Gå til innhold

Skravletråd for november/desember barn 2011

Smørblomst82

Anbefalte innlegg

Her brukte vi body og strømpebukse under syns i vogna i dag, ikke så rart når det var 19-20 varme.

Mandag var vi på 3 mnd kontroll, og min lille/store gutt veier nå 7030g og er 64 cm lang

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Var også på 3 mnd kontroll i dag. Min veide 7,8 kg og var 64 lang :) en liten godklomp med andre ord ;)

Tok sprøytene også, og det var lite stas stakar..... :tristbla: men det gikk seg da til etter litt trøst. Spent på hva kvelden bringer.... om det blir feber og sutring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, sprøyter er lite kjekt :( Grur meg allereie til 3. mai, då skal M få 5-månadersvaksina..

I morgon er det forresten bleietest på Tv2 hjelper deg, tenkte å få sett det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det forresten mange her som snart må over til sportsdel? Jeg regner med å bytte til 17 mai. Har en veldig lang gutt, i tillegg til at City Cross ikke har de aller lengste baggene. Er litt vemodig at bagperioden snart er over.. :sjenert: Samtidig kan jeg ikke skjønne at han vil klare å sove like godt i sportsdelen?

Jeg regner med å over til sportsdel om en mnd eller tror jeg. Så jeg skal begynne å kikke etter litt vår utstyr til sportsvognen nå :)

Her i Vestfold er det "sommer"! Nå ligger hun med bomullsklær og dyne, ellers blir det for varmt :)

Jeg bor i nabofylke og her er det også sommer. Har hatt på boddy, bukse eller strømpebukse, lue og votter og dyne. Har også på en fleesjakke eller lignende noen dager. For han sparker seg av seg dyna så fort.

Men så store gutter dere har :) Min var under 6 kg ved 12 ukers kontrollen...Skal veie han til fredag så er spent på det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, sprøyter er lite kjekt :( Grur meg allereie til 3. mai, då skal M få 5-månadersvaksina..

I morgon er det forresten bleietest på Tv2 hjelper deg, tenkte å få sett det :)

Jepp, så det jeg også, så må vel sette på påminnelse så jeg får sett det. Tipper forresten at billigmerkene danker ut de "2 store" (pampers og libero) ;)

Knøttet her skrek så fælt da han fikk sprøytene at han brakk seg og kasta opp littegrann.....stakar :kgbaby: Aldri hørt han skrike så voldsomt før jeg...

I gårkveld fikk han feber, og var slapp og dårlig form. Han sutret ikke, men satt bare å hang i fanget vårt. Og han har fortsatt 38 i feber nå. Men nå virker allmentilstanden bedre, så håper feberen går helt over snart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gikk bleietesten på TV2 i går?

Hvordan går det ellers med dere da? er det noen som har begynt med fastføde enda eller? Vi skal starte litt introduksjon nå, men regner ikke med å gi et fult måltid før ved 5-6 mnd.

Gutten ble veid i dag og da var han ca 7 kg og 65 cm lang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan gikk bleietesten på TV2 i går?

Hvordan går det ellers med dere da? er det noen som har begynt med fastføde enda eller? Vi skal starte litt introduksjon nå, men regner ikke med å gi et fult måltid før ved 5-6 mnd.

Gutten ble veid i dag og da var han ca 7 kg og 65 cm lang :)

Coop ble presentert som testens vinner :jepp: Men de viste ikke hele testresultatet, måtte gå inn på nettsidene for å se. Og det har jeg ikke gjort..så vet ikke hvordan andre bleier ligger an.

Her går det bare i morsmelk og tran enda, men planlegger å gi små smaksprøver fra 4 mnd. Ikke noe mettende måltid (med mindre han får behov for det), bare "stikke tunga borti" og venne seg til smaker og trappe sakte men sikkert opp så han får måltider når han er 6 mnd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er igang med 1-2 grøtmåltider om dagen. Går veldig bra! Lillegutt blir helt vill når han blir satt i stolen, og sitter og gaper etter skjea :-)

Ammer fortsatt, men har mindre og mindre melk. Så jeg må også gi mme, han får dette sammen med grøtmåltidet...

Men jeg prøver alt jeg kan å opprettholde produksjonen. Men når sant skal sies, så er det ikke lenge han gidder å ligge der og amme...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frøken am

Vi er igang med 1-2 grøtmåltider om dagen. Går veldig bra! Lillegutt blir helt vill når han blir satt i stolen, og sitter og gaper etter skjea :-)

Ammer fortsatt, men har mindre og mindre melk. Så jeg må også gi mme, han får dette sammen med grøtmåltidet...

Men jeg prøver alt jeg kan å opprettholde produksjonen. Men når sant skal sies, så er det ikke lenge han gidder å ligge der og amme...

Noen er sånn :)

Jeg ville ha puppen lenge etter halvannet år, lillesøsteren min var ferdig da hun bikket 7 mnd...

Jeg pleier å stimulere nå og da, det hjelper.

Hvis du gjerne vil at han skal ha i seg melk ellers er det bare å opprettholde produksjonen selv om han ikke vil ha PUPPEN, og gi det på flaske eller blandet i grøt eller mos :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frøken am

En liten oppdatering etter jeg fikk hodet ut av ammetåken noen minutter:

Søndag blir det graviditetstest. Ømme bryster, mister INGEN vekt, litt mindre melk, konstant sulten, kvalm mye, veldig sliten og blir ille berørt av de enkleste lukter :fnise:

Det blir verre og verre og først nå klarte jeg å legge sammen puslebrikkene :gjeiper:

Jeg ber og håper om at testen er neg. Er den det venter jeg en uke eller to og tar en til.

Hadde tatt seg ut å ha et års mellomrom og bursdag på samme dag!

Jeg tror jeg dør om jeg er smelt på tjukka allerede... :daane:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten oppdatering etter jeg fikk hodet ut av ammetåken noen minutter:

Søndag blir det graviditetstest. Ømme bryster, mister INGEN vekt, litt mindre melk, konstant sulten, kvalm mye, veldig sliten og blir ille berørt av de enkleste lukter :fnise:

Det blir verre og verre og først nå klarte jeg å legge sammen puslebrikkene :gjeiper:

Jeg ber og håper om at testen er neg. Er den det venter jeg en uke eller to og tar en til.

Hadde tatt seg ut å ha et års mellomrom og bursdag på samme dag!

Jeg tror jeg dør om jeg er smelt på tjukka allerede... :daane:

Oj, the drama! I så fall må jo vi forte oss også, så kan vi gå gravide sammen :skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, spennende frøken am!

Jeg har laget pæremos og sviskemos som han har fått smake på. Frosset ned i isterninger. Ønsker å gi han hjemmelaget mat, så dette blir spennende. Har blir helt vill og strekker seg etter maten når han får sviske.

Men skal fullamme til han blir seks måneder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frøken am

Oj, the drama! I så fall må jo vi forte oss også, så kan vi gå gravide sammen :skratte:

Hahahaha din ape.

Ja, Teriyaki, det er spennende. Men ikke LITT optimalt engang. Så her håper vi på negativ gitt :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hahahaha din ape.

Ja, Teriyaki, det er spennende. Men ikke LITT optimalt engang. Så her håper vi på negativ gitt :gjeiper:

Ser den altså. Hadde nok håpet på det samme selv.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frøken am

Ja, det er ikke så fristende å være kulerund med en liten på ikke et år engang :hakeslepp:

Hvor langt må jeg forresten være på vei for at jeg kan ta testen på dagtid, og ikke bruke morgenurin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det skal slå ut når man er fire fem uker på vei. Alternativt kan du holde deg helt til i kveld. Da skal urinen bli rimelig konsentrert. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Frøken am! Du kan jo ikke bli gravid igjen allerede nååå :bond:

:sjenert: tenkte nemlig at vi alle i terminklubben kunne bli gravide samtidig igjen neste gang, siden det var så fine folk og koselig klubb å henge i... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frøken am

Frøken am! Du kan jo ikke bli gravid igjen allerede nååå :bond:

:sjenert: tenkte nemlig at vi alle i terminklubben kunne bli gravide samtidig igjen neste gang, siden det var så fine folk og koselig klubb å henge i... :fnise:

Hahahaha ja nå må dere kjappe dere, damer! Hepp hepp!

Tar en test i kveld, yes. Æsh gruer meg. Herregud :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...