Teriyaki Skrevet 9. desember 2011 #1321 Del Skrevet 9. desember 2011 Jeg må ha vært heldig sånn sett, for jeg har ikke fått noen sånne type "er du er enda" og slikt. :gjeiper: Folk spurte bare hvordan det går og slikt. Men jeg ble lei av at alle gradvis begynte å si "nå er det vel ikke lenge igjen", "er du spent" osv. osv. Nå derimot synes jeg det er slitsomt når alle spør hvordan det går, hvordan det er å være mamma osv. Jeg må jo bare svare det som er "forventet" av meg. At alt er så bra og det er fantastisk å være mamma. Men det ærlige svaret er at joda det er fint og spesielt å ha blitt mamma, og jeg er stolt, men jeg er veldig sliten, føler jeg har mistet mye av det som gjorde meg til meg, at jeg av og til skulle ønske jeg kunne legge ungen unna og bare gjøre det jeg føler for og at det rett og slett overhode ikke er noen dans på roser. Men jeg tar på meg et smil og sier at jo det er så koselig, at. :gjeiper: Det er nok litt tabu dette med å ikke være i berusende lykkefølelse etter at man har fått barn. Ikke alle får sterk morsfølelse med en gang, tross alt. Men nå skal jeg straks legge meg, etter to timer med gråting og magevondt. Blir sliten av sånt ja. Men nå sover han. *bank i bordet* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Redlady Skrevet 9. desember 2011 #1322 Del Skrevet 9. desember 2011 Lurer på å ta en modningstime i morgen. Om det trengs Fungerer det med bare en time? Jeg har gått en gang i uken fra uke 36. Sist gang hadde jeg 4 avtaler totalt. Modningsakupunktur hjelper til med modning og gir dokumentert kortere åpningsfasetid med rier, gjennomsnittelig 7 timer i følge en studie fra Tyskland. Modningsakupunktur hjelper ikke til å starte en fødsel, men jeg vet at det finnes akupunktur for dette også, men det sies å være noe omdiskutert og lite hjelpsomt... Nå venter han bare på at renselsesprosessen skal bli ferdig for han begynner å ble litt frustrert..hehe.. Går ann å ha det litt kjekt, i hvert fall for han uten samleie også... Og "nei, er du her enda?"..Neeei, eg er eigentleg på sjukehuset, du berre innbiller deg ting.. :gjeiper: Og "har du ikkje født enda?" Joda, magen min er berre så stor til vanleg Jeg syns det er fasinerende hvor mange fødehistorier jeg får servert når folk ser magen min. Lyser det i pannen min at "siden jeg er gravid så dør jeg bare etter å høre DIN historie!" Joa, det er jo hyggelig, men noen historier kunne jeg vært for uten. Jeg er bare trøtt og lei nå. Er litt glad for at jeg snart er ferdig med å være gravid, for akkurat nå syns jeg bare det er tungt. Det hjelper liksom ikke at mannen er mye opptatt med jobb, mye ekstra akkurat nå og at bidraget hjemme er tilsvarende lite. Storebror på snart 13 måneder har akkurat begynt i barnehage, takk og pris for de timene jeg får med avlastning, men siden det er meg som er i permisjon så er det også meg som er oppe med han om natten. Så i tillegg til alle mine toalettbesøk, så våkner gjerne han en til tre ganger hver natt. Og selvfølgelig når jeg endelig sover. Jeg henter og leverer i barnehagen og er avhengig av å kjøre bil dit. Når jeg var så langt sist parkerte jeg bilen fordi jeg var redd for å kjøre. Jeg har problemer med plutselige smerter i lysken, og vet aldri når de kommer og litt dumt om de dukker opp når jeg kjører bil. Men nå føler jeg at jeg ikke har noe valg. Så nå vil jeg egentlig bare ha babyen ut, så jeg kan begynne å få tilbake kroppen min og kanskje klare å være en god mor igjen også for storebror. Føler at jeg ikke alltid strekker til for han. Dagens positive: Vognen er endelig kommet! Tok bare nesten 2,5 mnd! Så nå står den klar i gangen. Mannens kommentar etter at den var satt sammen var at nå hadde han gjort sitt bidrag så nå var resten opp til meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lolita90 Skrevet 10. desember 2011 #1323 Del Skrevet 10. desember 2011 Nå tror jeg deler av slimproppen min har gått Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøtteliten Skrevet 10. desember 2011 #1324 Del Skrevet 10. desember 2011 Jeg kan tenke meg at det er slitsomt ja, Teriyaki... Og jeg tror jeg kommer til å gjøre akkurat det samme som du når folk rundt meg spør. Kommer nok til å klistre på et bredt smil og sikkert si at jeg aldri har vært lykkeligere, selv om jeg skulle være mer sliten og oppgitt enn lykkelig på det tidspunktet jeg blir spurt. Nå vet jeg jo ikke hvordan det vil bli, men jeg er faktisk 100% sikker på at det ikke blir bare rosenrødt, selv om vi gleder oss stort og lykkeskalaen er sprengt! Redlady: jeg har til og med fått servert "du skal være SÅ glad du ikke vet hva du går til, altså!!" av ei som mente fødsel var til å dø av.. Eh, jo takk, som førstgangsfødende blir jeg MEGET takknemlig for sånn informasjon, helt uoppfordret... Det er definitivt noen historier man kunne vært foruten ja. Lolita90: spennende da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest frøken am Skrevet 10. desember 2011 #1325 Del Skrevet 10. desember 2011 Nå tror jeg deler av slimproppen min har gått Smak på 'an! Hahaha beklager...bare tull og fjas her i dag Har jaggu ikke skjedd møkk det siste døgnet, satser på noen rier i løpet av timer eller dager. Vente vente vente. Skjedd noe mer med dere andre daaaa? Bortsett hva slitne kommentarer om hvor mye man burde glede og grue seg og deling av all slags unødig info... Vet åssn det der er. Og det er nok nå! For å si det slik. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lolita90 Skrevet 10. desember 2011 #1326 Del Skrevet 10. desember 2011 æsj Am droppet det jeg, kanskje like greit. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest frøken am Skrevet 10. desember 2011 #1327 Del Skrevet 10. desember 2011 Hahahaha gikk glipp av noe altså Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lolita90 Skrevet 10. desember 2011 #1328 Del Skrevet 10. desember 2011 æsj du er ekkel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest frøken am Skrevet 10. desember 2011 #1329 Del Skrevet 10. desember 2011 Neidaaaaaa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Redlady Skrevet 11. desember 2011 #1330 Del Skrevet 11. desember 2011 Smak på´n?! Gærne gravide kommentarer!!! Trenger ikke når en er og full av hormoner... Svigermors kommentar på telefon i går da jeg meddelte at vi ikke kom på besøk i dag fordi jeg ikke orker 3 timer i bil. "Ja, vi kommer nok ikke på besøk før jul nå, så vi får ta julegaver senere, for ja, du går vel over denne gangen også du..." :fisk: Jada. Bare å holde ut! Kan ikke noe for at min kropp tydeligvis er skapt for å bære frem sunne, friske og store babyer. På tross av to tette svangerskap. Maks 23 dager. Og motivasjonen til å i hvert fall holde ut til torsdag har vokst, for min nye telefon skal komme innen da og da kan jeg surfe litt fra klinikken også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest frøken am Skrevet 11. desember 2011 #1331 Del Skrevet 11. desember 2011 (endret) Huhu! Så deilig, tror jeg hadde krepert uten iPhonen min. Er så lei av å ikke være mobil nå, så den er med meg ooooveralt! Trenger ikke bikkje jeg. Har iPhone 4!! Jeg spurte om mannen kunne være snill å bare gi meg litt sperm i går! For å se om det skjer noe... Men han ville ikke Vi er nå enige om ingen sex (altså han inni meg) før mini er ute, for han synes rett og slett det er for rart Det er ok. Så lenge vi gjør andre ting! Forresten Red, om det funker med en time vet jeg ikke! Dette blir tredje timen min, tenkte å ta en i morgen, og jeg vet ikke om han får gjort noe mer enn å bare modne det som allerede skjer? Eller kaaanskje han kan fremprovosere et og annet? Han er helt utrolig flink! Men then again ... jeg er veldig avhenger av det å la naturen gå sin gang, så jeg vet ikke om jeg vil at nålene hans skal gjør for mye! Hm hm HM! Edit: hvilken tlf venter du forresten? Endret 11. desember 2011 av frøken am Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smørblomst82 Skrevet 11. desember 2011 Forfatter #1332 Del Skrevet 11. desember 2011 Fungerer det med bare en time? Jeg har gått en gang i uken fra uke 36. Sist gang hadde jeg 4 avtaler totalt. Modningsakupunktur hjelper til med modning og gir dokumentert kortere åpningsfasetid med rier, gjennomsnittelig 7 timer i følge en studie fra Tyskland. Modningsakupunktur hjelper ikke til å starte en fødsel, men jeg vet at det finnes akupunktur for dette også, men det sies å være noe omdiskutert og lite hjelpsomt... Går ann å ha det litt kjekt, i hvert fall for han uten samleie også... Jeg syns det er fasinerende hvor mange fødehistorier jeg får servert når folk ser magen min. Lyser det i pannen min at "siden jeg er gravid så dør jeg bare etter å høre DIN historie!" Joa, det er jo hyggelig, men noen historier kunne jeg vært for uten. Jeg er bare trøtt og lei nå. Er litt glad for at jeg snart er ferdig med å være gravid, for akkurat nå syns jeg bare det er tungt. Det hjelper liksom ikke at mannen er mye opptatt med jobb, mye ekstra akkurat nå og at bidraget hjemme er tilsvarende lite. Storebror på snart 13 måneder har akkurat begynt i barnehage, takk og pris for de timene jeg får med avlastning, men siden det er meg som er i permisjon så er det også meg som er oppe med han om natten. Så i tillegg til alle mine toalettbesøk, så våkner gjerne han en til tre ganger hver natt. Og selvfølgelig når jeg endelig sover. Jeg henter og leverer i barnehagen og er avhengig av å kjøre bil dit. Når jeg var så langt sist parkerte jeg bilen fordi jeg var redd for å kjøre. Jeg har problemer med plutselige smerter i lysken, og vet aldri når de kommer og litt dumt om de dukker opp når jeg kjører bil. Men nå føler jeg at jeg ikke har noe valg. Så nå vil jeg egentlig bare ha babyen ut, så jeg kan begynne å få tilbake kroppen min og kanskje klare å være en god mor igjen også for storebror. Føler at jeg ikke alltid strekker til for han. Dagens positive: Vognen er endelig kommet! Tok bare nesten 2,5 mnd! Så nå står den klar i gangen. Mannens kommentar etter at den var satt sammen var at nå hadde han gjort sitt bidrag så nå var resten opp til meg. Ja absolutt:-) Men er jo ikke like morro da.... men han får a sitt;-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøtteliten Skrevet 11. desember 2011 #1333 Del Skrevet 11. desember 2011 NÅ er jeg i tvil om det er starten på noe her eller ikke altså Lurer på om vannet så smått har begynt å gå eller hva i huleste som ellers evt foregår Det har kommet bløtt i trusa nå, 2 ganger iløpet av 6 timer. Ikke så mye, snakk om ca 1-2 ss hver av gangene kanskje. Jeg kan ikke fatt og begripe at jeg har tisset på meg heller, har ikke slitt med det i det heletatt under svangerskapet, men klarer rett og slett ikke å kjenne/lokalisere hvor det kommer ut fra! I og med at jeg er så usikker på om det er fostervann eller ikke så har jeg ikke ringt jordmor enda heller...sitter og avventer om det skal komme noe mer. Har googlet rundt og funnet ut at vannet behøver ikke å gå med et splash bestandig, og at hvis hodet har festet seg så kan det fungere som en propp - som gjør at vannet kommer bare litt og litt.. men det skulle vel uansett kommet sammenhengende eller?? (Vannet altså). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest frøken am Skrevet 11. desember 2011 #1334 Del Skrevet 11. desember 2011 NÅ er jeg i tvil om det er starten på noe her eller ikke altså Lurer på om vannet så smått har begynt å gå eller hva i huleste som ellers evt foregår Det har kommet bløtt i trusa nå, 2 ganger iløpet av 6 timer. Ikke så mye, snakk om ca 1-2 ss hver av gangene kanskje. Jeg kan ikke fatt og begripe at jeg har tisset på meg heller, har ikke slitt med det i det heletatt under svangerskapet, men klarer rett og slett ikke å kjenne/lokalisere hvor det kommer ut fra! I og med at jeg er så usikker på om det er fostervann eller ikke så har jeg ikke ringt jordmor enda heller...sitter og avventer om det skal komme noe mer. Har googlet rundt og funnet ut at vannet behøver ikke å gå med et splash bestandig, og at hvis hodet har festet seg så kan det fungere som en propp - som gjør at vannet kommer bare litt og litt.. men det skulle vel uansett kommet sammenhengende eller?? (Vannet altså). Er lillingen langt ned i bekkenet? Prøv å ligg litt slik at det blir passasje til evnt fostervann og se om det kommer mer? Kult! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøtteliten Skrevet 11. desember 2011 #1335 Del Skrevet 11. desember 2011 (endret) Er lillingen langt ned i bekkenet? Prøv å ligg litt slik at det blir passasje til evnt fostervann og se om det kommer mer? Kult! Hodet er festet, men ikke så veldig langt ned i bekkenet i følge siste kontroll (for 1 uke siden). Men når du sier det så har det blitt bløtt begge gangene når jeg lå ja... Skal prøve å legge meg nedpå litt nå og se om det pippler ut noe og blir bløtt igjen! Edit: er det ikke noe med at man ikke skal ha sex etter at vannet har gått, eller husker jeg feil nå? Pga infeksjonsfare. Greit å vite iallfall, om det dryger ut og det faktisk er vannet som har begynt å gå Tar ingen sjanser. Endret 11. desember 2011 av Knøtteliten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest frøken am Skrevet 11. desember 2011 #1336 Del Skrevet 11. desember 2011 Hodet er festet, men ikke så veldig langt ned i bekkenet i følge siste kontroll (for 1 uke siden). Men når du sier det så har det blitt bløtt begge gangene når jeg lå ja... Skal prøve å legge meg nedpå litt nå og se om det pippler ut noe og blir bløtt igjen! Edit: er det ikke noe med at man ikke skal ha sex etter at vannet har gått, eller husker jeg feil nå? Pga infeksjonsfare. Greit å vite iallfall, om det dryger ut og det faktisk er vannet som har begynt å gå Tar ingen sjanser. Det kan absolutt være vannet, det trenger ikke fosse! Kan komme litt og litt over tid! Lukter det litt søtlig? Og hvordan er konsistensen? Og frøken, ring føden! Vil ikke skremmes, men om det lekker fostervann vil de som regel sjekke deg og slikt. Ring føden!!! Og sex kan du ha! Har hvertfall hørt det. Men ring føden! Og spør de! Så ring føden. Ok? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^me^ Skrevet 11. desember 2011 #1337 Del Skrevet 11. desember 2011 (endret) Hodet er festet, men ikke så veldig langt ned i bekkenet i følge siste kontroll (for 1 uke siden). Men når du sier det så har det blitt bløtt begge gangene når jeg lå ja... Skal prøve å legge meg nedpå litt nå og se om det pippler ut noe og blir bløtt igjen! Edit: er det ikke noe med at man ikke skal ha sex etter at vannet har gått, eller husker jeg feil nå? Pga infeksjonsfare. Greit å vite iallfall, om det dryger ut og det faktisk er vannet som har begynt å gå Tar ingen sjanser. så spennende! i følge google her står det at det ikke gjør noenting og ha sex etter proppen har gått, det setter bare fart på tingene siden hans spermier har samme hormon som de bruker for og sette igang fødsler. de siste nettene har jeg hatt menssmertelignende smerter og i natt var de veldig vonde, det føles ut som at de bare blir sterkere og sterkere hver natt. I dag morges så jeg at den liten del av proppen også var gått, så jeg tipper at noe skjer innen denne uka FØRSTE MANN!! Endret 11. desember 2011 av ^me^ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøtteliten Skrevet 11. desember 2011 #1338 Del Skrevet 11. desember 2011 Det kan absolutt være vannet, det trenger ikke fosse! Kan komme litt og litt over tid! Lukter det litt søtlig? Og hvordan er konsistensen? Og frøken, ring føden! Vil ikke skremmes, men om det lekker fostervann vil de som regel sjekke deg og slikt. Ring føden!!! Og sex kan du ha! Har hvertfall hørt det. Men ring føden! Og spør de! Så ring føden. Ok? Klarte ikke å bli klok på lukten.. Luktet bare vaskepulver av trusa da jeg lukta Og konsistenden var som vann/urin. Ja..vurderer å ringe. Er bare det at det er 10 mil én vei, og det er liksom ikke bare en svipptur for å bli sjekket heller Men har liksom forstått at det skal være konstant pipling (om det er veldig lite også), etter å ha lest meg firkanta i øynene om vannavgang på nettet i dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Niennas Skrevet 11. desember 2011 #1339 Del Skrevet 11. desember 2011 jeg har fått beskjed om at fostervann lukter ganske likt som sperm. Just sayin'! Vel, hvis det er ti mil en vei, så tror jeg nok at sykehuset kommer til å be deg vente litt, og kjenne om riene kommer. De bruker jo som oftest å komme automatisk etter en stund. SPENNENDE, Knøtteliten! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lolita90 Skrevet 11. desember 2011 #1340 Del Skrevet 11. desember 2011 dumt samboern ikke vil ha med meg da, han liker ikke tanken på det etter at magen begynte å vokse, så her er det bare å vente Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå