Gå til innhold

Skravletråd for november/desember barn 2011

Smørblomst82

Anbefalte innlegg

jeg har også alltid oppe Kalesjen når vi er ute, men når jeg har vært på hundeutstilling og sånt inne i en hall så har jeg hatt den ned :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Då har vi vore på 3-månaderskontroll. Stakkars gullet mitt grein litt då han fekk stikka, det gjorde vondt i mammahjertet! Men så vart han heldigvis blid att etter eit lite minutt :rodmer:

Store, lille guten min veg no 6420 gram og er 62 cm lang, 3 månader og 4 dagar gammal :)

Han imponerte helsesøstra med akinga si då han låg på magen, og viste fram rullekunstane sine (han klarer å rulle frå mage til rygg :fnise: ) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink han er som kan ake. :) Det kan ikke min, men ruller da.

Gutten min var 7200 g og 66 cm på samme tid :jepp: Stor forskjell på disse små. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... Og der startet de ny tråd! Koselig! Og ikke minst rart å tenke på at de var i deres sko for bare 1 år siden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frøken am

... Og der startet de ny tråd! Koselig! Og ikke minst rart å tenke på at de var i deres sko for bare 1 år siden...

Din nerd.

Kom igjen nå, damer, de må ikke vinne sideantallet :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Din nerd.

Kom igjen nå, damer, de må ikke vinne sideantallet :fnise:

Aaaaaldriiiiiiii!!!! :rope:

*sukk* jeg missunner dem litt, tenk - de har et lite frø i magehuset :rodmer:

----------

:opplyser: Folkens, på mandag er det akkurat 1 år siden jeg hadde første dag i siste mens :gravid::hjerte:

Edit: å guri meg... nå merka jeg hvor mye jeg gruer meg til tanta kommer tilbake :sjenert: prakk!!

Endret av Knøtteliten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aaaaaldriiiiiiii!!!! :rope:

*sukk* jeg missunner dem litt, tenk - de har et lite frø i magehuset :rodmer:

----------

:opplyser: Folkens, på mandag er det akkurat 1 år siden jeg hadde første dag i siste mens :gravid::hjerte:

Edit: å guri meg... nå merka jeg hvor mye jeg gruer meg til tanta kommer tilbake :sjenert: prakk!!

Jeg hatet virkelig å gå gravid. Jeg hadde mange plager, og følte meg ikke flott i det hele tatt. Klarte ikke skjønne at det var datteren min der inne heller, jeg sa til mannen min at han måtte sette meg på plass hvis jeg begynte å bli verpesyk igjen, fordi jeg syntes IKKE det var noe ålreit å gå gravid....

... Og nå misunner jeg også de som akkurat har funnet at de er gravid. Jeg ser på damer som har gravidmage, og savner å være gravid.. :overrasket:

8 mars er min første mensdag i siste mens. Herregud og tiden går!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frøken am

Herregud hvordan holder dere styr på siste mens når? :bond:

Jeg sluttet midt i brettet og var gravid noen dager etterpå tror jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 januar hadde jeg siste mens..fikk positiv test etter mange negative, den 9 mars. :) hadde med andre ord skikkelig syklustull, og trodde i grunn ikke jeg vargravid. Savner å være gravid, men ønsker ikke en til baby enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg saknar skikkeleg å vere gravid, for det var så koseleg! :hjerte: Men eg hadde jo heller absolutt ingen svangerskapsplager, det var berre ein koseleg mage som vokste med eit lite gull inni :rodmer:

Heldige dei som har starta ny tråd, dei er sikkert fulle av forventninger!

Eg skulle hatt mensen no ca den 1. mars (i fjor altså :fnise: ), men testa negativt både 2. og 6. mars.. Hadde litt syklustull etter MA-en i september året før, så mensen kom aldri heilt i godlune igjen etter det. Måtte bestille fleire testar (testomanen meg brukte opp alle testane fordi eg var SIKKER på eg var gravid :fnise: ) så eg testa ikkje før 17. mars igjen, og då var den positiv ;) GOD følelse! :rodmer:

Endret av silverdoe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud hvordan holder dere styr på siste mens når? :bond:

Jeg sluttet midt i brettet og var gravid noen dager etterpå tror jeg...

Jeg gikk ikke på pilla og hadde stabil syklus. Så 5.mars hadde jeg min siste mens, og 4.april testa jeg positivt for første gang :rodmer: (ja, første gang - jeg var skikkelig testetøs.... :sjenert: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min lille bolle var 6,7 kg og 63 cm på kontrollen i går :)

Han fikk ikke sprøyte da...skulle få det neste gang, da er han 3,5 mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen her som har tips til hvordan jeg holder "helseteppene" til baby myke? Nå vasker jeg dem og henger opp.. Men jeg synes de blir så harde og grovmaskede ("dratt") etterpå. Noen som har prøvd å slenge dem i tørketrommel? Kryper de da? :-)

(snakker altså om sånne hullete tepper som vi også hadde på barsel på sykehuset)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen her som har tips til hvordan jeg holder "helseteppene" til baby myke? Nå vasker jeg dem og henger opp.. Men jeg synes de blir så harde og grovmaskede ("dratt") etterpå. Noen som har prøvd å slenge dem i tørketrommel? Kryper de da? :-)

(snakker altså om sånne hullete tepper som vi også hadde på barsel på sykehuset)

Skal nok gå bare bra å tromle dem. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er nok "old news" for dere, siden Fie hadde termin så sent i termklubben, men idag klarte Fie å rulle fra mage til rygg! Jeg er så stolt :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er nok "old news" for dere, siden Fie hadde termin så sent i termklubben, men idag klarte Fie å rulle fra mage til rygg! Jeg er så stolt :rodmer:

Flinke Fie! :jepp: Eg klappa då M klarte det første gong :fnise: No har han begynt å rulle til sidene også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde mange svangerskapsplager, men trivdes likevel veldig godt med å gå gravid. Det var fordi jeg endelig trivdes med å vise frem magen i stedet for å prøve å skjule den hele tiden...

Jeg så en liten gutt på 11 dager i går og da skjønner jeg hvor fort tiden går!! Jeg jeg fikk nesten lyst på en til ;)

Jeg husker heller ikke når siste mens var...har det nok notert ned et sted, men husker heller ikke hvor..Hehe.

Ellers så går alt bra her. Litt forkjølelse ute å går, men håper det gir seg snart. Han har snudd seg en del ganger fra mage til rygg, men er en stund siden nå. Han gulper på mye så blir ikke like mye magetrening om dagen desverre. Men må skjerpe oss. Men har ruller over på sidene og drar seg litt rundt.

Man merker ihvertfall at det begynner å bli mer krevende. For han vil ikke ligge still lengre. Han kan ligge en stund under babygym, men så vil han opp å se eller sitte/stå i fanget..

Men er så mye kos :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...