Gjest frøken am Skrevet 4. april 2012 #1901 Del Skrevet 4. april 2012 Det er hardt kjenner jeg nå. Og det er trist. Og jeg er sint på han. Men han er en tragisk mann sånn. Og forventet at jeg ikke rotet noe eller rydder opp etter meg. Skjønner ikke at jeg er i tåka og glemmer, eller at jeg må gå med en gang hun ligger i vognen. At jeg aldri har sjans til å ordne opp etter meg. Sur for at jeg ikke rydder og holder på som han gjør. OG DET ER IKKE AKTUELT!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
silverdoe Skrevet 4. april 2012 #1902 Del Skrevet 4. april 2012 Det med rydding kjenner eg godt til, eg føler eg aldri har tida (eller energi) til å rydde så mykje, mens mannen min meiner at eg burde benytte tida medan M søv til å rydde og vaske, sånn at viss M søv tilsaman 5 timar kvar dag, så har eg 25 timar i veka (man-fre) til å rydde og gjere husarbeid.. Men det orker eg ikkje (eg føler eg treng å slappe av dei minutta M søv), og eg trur han har skjønt kor krevande det eigentleg er, no etter at han har begynt å ta ut pappaperm kvar fredag. Håper på det aller beste for deg og H, og berre husk å ta godt vare på dykk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøtteliten Skrevet 4. april 2012 #1903 Del Skrevet 4. april 2012 Stå på, frøken am! Kan ikke forestille meg hvor vanskelig sånt er, men du har tatt et voksent valg du mener er til det beste for deg og jenta di - og jeg heier på deg! .......... I dag er det akkurat 1 år siden jeg stod med den positive testen i hånda TENK at det lille frøet ligger med gode bollekinn og sover søtt i senga si nå.... *verdenslykkeligste* :hjerte: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Niennas Skrevet 4. april 2012 #1904 Del Skrevet 4. april 2012 frøken am: Nå som du skal flytte fra G, er du offisielt singel..? Du er tøff Jeg vil også si at Trulte er kjempetøff, jeg skjønner at det er tungt for deg å slutte med amminga før du egentlig vil, men du er en fantastisk mor uansett hva slags melk ungen din får Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trulte:-) Skrevet 4. april 2012 #1905 Del Skrevet 4. april 2012 frøken am: Nå som du skal flytte fra G, er du offisielt singel..? Du er tøff Jeg vil også si at Trulte er kjempetøff, jeg skjønner at det er tungt for deg å slutte med amminga før du egentlig vil, men du er en fantastisk mor uansett hva slags melk ungen din får Takk for det :-) mon tro hvor melka egentlig blir av...? Kan det ha noe med at jeg er ganske slank og mistet babyvekten veldig fort? (jeg spiser og spiser, men den renner bare av hehe) kanskje jeg ikke har nok overskuddsnæring, på en måte? ... Eller er det liksom bare sånn at noen har mindre melk enn andre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trulte:-) Skrevet 4. april 2012 #1906 Del Skrevet 4. april 2012 (men som jeg skrev i et annet innlegg her, så er lillegutt veldig interessert i pupp om kvelden og natta, så håper at jeg iallefall klarer å opprettholde produksjonen for det! :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smørblomst82 Skrevet 8. april 2012 Forfatter #1907 Del Skrevet 8. april 2012 Det er hardt kjenner jeg nå. Og det er trist. Og jeg er sint på han. Men han er en tragisk mann sånn. Og forventet at jeg ikke rotet noe eller rydder opp etter meg. Skjønner ikke at jeg er i tåka og glemmer, eller at jeg må gå med en gang hun ligger i vognen. At jeg aldri har sjans til å ordne opp etter meg. Sur for at jeg ikke rydder og holder på som han gjør. OG DET ER IKKE AKTUELT!!! det er trist å høre at dere skal gå fra hverandre, men det virker som som at det er rett valg for deg. Skjønner at han må ha store problemer med seg selv. Sender deg ihvertfall en stor klem og du gjør ihvertfall det som e best for deg og babyen og det er det viktigste. Det med rydding kjenner eg godt til, eg føler eg aldri har tida (eller energi) til å rydde så mykje, mens mannen min meiner at eg burde benytte tida medan M søv til å rydde og vaske, sånn at viss M søv tilsaman 5 timar kvar dag, så har eg 25 timar i veka (man-fre) til å rydde og gjere husarbeid.. Men det orker eg ikkje (eg føler eg treng å slappe av dei minutta M søv), og eg trur han har skjønt kor krevande det eigentleg er, no etter at han har begynt å ta ut pappaperm kvar fredag. Håper på det aller beste for deg og H, og berre husk å ta godt vare på dykk! Hva slags menn har dere møtt da... Mener de seriøst at dere alltid skal rydde og vaske når babyen sover? Merker selv at når gutten sover så vil jeg spise, sjekke mail og andre nettaktiviteter, sove, dusje, se på tv og slappe av. Ikke konstant rydde! Skjønner hvis dere blir litt oppgitt. Håper du setter mannen din litt på plass! Dra bort en dag/kveld/natt og la han være aleine hjemme. Så når du kommer hjem så forventer du strøkent hus, fornnøyd unge og mat på bordet Det gjorde jeg og da skjønte han at det går i ett med en liten baby (men som jeg skrev i et annet innlegg her, så er lillegutt veldig interessert i pupp om kvelden og natta, så håper at jeg iallefall klarer å opprettholde produksjonen for det! :-) Skjønner godt hvordan du har det Trulte. Men vi må prøve å ikke få dårlig samvittighet. Jeg trodde det var ammepress på sykehuset, men det merket jeg ikke noen ting til. Men jeg merker det godt nå... Føler liksom at det er forventet å fullamme til 6 mnd og jeg sammenligner meg selv med venner og kjente i forhold til dems amming. Det er ikke bra! I går gav jeg mme når han skulle sove for å se om han sov lenge og bedre av et fult måltid, men det gjorde han ikke. Våknet etter 3 timer for å få mat. Og så var han våken fra kl 03-05!! og så opp kl 07... jeg er trøtt. Skulle ønske han ihvertfall sov 4-5 timer sammenhengene snart. I går kveld/natt var slik: 18.15 stell 18.30 mat, sang og kos 19.15 sovnet 21.40 mat 00.10 Han kavet så jeg gav han smokk 01-01.30 mat 03.20-05.00 mat og bleie. Han var først rolig, men så begynte han å skrike og styre. Tok han over i vår seng, men det virket ikke. Måtte tilslutt bysse han i søvn. 07.00 Våken så jeg tok han over i vår seng. Lurer på om han ikke helt klarer å finne søvnen selv hvis han våkner skikkelig. For han sovner som regel med puppen på natta. Så han spiser seg sikkert ikke skikkelig mett? Noen råd? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøtteliten Skrevet 8. april 2012 #1908 Del Skrevet 8. april 2012 Hei dere! ....jeg har et sp.mål jeg, som jeg lurer på om dere kan si meningen deres om..for jeg vet ærlig talt ikke hva som er hverken "skikk og bruk" eller hva jeg personlig skal gjøre i akkurat denne situasjonen Det handler om dåpen. En av faddrene til knøttet er min barndomsvenninne. Vi hang sammen som klister i oppveksten og var/er vel det vi kan betrakte som bestevenner. De siste årene har vi flyttet på hver vår kant og har derfor heller liten kontakt, går flere mnd mellom vi treffes og har ikke lenger så mye oversikt over hverandres liv lenger, for å si det på den måten. Men jeg følte det riktig å ha henne som fadder og hun ble selvfølgelig kjempeglad Så til "problemet". Hun har nå fått seg kjæreste. Som jeg ikke visste av før nå. Eller..jeg visste at hun har hengt med en gutt en stund, men for å si som sant er så er hun glad i gutter og har aldri vært lenge alene om dere skjønner. Jeg har hørt navn, men aldri møtt denne fyren. Jeg spurte vel om det var offentlig sånn rundt juletider, men fikk til svar at "næh..de var vel egentlig ikke et parr". Selv om de hang sammen som et, ville hun ikke binde seg (etter å nettopp ha brent seg på et forhold), så sivilstatusen var for offentligheten pr dags dato, om ikke fullstendig singel, så iallefall ikke i et forhold. Neivel.. så jeg har levd i denne troen, og dåpsinnbydelsene ble sendt ut. Og jeg inviterte kun henne selvfølgelig. Nå i dag, fikk jeg imidlertid tilfeldigvis med meg på facebook, at hun hadde skrevet noe om at hun hadde vært ute på byen med noen venner og kjæresten, og at hun og denne kjæresten hadde vært hjemme hos hennes foreldre i påsken. Så tydeligvis har de nå tatt steget ut til offentligheten. BURDE jeg da si at han også kan komme i dåpen da eller...? Jeg vet liksom ikke om faddere blir bedt med evt følge eller om det er vanlig og bare be selve fadderen. Nå hadde jo saken vært en annen om jeg hadde kjent denne mannen og/eller de hadde vært "etablert", da hadde jeg nok invitert, men jeg har aldri sett han. Ikke bor de sammen og ikke bor de i samme by. Jeg synes det på en måte hadde vært litt rart om bare jeg ble bedt og ikke samboeren eller omvendt, men så har jo vi også mange felles venner og har vært sammen i en årrekke, så jeg føler ikke helt at det kan sammenlignes heller.. For når vi blir bedt på noe så er det nesten uten unnak begges venner og ikke bare den ene. Men så sitter jeg og vurderer frem og tilbake om det er dårlig gjort ovenfor venninna mi å ikke invitere denne ukjente mystiske "troll i eske" av en kjæreste Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest frøken am Skrevet 8. april 2012 #1909 Del Skrevet 8. april 2012 Jeg hadde ikke bedt han. Men det er meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smørblomst82 Skrevet 8. april 2012 Forfatter #1910 Del Skrevet 8. april 2012 Jeg hadde ikke bedt han tror jeg. Hadde faktisk samme dillemma selv i vår dåp. En av fadderne som også er et familiemedlem hadde fått kjæreste etter at dåpen ble bestemt. Hadde møtt denne kjæresten en gang før, i noen få timer. Vi bestemte oss for å ikke invitere vedkommende, med fadderen spurte om å få ta kjæresten med. Derfor følte vi oss nesten tvunget til å si ja.... det var jo veldig koselig og angrer ikke på at vi sa ja, men der og da var det en litt kjip situasjon.. _____________________________ I dag har vi hatt et legge helvete!! sovnet først nå kl 21 etter å ha vrt trøtt og skrikete siden kl 19.30... Fikk både pupp og litt NAN. Alle prøver å presse på med å begynne med grøt (selv om jeg mener at han var overtrøtt i dag) så tror nesten jeg må gi etter snart.. hvis det hjelper så er jo det bare bra. Vil bare at gutten skal ha det fint. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøtteliten Skrevet 8. april 2012 #1911 Del Skrevet 8. april 2012 Ja det er det jeg også heller mest mot, å ikke be han. Så jeg tror nok det faller på det ja.... Men greit å høre at andre synes det samme Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smørblomst82 Skrevet 10. april 2012 Forfatter #1912 Del Skrevet 10. april 2012 Er det ellers noe nytt da jenter? Hatt en fin påske? hvordan går det med deg frøken Am? Nå har vi begynt med flere smaksprøver og han elsker det meste. Han har smakt avocado, pæremos, sviskemos og brokkolimos. Har også kjøpt inn eple, potet og gullrøtter som han skal få smake. Har kjøpt inn grøt, men har ikke fått noe enda. Vil vente et pr uker til. Han har bare fått en ts av hver ting et pr tre ganger ca. Syns at det er vanskelig å vite hvor mye de skal kunne få og hvor lenge før han smaker på noe nytt... Noen råd? Syns generelt matintroduksjon er vanskelig.. Hvor mye, når, hva, hvor ofte osv... Men må gi NAN etter kveldspuppen nå.. Han spiser av begge puppene, men skriker uansett. Tilbyr NAN og da drikker han alt fa 60 til 100ml så må jo være sulten.. Så når han er 6 mnd vil nok han ha fått grøt til kvelds tenker jeg Har også kjøpt inn et slikt fruktnett som man kan putte diverse frukter inn i og så kan de tygge/sutte. Noen som har prøvd slik? Tror også det er tenner som jobber i munnen hans nå.. Han sikler og klør. Er litt sutrete om dagen også.. men men Merker at det er mye som skjer. Han snur seg oftere og nå tar han også tak i føttene sine hele tiden. Er så søt når han holder på. Sovingen er så som så- I natt holdt vi på i en time for å roe han.. Vet ikke om det er luft i magen eller hva.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 11. april 2012 #1913 Del Skrevet 11. april 2012 Her går det fint! Sitter her uthvilt og fornøyd. Han la seg halv åtte, og sov til halv syv med bare en nattamming. Jeg synes også dette med smaksprøver er litt vanskelig. Han har fått sviske noen ganger nå, så gir han gjerne en halv "isterning" med sviske. Det må da gå greit? For ja..Hvor lenge skal kan kun drive med en eneste t-skje? O har hittil smakt sviskemos, gulrotpure og pæremos. Skal gi han gulrot i noen dager nå, før vi prøver noe nytt. O har siklet helt voldsomt i flere uker han, uten at det har kommet noen tenner Ser tennene i gommene hans, men det er nok en stnd til de kommer ned tror jeg. Sovingen går som sagt veldig bra hos oss. Han er i seng halv åtte, så sover han fra alt mellom seks til åtte. Men som oftest er det noe i mellom. I dag var det halv syv, i går og dagen før der kvart på åtte. Så det blir jo bedre og bedre. Som oftest to amminger, men noen ganger bare en. Så har han en til tre dupper i løpet av dagen. En litt lengre en, en på trekvarter-time og av og til en kort en på 20-30 min. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trulte:-) Skrevet 11. april 2012 #1914 Del Skrevet 11. april 2012 Siden ammingen har gått litt i stå her, (jeg holder fortsatt på, men nesten bare om kvelden/natta) så har vi hatt fulle porsjoner med grøt i et par-tre uker allerede. Går veldig bra! Han får også små begere med fruktmos. Enten alene, eller blandet i grøten. Han elsker det! Anbefaler å putte en dæsj med malt i grøten. Den gir god smak (synes iallefall han i stolen her hehe) og så holder det magen i gang. Er fort at det kan stoppe opp litt når de får fast føde... En annen ting; frukt gjør tisset til baby "surere" enn når de bare får melk.. Så pass ekstra godt på stompene, vil jo ikke ha røde utslett :-) Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smørblomst82 Skrevet 11. april 2012 Forfatter #1915 Del Skrevet 11. april 2012 Her går det fint! Sitter her uthvilt og fornøyd. Han la seg halv åtte, og sov til halv syv med bare en nattamming. Jeg synes også dette med smaksprøver er litt vanskelig. Han har fått sviske noen ganger nå, så gir han gjerne en halv "isterning" med sviske. Det må da gå greit? For ja..Hvor lenge skal kan kun drive med en eneste t-skje? O har hittil smakt sviskemos, gulrotpure og pæremos. Skal gi han gulrot i noen dager nå, før vi prøver noe nytt. O har siklet helt voldsomt i flere uker han, uten at det har kommet noen tenner Ser tennene i gommene hans, men det er nok en stnd til de kommer ned tror jeg. Sovingen går som sagt veldig bra hos oss. Han er i seng halv åtte, så sover han fra alt mellom seks til åtte. Men som oftest er det noe i mellom. I dag var det halv syv, i går og dagen før der kvart på åtte. Så det blir jo bedre og bedre. Som oftest to amminger, men noen ganger bare en. Så har han en til tre dupper i løpet av dagen. En litt lengre en, en på trekvarter-time og av og til en kort en på 20-30 min. Hvordan er det mulig??? I natt var deet hver 3. time og det kan jeg leve med På dagen sover han veldig godt. Har gjerne en dupp på 2-3 timer og så et pr mindre utover dagen. I går sov han ikke etter kl 16 og da var han stuptrøtt kl 18. Klarte og holde han våken slik at han sovnet kl 19 da. Syns det er litt kjedelig å legge han så tidlig også, men han var jo så trøtt Tror man bare trenger i noen dager før man gir mer enn 1 ts o.l. Så hvis han har fått pære i noen dager så kan man snart øke til et beger for eksempel. Hvis det er ønskelig naturligvis. Siden ammingen har gått litt i stå her, (jeg holder fortsatt på, men nesten bare om kvelden/natta) så har vi hatt fulle porsjoner med grøt i et par-tre uker allerede. Går veldig bra! Han får også små begere med fruktmos. Enten alene, eller blandet i grøten. Han elsker det! Anbefaler å putte en dæsj med malt i grøten. Den gir god smak (synes iallefall han i stolen her hehe) og så holder det magen i gang. Er fort at det kan stoppe opp litt når de får fast føde... En annen ting; frukt gjør tisset til baby "surere" enn når de bare får melk.. Så pass ekstra godt på stompene, vil jo ikke ha røde utslett :-) Lykke til! Så lurt med malt i grøten. Da skal jeg huske på det når vi begynner introduksjon om noen uker. Hvordan er måltidene fordel utover dagen/kvelden? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trulte:-) Skrevet 11. april 2012 #1916 Del Skrevet 11. april 2012 Vi har ett grøtmåltid sånn i 11-tiden, da sover han ekstra godt på trilleturen som jeg pleier å ta etter det. Det andre grøtmåltidet tar vi ca 18.30, før kveldsstellet... :-) Ellers går det i mme, og pupp på kvelden for innsovning. Har ikke laget noe barnemat selv ennå, ville først se hva han likte og hvordan han tok fast føde. Men jeg skal starte nå, har spart på alle de små glassene som det har vært fruktmos i. De er supre porsjonsglass, og perferk om man f.eks skal ha med seg litt grøtpulver... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøtteliten Skrevet 11. april 2012 #1917 Del Skrevet 11. april 2012 (endret) ...jeg blir helt matt bare jeg tenker på fast føde og introduksjon jeg Jeg føler jeg vet så lite om det. Hva, når, hvor mye.. Redd for å gjøre noe som ikke er helt optimalt for gutten, hvilket "spisemønster" man skal legge opp til etterhvert på dagtid og sånn. Det er mulig det går av seg selv når man kommer så langt, men. Blir jo helt nervevrak av å lese hva du skal og ikke skal gi. Ikke gi ditt og ikke gi datt, men begynn med slik og slik - for å forhindre allergi, og ørten kornsorter opp og ned i mente man enten bør gi eller vente med Det blir virkelig en overgang fra å bare slenge frem den trygge, gode, lettvindte puppen - til å begynne med annen mat! Her er knøttet 4 mnd i morgen, og jeg hadde sett for meg å begynne med små smaksprøver på grønnsaker og frukt denne tiden. Tenkte jeg skulle prøve å koke gulrot å kjøre i blenderen til purre. Men så er det jo dåp neste helg..så jeg lurer på om jeg skal utsette alt til den er overstått. Føler det er litt risikosport å begynne med smaksprøve-eksperimentering rett i forkant av dåpen - er liksom nok som foregår om man ikke skal tenke på at knøttet kanskje har magetrøbbel også. Endret 11. april 2012 av Knøtteliten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
silverdoe Skrevet 11. april 2012 #1918 Del Skrevet 11. april 2012 Eg trur eg ville venta til etter dåpen, berre sånn for sikkerhets skyld Dumt om han plutseleg ikkje har bæsja på fleire dagar og slit med hard mage akkurat under dåpen, f.eks... Men altså..sånne glas med f.eks. pæremos som ein kjøper..skal dei varmast opp, eller kan dei etast direkte frå glaset? Dumt spm sikkert, men vi har framleis ikkje testa ut mat enda.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 11. april 2012 #1919 Del Skrevet 11. april 2012 Nå har jeg laget selv, men det gjelder jo samme for hjemmelaget eller ikke, så..Både sviskemos og pæremos har jeg bare tatt ut av kjøleskapet noen timer før han skulle ha slik at det har vært romtemperert. Gulrotmosen varmet jeg derimot litt opp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøtteliten Skrevet 11. april 2012 #1920 Del Skrevet 11. april 2012 Eg trur eg ville venta til etter dåpen, berre sånn for sikkerhets skyld Dumt om han plutseleg ikkje har bæsja på fleire dagar og slit med hard mage akkurat under dåpen, f.eks... Men altså..sånne glas med f.eks. pæremos som ein kjøper..skal dei varmast opp, eller kan dei etast direkte frå glaset? Dumt spm sikkert, men vi har framleis ikkje testa ut mat enda.. ....akkurat det jeg så for meg jeg også..nei, sikkert greit og fortsette med det gamle trygge til dåpen er overstått - slik at vi har mulighet til å bare kunne henge hjemme og "skrante" hvis han får noe trøbbel av noe slag ift fast føde. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå