Smørblomst82 Skrevet 16. mars 2012 Forfatter #1841 Del Skrevet 16. mars 2012 Gleder meg også til å begynne å introdusere han for smaker Kommer også til å fullamme til 6 mnd hvis jeg har nok melk. Kommer til å fortsette å amme etter dette også, men naturligvis ved siden av annen mat Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trulte:-) Skrevet 18. mars 2012 #1842 Del Skrevet 18. mars 2012 Noen her som aner hvordan jeg får vekk flekker fra gulerotpure?! Baby er veldig glad i det, men mor er ikke fullt så glad for orange "umulige" flekker på sånn ca alt :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 18. mars 2012 #1843 Del Skrevet 18. mars 2012 Noen her som aner hvordan jeg får vekk flekker fra gulerotpure?! Baby er veldig glad i det, men mor er ikke fullt så glad for orange "umulige" flekker på sånn ca alt :-) Jeg har bare på han en stor smekke, så kommer det ikke på klærne. Men sånn utover det, så har jeg ikke så mye tips. Er ikke så god husmor på sånt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trulte:-) Skrevet 18. mars 2012 #1844 Del Skrevet 18. mars 2012 Jeg har bare på han en stor smekke, så kommer det ikke på klærne. Men sånn utover det, så har jeg ikke så mye tips. Er ikke så god husmor på sånt. Ikke jeg heller :-) jeg var bare så uheldig å få en orange flekk på en body som er så fin! Og nå går den ikke vekk... :-( Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dizzy Skrevet 18. mars 2012 #1845 Del Skrevet 18. mars 2012 Noen her som aner hvordan jeg får vekk flekker fra gulerotpure?! Baby er veldig glad i det, men mor er ikke fullt så glad for orange "umulige" flekker på sånn ca alt :-) Prøv å smør på Nylonvask og la den ligge med det en stund før du kaster den i vaskemaskinen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
silverdoe Skrevet 20. mars 2012 #1846 Del Skrevet 20. mars 2012 Nokon som veit kva bleietype dette er? Den er kvit, med eit grønt band oppe ved magen. Der er det bilete av ein rosa og ein blå bamse. Ellers på bleien er det dekorasjonar av rosa og blå tåteflasker og grøne bamser. Bak på bleien er talet 3 i grønt. Grunnen til at eg ikkje veit er fordi vi fekk ei bleiekake til fødselen, og ho som laga den hugsa ikkje kva bleier det var. Eg trur det er på tide å gå opp eit hakk frå Libero 2, så no har eg testa ut desse bleiane. Men det hadde altså vore fint å vite kva merke det er Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 20. mars 2012 #1847 Del Skrevet 20. mars 2012 Aner ikke. Har selv prøvd både COOP og landlord, ingen av dem ser slik ut. Hva med firstprice og euroshopper sine? Førstnevnte finnes på kiwi i alle fall, også er sistnevnte på ica. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
silverdoe Skrevet 21. mars 2012 #1848 Del Skrevet 21. mars 2012 Aner ikke. Har selv prøvd både COOP og landlord, ingen av dem ser slik ut. Hva med firstprice og euroshopper sine? Førstnevnte finnes på kiwi i alle fall, også er sistnevnte på ica. Kanskje det kan vere Libero 3? Her har vi kun Prix og Bunnpris, så viss ho har kjøpt bleiane her, så er det mest sannsynleg Coop, Libero eller Pampers..men kan tydelegvis utelukke Coop også, sidan du har prøvd dei Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 21. mars 2012 #1849 Del Skrevet 21. mars 2012 (endret) Kanskje det kan vere Libero 3? Her har vi kun Prix og Bunnpris, så viss ho har kjøpt bleiane her, så er det mest sannsynleg Coop, Libero eller Pampers..men kan tydelegvis utelukke Coop også, sidan du har prøvd dei Nei har prøvd både Pampers og Libero også. Libero er oransje og hvit, med kaniner på, og pampers har sesam stasjon. Edit: Kan jo være Libero har endret design da, men.. Hvis det er Libero, kan du like gjerne kjøpe Coop. De er veldig like på passform og slikt,bare at Coop er billigere. Endret 21. mars 2012 av Teriyaki Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 21. mars 2012 #1850 Del Skrevet 21. mars 2012 (endret) http://www.google.no/imgres?q=libero+bleier&hl=no&gbv=2&biw=1441&bih=678&tbm=isch&tbnid=56bQusPcZauQaM:&imgrefurl=http://kjolberg.blogspot.com/2011/07/atopisk-eksem-og-bleier.html&docid=W4XSgkd1oBhvaM&imgurl=http://4.bp.blogspot.com/_AFM2sE_Y97E/TETdOn3DY_I/AAAAAAAAA34/Ixw4m9pXHP4/s1600/P7140462.JPG&w=1600&h=1200&ei=mXxpT8-4LIOK4gSbo-2bAw&zoom=1&iact=rc&dur=344&sig=112514414257822468823&page=2&tbnh=151&tbnw=197&start=21&ndsp=26&ved=1t:429,r:24,s:21&tx=66&ty=131 Det er Landlord! Men de har endret design ser det ut som. Nå er det bilder av giraffer på dem. Det er gode bleier, men bortsett fra at de er litt mykere, så liker jeg Coop bedre. Altså får du dem på Rema 1000 Du kan si at den eneste forskjellen jeg har merket på Coop og Landlord sine, er at LL er litt mykere og tynner enn Coop, imens at O får mindre merker rundt lårene av Coop enn LL. Men begge merkene er altså bedre enn både Pampers og Libero synes nå jeg. Pampers lukter jo sånn, blir fuktig på utsiden og O får så mye merker av bleien. Libero er veldig bra, og jeg liker strikken i ryggen veldig godt, men den er så hard og klumpete. Ikke minst er begge merkene betydelig dyrere enn LL og Coop! Så her sverger jeg til de svanemekrede billigmerkene! Best og billigst! Endret 21. mars 2012 av Teriyaki Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
silverdoe Skrevet 21. mars 2012 #1851 Del Skrevet 21. mars 2012 http://www.google.no/imgres?q=libero+bleier&hl=no&gbv=2&biw=1441&bih=678&tbm=isch&tbnid=56bQusPcZauQaM:&imgrefurl=http://kjolberg.blogspot.com/2011/07/atopisk-eksem-og-bleier.html&docid=W4XSgkd1oBhvaM&imgurl=http://4.bp.blogspot.com/_AFM2sE_Y97E/TETdOn3DY_I/AAAAAAAAA34/Ixw4m9pXHP4/s1600/P7140462.JPG&w=1600&h=1200&ei=mXxpT8-4LIOK4gSbo-2bAw&zoom=1&iact=rc&dur=344&sig=112514414257822468823&page=2&tbnh=151&tbnw=197&start=21&ndsp=26&ved=1t:429,r:24,s:21&tx=66&ty=131 Det er Landlord! Men de har endret design ser det ut som. Nå er det bilder av giraffer på dem. Det er gode bleier, men bortsett fra at de er litt mykere, så liker jeg Coop bedre. Altså får du dem på Rema 1000 Du kan si at den eneste forskjellen jeg har merket på Coop og Landlord sine, er at LL er litt mykere og tynner enn Coop, imens at O får mindre merker rundt lårene av Coop enn LL. Men begge merkene er altså bedre enn både Pampers og Libero synes nå jeg. Pampers lukter jo sånn, blir fuktig på utsiden og O får så mye merker av bleien. Libero er veldig bra, og jeg liker strikken i ryggen veldig godt, men den er så hard og klumpete. Ikke minst er begge merkene betydelig dyrere enn LL og Coop! Så her sverger jeg til de svanemekrede billigmerkene! Best og billigst! Aha! Tusen takk! Eg syns bleiane var gode, så dei er absolutt eit alternativ å bruke, for Rema 1000 skal åpne her til hausten Har tenkt å prøve Coop sine også, for eg syns bleier er så dyrt..så når Coop sine virker ut til å vere omtrent like gode som Libero, men mykje billigere, så er ikkje valget så vanskelig Hittil har vi kjøpt Libero, for dei har kosta 10 kr pr pakke på Coop Prix, men det er jo eit voldsomt prissprang når ein skal opp ein størrelse.. Pampers prøvde vi berre rett etter fødselen, dei som var i desse apotekboksene. Men vi likte Libero betre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøtteliten Skrevet 21. mars 2012 #1852 Del Skrevet 21. mars 2012 Som coop-medlem får man Midi-coop bleiene (66 stk i pakken!) for 19,90kr her i strøket iallfall og må si meg enig med Teri, synes de er mye bedre enn både pampers og libero (LL har jeg ikke prøvd). Synes det er godt å slippe å blakke seg på bleier, og samtidig ha god samvittighet fordi jeg faktisk synes de er de beste bleiene også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 21. mars 2012 #1853 Del Skrevet 21. mars 2012 Som coop-medlem får man Midi-coop bleiene (66 stk i pakken!) for 19,90kr her i strøket iallfall og må si meg enig med Teri, synes de er mye bedre enn både pampers og libero (LL har jeg ikke prøvd). Synes det er godt å slippe å blakke seg på bleier, og samtidig ha god samvittighet fordi jeg faktisk synes de er de beste bleiene også! Ikke minst er de svanemerket! Vet at mange som sliter med eksem, tåler Coop-bleiene bedre enn Pampers i alle fall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smørblomst82 Skrevet 26. mars 2012 Forfatter #1854 Del Skrevet 26. mars 2012 Tror jammen jeg også på prøve noen nye bleier. Libero er jo så dyre og er inig i merker rundt lårene.. Er rart hvor skeptisk man blir av å prøve noe nytt bare fordi det er et billigere merke... Men alt som er billig er en fordel om dagen Men jeg lurte på hva dere kler på ungene om dagen? Her har det vært kjempe varm og vår vær. Hva her deres på dere i vogna når de skal sove ute? Bruker dere fremdeles pose eller er dyna tatt i bruk? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 27. mars 2012 #1855 Del Skrevet 27. mars 2012 Tror jammen jeg også på prøve noen nye bleier. Libero er jo så dyre og er inig i merker rundt lårene.. Er rart hvor skeptisk man blir av å prøve noe nytt bare fordi det er et billigere merke... Men alt som er billig er en fordel om dagen Men jeg lurte på hva dere kler på ungene om dagen? Her har det vært kjempe varm og vår vær. Hva her deres på dere i vogna når de skal sove ute? Bruker dere fremdeles pose eller er dyna tatt i bruk? Coop er jo best i test, så billigst kan absolutt være best! Nå bor jeg i kalde Bodø da, så her er det ikke vårvær. Det er typisk mars, med mye regn, vind, men også en del sol og "påskevær". Men det har jo vært 10 grader her noen dager, da. Jeg har bare på han lue og strømpebukse + body. Men jeg skal gå til innkjøp av en tynnere vognpose (fra Europris, faktisk) som jeg blir å bruke nå når det går mot vår. Han har så fine strikkeklær, at jeg vil bruke dem selv om han ligger i pose. Dermed blir Voksi Classic aaalt for varm. Er det forresten mange her som snart må over til sportsdel? Jeg regner med å bytte til 17 mai. Har en veldig lang gutt, i tillegg til at City Cross ikke har de aller lengste baggene. Er litt vemodig at bagperioden snart er over.. Samtidig kan jeg ikke skjønne at han vil klare å sove like godt i sportsdelen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
silverdoe Skrevet 27. mars 2012 #1856 Del Skrevet 27. mars 2012 Eg bruker framleis voksipose + ei dyne oppå, for sjølv om det er snart april er det jammen ikkje mykje fint ver her.. Masse regn og vind Veit ikkje heilt kva eg skal gjere når det blir varmare, for då blir sikkert M kjempevarm. Trur han er varmblodig, for når han ammer blir han kjempevåt av svette, det perler seg på hovudet og håret blir heilt vått! Så kanskje kjøpe ein tynnare vognpose? Vi har ei litt gammal vogn (16 år gammal) med stor og romsleg bag, så eg trur vi kan drøye den ei stund til. Men det blir ein milepæl å skifte til sportsvogn! Var forresten på 4-månaderskontroll i dag, og M har blitt 64 cm og 7100 gram Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Niennas Skrevet 27. mars 2012 #1857 Del Skrevet 27. mars 2012 Her i Vestfold er det "sommer"! Nå ligger hun med bomullsklær og dyne, ellers blir det for varmt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøtteliten Skrevet 27. mars 2012 #1858 Del Skrevet 27. mars 2012 Her ligger han i body og strømpebukse i bomull, en tynn strikkajakke (som er ganske luftig i kneppingen i og med at den har bare 3 knapper), og evt en tynn joggebukse, og votter, ullsokker og en tynn ull-lue da. Selv om det er full vinter her vi bor enda, er det for tiden litt "varmere vinter", så det er nesten i meste laget- så tror vi trapper ned til lue, body, strømpebukse, votter og ekstra sokker snart.. Har en ganske varm pose. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 27. mars 2012 #1859 Del Skrevet 27. mars 2012 Her trenger han ikke votter. Posen er så utrolig varm, og han får ikke hendene opp uansett når den er snørpet sammen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøtteliten Skrevet 27. mars 2012 #1860 Del Skrevet 27. mars 2012 Her trenger han ikke votter. Posen er så utrolig varm, og han får ikke hendene opp uansett når den er snørpet sammen. Min lille luring sover bestandig med hendene oppe ved ansiktet, han blir smågal av å ha hendene under dyna og nedi posen tror han koser med hendene sine. Og han må bestandig fikle, plukke, stryke på og studere dyneflipp/pose eller hva enn han har opptil ansiktet :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå