Niennas Skrevet 16. mai 2012 #2101 Del Skrevet 16. mai 2012 Nå drar vi til svigers, vi skal overnatte der til imorgen. Da må jeg si dette nå: God 17.mai og gratulerer med dagen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Niennas Skrevet 19. mai 2012 #2102 Del Skrevet 19. mai 2012 Har dere hatt en fin 17. mai? Fie sov seg igjennom hele toget Også vil jeg gjerne takke smørblomst - jeg ga rådet ditt et forsøk, og ga henne grøt klokken 18.00, ga henne et bad etter det, ammet så, pratet litt med henne etter det, også la henne. Det tar lang tid før hun sovner, men hun ligger for seg selv, småprater litt, kommer med litt småsutring før hun sovner av seg selv. En helt ny unge!! (Dette er dog på kvelden, bare. Hun er fortsatt ganske lei seg på dagen, jeg kan jo ikke gi grøt hele dagen ) Jeg var på besøk hos frøken am idag, lille H har fått tenner nede, og står på alle fire, og beveger knærne framover. Armere derimot, de står på stedet hvil Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
silverdoe Skrevet 19. mai 2012 #2103 Del Skrevet 19. mai 2012 Så bra at Fie har det bedre, Niennas! Vi hadde ein veldig fin 17.mai, men M sov IKKJE gjennom heile toget - han er så nysgjerrig på lydane (Men så vart han så sliten på kvelden at han sov heile natta! JA til 17. mai oftare! ) Så artig at H har både fått tenner og står på alle fire Håper frøken am har det bra Forresten, har nokon her begynt å gi middagssmaksprøver? M grøssa og grøssa, og eg trur det kom meir ut enn det gjekk inn Eg har berre kjøpt hittil, slike glas.. Men dei står seg jo berre 2 dagar etter åpning, så det blir litt å kaste når han ikkje vil ete noko særleg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 19. mai 2012 #2104 Del Skrevet 19. mai 2012 (endret) Så flott, Niennas!! ___ Her hadde vi en skikkelig helvetteskveld i går med hylgråt fra seks til elleve, avbrutt av to lurer på 20 min hver hvor han nærmest besvimte av trøtthet. Han var forstoppet og hadde VONDT! Syntes sååå synd på han. Satt bare og holdt rundt han og prøvde å roe han, var ikke så mye å gjøre ellers, da alt av "triks" ikke fungerte. Klokken elleve sloknet han, og da gikk natten videre bare bra. Mens i dag, har det gått kjempebra! Han fikk endelig bæsjet i femtiden i dag, og han fant søvnen HELT selv. Flinke gutten. Jeg derimot har salig vondt i ryggen etter skriketokten i går. Har måttet bysse endel i det siste, så har generelt hatt mye vondt i ryggen, men etter i går har det toppet seg. Får kjempevondt av å sitte, så må ligge.. Endret 19. mai 2012 av Teriyaki Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
silverdoe Skrevet 19. mai 2012 #2105 Del Skrevet 19. mai 2012 Så flott, Niennas!! ___ Her hadde vi en skikkelig helvetteskveld i går med hylgråt fra seks til elleve, avbrutt av to lurer på 20 min hver hvor han nærmest besvimte av trøtthet. Han var forstoppet og hadde VONDT! Syntes sååå synd på han. Satt bare og holdt rundt han og prøvde å roe han, var ikke så mye å gjøre ellers, da alt av "triks" ikke fungerte. Klokken elleve sloknet han, og da gikk natten videre bare bra. Mens i dag, har det gått kjempebra! Han fikk endelig bæsjet i femtiden i dag, og han fant søvnen HELT selv. Flinke gutten. Jeg derimot har salig vondt i ryggen etter skriketokten i går. Har måttet bysse endel i det siste, så har generelt hatt mye vondt i ryggen, men etter i går har det toppet seg. Får kjempevondt av å sitte, så må ligge.. Ja, den ryggen har ikkje godt av byssing! Eg også har mykje vondt i ryggen av byssing.. Håper du blir betre! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 19. mai 2012 #2106 Del Skrevet 19. mai 2012 Ja, den ryggen har ikkje godt av byssing! Eg også har mykje vondt i ryggen av byssing.. Håper du blir betre! Takk det samme Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smørblomst82 Skrevet 21. mai 2012 Forfatter #2107 Del Skrevet 21. mai 2012 Har dere hatt en fin 17. mai? Fie sov seg igjennom hele toget Også vil jeg gjerne takke smørblomst - jeg ga rådet ditt et forsøk, og ga henne grøt klokken 18.00, ga henne et bad etter det, ammet så, pratet litt med henne etter det, også la henne. Det tar lang tid før hun sovner, men hun ligger for seg selv, småprater litt, kommer med litt småsutring før hun sovner av seg selv. En helt ny unge!! (Dette er dog på kvelden, bare. Hun er fortsatt ganske lei seg på dagen, jeg kan jo ikke gi grøt hele dagen ) Jeg var på besøk hos frøken am idag, lille H har fått tenner nede, og står på alle fire, og beveger knærne framover. Armere derimot, de står på stedet hvil Så bra at det hjalp da Får håpe at hun blir bedre på dagen også snart. Det kan jo være at hun er mer sulten på dagen nå? Kan du bør prøve litt mer mat på dagen? (Husker ikke om du gav mer enn et grøtmåltid) Så tidlig lille H er da Her har gutten også fått 2 tenner, men foreløpig er det bare rompa som går i været og nesa i bakken Forresten, har nokon her begynt å gi middagssmaksprøver? M grøssa og grøssa, og eg trur det kom meir ut enn det gjekk inn Eg har berre kjøpt hittil, slike glas.. Men dei står seg jo berre 2 dagar etter åpning, så det blir litt å kaste når han ikkje vil ete noko særleg. Vi har ikke prøvd noe middag enda. Han har smakt på noen grønnsaker o.l., men ikke middag. Men de sier jo at middagsglass ikke smaker så mye. Ta å lag en liten porsjon av noe hjemmelaget så kanskje det går lettere ned Tenkte å la han smake på litt middag eller lunsj om noen uker. Her hadde vi en skikkelig helvetteskveld i går med hylgråt fra seks til elleve, avbrutt av to lurer på 20 min hver hvor han nærmest besvimte av trøtthet. Han var forstoppet og hadde VONDT! Syntes sååå synd på han. Satt bare og holdt rundt han og prøvde å roe han, var ikke så mye å gjøre ellers, da alt av "triks" ikke fungerte. Klokken elleve sloknet han, og da gikk natten videre bare bra. Mens i dag, har det gått kjempebra! Han fikk endelig bæsjet i femtiden i dag, og han fant søvnen HELT selv. Flinke gutten. Jeg derimot har salig vondt i ryggen etter skriketokten i går. Har måttet bysse endel i det siste, så har generelt hatt mye vondt i ryggen, men etter i går har det toppet seg. Får kjempevondt av å sitte, så må ligge.. Ja så dette i en annen tråd og syns så synd på dere. Er det grøten som har gjort det eller? Er redd for forståppelse her også.. Så får sviske i grøten, eller malt i melka (får en flaske på kvelden), men merker jo at det tar lengre tid for han å komme på do. Huff skal ikke være lett dette med mat _____________________________ 17.mai gikk veldig fint her også. Sov gjennom toget og koste seg masse. Sov generelt lite, men var ikke sur eller grinete. Ganske overtrøtt på kvelden når han skulle legge seg, for leggetiden ble veldig forskjøvet. Men var ikke sur. Bare hyper i senga si Så byssa han i søvn så han skulle roe seg. Nå drar vi snart på ferie og vi gleder oss!!!!!!! Håper det blir bra for både store og små. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 21. mai 2012 #2108 Del Skrevet 21. mai 2012 Tror det var grøten i alle fall! Men bare en halvtime etter at jeg ga han malt, så kom en ordentlig bæsjebleie, så kom en til på morgenen av samme kaliber, også kom det to mindre bæsjebleier i løpet av dagen. Så han er helt fin nå.. Men blir nok å fortsette med malten ja, for vil ikke at det der skal skje igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smørblomst82 Skrevet 21. mai 2012 Forfatter #2109 Del Skrevet 21. mai 2012 Ja malt funker bra her også Bruker dere pute i senga i babyen? og sover barnet på eget rom? eller når tenker dere å legge dem på eget rom? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
silverdoe Skrevet 21. mai 2012 #2110 Del Skrevet 21. mai 2012 M ligg på eige rom no, men søv lurane sine i dobbeltsenga vår (og første del av nattaluren). Men no når han kan snu seg og åler seg, så må vi nok finne ein annan plass å ta lurane, for eg føler meg ikkje trygg, sjølv om vi har både babycall og bygger opp med dyner rundt. Flyttinga til eiga seng gjekk heldigvis veldig bra Vi har pute, men bruker den ikkje, for han makker sånn at han stort sett alltid havnar utanfor den uansett Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 21. mai 2012 #2111 Del Skrevet 21. mai 2012 Ja malt funker bra her også Bruker dere pute i senga i babyen? og sover barnet på eget rom? eller når tenker dere å legge dem på eget rom? Nei babyer trenger ikke pute. Hvis O snur seg rundt på magen når han skal sove, som han har gjort et par ganger i det siste, så ville puten ha blokkert for pusten hans. Han sover på eget rom, har gjort det i halvannen måned. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smørblomst82 Skrevet 21. mai 2012 Forfatter #2112 Del Skrevet 21. mai 2012 Ja da dropper vi puta foreløpig. Vår har jo ammeputa i senga si, så den gjør nok at han ikke klarer å snu seg rundt på magen. Jeg ser at han prøver hver natt og han sliter litt med å finne stillingen sin. Kaver mye. Kanskje jeg burde ta den bort og la han få snu seg hvis det er det han vil...? Skulle ønske vår gutt ville sove inne i senga si på dagtid også innimellom. Nå ligger han ute i vogna i duskregn med regntrekket. Slår stadig inn på babycallen Ja vi vurdere å legge han på eget rom snart, for han våkner så fort av host, nys og ikke minst snorkingen til mannen Men ammer jo veldig ofte enda og er redd jeg blir skikkelig trøtt. I tillegg så må vi bytte til sportsvogn nå (desverre er den forovervent) så føler jo nesten han er voksen snart!! hehe.. ut av rommet til mor og i sportsvogn hvor han kommer til å se verden og ikke meg... huff... stakkers mor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Niennas Skrevet 21. mai 2012 #2113 Del Skrevet 21. mai 2012 Fie ble flyttet over på eget rom når hun var 3 1/2 måned. Tror både hun og vi satte stor pris på det! Nei, pute bruker vi ikke, ser ikke helt poenget med det. Idag hadde jeg min første trilletur der Fie ikke sov i bagen, men satt i sportsdelen. Hun satt mot meg da, og det virket som at hun likte det veldig godt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 21. mai 2012 #2114 Del Skrevet 21. mai 2012 Vi har også byttet til sportsdel, men han ligger helt ned, kalæsjen er helt igjen og fotposen på, så han ligger ca like lunt og innpakket som i bagdelen. Kommer ikke til å gjøre det anderledes før han selv krever å komme opp og se. Tror nok han sovner fortere når det ikke er så mye å se på, tross alt. Men hvilken babycall har du som registrerer duskregn på vogna? Vår sender ikke før det har vært lyd noen sekunder, og det må være høyere enn duskregn.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøtteliten Skrevet 21. mai 2012 #2115 Del Skrevet 21. mai 2012 Her sover ikke gutten med pute, og han sover inne hos oss fremdeles. Føler ingen hast med å flytte han enda, siden både han og vi sover veldig godt. Og jeg synes det er så lettvint når jeg slipper å ut av senga, bare løfter han over når han skal ha mat.. (vi ligger side om side). Hvis det fortsetter sånn, regner med han kommer på eget rom når han blir rundt 1 år. Eller evt når vi er ferdige med ammingen. Hvis det ikke blir noen problemer med søvnen til noen av oss da..da skjer det før 1 år Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lolita90 Skrevet 21. mai 2012 #2116 Del Skrevet 21. mai 2012 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Niennas Skrevet 21. mai 2012 #2117 Del Skrevet 21. mai 2012 Trulte?? Hvor er du? Lenge siden vi har hørt noe fra deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lolita90 Skrevet 21. mai 2012 #2118 Del Skrevet 21. mai 2012 føler meg så rar og tung i magen om dagen er det normalt å slutte helt med mensen så fort man setter inn hormonspiral? satte inn spiralen den 11.mars, hadde mensen i begynnelsen av mars, men etter det null niks ingenting Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøtteliten Skrevet 21. mai 2012 #2119 Del Skrevet 21. mai 2012 (endret) føler meg så rar og tung i magen om dagen er det normalt å slutte helt med mensen så fort man setter inn hormonspiral? satte inn spiralen den 11.mars, hadde mensen i begynnelsen av mars, men etter det null niks ingenting Tror dette er veldig individuelt.. Ingen erfaring med hormonspiral selv, men de sier enkelte mister mensen. Likens med cerazette minipillen, har fått fortalt at de 2 kan sammenlignes, bare at spiralen gir ut hormonene lokalt. Men at innholdet av typen hormoner er det samme. (i følge en lege jeg var hos en gang..) Men etter det jeg har forstått er det veldig vanlig å ha blødningsforstyrrelser (på både hormonspiral og cerazette). Noen mister mensen helt, noen spotter konstant, noen får mensen en gang i blandt og noen få har regelmessig mens. Jeg har gått på cerazette 2 ganger. 1.gangen i 6 mnd, blødde mer eller mindre konstant.. Så jeg var spent da jeg begynte på de nå igjen.. Har spist 3 brett og blødd bare 2 uker *bank i bordet*! (2 x 1 uke med blødning). Endret 21. mai 2012 av Knøtteliten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smørblomst82 Skrevet 21. mai 2012 Forfatter #2120 Del Skrevet 21. mai 2012 Vi har også byttet til sportsdel, men han ligger helt ned, kalæsjen er helt igjen og fotposen på, så han ligger ca like lunt og innpakket som i bagdelen. Kommer ikke til å gjøre det anderledes før han selv krever å komme opp og se. Tror nok han sovner fortere når det ikke er så mye å se på, tross alt. Men hvilken babycall har du som registrerer duskregn på vogna? Vår sender ikke før det har vært lyd noen sekunder, og det må være høyere enn duskregn.. Vi har en som heter neonate. Den er veldig enkel, men har fungert bra for oss ihvertfall Regn på det regntrekket jeg har høres veldig godt. Er egentlig et grusomt regntrekk.. men men.. Vi har kjøpt en vår/sommerpose til vogna og den kan også legges helt ned, så den blir sikkert lun nok. Våkner han på turen så kommer vi nok til å la han sitte litt i den laveste hakket, men ellers kommer den til å legge helt ned. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå