Gå til innhold

Skravletråd for november/desember barn 2011

Smørblomst82

Anbefalte innlegg

jeg kommer nok til å pakke bagen når jeg merker at ting begynner å nærme seg, hittil så har jeg stikkinger nederst i magen, men ingen kynnere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff..trist med pusen Niennas.. :tristbla: Man blir så glad i disse dyra, er jo et medlem av familien de også :hjerte: Vi har en katt, og det er helt grenseløst hvor glad man kan bli i en slik pelsdott :rodmer: Har faktisk tatt meg selv mange ganger i å være på gråten fordi jeg tenker på hvor trist det blir den dagen han ikke er mere :sukk:

Og for å over til fødebagen: har pakket hjemreiseklær til småen i en egen liten tøypose, så der er ferdig :)

Vi har også lang vei til sykehuset, så pakker heller en ting for mye enn for lite.. Er ikke bare for gubben og hjem en svipptur for å hente noe man mangler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg fikk bruk for på sykehuset var joggebukse, singletter, cardigan, sokker, toalettsaker. Brukte ikke mitt eget undertøy, disse nettingtrusene er så utrolig mye bedre den første tiden. Brukte bindene de hadde på sykehuset, så hadde ikke trengt å pakke ned bind heller. :)

Hadde med meg en rull mykt toalettpapir, men hadde egentlig klart meg uten, for jeg hadde ikke så voldsomt vondt. Klappet bare forsiktig med papiret for å få det tørt. Men vil tro at derso man revner langt bak så kan det være greit med mykt toalettpapir. Jeg revnet ikke særlig langt bak, så hadde ikke vondt første gang jeg gjorde nummer to, ei heller når jeg skulle tørke meg.

Klær til lillegutt hadde vi heller ikke mye av. Kun det vi skulle ta han hjem i. Synes det er like greit å bruke klærne de har på sykehuset. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Niennas: :klem: Ikke greit å miste pusen sin! Vet hvordan det er.

Jeg likte ikke så godt klærne de hadde på barsel sist, en smule utdaterte trøyer fra 80-tallet som er et strev å kle på og som bare glir opp og åpner seg når de ikke skal. Så har pakket litt babytøy denne gangen.

Mannen har lagt høytalerne til Iphonen i bagen, slik at vi kan høre på musikk under fødselen. Det var veldig kjekt sist gang. Lå i badekaret og hørte på Sigvart Dagsland og mannen tente telys for oss på badet. :)

Første sangen småen hørte her i livet var den som ligger på topp på P4s tidenes hitliste akkurat nå; Dire Straits med Brothers in Arms.

Jeg syns også at nettingtrusene var best helt i begynnelsen, fordi bindene var så store, men kjekt å ha egen truse etter hvert.

Ellers så er jeg begynt å bli veldig mye kvalm :spy: Særlig på kvelden. Hjelper av og til å spise, men ikke alltid. Har enda ikke kastet opp, er liksom bare kvalm.

Hjelper ikke noe særlig at småen her er oppe 6 ganger i løpet av første timen jeg legger meg på kvelden, og flere ganger i løpet av natten i det siste. I natt ble det veldig mye og mange turer inn på rommet hans. Heldigvis sovnet han etter melk i 6-tiden, og våknet ikke før 7.30 når vi stå opp for å nå frokosten i barnehagen. Så da fikk jeg sove litt jeg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frøken am

Du er ikke alene om å være kvalm!

I dag har jeg ligget på sofaen eller hengt over do. Merkelig at kvalmen plutselig kom :klo:

Hørtes veldig lurt ut med musikk! Det skal jeg jaggu vurdere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser for meg at jeg i utgangspunktet kommer til å velge nettingtrusene med store bind jeg også, hvis de er behagelige :) men står noe om i boken fra sykehuset at det er 3 nettingtruser og 12 bind på rommet. Får man ikke mere når det er tomt da eller...? :sjenert: For det står nemlig pressisert at sykehusskjorter får man så mange man trenger av. 12 bleier til ungen tror jeg det sto var på rommet også..

Også lurer jeg på en ting til: Får man ikke mat når man vil/trenger det på sykehuset? Altså under fødsel f.eks. Har lest og hørt om folk forskjellige steder som har bestilt seg takeaway på sykehusene, og fått råd om "ta med noe å drikke og spise på under fødsel, til både deg og far!". Far må vel betale for maten (frokost er med i prisen for overnattingen hos far), men ellers må han kjøpe selv fra kantina har jeg forstått. Men den er jo ikke oppe på kveld/natt, da en fødsel kan foregå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her fikk jeg så mange bind og nettingtruser som jeg hadde behov for. Aldri hørt om restriksjoner på det fra Nordlandssykehuset i alle fall.

Vet ikke ang. maten..Jeg forstod det sånn at dette med å ta med mat og drikke (til mor) hovedsakelig hadde å gjøre med at man ikke alltid har lyst på tørre brødskiver og slikt. Men jeg ble tilbudt juice da, men det hadde vi allerede kjøpt. Også fikk jeg brødskiver etter fødselen. Men vil tro det er forskjellig fra sykehus til sykehus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frøken am

Vet ikle hvor dere alle har eller skal føde, men Ahus har en slik policy som sier at det ikke er LOV å medbringe egen mat - altså tilberedt utenfor sykehuset.

Man sier derfra ifra om man har spesielle behov.

Håper de gjennomfører dette godt, jeg tåler ikke sukker, gjær eller melk. Hadde vært GODT å slippe å tenke på det :daane:

Men det vil jo også tilsi at mat og kantine er tilgjengelig døgnet rundt. Og også for far.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikle hvor dere alle har eller skal føde, men Ahus har en slik policy som sier at det ikke er LOV å medbringe egen mat - altså tilberedt utenfor sykehuset.

Man sier derfra ifra om man har spesielle behov.

Håper de gjennomfører dette godt, jeg tåler ikke sukker, gjær eller melk. Hadde vært GODT å slippe å tenke på det :daane:

Men det vil jo også tilsi at mat og kantine er tilgjengelig døgnet rundt. Og også for far.

Men hvorfor har de denne policyen? :klo: Er de redd for smitte gjennom mat eller noe sånt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frøken am

Veldig godt spm...

Jeg aner ikke. Kan godt være smitte osv ja.

Men det virker samtidig litt strict! Det betyr jo at de må ha alt mulig tilgjengelig hele døgnet i tilfelle det dukker opp en superallergiker!

Forresten, Silver har vel eller får snart den lille gutten sin! :strix:

Husker ikke hvem som sladrer for henne. Men ingen oppdatering betyr ingen hjemreise! :popcorn:

Spennende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare hørt at far ikke får mat, da må han betale. Og at en kun får varmmat når det serveres til lunsj- og middagstid. Utover dette er det brødskiver som gjelder, og det kan en få når en vil.

Men husker at de kom med en stor tallerken med masse brødskiver til oss da småen var født og drikke til oss begge.

Ble mest for pappaen i vårt tilfelle, for jeg kastet opp igjen den kvarte skiven jeg forsøkte meg på. Og så fikk han seg litt kaffe før han satt seg i bilen kl 3 om natten for å kjøre hjem etter å ha vært våken siden kl 6-7 om morgenen dagen før... Vi bor heldigvis bare 20 minutter fra sykehuset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bor laaangt ifra sykehuset (10 mil en vei), så det sier seg selv at far ikke bare kan hjemmom å få i seg litt mat. Og kantina på sykehuset stenger vel kl 19. Så jeg håper inderlig de har vett på å fore gubben med litt brødskiver også, ikke bare meg.. ellers må han jo ut "på byen" og skaffe seg mat fra en kvelds/nattåpen kebab-sjappe han da! Eller at vi må ha med brød og pålegg hjemmefra da.. Brødskiver funker greit for meg, så bare de har det tilgjengelig og jeg faktisk får det når jeg blir sulten er det helt ok :) Jeg kan vel forsåvidt tenke meg til at de ikke nekter en fødende kvinne mat, men stakkars mannfolket har jo også behov for næring :gjeiper: Jaja, ender vel med at vi tar med et oppskjært brød og en tubeost til far sikkert - bedre føre var enn etter snar! ;)

Når det gjelder bindene kan jeg heller ikke se for meg at de sier "sorry du, men nå har du brukt opp det tolvte bindet og alle de 3 nettingtrusene dine, nye må du skaffe sjæl!" :fnise: men når de skriver det så knotete, måtte jeg bare spørre om det var noen typiske sykehus-regler jeg ikke hadde fått med meg :klo: kunne skrevet alt i en setning da "nettingtruser, bind og sykehusskjorter får du så mange du trenger av". Istedet for å ramse opp antall bind og truser som finnes på hvert rom, for så og opplyse om at man får ubegrenset med skjorter :opplyser:

....så spent på Silverdoe jeg nå altså! :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vet ikke hvem det var. Men samboeren min var på det og det syns jeg er litt betryggende at han har vært faktisk.

Ellers så er det stille og rolig i dag. Skal ut å gjøre noen ærend ellers så har jeg ingen planer i dag. Bare sløve... ;)

Jeg kjenner jo en del mensmurringer, press og det er noen ganger som om at noen strammer et belte rundt mage/rygg, men vet ikke helt om det betyr noe...

Nå gleder jeg meg til en oppdatering fra Silver.. Håper noen flere føder i løpet av helgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært på førstehjelpskurs, men var ikke jeg som sa noe om det i alle fall..

Silver har vel kanskje fått gutten sin nå hun. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor fant han kurs? :bond:

Jeg leter og leter, men finner ingen plasser som har tilbud :sukk:

Det kommer en update over helgen! :jepp: spennende.

Røde kors bruker å holde førstehjelpskurs. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frøken am

Ja jeg var på siden deres :)

Men der fant jeg ingenting om påmelding .klo:

Får lete mer! :opplyser:

Endret av frøken am
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...