Gå til innhold

Skravletråd for november/desember barn 2011

Smørblomst82

Anbefalte innlegg

han var grei, fikk ikke helt den veldig gode følelsen da, men gir han vel en sjanse eller to til :) hadde jo time sent på dagen og han var sikkert sliten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Si meg jenter, hva skal vi snakke om når alle etterhvert føder? Hihi... Vi må nesten døpe om forumet så det ikke lenger er terminklubb, men babyklubb... :-) det er vel en fare for at det dukker opp mange spørsmål etterhvert, og det blir gøy å høre hvordan alles babyer utvikler seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi får døpe om tråden, rett og slett! Blir trist og bare skulle forlate alle sammen sånn etter fødsel :sukk:

Hvem skal jeg ellers snakke engasjert med om bæsjebleier, gulping, merkelig utslett, amming og såre sting liksom..? :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og gratulerer til meg også, hurra! Fordi vår nydelege, lille gut kom til verda torsdag 24.11., kl. 14.08! :strix: Han er altså verdas vakraste :rodmer:

Gratulerer, Silverdoe! Fantastisk :strix:

Noen som har begynt å ty til kjerringråd her, eller?? Jeg er på nippet til å begynne med tulle-rådene nå altså, enda jeg egentlig ikke tror på de i det heletatt :fnise: (eneste jeg til en viss grad har trua på er :sengekos: , men vi har det ganske jevnt uansett og ingen effekt hittil :gjeiper: )

Jeg føler jeg er helt klar for å få han ut nå, så det er ingen vits i å vente 2 uker til...men han hører ikke på morra si gitt..! ;) (lover godt til tenårene? :skratte: )

Det finnes så masse kjerringråd, men jeg tenker det blir omtrent det samme som å konkludere med at en ikke bør drikke kaffi før en tar turen ut i Alpene fordi at de fleste som blir tatt av ras i Alpene drakk kaffi til frokost. Babyen kommer når babyen er klar. Og vi må bare smøre oss med tålmodighet og tenke at den som venter på noe godt, venter ikke forgjeves.

Men JA! Har begynt å vurdere kjerringråd, selv om det er 21 dager til termin. Og jeg som liksom skulle ha økt risiko for prematurfødsel pga to tette. Og igjen er jeg unntaket som bekrefter regelen.... :kjefte:

han var grei, fikk ikke helt den veldig gode følelsen da, men gir han vel en sjanse eller to til :) hadde jo time sent på dagen og han var sikkert sliten.

Ikke bare bare å bytte lege.

Min lege hadde så utrolig dårlig tid i går. Først måtte jeg vente ca 40 minutter etter oppsatt time bare på å komme inn på laboratoriet for å levere urinprøve og bli veid, og når jeg da endelig kom inn til legen brukte han 4 minutter på å måle blodtrykk, mens mobilen hans ringte og han fortale en annen pasient at han kunne hente resepten sin på malariamedisin, hente dopler, måle hjertelyd og SF mål. Og i kommentarfeltet skrev han opp den ene tingen jeg ikke nevnte angående formen min nå; bekkenplager for det har jeg nesten ikke lenger. Men jeg sliter med fryktelig kvalme og smerter i lysken. Det ble ikke skrevet opp.

Kjenner jeg gleder meg til jordmortime neste uke. Hun har i hvert fall litt bedre tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

tror jeg dropper å finne en ny jordmor nå, er så kort tid igjen og pga at jeg sliter litt med fremmede folk så er det egentlig like greit å bare gå til legen de siste ukene som er igjen

tenker jeg snart skal ut å tusle å se om jeg finner noen julegaver til mamma og pappa og sånt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva kjøper en til mammaen og pappaen sin til jul?

De har alt! Og har de det ikke, så kjøper de det selv om de trenger det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mamma ønsker seg refleksvester til hundene sine og pappa ønsker seg stillongs :P så mine er hvertfall enkle i år, men ellers har det blitt litt lys og pynt til mamma og sånt før om årene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes så masse kjerringråd, men jeg tenker det blir omtrent det samme som å konkludere med at en ikke bør drikke kaffi før en tar turen ut i Alpene fordi at de fleste som blir tatt av ras i Alpene drakk kaffi til frokost. Babyen kommer når babyen er klar. Og vi må bare smøre oss med tålmodighet og tenke at den som venter på noe godt, venter ikke forgjeves.

Men JA! Har begynt å vurdere kjerringråd, selv om det er 21 dager til termin. Og jeg som liksom skulle ha økt risiko for prematurfødsel pga to tette. Og igjen er jeg unntaket som bekrefter regelen.... :kjefte:

:ler: Ja, det blir litt sånn. Eller flytte, fordi man har lest at de fleste ulykker skjer i hjemmet :lol:

Må si jeg har lite trua ja...men jeg tror ikke jeg klarer å holde meg unna å prøve likevel om han ikke dukker opp snart!

Fant ut at jeg ubevisst hadde "prøvd" par kjerringråd i helga faktisk, ikke overraskende uten resultat ;) Lørdag gikk jeg ned og opp en BRATT bakke (nærmest en fjellskrent hvor jeg måtte slenge meg fra tre til tre), lørdagskvelden var det sterk mat på menyen, lørdagsnatten :sengekos: , søndagsmorgen :sengekos: og søndag ryddet vi i bodene og gjorde husarbeid nesten hele dagen, før jeg til slutt pynta til advent (klive opp og ned fra krakken X antall ganger for å få julestjerna til å henge fint osv..) Men her sitter jeg altså :gravid: Så konklusjonen må utvilsomt bli: ....Nyttesløst! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen her som har greie på bæreseler/sjal?

Hadde Babybjørn til førstemann, men har lest en del om at de ikke er anbefalt lenger.

Har dere kjøpt bæresele/sjal? Har jeg egentlig bruk for det?

Har hatt permisjon i to uker nå, og er veldig klar for at knøttet skal komme.

Får ventetiden til å gå ved å hekle/strikke litt. Har laget smokkeklype, og er nå i gang med å lage dyr/leker til en uro. Hva gjør dere for å få tiden til å gå?

Er jo liksom begrenset hvor mye husarbeid en kan gjøre også... :husarbeid:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knøtteliten: En har i hvert fall forsøkt.

Men når det er sagt, så hadde meg og mannen trappeløp den dagen storebror kom. Men da var jeg også innlagt med 4 cm åpning.

Noen her som har greie på bæreseler/sjal?

Hadde Babybjørn til førstemann, men har lest en del om at de ikke er anbefalt lenger.

Har dere kjøpt bæresele/sjal? Har jeg egentlig bruk for det?

Har hatt permisjon i to uker nå, og er veldig klar for at knøttet skal komme.

Får ventetiden til å gå ved å hekle/strikke litt. Har laget smokkeklype, og er nå i gang med å lage dyr/leker til en uro. Hva gjør dere for å få tiden til å gå?

Er jo liksom begrenset hvor mye husarbeid en kan gjøre også... :husarbeid:

Jeg likte godt

helt i begynnelsen. Veldig praktisk når jeg hadde mat som skulle lages eller husarbeid som skulle gjøres. Storebror sovnet ofte i den. Når han lærte seg å holde hode kjøpte vi Babybjørn. Er for så vidt fornøyd med den også, men etter hvert nå når han er blitt så stor, og når han begynte å sparke litt mer, syns ikke mannen det var like kult å ha han fremovervendt i Babybjørn for da sparket han midt i ******. Men vi har ergosele også. Den er helt super. Han sitter veldig fint på ryggen i denne. Er omtrent som å gå med en sekk på ryggen, så mindre belastende enn Babybjørnen som henger på magen. Men da må er være litt større. Jeg brukte den mye når vi fikk katt som skulle læres opp til å være ute. Storebror på ryggen og katten i bånd. Kan brukes til de er ca 4 år, og når den ikke er i bruk, så er den veldig liten og kan lett pakkes oppi en annen sekk. Endret av Redlady
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frøken am

Vi har sjal og mei tai :)

Fikk dette av mamma, men bæretøy er absolutt verdt investeringen!

Det slo kanskje ikke helt an med facebookforespørselen.. :sjenert:

Endret av frøken am
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kan bare svare for meg selv jeg da, men personlig er jeg fornøyd med å holde det på KG-nivå :)

Edit: å duuuu store...! Jeg har ikke drevet med nedtelling, men gjorde det nettopp: 13 dager til termin! Og 20 dager til :babygutt: garantert er her! :bond::bolledeig::strix::skya::grine::unsure::hoppe::overrasket::sjenert::rodmer::hakeslepp::hjerter::biggrin::popcorn: *panikk-glede*

Endret av Knøtteliten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker også å holde det på KG-nivå (når det gjelder å snakke sammen om gulping, bleieutslett osv osv ;) ), men jeg elsker å snoke i bilder, spesielt babybilder, så jeg vil gjerne være venn med den som vil på facebook! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trives også godt her på KG.

Vi har ingen bilder av storebror på facebook eller andre nettsteder, og kommer nok ikke til å ha bilder av Knøtten ute heller.

Hva med å lage en dagbok for Terminklubben N-D 2011 under generelle dagbøker? Hvor vi kan fortsette skravlingen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Phu..Da tror jeg kanskje gutten har lagt seg til å sove..Han har vært såå kavete i dag, mye smågråting, og nå på kvelden en økt med skikkelig skriking. Bestemte meg for å prøve å legge han før jeg selv legger meg, i god tro om at han rett og slett har blitt litt overtrøtt siden det ikke har blitt noen skikkelige lange lurer i dag. Etter noen forsøk så ser det ut til at han har sovnet. :)

Stille er det i alle fall, så da sovner han vel snart i alle fall. Kjenner jeg er sliiiten nå! Pleier å legge meg i halv ti-tiden, men i dag er det greys anatomy..Lurer på om jeg skal holde meg oppe til da, eller om jeg skal se det på lørdagen sånn som jeg har gjort de siste par ukene. :gjeiper:

Tiden går forresten veldig fort..For to uker siden lå jeg på fødestuen, og hadde fortsatt seks timer igjen av fødselen..Litt vemodig at graviditet og fødsel er unnagjort..Så dere som enda er gravide bør nyte det!

Og DER våknet gutten igjen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ingen bilder av storebror på facebook eller andre nettsteder, og kommer nok ikke til å ha bilder av Knøtten ute heller.

Hva med å lage en dagbok for Terminklubben N-D 2011 under generelle dagbøker? Hvor vi kan fortsette skravlingen. :)

Det er et alternativ! :)

Men jeg vil gjerne vente til januar med det, siden det er mange av oss som ikke har født enda. Ellers så ender det vel med at de to siste ukene av desember så er det bare jeg og lolita90 som skriver her :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer for den :opplyser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Phu..Da tror jeg kanskje gutten har lagt seg til å sove..Han har vært såå kavete i dag, mye smågråting, og nå på kvelden en økt med skikkelig skriking. Bestemte meg for å prøve å legge han før jeg selv legger meg, i god tro om at han rett og slett har blitt litt overtrøtt siden det ikke har blitt noen skikkelige lange lurer i dag. Etter noen forsøk så ser det ut til at han har sovnet. :)

Stille er det i alle fall, så da sovner han vel snart i alle fall. Kjenner jeg er sliiiten nå! Pleier å legge meg i halv ti-tiden, men i dag er det greys anatomy..Lurer på om jeg skal holde meg oppe til da, eller om jeg skal se det på lørdagen sånn som jeg har gjort de siste par ukene. :gjeiper:

Tiden går forresten veldig fort..For to uker siden lå jeg på fødestuen, og hadde fortsatt seks timer igjen av fødselen..Litt vemodig at graviditet og fødsel er unnagjort..Så dere som enda er gravide bør nyte det!

Og DER våknet gutten igjen..

Skjønner du blir sliten.. Det er jo som en jobb med 24-timersskift, hver dag.. Det er rart å tenke på at dette er fremtiden! :sjenert: Utrolig slitsomt men allikevel så fantastisk :kgbaby:

Skal prøve å nyte det så godt jeg kan :) men akkurat nå er det den nært forestående fødselen som tar alt fokus, så spent og nervøs for den prossessen at jeg tror jeg dævver :daane: Men jeg er nokså sikker på at jeg i ettertid, når jeg ser at alt (forhåpentligvis!) har gått greit og alt er vel overstått...så kommer jeg til å savne denne tiden - da vi gikk å venta spent på lillegutt, bare oss to :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...