dag i grøten. Da han var forstoppet, så ga jeg han en god tskje for å få i gang systemet. Nå får han litt under en halv babyskje, som altså er mindre enn tskje, hver dag. Vet ikke om det er for mye, men er i alle fall ikke for lite. Nå bæsjer han nesten hver dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smørblomst82 Skrevet 7. juni 2012 Forfatter #2223 Del Skrevet 7. juni 2012 Åj da har nok jeg gitt mye malt. Tror jeg tok godt over en vanlig t-skje både i grøten og i melka.Her tror jeg han fikk det av banan.. men aner ikke. Han har jo fått grøt en stund nå. Blir spennende å se om det kommer en reall bæsjebleie i løpet av natta da Håper det... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
silverdoe Skrevet 7. juni 2012 #2224 Del Skrevet 7. juni 2012 M bæsjer som ei klokke, alltid to gode bæsjebleiar om morgonen, og litt mindre mengder utover dagen Det begynner å både sjå og lukte meir som voksenbæsj no, huff! Håper han ikkje blir forstoppa, det høyres ikkje kjekt ut! Håper guten din får til ein skikkeleg stor bæsjebleie, Smørblomst82! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smørblomst82 Skrevet 9. juni 2012 Forfatter #2225 Del Skrevet 9. juni 2012 Nå er jeg sliiiiiiten... Det er jo ikke noe søvn på natta lengre. Han er så mye våken!!! Ikke sover han mye på dagen heller. Han sovnet 19.30 og våknet kl 22.00. Fikk roet han og han sovnet, men våknet kl 00 igjen. Tok han over i senga vår og etter litt pupp så sovnet han, men våknet kl 02. Da var han våken til 05.30 før han sovnet igjen. Han er blid og skravler til et viss punkt. Da begynner han å hyle. Aner ikke hva det er eller hva vi skal gjøre. Noen råd? Andre som har/har hatt det slik? Innføre et fast måltid til? Han har to tenner nede og kjenner ingen som er på vei oppe, men er en del bulker nedre.. På dagen kan kan sove 30min x 2 og en økt på 1-2 timer. Så er jo ikke mye søvn i løpet av dagen. Og det ender jo med at vi ikke står opp før i 09-10 tiden i dag.. så det ødlegger forsøk på rutiner. Nå har han også fått bæsja så bør ikke være det som gjør det heller. Har vært slik i snart 2 uker med hyppig oppvåkninger. Nå begynner jeg å grue meg til sydenturen vår til uka Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Niennas Skrevet 9. juni 2012 #2226 Del Skrevet 9. juni 2012 Ring helsestasjonen og be om råd, smørblomst! Fie sovnet syv, men våknet rundt midnatt og hadde 39,1 i feber. Vet ikke hva det var, men kan kanskje være tenner? I hvert fall så ville hun ikke sove, (og jeg hadde sovet i kun 15 min før hun våknet) så da måtte jeg sitte og trøste henne, og prøve å få henne til å sove. Hun sov i en halvtime rundt halv tre tiden, og klokka fire orket jeg ikke mer, så jeg satte henne i bilen, og kjørte rundt. Da sov hun også en halvtimes tid. Halv seks til morgenen idag sovnet hun for godt, og da kunne endelig jeg sovne også. Vi sloknet begge to i gjestesenga, fullstendig utslitte. Hun sov kun til halv ni, men da vekket jeg mannen min og fikk han til å ta henne (som var overlykkelig over å ha fått sove hele natta, sånn at han var uthvilt til å ta henne). Har nå sovet 4 timer "i natt", og velger å leve på koffein resten av dagen. Sliiiiten :frown: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smørblomst82 Skrevet 9. juni 2012 Forfatter #2227 Del Skrevet 9. juni 2012 Ja jeg må nesten ringe dem til mandagen hvis resten av helgen er like ille. Gav han avocadomos, blåbær og pupp i 11 tiden og nå har han sovet siden 11.30 og sover enda. Så kanskje han trenger litt mer mat.. Da skjønner jeg at du også er sliten Niennas. Heldig som kunne sove litt da. Mannen min er bortreist i dag og i natt så er spent på hvordan kvelden og natta mi blir. Det kan absolutt være hun får tenner ja, og da burde du kjenne noe snart. Ta en tskje (ikke plastik) og "dunk" litt forsiktig i gommene da hører du om det kan ha kommet noe som du ikke ser Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Niennas Skrevet 9. juni 2012 #2228 Del Skrevet 9. juni 2012 Takk for tips! Ja, de sa det på helsestasjonen min at når babyen våkner opp om natta nå når de er så gamle, så er det som oftest fordi de ikke får nok mat på dagen. Det er jo verdt et forsøk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 9. juni 2012 #2229 Del Skrevet 9. juni 2012 De våkner også av gammel vane. her våkner han tre ganger per natt. Like mye som da han var nyfødt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smørblomst82 Skrevet 9. juni 2012 Forfatter #2230 Del Skrevet 9. juni 2012 Ja nå skal jeg introdusere et måltid til. Planen var middag, men venter litt til vi kommer hjem fra ferie. Så introduserer heller et grøt/avocado/ grønnsaksmos mellom kl 10-12. Skal etterhvert bytte dette ut med brød+frukt. Håper det hjelper.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøtteliten Skrevet 10. juni 2012 #2231 Del Skrevet 10. juni 2012 Et sp.mål til dere som har fryst ned babymat i isterningbrett: har dere hatt plastpose rundt? Jeg var sikkert utrolig korttenkt. Jeg satte bare brettet nedi fryseren, som jeg gjør når det er vanlige isbiter, men det var ikke noe sjakktrekk fant jeg ut. Da jeg skulle ta opp, så jeg at det var blitt tørt eller noe slags snerk (vet ikke hvordan jeg skal beskrive det..) øverst. Blir jo sikkert som å sette en iskake eller noe ned i fryseren uten å dekke til. Den blir snerkete også blir det "frysersmak". Vil ikke gi det til knøttet om det er fæl smak av det og dårlig konsistens Er vel bare å hive og starte på nytt da - INNPAKKET I PLAST denne gangen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Niennas Skrevet 10. juni 2012 #2232 Del Skrevet 10. juni 2012 Jeg fryser ned i sånne brett, og jeg legger ikke plast rundt. Har ikke merket noe snerk, og jeg smaker alltid på maten før jeg gir det til Fie (for bl.a. å kjenne om tempraturen er bra) og har aldri smakt noe usmak av det jeg fryser ned heller Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smørblomst82 Skrevet 11. juni 2012 Forfatter #2233 Del Skrevet 11. juni 2012 Jeg har et lokk på min.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
silverdoe Skrevet 11. juni 2012 #2234 Del Skrevet 11. juni 2012 Eg fraus ned i slike. Ikkje fulle, kanskje halvfulle. Tek opp 1 pr dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 11. juni 2012 #2235 Del Skrevet 11. juni 2012 Jeg har lokk på isterningsbrettene mine. Men synes de der Silverdoe linket til så bra ut, så jeg skal kjøre innom Biltema neste gang jeg er i byen for å kjøpe som jeg kan bruke i tillegg. Nå synes ejg det er greit å ta ut en isterning potet, en med gulrøtter og en med aprikos og blande alt sammen for eksempel. Skal lage brokkoli og slikt også, så blir det enkelt å komponere forskjellige retter, men etter hvert ser jeg for meg at det er gunstig å ha hele retter ferdigblandet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
silverdoe Skrevet 11. juni 2012 #2236 Del Skrevet 11. juni 2012 Eg syns dei var veldig greie Vi kjøpte dei som er i 6 pk, og dei rommer 250 ml, så ein får meir enn nok plass til ein porsjon middag f.eks. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøtteliten Skrevet 11. juni 2012 #2237 Del Skrevet 11. juni 2012 De som Silverdoe linket til virket jo supre! De jeg har kommet over hittil er mye større. Eller så har jeg funnet sett med forskjellige størrelser, og da selvfølgelig bare én som egner seg til barnemat.. Bare så synd Biltema er laaangt unna. Men får prøve å hukse på det en gang vi er er i byen. Blir vel en tur for å kjøpe bilsete og reiseseng snart uansett (bah..kjenner jeg gruer meg til sånt, blir en hel dagstur når vi skal til byen, og det tror jeg blir et svare strev med baby på slep. Amming, grøt og soving midt oppi all shopping og folkemasser.. ). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
silverdoe Skrevet 12. juni 2012 #2238 Del Skrevet 12. juni 2012 De som Silverdoe linket til virket jo supre! De jeg har kommet over hittil er mye større. Eller så har jeg funnet sett med forskjellige størrelser, og da selvfølgelig bare én som egner seg til barnemat.. Bare så synd Biltema er laaangt unna. Men får prøve å hukse på det en gang vi er er i byen. Blir vel en tur for å kjøpe bilsete og reiseseng snart uansett (bah..kjenner jeg gruer meg til sånt, blir en hel dagstur når vi skal til byen, og det tror jeg blir et svare strev med baby på slep. Amming, grøt og soving midt oppi all shopping og folkemasser.. ). Eg kan godt kjøpe til deg neste gong vi er på Biltema (Eller du kan få dei to pakkane vi ikkje har opna enda, då kan eg sende dei kjempefort! ) Det er ikkje noko problem, altså! Det er synd at sånne altmogeleg-butikkar alltid skal vere så langt borte.. Vi har booka hotell i Trondheim no, skal på ein helgatur om to veker, for der er nærmaste Ikea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
silverdoe Skrevet 12. juni 2012 #2239 Del Skrevet 12. juni 2012 Endeleg har M begynt å like middag Men ikkje det eg har kleistra sjølv av det vi et til middag da, berre slike glas Foreløpig har han ete spaghetti med kjøttsaus og biff stroganoff. Bruker eit par-tre dagar på å ete opp eit glas, så det er ikkje sånn kjempemykje i slengen enda Og første skeia gir alltid grøsninger så store at han tek tak i føtene sine Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 12. juni 2012 #2240 Del Skrevet 12. juni 2012 Så bra da! Her fikk jeg O til å spise så mye som to isterninger gulrot blandet med to isterninger aprikosmos i går! Det var ganske mye, aldri fått i han så mye! Har ikke prøvd å lage måltider med litt mer spennende mat enda, tenkte jeg skulle præve å få lagd litt til helgen. Så i dag skal jeg bare prøve med glass forå se om han liker det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå