Knøtteliten Skrevet 27. april 2012 #2041 Del Skrevet 27. april 2012 Hehe, godt han er glad i mat da min liker ikke den kjøpte, for den er litt bisk. Men koker jeg selv så spiser han det. Men det er generelt en prøvelse å få i han mat. Må hele tiden lure han for at han skal åpne munnen... Dette var kjøpt. Skjønner han godt jeg...likte det ikke sjæl jeg :gjeiper: Planer om å koke selv, har bare ikke fått gjort det enda - kan se for meg det blir mye bedre ja! Smakte jo ikke gulrot i det heletatt synes jeg, mere som ketchup nesten. Ikke rart han rynket på nesa dakar.. :gjeiper: Men jeg tror han syntes det var stas, derfor han gapte etter mer. Han synes det er stor-stas og ta tran også, men han har en helt vrengt grinegrimase gjennom hele prossessen, så tror neppe det er stas fordi han synes smaken er god Håper han blir en matglad unge etter fast føde også, likens som med mm. Da slipper man mange bekymringer som mor, når maten glir ned Kusina mi har en datter som "aldri" har spist. Hun er 10 år og lever stort sett på loff uten pålegg. Liker ikke middag. Liker ikke noe. Trasig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smørblomst82 Skrevet 28. april 2012 Forfatter #2042 Del Skrevet 28. april 2012 Nå har vi også kjøpt inn grøt og skal begynne å gi Alt han har fått til nå har sklidd rett ned så kan håpe det skjer med grøten også. Kan mann blande tranen inn i grøt? Nå kjenner vi at behovet for barnevakt begynner å komme. Vi har hatt barnevakt 3 ganger kanskje og et har bare vært noen timer. Nå kunne vi trengt en hel natt for oss selv Så man skal absolutt ikke ha dårlig samvittighet for å ønske litt kjæreste tid altså. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dizzy Skrevet 28. april 2012 #2043 Del Skrevet 28. april 2012 Jeg blander D-vitamindråpene i grøten. Noen som vet hvor mange mnd småttisene er sånn ca når det kan sitte i tripptrapp-stol ved bordet? Må de kunne sitte selv før man setter de opp i sånne stoler? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
silverdoe Skrevet 28. april 2012 #2044 Del Skrevet 28. april 2012 M grøssa også voldsomt av gulrotpuréen, men ikkje så rart..eg syns ikkje den var så god, eg heller Ella's Kitchen-greiene liker han godt, og graut har begynt å komme seg Men..har dei slutta å selge hvetegrauten?? Eg fann ikkje den, og den er jo så god! (Ja, eg må innrømme at eg syns babygraut er kjempegodt, og eg digga då mamma skulle mate småsøskena mine, for då fekk eg ete opp restane ) Trur vi kjøpte havregraut med eit eller anna no..den var god den også Vi har latt M sitje i sånn stol eit par gongar, medan vi et middag. Har pute i den, og det er ikkje så lenge om gongen. Det har gått bra, han lener seg tilbake når han er litt vinglete Han sit ikkje sjølv enda på golvet, men det kjem seg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Niennas Skrevet 28. april 2012 #2045 Del Skrevet 28. april 2012 De skal helst sitte selv ja, men Fie sitter i sin, med vogndyna dytta rundt henne når vi spiser middag, hun synes det er kjedelig å ligge i vippestolen og ikke få emd seg noe som helst. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest frøken am Skrevet 28. april 2012 #2046 Del Skrevet 28. april 2012 Jeg tenker at ungene skal ikke sitte før de er stabile nok ettersom det blir en enorm belastning på rygg og skjellett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smørblomst82 Skrevet 28. april 2012 Forfatter #2047 Del Skrevet 28. april 2012 Lillingen vår sitter ikke i stol enda, men han sitter i fanget. Han vil ikke ligge, bare stå, sitte eller hoppe Kan ikke sitte selv enda, så venter derfor med stol. Grøt og smaksprøver får han i vippestolen. Vi spiser ofte etter han har lagt seg eller mens han sover, så foreløpig har det ikke vært noe problem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøtteliten Skrevet 28. april 2012 #2048 Del Skrevet 28. april 2012 Her sitter han kun i vippestol, fanget og tilbakelent i sofaen. Han vil sitte og stå selv - dagen lang. Men han har ikke balanse for fem flate øre enda... Så noen stol blir det nok ikke her på en stund. Kommer til å vente til han klarer å sitte stabilt uten å slenge/bikke til siden I kveld sovnet han greit for 2.kveld på rad. Svinger voldsomt! Fra total panikk for å bli forlatt til å koseprate seg i søvn.. Det eneste jeg har forandret på er sengetrekket, men jeg begynner nesten å lure :gjeiper: Skiftet fra et kjedelig hvitt et til et knallgult et med røde, orange og grønne ballonger på i går. Og han lo når han så på det! Ble liggende å småle og stryke/fikle/plukke på alle fargene og krimskramset på dyna ikveld, til han sovnet. Det kan da virkelig ikke være noe så banalt som er grunnen...?! Blir spennende å se kveldene fremover om han blir i like godt humør av sengetrekket Ellers så har jeg lite å gjøre i kveld, så jeg epilerte leggene....å noe så MENINGSLØST VONDT! Har ikke gjort det siden før fødselen, bare barbert, så det ble jo som å begynne på nytt. På tide å fiffe seg litt opp til sommeren og tenke litt på sitt eget ve og vel, tenkte jeg har ikke akkurat prioritert meg selv så mye de 5 siste månedene..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
silverdoe Skrevet 30. april 2012 #2049 Del Skrevet 30. april 2012 M får også maten sin i vippestol, for då kan han lene seg godt tilbake og innta måltidet Vi et stort sett middag når han har lagt seg, så han har berre brukt Sofusstolen eit par gongar (pluss at eg ikkje vil at han skal sitje for mykje i stol når han ikkje kan å sitje sjølv), for det er ikkje snakk om at han skal ligge på golvet når vi har det kjekt og et middag, nei! Epilering av leggar er grusomt! Eg har ei maskin, trur ho har vore brukt ca to gongar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smørblomst82 Skrevet 30. april 2012 Forfatter #2050 Del Skrevet 30. april 2012 Nå går leggingen litt fremover her også. I dag tok det 10 minutter og han sovnet av seg selv uten sutring, byssing, holding i handa eller stryking kl 19.15:) Alt jeg gjorde var å: - gi flaske på sengekanten - legge han i senga si og synge trollmor, gi han masse kyss, si natta, skru på ficherprice sin Glowing seahorse og skru av lyset. - la meg forsiktig i vår seng uten han så meg og hørte han lo og bable før det plutselig var veldig stille Vet ikke hva som gjorde det, men kanskje at han har vendt seg til sehorse og at han ikke ble forstyrret av at jeg skulle stryke og gi sutt hele tiden (for jeg har jo trodd at han trengte det når han sutra).. Aner ikke, men deilig var det.. ___________________________________________________ Men.... han våkner kl 22.00 hver dag.. spiser av en pupp i 5-6 min før han sover igjen... Tror dere han er sulten eller er dette bare blitt en vane? Han er jo stuptrøtt og spiser jo ikke mye.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Niennas Skrevet 30. april 2012 #2051 Del Skrevet 30. april 2012 Tror helt ærlig at det er vanesak, Fie kan også våkne opp om natta og bare suge litt, mest for kosen skyld, før hun sovner igjen. Har også merket det at Fie roer seg fortere når jeg ikke gjør så mye med henne. Før vugget jeg henne i armene mine mens jeg gjorde knebøy og sang alle mulige sanger jeg kunne, men jeg skjønte etterhvert at det gikk egentlig fortere å legge henne hvis jeg bare går med henne i armene mine, og ikke synger for henne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
silverdoe Skrevet 1. mai 2012 #2052 Del Skrevet 1. mai 2012 I går gjekk det raskt å legge M, etter kveldsstellet tok det ca 15 minutt inkl. amminga Slapp å bysse, han sovna ved puppen Det var deilig M bruker forresten også å våkne, han våkner etter ca 45-60 minutt. I går byssa eg han bittelitt og ga han smukken og det var greit, andre gongar vil han ha bittelitt pupp Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 1. mai 2012 #2053 Del Skrevet 1. mai 2012 Går ikke framover her i alle fall. Fotsatt vanskelig å legge. :gjeiper: I tillegg vr det veeeldig tidlig morgen, men han sov i strekk fra åtte til fem, så det er jo bra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
silverdoe Skrevet 5. mai 2012 #2054 Del Skrevet 5. mai 2012 Ey, lite aktivitet her! Eg kan jo oppdatere med at på torsdag var vi på helsestasjonen på 5 mnd-kontroll. M er blitt heile 69 cm og 8215 gram Og vaksina gjekk veldig bra, sutra litt etter begge stikka, men smilet var på plass etter ca 10 sekund Og heldigvis ingen reaksjonar i ettertid Håper alle har ei fin helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Niennas Skrevet 5. mai 2012 #2055 Del Skrevet 5. mai 2012 Så stor gutt, silverdoe! Her går jeg rundt som et spøkelse Skulle egentlig få besøk av frøken am og mannen idag, men Fie våknet minst en gang i timen i natt, og valgte å være våken fra seks til åtte til morgenen idag i tillegg. TYDELIG at noe har plaget henne. Trenger sårt søvn, men koffeininntaket mitt gjør det umulig akkurat nå. Får bare gå rundt her som en zombie fram til ikveld. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 5. mai 2012 #2056 Del Skrevet 5. mai 2012 O har også tatt vaksine, det gikk også bra, uten reaksjoner. Han er 72 cm og 8500 gram. Har med andre ord ikke lagt på seg de to siste ukene, men vi får se hva vekten sier neste torsdag, får håpe han har gått opp litt da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøtteliten Skrevet 5. mai 2012 #2057 Del Skrevet 5. mai 2012 Her er pjokken 67 cm og 8760 g nå Hatt en slitsom periode med puppenekt, men ser ikke ut til at han har lidd noen nød enda.. :gjeiper: Vaksinen blir ikke før han er nærmere 6 mnd, men jeg har allerede begynt å grue meg håper han ikke reagerer så mye denne gangen som sist! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 5. mai 2012 #2058 Del Skrevet 5. mai 2012 Her er pjokken 67 cm og 8760 g nå Hatt en slitsom periode med puppenekt, men ser ikke ut til at han har lidd noen nød enda.. :gjeiper: Vaksinen blir ikke før han er nærmere 6 mnd, men jeg har allerede begynt å grue meg håper han ikke reagerer så mye denne gangen som sist! Det er vondt for mammahjerte når de gråter pga sprøyte, men samtidig blir jeg så stolt, og kjenner så mye kjærlighet for han akkurat da, og det eneste jeg vil da er å trøste han. Og når han fort blir glad igjen etter litt mammakos, så blir jeg stolt over at gutten er glad i mamman sin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smørblomst82 Skrevet 5. mai 2012 Forfatter #2059 Del Skrevet 5. mai 2012 På vår 5 mnd kontroll var lillingen 66 cm og 7400g :)Han reagerte på vaksina med høy feber i 2 dager. Så det var ikke noe morro. Jeg sov ikke tuntg for å si det sånn. ____________________________________________ Vi har begynt introduksjon til grøt og har holdt på i en uke nå. Han er ikke oppe i full mengde, og den er fremdeles ganske tynn. Har økt litt og litt, men aner egentlig ikke hvor mye han får nå. Han elsker grøt og har ingen problemer med magen eller å svelge. Han gaper etter mer så fort første skje er i munnen Hvor lenge skal det gå før jeg kan gi en full porsjon? Dette er grøt med gluten (Nestle fra 4. mnd) ________________________________________________ Sliter litt med hvordan jeg skal legge opp dagen nå som vi etter hvert bare skal inføre mer og mer mat. Vi har ingen rutinger på dagen lengre. Han får pupp når han vil og jeg legger han når han virker trøtt. Har siden 4 mnd fått smake på ulike ting, mens denne uka har han bare fått grøt. Nå får han litt grøt mellom 17.30 og 18.00, så pupp eller flaske før han legges i senga ca 18.30-19.00 og i de siste dagene har han ikke våknet kl 22 Sovnet 19.15 og sover enda (23.25) så kanskje grøt vil hjelpe på nattesøvnen min... Men bør han få grøten tidligere. Slik at det går en time mellom grøt og melk? det sier jo at man bør amme før fastføde, men når bør jeg amme da? Vil jo at han skal spise seg mett på grøt siden det holder lengre. I tillegg gulper han, så nytter ikke punpe han full av melk for så å stappe i han grøt med det samme. Han legges ned i senga ca 19.00, eller litt før. Kommer an på hvor trtt han er for jeg har begynt med å ikke la han sove etter 17.00. Hvordan gjør dere det eller hvordan vil deres rutiner se ut? __________________________________________________ Men her er det tenner på gang eller no ihvertfall. Han har nesten ikke sovet på dagen og han bare sutrer, sikler, skriker hvis han ikke er i fanget mitt og tygger på alt. Han er kjempe trøtt, men klarer bare ikke å sove. I dag måtte jeg gå 4 turer!!! Slitsomt når mannen ikke er hjemme på slike dager. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 6. mai 2012 #2060 Del Skrevet 6. mai 2012 (endret) Så lenge han ikke har reagert noe særlig på grøten, så kan du nok trygt øke mengde han fortsatt vil han mer. Min er litt mer vanskelig å få i grøt, må lure han og avlede han hele tiden, så her er vi et stykke unna full porsjon, men økte relativt fort opp til den mengden han spiser nå da jeg så han ikke reagerte. Vi har en generell rutine på første lur ca halv ni-ni. Da sover han til halv elleve-elleve. Så er neste lur klokken to-halv tre. Da sover han ca en time. Etter det er han våken helt til leggetid. Grøt får han halv seks, kveldsstell halv syv også får han pupp helt til han sovner etter det. Men avvik forekommer jo, og det som som oftest helt fint. Men jeg håper lillegutt kan legge på seg litt mer snart. Tenker på at når han begynner å åle, krype og gå så vil han jo forbrenne mer, og da er jeg redd han blir tynn. Han har ikke akkurat så mye valker, er en veldig slank baby. Tenker de babyene som er litt mer runde har mer å gå på..Men kan jo være jeg bekymrer meg unødvendig. Endret 6. mai 2012 av Teriyaki Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå