Gå til innhold

Skravletråd for november/desember barn 2011

Smørblomst82

Anbefalte innlegg

Hahaha er det artig? :ler: Harry Potter Lego..

Jeg gjør IKKENO!

Sover, lager noe julematkosgreier, venter på at sambo skal komme hjem...

Jeg kan ikke hekle :sjenert:

Men jeg holder på å bli bedre på å lage raw food! Så...det er dagene. Herregud for et liv...

Det varer ikke for evig, vi kan trøste oss med det! :)

Hehe, alle lego-xboxspillene er faktisk veldig morsomme. Vi begynte med Indiana Jones, gikk videre til Batman, var innom Star Wars (jeg syntes dog at det var litt kjipt), og det siste vi runnet var Pirates of the Carribbean. Typiske platformspill, men med masse morsomme detaljer. Så må vi samarbeide for å klare de, så det er av og til enkel hjernetrim også. Morsommere enn å spille sånne dritt skytespill og sånt iallefall :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest frøken am

Haha samboer begynte å prate om det han og!

Skulle visst være hjernetrim med disse Lego spillene :ler:

Kanskje vi skal teste ut!

Han spiller mer enn gjerne skytespill...jeg gjør ikke det så veldig mye, forakter det.

Så vi møtes på midten med brettspill :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha samboer begynte å prate om det han og!

Skulle visst være hjernetrim med disse Lego spillene :ler:

Kanskje vi skal teste ut!

Han spiller mer enn gjerne skytespill...jeg gjør ikke det så veldig mye, forakter det.

Så vi møtes på midten med brettspill :fnise:

Ja, her går det gjerne i Gears of War, Call of Duty og alt i den gata gjerne ukentlig, men det er ikke jeg som spiller det, for å si det sånn. Misforstå meg rett, jeg er en liten nerd jeg også, men jeg foretrekker å spille f.eks.

:fnise: . Brettspill har vi utrolig lite av, men jeg synes det egentlig er veldig gøy! (Det skal sies at jeg er enebarn, da.. så jeg takler egentlig dårlig å tape :gjeiper: ) Vi har et vennepar som også har en liten datter, og vi har spilt litt brettspill med dem :) Tror nok det blir litt sånne kvelder framover, istedet for å dra ut på byen ;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer et litt ekkelt og privat spm; dere som har født, blør dere ennå? Jeg stoppet å blø for ca en uke siden, men i dag startet det plutselig igjen. Ganske mye, omtrent som mensen... Bør jeg snakke med legen om dette, eller er det vanlig at det starter og stopper litt innimellom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frøken am

Åååhh er det gøy? :jepp:

Sambo har sagt han gjerne vil kjøpe det :fnise:

Vi har ikke så mange venner med barn faktisk. Det er drit stusselig, må prøve å få noen flere vennepar nå etter bebi er her!

Så vi ikke morkner eller limes fast i hjemmet vårt :ler:

Flere vennepar er kanskje nyttårsforsett haha!

Edit: Trulte! Har HØRT og lest at det er ikke uvanlig.

Men jeg har IKKE født :fnise: så jeg vet ikke sikkert.

Har dog hørt at det ikke er farlig :)

Ring føden eller legevakten om du er usikker? :)

Burde snart ha føden på speed dial...

Endret av frøken am
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer et litt ekkelt og privat spm; dere som har født, blør dere ennå? Jeg stoppet å blø for ca en uke siden, men i dag startet det plutselig igjen. Ganske mye, omtrent som mensen... Bør jeg snakke med legen om dette, eller er det vanlig at det starter og stopper litt innimellom?

det som skjer er at under fødsel løsner morkaken og lager et sår i livmoren, derfor blør du kraftig de første dagene, så kan det begynne og avta, det er normalt at skorpen som blir laget under den første uken løsner og gir en ny blødning så det er helt normalt :)

men ring lege om du skulle være i tvil :)

her holder vi på og skifte ut stuemøblene, i dag er det så godt som tomt i stuen vår pga at min mann og vår kompis flyttet alt ned i kjelleren der vi bruker de gamle møblene til kjellerstuemøbler.

i dag kommer de hjem med flunkende nye møbler som skal på plass!det skal bli herlig da vi har hatt en ganske så hummer og kanari stue før med arvede møbler fra forskjellige plasser som var gått ut allerede på 80 tallet :fnise:

vi har hvite vegger og mørkt kirsebærfarget gulv. den nye stilen blir noe alla slik:

salon_3.jpg

gleder meg til alt er på plass! i dag skal jeg se etter gardiner, puter og småpynt som skal fullføre stilen etter jordmortimen :)

hvite gardiner?

når dere som venter på fødsel nå har vært hos jordmor de siste gangene, har hun sjekket dere nedentil da med tanke på modning da?

jeg lurer på om jeg skal spørre henne om hun kan gjøre det med tanke på at jeg tror jeg hadde rier i går som avtok..de var annerledes enn kynnere da det føltes ut som et bånd ble strammet rundt livet mitt og jeg fikk i tillegg veldig vondt i korsryggen både under og etter riene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eg fødte for tre veker sidan, og eg blør enda. Ikkje så mykje som kjem, så eg håper det gir seg snart :) Men har høyrt at det kan stoppe opp og så begynne på igjen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååhh er det gøy? :jepp:

Sambo har sagt han gjerne vil kjøpe det :fnise:

Vi har ikke så mange venner med barn faktisk. Det er drit stusselig, må prøve å få noen flere vennepar nå etter bebi er her!

Så vi ikke morkner eller limes fast i hjemmet vårt :ler:

Flere vennepar er kanskje nyttårsforsett haha!

Edit: Trulte! Har HØRT og lest at det er ikke uvanlig.

Men jeg har IKKE født :fnise: så jeg vet ikke sikkert.

Har dog hørt at det ikke er farlig :)

Ring føden eller legevakten om du er usikker? :)

Burde snart ha føden på speed dial...

Jeg synes det er supergøy! :D

Nei, vi har heller ikke mange venner med barn. Vi er jo begge 22, og er først ute, egentlig. Vi har ei venninne som bor 70 mil unna som er alenemor (til ei jente på litt over året), også ble jeg kjent med Teita her inne, som bor i samme by som meg, og er året yngre. Det var UTROLIG deilig å ha noen på min egen alder som forstår hva jeg snakker om når jeg snakker om graviditet og baby :).

Dere får ta dere en liten tur til Tønsberg i sommer da, vet du, så har dere et par til med barn som dere kjenner! :jepp:

her holder vi på og skifte ut stuemøblene (...) gleder meg til alt er på plass! i dag skal jeg se etter gardiner, puter og småpynt som skal fullføre stilen etter jordmortimen :)

hvite gardiner?

når dere som venter på fødsel nå har vært hos jordmor de siste gangene, har hun sjekket dere nedentil da med tanke på modning da?

jeg lurer på om jeg skal spørre henne om hun kan gjøre det med tanke på at jeg tror jeg hadde rier i går som avtok..de var annerledes enn kynnere da det føltes ut som et bånd ble strammet rundt livet mitt og jeg fikk i tillegg veldig vondt i korsryggen både under og etter riene..

Tror stua deres kommer til å bli flott! Jeg tror kanskje jeg ville gått for lysegrå gardiner, gjerne i et lett stoff :)

Og jeg har ikke fått noen jordmor til å sjekke "tilstanden". Jeg var jo på føden sist lørdag, da jeg hadde veldig vondt, og da fikk jeg en GU, men hos jordmor gjør de bare det de alltid har gjort. Men det er nok ikke noe problem at de sjekker deg, jeg fikk jordmoren min til å sjekke om jeg hadde lymfeknuter i kjønnsleppene mine, fordi jeg hadde så vondt (det visste seg å være ligamentsmerter fra helvete :sjenert: ). Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vi hjemme igjen, med verdens nydeligste gutt :rodmer: alt gikk bra med fødselen, og alle 3 har det supert :) storkoser oss! Kommer tilbake med oppdatering og fødselshistorie når ting har "lagt seg" litt... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vi hjemme igjen, med verdens nydeligste gutt :rodmer: alt gikk bra med fødselen, og alle 3 har det supert :) storkoser oss! Kommer tilbake med oppdatering og fødselshistorie når ting har "lagt seg" litt... :)

Gratulerer så mye! :jepp: Håper de første ukene blir kjempegode!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager for alle sutreinnlegg om folk som har sniket i køen og sånn, nå er jeg ikke sur lenger! For nå har nemlig mitt vann gått :fnise:

Ringte føden, de lurte på om riene har begynt. "Øh, jeg kjenner et lite tak i magen, men jeg tror det er nerver framfor noe annet". Det var de enig i :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frøken am

Beklager for alle sutreinnlegg om folk som har sniket i køen og sånn, nå er jeg ikke sur lenger! For nå har nemlig mitt vann gått :fnise:

Ringte føden, de lurte på om riene har begynt. "Øh, jeg kjenner et lite tak i magen, men jeg tror det er nerver framfor noe annet". Det var de enig i :fnise:

Aldri vært borti noen som har vært så glad for å søle til teppet til mor si :fnise:

Spennende!! :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, spennande! Masse lykke til, Niennas! :hoppe:

Edit: Og gratulerer så mykje til Knøtteliten her inne også, sjølv om eg nettopp skreiv det i dagboka ;) Må kose dykk masse med gullet! :rodmer:

Endret av silverdoe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

gratulerer så mye knøtteliten!! :rodmer:

masse lykke til Niennas!! :hoppe:

Endret av ^me^
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen hjertelig takk!

Lille Fie ble født idag, 16 desember 2011 klokken 15.11. Fra vannet gikk til hun var ute gikk det ikke mer enn seks timer - helt vanvittig!

Alt er bra både med mor, far og barn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...