Smørblomst82 Skrevet 5. mars 2012 Forfatter #1781 Del Skrevet 5. mars 2012 Jeg vurderer å begynne å trene igjen, men vet ikke helt hvordan jeg skal gjøre det helt praktisk i forhold til amming. Hvordan gjør dere det? Skjønner ikke når jeg skal klare å få pumpet meg, for det flommer ikke over av melk selv om jeg har nok til han. Gir dere nan eller pumper rett før dere skal ut et sted? Samme gjelder frisørtime, tannlegetime o.l? Når får dere pumpet dere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 6. mars 2012 #1782 Del Skrevet 6. mars 2012 Eneste tiden jeg kan pumpe er hvis han har barnevakt og får flaske der, for Jeg har ikke mer enn at det må gå til han. Så her går det I Så fall i erstatning, men har en periode med flaskenekt, så det må vi øve på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lolita90 Skrevet 6. mars 2012 #1783 Del Skrevet 6. mars 2012 Her har jeg gått over på erstatning, men før jeg gjorde det fikk han mat rett før vi skulle trene og da sov han gjennom hele treningsøkta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest frøken am Skrevet 6. mars 2012 #1784 Del Skrevet 6. mars 2012 Det er nok slik at etterhvert er det ikke så sprengt og så daler produksjonen litt. Jeg har heller ikke mer enn akkurat nok Jeg trener hjemme i stuen, og frøkna er så rolig og grei at hun ligger gjerne og titter og gliser mens jeg holder på. Hun kan ligge lenge. Og nettene er utrolige. Får alltid 8-9 timer søvn minst. Heldig der! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trulte:-) Skrevet 6. mars 2012 #1785 Del Skrevet 6. mars 2012 Nå har jeg innsett at jeg kanskje ikke lenger har nok melk... Mye kaving og amming annenhver time om natta. Ofte hver time om dagen... I et par dager har jeg gitt to måltider mme hver dag. Resten ammer jeg.. Nå virker han mer fornøyd og rolig... Men så er det meg, da.. Nå føler jeg meg plutselig mislykket, som ikke klarer å fullamme de anbefalte 6 mnd... Er jeg feig som "gir opp" allerede nå? Altså, jeg fortsetter amming så lenge det er melk der, men det virker ikke som om poden er helt fornøyd med bare det jeg tilbyr... Er det en dårlig trend jeg går inn i nå, med amming + 2 daglige måltider mme? Jeg er litt desperat etter noe mer enn to timer sammenhengende søvn + at jeg aldri kan dra fra baby en bitteliten stund uten flasker tilgjengelig (han spiser jo gjerne en gang i timen!) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Niennas Skrevet 6. mars 2012 #1786 Del Skrevet 6. mars 2012 Nå har jeg innsett at jeg kanskje ikke lenger har nok melk... Mye kaving og amming annenhver time om natta. Ofte hver time om dagen... I et par dager har jeg gitt to måltider mme hver dag. Resten ammer jeg.. Nå virker han mer fornøyd og rolig... Men så er det meg, da.. Nå føler jeg meg plutselig mislykket, som ikke klarer å fullamme de anbefalte 6 mnd... Er jeg feig som "gir opp" allerede nå? Altså, jeg fortsetter amming så lenge det er melk der, men det virker ikke som om poden er helt fornøyd med bare det jeg tilbyr... Er det en dårlig trend jeg går inn i nå, med amming + 2 daglige måltider mme? Jeg er litt desperat etter noe mer enn to timer sammenhengende søvn + at jeg aldri kan dra fra baby en bitteliten stund uten flasker tilgjengelig (han spiser jo gjerne en gang i timen!) Slet og sliter litt med det samme Det er visst vanlig "rundt denne tiden". Jeg bare tar meg noen dager "fri", legger ingen planer, og sitter og ser på TV og ammer hele dagen (så og si ). Det er fullt legitimt å gi opp, det viktigste er at barnet er mett og fornøyd, det blir da folk av MMEunger også! Men jeg vil oppfordre deg til å snakke med en ammehjelp før du gir opp. Det finnes to i Tønsberg, og en på Nøtterøy. Hvis du virkelig ikke har lyst til å slutte, mener jeg http://ammehjelpen.no/fa-ammehjelp?fylke=7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 6. mars 2012 #1787 Del Skrevet 6. mars 2012 Noen som har tips til Hva jeg kan gjøre med totalt flaskenekt? Han blir så sint på den flasken, og roer seg med en gang han får pupp. Ønsker jo å komme meg litt ut, og ikke minst så skal jeg ikke amme pga. Veldig upraktiskt antrekk i dåpen om under to uker, så må få han til å godta den igjen. En annen ting..bæsjen har blitt så rar. Før var den nærmest flytende, mens nå er den mye tjukkere, og av og til litt klumper i også. Men han bæsjer enda en gang i døgnet, så..trodde det først var når man begynner med annen mat at dette skjer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 6. mars 2012 #1788 Del Skrevet 6. mars 2012 FRØKEN AM: Jeg har merket dere har et litt uvanlig kosthold, og så du skrev du pleier å spise rå sjokolade? Hva er det, hvordan lager man det, og smaker det like godt som vanlig sjokolade? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest frøken am Skrevet 6. mars 2012 #1789 Del Skrevet 6. mars 2012 (endret) JAAAA det er kjempegodt! Spør mannen til Niennas Er på trilletur skal fortelle når jeg er hjemme! Endret 6. mars 2012 av frøken am Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Niennas Skrevet 6. mars 2012 #1790 Del Skrevet 6. mars 2012 Haha, både jeg og T elsket det! (Men det cashewnøtter i dem, og det tåler ikke jeg. Fikk vondt i magen ) Frøken am fikk meg til å klø meg i hodet, fordi hun tåler ikke sukker, gjær eller melk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøtteliten Skrevet 6. mars 2012 #1791 Del Skrevet 6. mars 2012 Noen som har tips til Hva jeg kan gjøre med totalt flaskenekt? Han blir så sint på den flasken, og roer seg med en gang han får pupp. Prøvd med annen type tut? Min har også begynt å nekte flaske..... Vi har brukt avent-flasker, og det har gått greit helt fra starten. Men nå er det plutselig ikke bra nok, skal ha pupp! Kjøpte en mam flaske, med sånn flat tut nr 2, bare for å prøve - den går det litt bedre med (litt småsinna på den også, men han tar den i det minste). Men fungerer over hodet ikke med hverken avent 1 eller 2 lengre.. Pussig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøtteliten Skrevet 6. mars 2012 #1792 Del Skrevet 6. mars 2012 Nå har jeg innsett at jeg kanskje ikke lenger har nok melk... Mye kaving og amming annenhver time om natta. Ofte hver time om dagen... I et par dager har jeg gitt to måltider mme hver dag. Resten ammer jeg.. Nå virker han mer fornøyd og rolig... Men så er det meg, da.. Nå føler jeg meg plutselig mislykket, som ikke klarer å fullamme de anbefalte 6 mnd... Er jeg feig som "gir opp" allerede nå? Altså, jeg fortsetter amming så lenge det er melk der, men det virker ikke som om poden er helt fornøyd med bare det jeg tilbyr... Er det en dårlig trend jeg går inn i nå, med amming + 2 daglige måltider mme? Jeg er litt desperat etter noe mer enn to timer sammenhengende søvn + at jeg aldri kan dra fra baby en bitteliten stund uten flasker tilgjengelig (han spiser jo gjerne en gang i timen!) Du er absolutt ikke feig Du har ammet i nesten 4 mnd og skal være stolt av det! Hvis du føler du har ork til det, kan du jo prøve å snakke med noen (ammehjelpen?) om det finnes noe råd for hvordan du evt kan få opp produksjonen (hvis det i det heletatt går, det er jo ikke sikkert) - men hvis du føler det blir det minste stress, så synes jeg heller du skal slappe av og bare gi det du har av mm, også gir du mme ved sidenav Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lolita90 Skrevet 6. mars 2012 #1793 Del Skrevet 6. mars 2012 Nå er gullet lagt så da skal ho mor sette seg tilbake i sofaen og lese bøker som jeg ellers ikke har tid til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøtteliten Skrevet 6. mars 2012 #1794 Del Skrevet 6. mars 2012 Jeg vurderer å begynne å trene igjen, men vet ikke helt hvordan jeg skal gjøre det helt praktisk i forhold til amming. Hvordan gjør dere det? Skjønner ikke når jeg skal klare å få pumpet meg, for det flommer ikke over av melk selv om jeg har nok til han. Gir dere nan eller pumper rett før dere skal ut et sted? Samme gjelder frisørtime, tannlegetime o.l? Når får dere pumpet dere? Her foregår pumpingen på natten. Da sover mini lengre etapper og bystene blir sprengte. Ellers i døgnet drikker han med jevne mellomrom og trenger all melken han drikker, så da får jeg ikke pumpet noe som helst Når jeg skal ut, som legetime osv, ammer jeg rett før jeg drar og har gjerne en skvett av nattens pumpede melk stående i kjøleskapet, tilfelle det blir krise mens jeg er borte Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smørblomst82 Skrevet 6. mars 2012 Forfatter #1795 Del Skrevet 6. mars 2012 Man skal ikke få dårlig samvittighet eller føle seg som en dårlig mor om man ikke kan amme i 6 mnd. Du må gjøre det som er best for deg og barnet ditt! Jeg ammer også mye hyppigere om natten nå enn jeg gjorde tidligere. Før var det hver 3. time, mens nå han det gå 1-2 timer bare. Lurer på om gutten trenger mer mat, men sover for mye på dagtid til at produksjonen øker. Han må derfor ta det igjen på natten... Nå er han forkjøla også, så i dag har det vært en del skriking. Men sovnet i senga si kl 19, så får vi se hvor lenge han sover før mat igjen. Angående flaskenekt har jeg ingen råd. Min har bare fått flaske noen få ganger så håper det ikke skjer her.. For er den del ting som skjer fremover og vi skal ha barnevakt om noen uker...for første gang! Både gruer og gleder meg... men er ikke over natten da. Men han må bli lagt av bestemoren sin så er spent på hvordan det går Siden jeg ikke får pumpet opp et lager så blir det NAN.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Niennas Skrevet 6. mars 2012 #1796 Del Skrevet 6. mars 2012 Hvordan er natta for deres unger nå? Vi har fast leggetid til 8-9, det blir som oftest halv ni. Fie er utrolig urolig om kvelden, så hun sovner, og våkner ca hvert 10ende minutt i en times tid, så sovnet hun for godt rundt halv ti tiden. Da sover hun 6-9 timer før hun skal ha mat, etter det våknet hun hver 2-3-4 time, og sover i gjennomsnitt 11-12 timer hver natt. Er så glad at vi har fått denne rutinen, da Fie nektet å sove før 3-4 på natten for en stund siden... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lolita90 Skrevet 6. mars 2012 #1797 Del Skrevet 6. mars 2012 Her blir Liam lagt kl 19 og sover til 3-4 da får han ren bleie og mat og sover videre til 7 og da står vi opp Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 7. mars 2012 #1798 Del Skrevet 7. mars 2012 Her legger han seg halv syv (ammer han fra kvart på seks til halv syv, men vurderer å begynne å amme han før kveldsstellet). Så våkner han i gjennomsnitt tre ganger for mat i løpet av kvelden/natten. I natt var det fire da, men ene gangen spiste hab bare et par minutter. Sånn her ble natten i natt altså: La seg halv syv, våknet klokken ti, halv ett, klokken tre og halv fem for mat, stod opp halv syv. Har ganske lenge startet dagen i fire-fem-tiden da. Så halv syv er jeg såå fornøyd med. Deilig å være uthvilt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trulte:-) Skrevet 7. mars 2012 #1799 Del Skrevet 7. mars 2012 Her legger han seg halv syv (ammer han fra kvart på seks til halv syv, men vurderer å begynne å amme han før kveldsstellet). Så våkner han i gjennomsnitt tre ganger for mat i løpet av kvelden/natten. I natt var det fire da, men ene gangen spiste hab bare et par minutter. Sånn her ble natten i natt altså: La seg halv syv, våknet klokken ti, halv ett, klokken tre og halv fem for mat, stod opp halv syv. Har ganske lenge startet dagen i fire-fem-tiden da. Så halv syv er jeg såå fornøyd med. Deilig å være uthvilt. Høres ut som natta vår det:-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smørblomst82 Skrevet 7. mars 2012 Forfatter #1800 Del Skrevet 7. mars 2012 Så heldige alle er med nettene sine da...Gutten vår var spiste vanligvis hver 3. time gjennom natta, men nå er det snudd veldig. Legges i 19.00-20.00 tiden og sover til ca 23.00-00.00 Ette dette så våkner han ofte. I natt våknet han kl. 02 og da måtte jeg ta han over i vår seng fordi han ikke roet seg. Lå så å si halve natta med puppen i munn ellers så var han urolig, skreik og ikke fornøyd. Vi stod opp kl 06.45 og begge var skikkelig trøtte. Han sov så fra kl. 07.45 til 11.30!! og så fra 13.00 og sover enda (15.25...) Så er spent på hvordan natta blir i dag. Noen råd eller tips til å få lenge søvn på natta? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå