Gå til innhold

Skravletråd for november/desember barn 2011

Smørblomst82

Anbefalte innlegg

Betryggende å høre at det ser så bra ut etter allerede så kort tid da :jepp:

Det er liksom over min fatteevne at det skal gå ann å presse ut noe så stort gjennom et så, tilsynelatende, lite hull :sjenert: er vel derfor jeg henger meg så opp i denne revninga.. Skjeden og inngangshullet må jo være noe helt vanvittig elastisk når en omkrets på rundt 35 cm skal passere, uten at man blir fullstendig ødelagt, det er jo helt sikkert.

Men det er likevel vanskelig å se for seg at det skal gå bra med noe så stort, når hullet kjennes akkurat passe når man :sengekos: :gjeiper: . For selv om jeg mener gubben er helt greit utstyrt, er han altså (takk og pris!) LANGT og lenger enn langt unna 35 cm rundt snoppen :skratte:

Endret av Knøtteliten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

"det kan med andre ord være en hel måned igjen. " Sitat fra appen til babyverden denne uken. Jada, jeg vet det. Begynner å innse at denne ungen også lar vente på seg, og at min mamma sine to fødsler før termin gjerne var grunnet ytre påvirkning. Røyking og en lege som på kontrollen den dagen jeg selv ble født sannsynligvis var inne og tøyde litt... ergo har jeg mistet alt håp om å føde før termin.

Hadde en venninne på besøk i går og vi bakte to sorter til jul. Kjempekoselig! Så kjente hun på ryggen min og da oppdaget både hun og jeg hvor stiv jeg faktisk er. Og snille menneske gav meg ryggmassasje :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igår kveld dro vi en tur på føden, da hevelsene mine nådde nye høyder like før helgen, og det var så godt som null liv i magen igår. Jeg har jo hatt protein i urinen en stund, og hevelser siden slutten av juli, så jeg var litt bekymret for svangerskapsforgiftning.

Det viste seg at alt var bra, og at hun bare var litt lat. :) Fikk påvist Ødem 3, da.

Noe som gjorde meg litt glad var at de tok en kjapp UL, og estimerte vekt. Fikk da beskjed om at hun veier 2800 g, som er 3% under gjennomsnittet. Det betyr ikke så mye, men jeg har jo fått høre det igjennom heeele svangerskapet om hvor mye jeg må passe på at jeg ikke fåt en stor baby, siden jeg er så stor selv. Tror hun blir helt perfekt, jeg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slimproppen min har gått. Blodig å fin :jepp: Hatt endel kynnere, men ikke helt regelmessige. Satser ihvertfall på at ting kommer i gang snart :)

Slimproppavgang har vært ett tegn på start de to forrige gangene jeg har fått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slimproppen min har gått. Blodig å fin :jepp: Hatt endel kynnere, men ikke helt regelmessige. Satser ihvertfall på at ting kommer i gang snart :)

Slimproppavgang har vært ett tegn på start de to forrige gangene jeg har fått.

Spennende:-) Håper det skjer noe i løpet av kort tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igår kveld dro vi en tur på føden, da hevelsene mine nådde nye høyder like før helgen, og det var så godt som null liv i magen igår. Jeg har jo hatt protein i urinen en stund, og hevelser siden slutten av juli, så jeg var litt bekymret for svangerskapsforgiftning.

Det viste seg at alt var bra, og at hun bare var litt lat. :) Fikk påvist Ødem 3, da.

Noe som gjorde meg litt glad var at de tok en kjapp UL, og estimerte vekt. Fikk da beskjed om at hun veier 2800 g, som er 3% under gjennomsnittet. Det betyr ikke så mye, men jeg har jo fått høre det igjennom heeele svangerskapet om hvor mye jeg må passe på at jeg ikke fåt en stor baby, siden jeg er så stor selv. Tror hun blir helt perfekt, jeg! :)

Er alltid godt med en ekstra sjekk hvis man er i tvil. Jenta di blir nok helt perfekt:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest frøken am

Mye som skjer her nå :jepp:

Har ikke noe annet enn plutselig en del hevelse, men det gir seg når sambo masserer :rodmer:

Plutselig var føttene og leggene SVÆRE! Det var litt skummelt :ler:

Merker at det ikke er så mange av oss igjen her nå!

Blir spennende å se om småttisene kommer som antatt, eller om det blir noen januarbarn her :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alt er klart her nå hvertfall :) eneste som må gjøres er å koke de flaskene og smokkene.

nå skal jeg kose meg med gløgg etter å ha spist ribbe til middag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye som skjer her nå :jepp:

Har ikke noe annet enn plutselig en del hevelse, men det gir seg når sambo masserer :rodmer:

Plutselig var føttene og leggene SVÆRE! Det var litt skummelt :ler:

Merker at det ikke er så mange av oss igjen her nå!

Blir spennende å se om småttisene kommer som antatt, eller om det blir noen januarbarn her :jepp:

Hevelsene i beina forsvinner her også når jeg blir massert, men kommer fort tilbake igjen. Få samboeren din til å massere et spesielt hovent punkt på foten din, gjerne med knoken, det blir et skikkelig hull:D Haha, det fant nemlig jeg og mannen min ut når vi kjedet oss på sykehuset igår ;)

Hold føttene høyt, sitt gjerne med beina i sofaen eller senga. Og hvis du i tillegg orker å "vippe føttene fram og tilbake" så skal visst det hjelpe, ble jeg forklart igår :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frøken am

Hevelsene i beina forsvinner her også når jeg blir massert, men kommer fort tilbake igjen. Få samboeren din til å massere et spesielt hovent punkt på foten din, gjerne med knoken, det blir et skikkelig hull:D Haha, det fant nemlig jeg og mannen min ut når vi kjedet oss på sykehuset igår ;)

Hold føttene høyt, sitt gjerne med beina i sofaen eller senga. Og hvis du i tillegg orker å "vippe føttene fram og tilbake" så skal visst det hjelpe, ble jeg forklart igår :)

Hahahah så fint :ler:

De blir hovne med en gang jeg går en stund, står rett opp og ned, eller sitter ned med dem.

Så nå er det MYE sofasliting ja!

Håper mini kommer før jul, fy søren. Ellers blir a mor skuffa... :sjenert:

Endret av frøken am
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har heldigvis sluppet unna hevelser i beina, har ikke vært plaget med hverken det eller vann i kroppen som mange snakker om.

Nå er alt klart her hos oss - har lagt på sengen, bag til meg og babyen er pakket, alt av klær er vasket, smokker er kokt osv. 3 dager til termin og rimelig utålmodig nå (ser det står 9. des på terminlisten, men jeg har termin den 8. des). Greit å vite at babyen garantert er kommet til jul, fødeavdelingen her holder stengt i julen og jeg blir satt på kur senest 15. des dersom jeg skulle gå over tiden.

Kjenner jeg blir litt stresset av å tenke på at guttaboys skal klare seg et par dager uten meg her hjemme. Må innrømme at jeg er kontrollfreak og liker å ha kontroll på det det meste her i huset, derfor har den stakkars 9-åringing min fått forklart hvilke klær han skal ha på seg i sånn og sånn vêr, hva han må huske på/gjøre osv.

JADA...jeg vet at de kommer til å klare seg heeeeelt fint uten meg i et par dager! :filer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til dere som allerede har født - og dere som venter...

Jeg lurer på en ting. Det kommer jo veldig mye gaver til babyen den første tiden. Dersom dere får klær som er fine - men som akkurat passer til babyen (og som man ikke får byttet).. tar dere de i bruk, eller er det lov å regifte?? (gi videre?)

Jeg har fått et veldig fint antrekk, kjøpt i utlandet ser det ut som. Men det passer liksom akkurat til lillegutt, maks i et par uker til. Ville dere hatt samvittighet til å gi det videre? Jeg har flere venninner som venter barn med det første, så det kommer garantert til nytte hos en annen :) Hva ville dere gjort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest frøken am

Hvis det hadde vært fint kunne jeg kanskje beholdt til nestemann.

Tenker praktisk fremfor det å såre andre :fnise:

Hvis det var et så som så plagg kunne jeg vel lett gitt det videre.

Kunne absolutt gitt det til en evnt venninne som trenger til babyen sin. Men da blir det kanskje ikke like personlig? Like stas? :vetikke:

-----

Du er ikke den eneste som får litt sparer av tanken på at de skal klare seg alene, Dizzy :sjenert:

Pappaen her er veldig flink med gutten sin. Og vet han blir god med mini.

Men visse ting går RETT inn det ene og ut det andre...blir spennende :ler:

Og gratulerer så masse til Ebitt forresten :duskedame:

Fine gutten som kom i morges :rodmer:

Endret av frøken am
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer til Ebitt :)

Jeg hadde også brukt klærne mens jeg kunne.. Så ville jeg eventuelt gitt/lånt det videre til venninnene mine etter på. Vi har lånt masse klær og utstyr fra venner og det er veldig kjekt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til ebitt :strix: gleder meg til forhåpentiligvis nok en fødselshistorie jeg.. :jepp:

I dag var jeg hos jordmor, alt greit med liten og stor :tommel: Fikk ny time den 13.des...den håper jeg virkelig jeg ikke trenger!! Har termin den 12.des og innen da håper jeg virkelig vi har fått hilst på gutten vår :hjerter_rundt:

Jeg begynner virkelig å plages av å ikke få sove på natten og at det er ill-vondt for bekkenet å ligge.. Kommer meg knapt ut av sengen når jeg først har lagt meg nedpå, og etter noen timer er jeg så stiv og vond i bekkenet at jeg må bruke 5 min for å komme meg utav senga. Det fungerer helt fint i hverdagen, med å sitte og gå, men å ligge...umulig! :cry3: så her blir det mye trøing rundt omkring om natta og lange timer i sofaen (blir endel dupper sittende i sofaen på dagtid for å si det sånn!), for selv om jeg er stupe trøtt er det uansett værre å ligge. På sidene klarer jeg ikke å ligge pga intense smerter i bekkenet, på ryggen er det mer overkommelig ang bekkenet, men da føler jeg at jeg kveles av magen (selv om jeg bygger opp med puter). Så sånn går nå nettene! :sukk: ser bare ikke helt enden på dette akkurat nå om jeg må gå på overtid liksom :daane: var mye klaging i dag gitt :lol: har det fint bortsett fra dette da, så det er sagt! :)

Endret av Knøtteliten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til ebitt :strix: gleder meg til forhåpentiligvis nok en fødselshistorie jeg.. :jepp:

I dag var jeg hos jordmor, alt greit med liten og stor :tommel: Fikk ny time den 13.des...den håper jeg virkelig jeg ikke trenger!! Har termin den 12.des og innen da håper jeg virkelig vi har fått hilst på gutten vår :hjerter_rundt:

Jeg begynner virkelig å plages av å ikke få sove på natten og at det er ill-vondt for bekkenet å ligge.. Kommer meg knapt ut av sengen når jeg først har lagt meg nedpå, og etter noen timer er jeg så stiv og vond i bekkenet at jeg må bruke 5 min for å komme meg utav senga. Det fungerer helt fint i hverdagen, med å sitte og gå, men å ligge...umulig! :cry3: så her blir det mye trøing rundt omkring om natta og lange timer i sofaen (blir endel dupper sittende i sofaen på dagtid for å si det sånn!), for selv om jeg er stupe trøtt er det uansett værre å ligge. På sidene klarer jeg ikke å ligge pga intense smerter i bekkenet, på ryggen er det mer overkommelig ang bekkenet, men da føler jeg at jeg kveles av magen (selv om jeg bygger opp med puter). Så sånn går nå nettene! :sukk: ser bare ikke helt enden på dette akkurat nå om jeg må gå på overtid liksom :daane: var mye klaging i dag gitt :lol: har det fint bortsett fra dette da, så det er sagt! :)

Uff da! :klemmer:

Jeg kjenner meg litt igjen. I mesteparten av svangerskapet så har bekkenet mitt blitt bedre av å sove, men den siste måneden får jeg bare mer vondt av å sove. Jeg sover heldigvis fortsatt godt, men det tar litt tid før verkinga gir seg om morgenen. :)

Hold ut, det er kort tid igjen, uansett om du må gå overtid eller ei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff da! :klemmer:

Jeg kjenner meg litt igjen. I mesteparten av svangerskapet så har bekkenet mitt blitt bedre av å sove, men den siste måneden får jeg bare mer vondt av å sove. Jeg sover heldigvis fortsatt godt, men det tar litt tid før verkinga gir seg om morgenen. :)

Hold ut, det er kort tid igjen, uansett om du må gå overtid eller ei!

Takk for klem :klemmer: godt at du enda sover godt i alle fall, håper du slipper å oppleve å ligge søvnløs :)

Jeg skjemmes egentlig litt over å klage over dette, siden jeg har hatt et så og si knirkefritt og enkelt svangerskap fysisk sett :sjenert: For nå har jeg jo virkelig ikke lenge igjen nei. Værre med de som sliter hele svangerskapet stakkars...

Men det er noe med disse ringvirkningene rundt å ikke få nok søvn som gjør meg helt tussete :sur: Føler at jeg bare går i svime og er lite opplagt på dagtid, gidder ingenting og plutselig er hele dagen gått. Og jeg ser ikke ut. Skikkelig trøtt-tryne med blå ringer rundt øynene og folk bemerker jo hvor trett og sliten jeg ser ut! Er jo ikke så rart når eneste søvnen jeg har hatt siste tiden er disse "powernap'ene" der jeg sitter rett opp og ned i sofaen og våkner til hver gang hodet faller bakover :gjeiper: Humøret blir heller ikke på topp når søvnen mangler kjenner jeg. Og siden jeg føler at dette er tiden da jeg burde være uthvilt og klar for det store som skal skje, er det ekstra tungt og irritabelt å kjenne seg så søvn-sulten :kjefte: Men jeg får se det positivet i det: siden jeg er så godt i siget med å være våken om natta og ha underskudd på søvn allerede, så blir det ikke så stor overgang når lillegutt kommer! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...