Gjest frøken am Skrevet 5. desember 2011 #1261 Del Skrevet 5. desember 2011 Har det AKKURAT slik jeg og, Knøtteliten! Dagene går, ligger/sitter ustelt på sofaen. Og plutselig er dagen over Det tar laaaaaaaang tid før jeg sovner om kvelden, og noen ganger går jeg ut i stuen og gråter fordi sambo snorker og jeg bare er fylt med frustrasjon til randen! Artig Er MYE sint og frustrert over dager som gir ingenting..jeg VIL jo, men det går ikke! kroppen sier NEI! Bare noen dager til på deg nå, hold ut! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lolita90 Skrevet 5. desember 2011 #1262 Del Skrevet 5. desember 2011 takker meg lykkelig for at jeg er såpass sprek at jeg ikke har vanskeligheter med bekken og sånt må vel bare opp en eller to ganger om natten for å tømme blæra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest frøken am Skrevet 5. desember 2011 #1263 Del Skrevet 5. desember 2011 Hørtes deeeilig ut! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lolita90 Skrevet 5. desember 2011 #1264 Del Skrevet 5. desember 2011 Deilig ja, men kjenner jo ingen tegn på modning bortsett fra at det stikker litt nederst i magen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Niennas Skrevet 5. desember 2011 #1265 Del Skrevet 5. desember 2011 Øh Kroppen min er fryktelig rar for tiden. I en ukes tid så har jeg plutselig merket skikkelige smerter i korsryggen. "Rier!" er det første som har slått meg hver gang. Disse blir verre når jeg beveger på meg. MEN det virker som at det rett og slett er trangt "nedi der", for etter at jeg har gått på "stor do" (som det så fint kan hete ), forsvinner smertene helt. Jeg kjenner ikke selv at jeg faktisk må på do, men tydeligvis så hjelper det. Så jeg blir så skuffet hver gang! Og jeg tror at når den dagen endelig kommer at riene er her, så kommer jeg til å løpe på do, og ikke skjønne hva som er galt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøtteliten Skrevet 5. desember 2011 #1266 Del Skrevet 5. desember 2011 Har det AKKURAT slik jeg og, Knøtteliten! Dagene går, ligger/sitter ustelt på sofaen. Og plutselig er dagen over Det tar laaaaaaaang tid før jeg sovner om kvelden, og noen ganger går jeg ut i stuen og gråter fordi sambo snorker og jeg bare er fylt med frustrasjon til randen! Artig Er MYE sint og frustrert over dager som gir ingenting..jeg VIL jo, men det går ikke! kroppen sier NEI! Bare noen dager til på deg nå, hold ut! Da er vi i allefall 2 i samme båt, frøken am -vi får kvinne oss opp å holde ut søvnmangelen bare liiiiitt til Kjenner at det skal ingenting til før jeg koker av frustrasjon jeg heller. Kan finne på å grine fordi leverposteiboksen er tom og jeg ikke har ork til å dra på butikken å kjøpe en ny en, liksom hehe, hoff det er så tragikomiske bagateller at jeg må le litt men det er ikke mye komisk der og da :gjeiper: og det er nok en direkte konsekvens av søvnmangelen - pleier å bli litt sur og grinete da... Øh Kroppen min er fryktelig rar for tiden. I en ukes tid så har jeg plutselig merket skikkelige smerter i korsryggen. "Rier!" er det første som har slått meg hver gang. Disse blir verre når jeg beveger på meg. MEN det virker som at det rett og slett er trangt "nedi der", for etter at jeg har gått på "stor do" (som det så fint kan hete ), forsvinner smertene helt. Jeg kjenner ikke selv at jeg faktisk må på do, men tydeligvis så hjelper det. Så jeg blir så skuffet hver gang! Og jeg tror at når den dagen endelig kommer at riene er her, så kommer jeg til å løpe på do, og ikke skjønne hva som er galt! Sånn har jeg det litt når jeg har mensen faktisk. Hvis jeg har "full tarm", får jeg ofte menssmerter. Behøver ikke å direkte kjenne at jeg må "nr 2", men av en eller annen grunn søker jeg mot dassen når jeg har menssmerter jeg... og da kommer det jo naturligvis ut det som trenger å ut, og vips så er menssmertene ofte borte. Så noe sier meg at det..eh..systemet der henger sammen på et slags vis Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest frøken am Skrevet 6. desember 2011 #1267 Del Skrevet 6. desember 2011 Da er vi i allefall 2 i samme båt, frøken am -vi får kvinne oss opp å holde ut søvnmangelen bare liiiiitt til Kjenner at det skal ingenting til før jeg koker av frustrasjon jeg heller. Kan finne på å grine fordi leverposteiboksen er tom og jeg ikke har ork til å dra på butikken å kjøpe en ny en, liksom hehe, hoff det er så tragikomiske bagateller at jeg må le litt men det er ikke mye komisk der og da :gjeiper: og det er nok en direkte konsekvens av søvnmangelen - pleier å bli litt sur og grinete da... Sånn har jeg det litt når jeg har mensen faktisk. Hvis jeg har "full tarm", får jeg ofte menssmerter. Behøver ikke å direkte kjenne at jeg må "nr 2", men av en eller annen grunn søker jeg mot dassen når jeg har menssmerter jeg... og da kommer det jo naturligvis ut det som trenger å ut, og vips så er menssmertene ofte borte. Så noe sier meg at det..eh..systemet der henger sammen på et slags vis Samme her, N! Jeg tror at det skjer noe, men nei...så sitter jeg der. På do. Og nå er jeg plutselig blitt helt løs i magen haha! Vi har et veldig bra kosthold og det har holdt seg stabilt i tarmen hele svangerskapet! Og nå mot slutten tør jeg så vidt å fise uten at jeg blir bekymret I går hadde sambo og jeg handlet mat og skulle hjem og parkere. Da han slo av bilen og skulle gå ut bare begynte jeg å hylgrine. Ville IKKE inn og rydde. IKKE inn og lage fisk. Ville ikke hjem. Ikke er det snø her. INGENTING Alt var bare fælt Og det er så kjedelig å ikke kunne røre på seg, bare sitte og vente... Vi holder ut ja, Knøtteliten! Takk og takk for herlig samboer! :samboer: ----- Må forresten bare vise dere hva vi har bestilt http://alrutosyr.blogspot.com/2011/12/den-gale-katten-som-alle-i-dette-huset.html?m=0 TRYKK TRYKK!! Katten var ikke min ide!! Sambo sin... Men posene var nydelige Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Redlady Skrevet 6. desember 2011 #1268 Del Skrevet 6. desember 2011 Åååå, som det høres kjent ut frøken am! Lei av å vente, lei av at dagene som kunne vært så effektive bare glir ut i ingenting. Tar meg selv i å plutselig begynne å sippe over småting, en sang på radioen, noe på TV eller av og til rett og slett bare fordi kroppen min er så umåtelig sliten. Om ikke jeg har nok problemer med søvnen på natten pga alle dobesøkene, så sørger gjerne storebror for å vekke meg når jeg endelig sover. I en periode da han var syk var det ille. Jeg var ute av sengen 4 eller 5 ganger i løpet av 1,5 time. Det endte med en utblåsning på badet midt på natten med tårer som omtrent stod til taket. Vil ikke vekke mannen fordi han skal jo på jobb, og det er meg som er i permisjon... Av og til veldig lei den regelen. Når jeg var så langt gravid sist gang nektet jeg å kjøre bil fordi jeg visste aldri når jeg fikk smerter i lysken, men nå har jeg liksom ikke noe valg. Levere og hente i barnehagen, pluss kontroller til lege og jordmor. Og i dag når vinteren endelig kom, er jeg bare veldig glad for firhjulstrekk og pigger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøtteliten Skrevet 6. desember 2011 #1269 Del Skrevet 6. desember 2011 Dizzy! Du er neste kvinne ut nå ......også er det jammen meg MIN tur (......og da foreslår jeg at vi holder oss til lista, jenter? Og tar det i den rekkefølgen vi står på terminlista, ok? Sånn at det ikke blir urettferdig her ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lolita90 Skrevet 6. desember 2011 #1270 Del Skrevet 6. desember 2011 nei jeg vil ikke føde midt i jula Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøtteliten Skrevet 6. desember 2011 #1271 Del Skrevet 6. desember 2011 nei jeg vil ikke føde midt i jula Helst ikke jeg heller :gjeiper: Eller..blir vel uansett før jul her. Men kan jo, med min flax, ende opp med å ligge på sykehuset enda julaften - hvis jeg går så lenge over som jeg kan, blir satt i gang, oooog det ender med hastekeisersnitt. Men det bør ikke skje, for jeg hadde liksom sett for meg å være hjemme igjen til jul jeg serru Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dizzy Skrevet 6. desember 2011 #1272 Del Skrevet 6. desember 2011 Dizzy! Du er neste kvinne ut nå ......også er det jammen meg MIN tur (......og da foreslår jeg at vi holder oss til lista, jenter? Og tar det i den rekkefølgen vi står på terminlista, ok? Sånn at det ikke blir urettferdig her ) Enig med deg, vi holder oss til listen Jeg er klar, men ser ut som den lille har det fint der den er. Har planlagt siste innspurt på julegaveshoppingen i morgen, så når jeg er ferdig med det er den lille hjertelig velkommen. (Om h*n vil komme før, så er h*n selvfølgelig hjertelig velkommen da også). Åååh...som jeg gleder meg til å kose baby!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest frøken am Skrevet 7. desember 2011 #1273 Del Skrevet 7. desember 2011 Hahaha ser dere har planene klare ja Har dere forresten noe vondt i magen? Til tider våkner jeg av kjempesmerter og tror jeg døøør. Men så gir det seg litt Det er TYDELIG at kroppen gjør seg klar, det kjennes ut som om hele systemet mitt er på stand by, og bare venter på noe utrolig! Haha. Vanskelig å forklare. Både hode og kropp er veldig forberedt på at noe snart skal skje. Veldig merkelig følelse Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lolita90 Skrevet 7. desember 2011 #1274 Del Skrevet 7. desember 2011 Jeg har hatt en del vondt i magen i det siste Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøtteliten Skrevet 7. desember 2011 #1275 Del Skrevet 7. desember 2011 (endret) Jepp, planen er klar og du våger ikke å snike i køen altså, frøken am! Tja, ikke direkte vondt i magen - men litt ubehag her og der i mageområdet. Her er det forandringer med kroppen i allefall. Magen har sunket noe dramatisk i løpet av den siste uken (nå henger den mer, litt som ølmagen til en 50 åring ), kynnerne er blitt heftigere og kommer hyppigere. Noen ganger er det veldig til mensmurringer der nede, og noen ganger et ubehag overnfor lyskeområdene sammen med en følelse av nedpress i underlivet (kjennes nesten hovent ut til tider "down there"...). Og såklart dette med avføringen da, den er løs (ikke diaréløs, men uvanlig løs). I går kveld da jeg skulle legge meg hadde jeg nesten på følelsen av at noe kunne komme til å skje i natt, men den gang ei! Hadde en helt merkelig følelse. Hadde konstante kynnere blandet med mensmurringer og en slags mild pine nederst i magen. Og mini var helt propell der inne. Tenkte at "nå har han tenkt seg ut!" for det kjentes ut som han hadde tenkt å sparke seg ut gjennom mageskinnet :gjeiper: Meeeen nei... i dag kjenner jeg lite og ingenting til disse symptomene, alt normalt igjen Endret 7. desember 2011 av Knøtteliten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest frøken am Skrevet 7. desember 2011 #1276 Del Skrevet 7. desember 2011 Hahaha hjelp da blir det dårlig stemning i tråden! Jeg vet AKKURAT hva du mener! Noen kvelder er jeg sikker på at h*n kommer på forskudd, men nei. Ikke så veldig. Det er helt tullete å skulle ha det sånn HER i tre uker til?! Kan ikke komme på overtid nå, det er tydelig at jeg er klar! Og dobesøk, ikke si det engang UANSETT hva jeg spiser ... ja, det er løst uansett hva jeg tar meg til Nå er det snart jordmor time, spennende å høre hva hun har å si Ha en flott vinterdag, ladies! Endelig ble det snø her og Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Niennas Skrevet 7. desember 2011 #1277 Del Skrevet 7. desember 2011 Jeg har store planer om å lage dårlig stemning i tråden, her skal ungen ut før julaften, koste hva det koste vil! Er jeg den eneste av oss som nesten får litt angstanfall om kvelden? Jeg er sååå sliten, og jeg tenker "Faen, hvis rier begynner nå, eller vannet mitt går, så orker jeg rett og slett ikke å føde, jeg". Midt i en Supernatural-episode igår så måtte jeg be mannen min skru av, fordi jeg måtte legge meg NÅ! Jeg skal også til jordmor, det blir ålreit å høre hva hun sier! Men jeg gruer meg til jeg må ut. Jeg har den siste uken gått med crocs, formet som ballerinasko, for det er det eneste som passer på den hovne foten min. Nå som snøen har kommet til Vestfold må jeg finne noe annet lurt og ha på meg. Og hvordan gjøre det med vinterjakker? Har INGENTING som passer Tror nok jeg kommer til å holde meg mye inne framover, ja! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøtteliten Skrevet 7. desember 2011 #1278 Del Skrevet 7. desember 2011 Jeg har store planer om å lage dårlig stemning i tråden, her skal ungen ut før julaften, koste hva det koste vil! Er jeg den eneste av oss som nesten får litt angstanfall om kvelden? Jeg er sååå sliten, og jeg tenker "Faen, hvis rier begynner nå, eller vannet mitt går, så orker jeg rett og slett ikke å føde, jeg". Midt i en Supernatural-episode igår så måtte jeg be mannen min skru av, fordi jeg måtte legge meg NÅ! Jeg skal også til jordmor, det blir ålreit å høre hva hun sier! Men jeg gruer meg til jeg må ut. Jeg har den siste uken gått med crocs, formet som ballerinasko, for det er det eneste som passer på den hovne foten min. Nå som snøen har kommet til Vestfold må jeg finne noe annet lurt og ha på meg. Og hvordan gjøre det med vinterjakker? Har INGENTING som passer Tror nok jeg kommer til å holde meg mye inne framover, ja! Jeg har en dunparkas, som er den største jakken jeg har. Får ikke igjen glidelåsen, men knepper den igjen over og under magen (får ikke igjen den knappen som er rett fremom magen :gjeiper: ). Det ser lite lurt ut men det er rett og slett ikke noe alternativ å kjøpe ny jakke for SÅ kort tid, så folk får heller bare glo Hehe, jeg skal vel muligens klare å tilgi dere om dere sniker i køen da det viktigste er jo at alle ungene kommer ut i god behold :kgbaby: (men jeg synes fortsatt at det er mest rettferdig om jeg får føde etter Dizzy altså! ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 7. desember 2011 #1279 Del Skrevet 7. desember 2011 Her sank aldri magen. Jeg hadde veldig mye menssmerter, de siste dagene fikk jeg vonde menssmerter etter hvert eneste dobesøk på natten, også hadde jeg skikkelige vonde stikninger ned mot underlivet, kjente ut som en strikkepinne som prøvde å stikke seg ut, også hadde jeg en god del kynnere. Likevell var jeg sikker på at jeg kom til å måtte vente helt til jeg skulle bli satt i gang. Men plutselig gikk vannet for tre uker og en dag siden, og gutten var ute 16-17 timer senere. Det er jo veldig spennende å kjenne på alle vondtene og lure på om det er tegn på fødsel eller ikke. Men jeg ville prøvd å innstille meg på å gå overtid hvis jeg var dere, fordi det blir bare tyngre å gå over hvis man fokuserer for mye på å skulle føde før. Jeg var også lei de siste ukene, men jeg var såpass innstilt på at det ikke kom til å skje noe før etter termin at jeg ble ikke det spor skuffet da jeg nådde termin uten at noe hadde skjedd. Ei heller da jeg var fem dager over. Jeg var på legekontroll en time før vannet gikk, og sa da at jeg regnet med å ikke føde før om en uke. Men Lillegutt var uenig, så den var jo grei. Poenget mitt er vel at ventetiden blir mye lettere hvis man prøver å ikke fokusere så alt for mye på at ungen skal komme før termin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
silverdoe Skrevet 7. desember 2011 #1280 Del Skrevet 7. desember 2011 Eg også er veldig glad for at eg var forberedt på å gå over termin, for min lot jo vente litt på seg Trur det hadde blitt tungt om eg hadde begynt å bli utålmodig etter 37-38 veker Men no er eg altså spent på kven som blir neste kvinne ut! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå