Knøtteliten Skrevet 24. april 2012 #2001 Del Skrevet 24. april 2012 Niennas: Vi mødre er god på dårlig samvittighet...og det er jo absolutt ikke morro når noe er vondt for den lille. Men jeg er overbevist om at du er en god mor for lille Fie Sånt kan hende den beste. Det er ikke bestandig like enkelt å få det tørt inni alle valker og sprekker etter bading, og sånne små blir fort såre. Her ble gutten litt sår på halsen, i valken under dobbelthaka - men etter et par dager med salve var han helt fin ....... Kom forresten på én ting til som kanskje kan forklare at knøttet har forandret seg med sovingen.. Han har siste tiden begynt å bli litt redd enkelte fremmede. Ved 2 anledninger har han blitt livredd i det siste. Begge var menn. Fremmede damer går helt greit... Det med at han blir så trist når han skal legge seg for natta og vil at vi skal sitte der til han har sovnet, kan kanskje ha sammenheng med at han har kommet til det stadiet i livet der han begynner å bli veldig kjær mot sine nærmeste og redd for å være alene/bli forlatt? : Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trulte:-) Skrevet 24. april 2012 #2002 Del Skrevet 24. april 2012 Litt OT; er det noen av dere som har handlet noe særlig barnetøy på nett? Hadde vært deilig å slippe å fly i butikker, og lillegutt har snart vokst ut av hele garderoben :-) Gjerne litt rimelig tøy, gidder ikke kjøpe "designerklær" når han omtrent vokser en størrelse i uka, hehe... Noen tips til butikker? Synes ikke HM hadde allverdens med utvalg, og det er igrunnen den eneste nettbutikken jeg har prøvd meg på.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøtteliten Skrevet 24. april 2012 #2003 Del Skrevet 24. april 2012 Litt OT; er det noen av dere som har handlet noe særlig barnetøy på nett? Hadde vært deilig å slippe å fly i butikker, og lillegutt har snart vokst ut av hele garderoben :-) Gjerne litt rimelig tøy, gidder ikke kjøpe "designerklær" når han omtrent vokser en størrelse i uka, hehe... Noen tips til butikker? Synes ikke HM hadde allverdens med utvalg, og det er igrunnen den eneste nettbutikken jeg har prøvd meg på.. Sparkjøp Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dizzy Skrevet 24. april 2012 #2004 Del Skrevet 24. april 2012 Litt OT; er det noen av dere som har handlet noe særlig barnetøy på nett? Hadde vært deilig å slippe å fly i butikker, og lillegutt har snart vokst ut av hele garderoben :-) Gjerne litt rimelig tøy, gidder ikke kjøpe "designerklær" når han omtrent vokser en størrelse i uka, hehe... Noen tips til butikker? Synes ikke HM hadde allverdens med utvalg, og det er igrunnen den eneste nettbutikken jeg har prøvd meg på.. Lindex Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lolita90 Skrevet 25. april 2012 #2005 Del Skrevet 25. april 2012 (endret) Ellos Se hva jeg og samboern lagde sammen i går kveld Endret 25. april 2012 av lolita90 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trulte:-) Skrevet 25. april 2012 #2006 Del Skrevet 25. april 2012 Ellos Se hva jeg og samboern lagde sammen i går kveld Hva er det? Har bare liten mobilskjerm, så på dette bildet ser det litt suspekt ut hehe :-) Sjekket ut ellos! Der var det mye bra og rimelig, både klær og utstyr! Genialt... Eneste dumme er at de ikke leverer til min post i butikk, av en eller annen grunn... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lolita90 Skrevet 25. april 2012 #2007 Del Skrevet 25. april 2012 det er noe lignende cookiedeig med sjokoladertekk :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest frøken am Skrevet 25. april 2012 #2008 Del Skrevet 25. april 2012 Sånn lager vi ofte bare rå. Kjempegodt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
silverdoe Skrevet 25. april 2012 #2009 Del Skrevet 25. april 2012 Mmmm, cookiedeig! Ben&Jerry's iskrem med Cookie Dough, har de smakt den? Den er supergod! Og koster over 60 kr for ei liiita boks (500ml kanskje..). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smørblomst82 Skrevet 25. april 2012 Forfatter #2010 Del Skrevet 25. april 2012 Så likt alle har det i forhold til soving om dagen da.. Huff. Det er ikke lett og det er jo tusen grunner til endret søvnmønster: Tenner, utviklingssprang, sårhet, overtrøtt, sulten, for mett,seperasjonsangst osv. Det er ikke lett å følge med for en førstegangsmor Vi har slitt med feber i natt pga vaksine og det er ikke noe morro! Jeg er så "fysen" så skulle ønske jeg også hadde noe cockie dough med sjokolade! Angående klær så er det jo veldig mange som selger brukt. Det har vi kjøpt og tøyet var helt supert. Nesten ikke brukt og mye stilig fra butikker som ikke vi har her jeg bor. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
silverdoe Skrevet 25. april 2012 #2011 Del Skrevet 25. april 2012 Hva er det? Har bare liten mobilskjerm, så på dette bildet ser det litt suspekt ut hehe :-) Sjekket ut ellos! Der var det mye bra og rimelig, både klær og utstyr! Genialt... Eneste dumme er at de ikke leverer til min post i butikk, av en eller annen grunn... Ellos leverer ikkje til Post i butikk her heller, men dei bruker MyPack, som leverer til (av alle ting) blomsterbutikken her i bygda. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 25. april 2012 #2012 Del Skrevet 25. april 2012 Her kommer Ellos til Ica-butikken, med Tollpost. Jobbet der før, så måtte regelmessig levere ut pakker derfra. Nå har jeg endt opp med å bruke nesten 1000 kr på sparkjøp.. Men alt er kjøpt på salg da, så har jo "spart" litt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest frøken am Skrevet 25. april 2012 #2013 Del Skrevet 25. april 2012 (endret) Ellos er toppen! Synes klærne derfra er helt kurrant Nå har ungen begynt å snu døgnet!!! YES, score, sier jeg bare. Nå er klokken snart 9, og før halv ti sover hun Tidligere opp på morgenen, selvfølgelig, men med glede! Da får mamma og pappa litt kveldskos Mye sikl, grønn bæsj, gulp, spiser lite og sover mye, ser fem tenner nede og to oppe Her skjer det mye, og det gjør det tydeligvis hos dere andre også! Hvordan er det med trening for dere, forresten? Jeg kommer virkelig i gang neste uke! Vil gjerne inn i de gamle klærne, kjenner det er veldig veldig uvant å ha så mange kg ekstra Endret 25. april 2012 av frøken am Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trulte:-) Skrevet 25. april 2012 #2014 Del Skrevet 25. april 2012 Tenner? Jeg ser ikke så mye som en bitteliten tannebiss, jeg... Hehe :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Niennas Skrevet 25. april 2012 #2015 Del Skrevet 25. april 2012 Så likt alle har det i forhold til soving om dagen da.. Huff. Det er ikke lett og det er jo tusen grunner til endret søvnmønster: Tenner, utviklingssprang, sårhet, overtrøtt, sulten, for mett,seperasjonsangst osv. Det er ikke lett å følge med for en førstegangsmor Vi har slitt med feber i natt pga vaksine og det er ikke noe morro! Jeg er så "fysen" så skulle ønske jeg også hadde noe cockie dough med sjokolade! Angående klær så er det jo veldig mange som selger brukt. Det har vi kjøpt og tøyet var helt supert. Nesten ikke brukt og mye stilig fra butikker som ikke vi har her jeg bor. Åååh, guud, den seperasjonsangsten! Jeg trodde virkelig ikke at Fie var ille når det gjaldt det, men der tok jeg jammen meg feil! Fie har vært veldig krevende den siste tiden, og vi spurte farfaren hennes om vi kunne ta oss en middag ute mens han satt barnevakt. Vi tok med alt av morsomme ting som hun kunne holde på med, og som vanligvis gjør kvelden vellykket, og før vi dro så fikk hun både pupp, ren bleie og hun hadde akkurat våknet. Når vi dro så lå hun og lo og hadde det kjeempe gøy. Når vi kom tilbake, etter 1 1/2 time, så fikk vi vite at hun hadde grått hele tiden. HEELE TIDEN. Jeg fikk trøstet henne, og hun ble glad og blid igjen - helt til jeg gjorde det dumme valget å gå på do. Så fort jeg var ute av synet så ble hun kjempelei seg! Uff. Tror ikke det blir mye avlastning på oss, nei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Niennas Skrevet 25. april 2012 #2016 Del Skrevet 25. april 2012 Hvordan er det med trening for dere, forresten? Jeg kommer virkelig i gang neste uke! Vil gjerne inn i de gamle klærne, kjenner det er veldig veldig uvant å ha så mange kg ekstra Her går trening i trilleturer (som kanskje er 1-2 ganger i uka, haha! ) og knebøy når jeg prøver å få Fie til å sove. Jeg har jo til og med mannen min hjemme og kan ikke forstå hvordan folk får tid til å trene ordentlig! Tenner? Jeg ser ikke så mye som en bitteliten tannebiss, jeg... Hehe :-) Her ser jeg ingen tenner heller, men hun sikler som en helt, og det er tydelig at det klør. Vil anbefale å kjøpe en tannbørste! Det hjalp Fie VELDIG. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
silverdoe Skrevet 25. april 2012 #2017 Del Skrevet 25. april 2012 (endret) Hvordan er det med trening for dere, forresten? Jeg kommer virkelig i gang neste uke! Vil gjerne inn i de gamle klærne, kjenner det er veldig veldig uvant å ha så mange kg ekstra Her er trilleturar treningsforma..har begynt eit litt strengare regime no, så vi har slutta å ete godteri, sjokolade og potetgull. Og så har eg blitt flinkare å gå trilletur, så no går eg ca 1 time kvar dag. Men eg la jo ikkje på meg i svangerskapet, og tok av meg 10 kg etter fødselen, så eg passar jo alle kleda mine (dei passa forsåvidt heile svangerskapet også), men eg vil gjerne miste mange fleire kg Eg har masse klede som eg har kjøpt fordi "eg skal jo slanke meg" Edit: Ja, og så tek eg "benkpress" med M nesten kvar dag. 10 reps Endret 25. april 2012 av silverdoe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lolita90 Skrevet 25. april 2012 #2018 Del Skrevet 25. april 2012 Her er det tenner på vei er den kulen nede foran og det er to lyse striper der hvor tennene skal komme opp så ta nok ikke så lang tid før de er oppe nei Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trulte:-) Skrevet 25. april 2012 #2019 Del Skrevet 25. april 2012 Åååh, guud, den seperasjonsangsten! Jeg trodde virkelig ikke at Fie var ille når det gjaldt det, men der tok jeg jammen meg feil! Fie har vært veldig krevende den siste tiden, og vi spurte farfaren hennes om vi kunne ta oss en middag ute mens han satt barnevakt. Vi tok med alt av morsomme ting som hun kunne holde på med, og som vanligvis gjør kvelden vellykket, og før vi dro så fikk hun både pupp, ren bleie og hun hadde akkurat våknet. Når vi dro så lå hun og lo og hadde det kjeempe gøy. Når vi kom tilbake, etter 1 1/2 time, så fikk vi vite at hun hadde grått hele tiden. HEELE TIDEN. Jeg fikk trøstet henne, og hun ble glad og blid igjen - helt til jeg gjorde det dumme valget å gå på do. Så fort jeg var ute av synet så ble hun kjempelei seg! Uff. Tror ikke det blir mye avlastning på oss, nei. Ahh så slitsomt for dere, da! Ikke noe hyggelig å låne bort barn som ikke er snille med barnevakten :-) Har hun vært mye hos andre fra starten av, eller? Kanskje det er en tilvenningssak? (når det er sagt, så kan det jo være tilfeldig også? noen ganger griner de jo uten at vi helt skjønner hvorfor...) Jeg har dessverre ingen råd å komme med på området. Vi har en gutt som mer enn gjerne går fra fang til fang, spesielt hos de han kjenner godt. (besteforeldre og tanter). Da har det ingenting å si om både jeg og faren er ute av syne. Veldig deilig det, altså! Kan det ha noe med at vi har vært flinke til å "låne han bort" fra dag 1? Eller er det også her - litt tilfeldig? Har jo lest at mange barn blir veldig skeptiske til andre enn foreldrene i en viss alder. Kanskje Fie bare tyvstartet litt på denne fasen? :-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Niennas Skrevet 25. april 2012 #2020 Del Skrevet 25. april 2012 Ahh så slitsomt for dere, da! Ikke noe hyggelig å låne bort barn som ikke er snille med barnevakten :-) Har hun vært mye hos andre fra starten av, eller? Kanskje det er en tilvenningssak? (når det er sagt, så kan det jo være tilfeldig også? noen ganger griner de jo uten at vi helt skjønner hvorfor...) Jeg har dessverre ingen råd å komme med på området. Vi har en gutt som mer enn gjerne går fra fang til fang, spesielt hos de han kjenner godt. (besteforeldre og tanter). Da har det ingenting å si om både jeg og faren er ute av syne. Veldig deilig det, altså! Kan det ha noe med at vi har vært flinke til å "låne han bort" fra dag 1? Eller er det også her - litt tilfeldig? Har jo lest at mange barn blir veldig skeptiske til andre enn foreldrene i en viss alder. Kanskje Fie bare tyvstartet litt på denne fasen? :-D Jeg synes selv at vi har vært flinke til det, men (og det er et ganske stort men) jeg tenker også at "Det er jeg som valgte å få barn, så det er jeg som skal ta byrden" når hun er lei seg og sånn. Og hun slet jo mye med kolikk og annet tull i begynnelsen. Jeg kunne sikkert vært flinkere til å låne henne bort Tror vi må få barnevakt først i 15 minutters tid, også utvide det derfra. Jeg vil gjerne kunne ha litt avlastning av og til, altså! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå