Gå til innhold

Skravletråd for november/desember barn 2011

Smørblomst82

Anbefalte innlegg

dumt samboern ikke vil ha :sengekos: med meg da, han liker ikke tanken på det etter at magen begynte å vokse, så her er det bare å vente

samme her, vi hadde sex for første gang på sikkert godt over 2 mndr for 2 dager siden!han føler rett og slett at kroppen min er babyen sin. han synes det er rart og litt feil og ha sex med en baby inni der. men jeg tror dette er en ganske vanlig ting menn får for seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det virker som at jeg er heldig da. Her er det iallefall ikke lysten til mannen det står på! :fnise: Det er mer det at jeg har vondt etter 6 måneder med bekkenløsning, og de siste dagene har jeg hatt MYE smerter i korsryggen. Føles ikke ut som mensmurringer eller noe sånt, men vondt som faen gjør et iallefall.. Var på sykehuset igår kveld og fikk da beskjed om at det var smerter pga modning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frøken am

Jeg er veldig, VELDIG glad i å suge... :sjenert:

Så det har blitt masse av det!

Men vi kan ellers ikke vente med å ha sex som vi pleide.

Tror det er veeeldig forskjellig hva pappaene føler, men det er ganske vanlig alt sammen.

Stakkars sambo trodde han var den eneste pappaen i verden som syntes det var rart å ha sex mens babyen var der :fnise:

En ganske søt mann som ble MEGET lettet i går da jeg fortalte at han at det finnes mange som han der ute! :rodmer:

Jeg ville ringt føden, bare for å høre!

Men samtidig er jeg som deg, Red, bare venter til ulykken er ute :fnise:

Er masse nedpress her nå og stikkinger i lårene.

Så vi får se hvem som VINNER!! :lur::fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg håper vi vinner alle sammen, jeg... :sjenert: også ønsker jeg verdensfred osv.

Edit: hvilken tlf venter du forresten? :jepp:

Iphone 4S :D

Lolita: Fin mage!

Sex er ikke noe problem, er bare det at vi ikke har hatt tid/eller tatt oss tid. Men nå har vi hatt det 2 dager på rad... Men det blir ikke så langdryge økter, det klarer jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin mage lolita :)

Her har det heller ikke stått på sex'n :sjenert: gubben har god apetitt på meg selv med kulemage :lur:

Da har det skjedd enda en gang. Pippler plutselig vann i trusa, også stopper det igjen. Jeg ringte jordmor, og jeg må på sykehuset i morgen. Det var ikke uvanlig at det kunne lekke litt nå og da, når vannet gikk - ikke bestandig *splash* og dam på gulvet. De må finne ut om det er forstervann eller annen væske, som i utflod. Er det forstervann må fødselen være i gang rundt 48 timer etter første lekkasje... Ergo: er det vannet som har gått, blir jeg lagt inn - er det ikke, blir jeg sendt hjem igjen :sjenert:

Jeg er så godt som bombesikker på at det ikke er urin. Det lekker "lenger bak" i trusen synes jeg, og jeg er ikke tissetrengt/full blære når det skjer. Dessuten har jeg ikke lekket urin før, så det er usannsynlig at det plutselig bare skal renne 3 ganger på en dag, sånn uten at jeg engang kjenner at jeg må på do! Lukter heller ikke urin og er helt blankt. Det jordmor sa var at evt slik "beskjeden" vannavgang kunne forveksles med kraftig, blank tynn/vassen utflod - som heller ikke var uvanlig.

Så...tiden vil vise! Jordmor anbefalte meg dog å ta med fødebag og alt jeg trengte og belage meg på å bli. Merker jeg er en smule drittnervøs nå ja! :bond: (nervøs for å bli, men kanskje enda mer nervøs for at det skal være "falsk alarm" :kvalm: )

Endret av Knøtteliten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville tatt på et bind for å se hvor mye som kommer og da ser du også farge og Im det lukter. Ville også ringt fødende og hørt.

Til dere som har født:

Kan dere ikke fortelle hvordan det har gått de første 1-4 ukene?

- mye/lite skrik

- amming

- søvn og hvordan dere gjør det på dag og natt

- hva gjør dere på dagtid med småen

- hva tærer på deg

- har noe forandret seg fra se første 2 ukene og til nå

Og alt annet dere ønsker å dele..

Teriyaki har jo delt litt og det er bra. Er viktig å kunne få frem at det er ikke bare lett heller.

Kanskje vi kan lære litt av hverandre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frøken am

Jeg ønsker også verdensfred! :opplyser:

Og jeg har hørt at 4S prater? :haar:

Hahahaha da har du hvertfall kompis på sykehuset :ler:

---

Fin mage lolita :)

Her har det heller ikke stått på sex'n :sjenert: gubben har god apetitt på meg selv med kulemage :lur:

Da har det skjedd enda en gang. Pippler plutselig vann i trusa, også stopper det igjen. Jeg ringte jordmor, og jeg må på sykehuset i morgen. Det var ikke uvanlig at det kunne lekke litt nå og da, når vannet gikk - ikke bestandig *splash* og dam på gulvet. De må finne ut om det er forstervann eller annen væske, som i utflod. Er det forstervann må fødselen være i gang rundt 48 timer etter første lekkasje... Ergo: er det vannet som har gått, blir jeg lagt inn - er det ikke, blir jeg sendt hjem igjen :sjenert:

Jeg er så godt som bombesikker på at det ikke er urin. Det lekker "lenger bak" i trusen synes jeg, og jeg er ikke tissetrengt/full blære når det skjer. Dessuten har jeg ikke lekket urin før, så det er usannsynlig at det plutselig bare skal renne 3 ganger på en dag, sånn uten at jeg engang kjenner at jeg må på do! Lukter heller ikke urin og er helt blankt. Det jordmor sa var at evt slik "beskjeden" vannavgang kunne forveksles med kraftig, blank tynn/vassen utflod - som heller ikke var uvanlig.

Så...tiden vil vise! Jordmor anbefalte meg dog å ta med fødebag og alt jeg trengte og belage meg på å bli. Merker jeg er en smule drittnervøs nå ja! :bond: (nervøs for å bli, men kanskje enda mer nervøs for at det skal være "falsk alarm" :kvalm: )

Spennende! :jepp::popcorn:

Trodde det var lurt å ringe føden jaaaa :sjarmor:

Det er helt sikkert fostervann, sjelden man lekker for moro skyld :fnise:

Edit: veldig enig med smørblomst!

Det hadde vært veldig fint og ikke minst litt befriende å kunne dele det som ikke at vært så lett også.

Er veldig glad for at vi har klart å holde oss FULLSTENDIG fordomsfrie er inne, det har vært godt :Nikke:

Endret av frøken am
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det, smørblomst :)

Frøken am: ja har jeg lekket for morroskyld, blir jeg skikkelig sur altså! :fnise:

enig i det frøken am sier om det som ikke er så lett i hverdagen og fordomsfritt :jepp:

(åsså krig og fred og sånt..og verdensfred så klart :sjenert: (også ønsker jeg meg billig bensin og fint vær da..OG en ok fødsel :pls: ) ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frøken am

Takk for det, smørblomst :)

Frøken am: ja har jeg lekket for morroskyld, blir jeg skikkelig sur altså! :fnise:

enig i det frøken am sier om det som ikke er så lett i hverdagen og fordomsfritt :jepp:

(åsså krig og fred og sånt..og verdensfred så klart :sjenert: (også ønsker jeg meg billig bensin og fint vær da..OG en ok fødsel :pls: ) ).

Hahahaha herregud :ler:

Jeg ønsker meg en søt baby!!

Men alle synes vel babyen sin er søt.

Jeg ønsker meg mer godteri. Og et nytt hus.

Og ny svigermor.

Sistnevnte kan jeg se langt etter.

Jeg ønsker meg en smertefri fødsel! Og en snill baby :pls:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har vannet gått. For en times tid siden.. Det fosset! På selveste termindatoen. Nå gjør vi oss klar til å kjøre til sykehuset....snakkes! (skriver på mobil fra dassen, derfor ingen smileys..hehe) shitt!! Nå skjer det!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frøken am

Da har vannet gått. For en times tid siden.. Det fosset! På selveste termindatoen. Nå gjør vi oss klar til å kjøre til sykehuset....snakkes! (skriver på mobil fra dassen, derfor ingen smileys..hehe) shitt!! Nå skjer det!!

Hmmm...dette forholder jeg meg skeptisk til :snurt:

LYKKE TIL! :jepp: huhu flink bebis, termin og greier!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hmmm...dette forholder jeg meg skeptisk til :snurt:

LYKKE TIL! :jepp: huhu flink bebis, termin og greier!

Ojoj, nå begynner du å få dårlig tid hvis du skal slå noen ;)

____

Var hos jordmor idag, og ble sendt videre til sykehuset -_-'

Tydeligvis hadde proteinen i urinen blomstret som bare det, så de er redde for at jeg har fått svangerskapsforgiftning. Får svar i løpet av dagen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frøken am

Ojoj, nå begynner du å få dårlig tid hvis du skal slå noen ;)

____

Var hos jordmor idag, og ble sendt videre til sykehuset -_-'

Tydeligvis hadde proteinen i urinen blomstret som bare det, så de er redde for at jeg har fått svangerskapsforgiftning. Får svar i løpet av dagen. :)

Ja, jeg ser dere prøver dere fra alle hold og kanter!! :snurt:

Teite ungen ville ikke likevel :fnise:

Får se hva jm sier på onsdag hvis det ikke har skjedd noe :)

Lykke til på sykehuset. Håper ikke det er forgiftning! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til knøtteliten!! Du har litt av en opplevelse foran deg. :)

Til dere som har født:

Kan dere ikke fortelle hvordan det har gått de første 1-4 ukene?

- mye/lite skrik

- amming

- søvn og hvordan dere gjør det på dag og natt

- hva gjør dere på dagtid med småen

- hva tærer på deg

- har noe forandret seg fra se første 2 ukene og til nå

Og alt annet dere ønsker å dele..

Teriyaki har jo delt litt og det er bra. Er viktig å kunne få frem at det er ikke bare lett heller.

Kanskje vi kan lære litt av hverandre..

- Han er en veldig snill baby, og skriker sjeldent for noe annet enn magevondten. Flink til å ligge alene, klager bare litt hvis han vil ha nærhet eller er sulten, sover uten å måtte bysses og skriker ikke en gang hvis han er overtrøtt.

- Ammingen går kjempebra. Han tar brystet godt og jeg har mer enn nok melk. Har ikke vært noe sår.

- Jeg hadde planer om å legge han nede fra starten av på kvelden, men pga. magevondt om kvelden har det ikke latt seg gjøre. Så forutsatt at magevondten har gitt seg til da, så er vi begge i seng ca. halv ti, men har hendt seg at magevondten har holdt på til tolvtiden.

- Gjør ikke så mye. Går litt trilleturer, mater han, koser litt og prater med han, men for det meste sover han da. Bortsett fra i dag tydeligvis..

- Det som tærer på meg er magevondten. Nettene er såpass bra at selv om jeg ofte er trøtt på formidagen og er klar for natten halv ti, så går det helt greit. Men det er slitsomt både for oss og gutten at han har så vondt i magen.

- Det som har forandret seg er at magevondten har blitt værre. Men jeg er blitt flinkere til å lindre og faktisk flinkere til å takle det. Ellers så er han jo mye mer våken nå, og han smiler og kikker oss i øynene og han kan ligge og prate litt når han er våken etter en god langlur. :)

For min del så er jeg enda litt usikker på hva denne morskjærligheten er for noe. Jeg er veldig glad i han, og ønsker av hele mitt hjerte at han skal ha det bra og få en bra oppvekst, og jeg blir glad inni meg når han smiler til meg, eller når han ligger så fredfult og sover. Men er det dette som er morskjærlighet? Aner ikke jeg..Jeg er glad i hunden min på samme måten (missforstå meg rett), altså at jeg blir glad når han ligger fredfult, at jeg vil han skal ha det bra, har behov for å trøste han når han har vondt osv. Så vil tro kjærligheten til sønnen min vil vokse seg større og større med tiden. Den er jo allerede sterkere enn hva den var da han ble født. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...