Smørblomst82 Skrevet 17. november 2011 Forfatter #1041 Del Skrevet 17. november 2011 Fine mager I natt sov jeg null og lite pga mensmurringer. Føler at "noe" definitivt er i ferd med å skje der inne. En helt annen følelse enn før. Kjenner ungen er lengre nede, kjenner det presser mer i underlivet også disse murringene oppi der. Pluss at kynnerne har trappet vesentlig opp. Nærmer seg vel sakte men sikkert når det begynner å bli sånn Også...over til litt slim-info : Jeg har ved 2 anledninger hatt slimklatter i trusa siste dagene. Lurer på om dette evt kan være deler av slimproppen, for tror den skulle vært litt større altså Eller at det evt bare er en snodig samling av..eh..sammenklumpet utflod Det er nok slimproppen ja Heldig alle dere som merker at den går... Skulle ønske jeg også hadde mer murringer og en slimpropp som ville slippe taket!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
silverdoe Skrevet 18. november 2011 #1042 Del Skrevet 18. november 2011 Fine mager! Eg vil også ha slimpropp! Har ikkje sett snurten av noko propp, eg.. Hmph! Jaja, den kjem vel Eg føler meg så sikker på at ting ikkje skjer i dag heller, at mannen min og eg har bestilt billettar til Twilightpremiere i kveld :gjeiper: Kanskje Edward Cullen kan skremme ut guten?! Får håpe vatnet ikkje går i kinostolen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^me^ Skrevet 18. november 2011 #1043 Del Skrevet 18. november 2011 (endret) Jeg og mannen har også tenkt oss på twilight kino denne helgen her er det stadig sterkere kynnnere og stikking i livmorhalsen, men legen sa at det bare var et sunnhetstegn og at det var helt normalt her er min mage 35+5: Endret 18. november 2011 av ^me^ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lolita90 Skrevet 18. november 2011 #1044 Del Skrevet 18. november 2011 jeg vil også se på twilight men har så altfor mye å gjøre når det gjelder å få flyttet tingene våre fra mamma og til leiligheten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøtteliten Skrevet 18. november 2011 #1045 Del Skrevet 18. november 2011 Det er nok slimproppen ja Heldig alle dere som merker at den går... Skulle ønske jeg også hadde mer murringer og en slimpropp som ville slippe taket!!! Tror du? Iiiiih Jeg er igrunnen litt pessimistisk av meg og trodde at dette måtte være...noe annet. Men det var ikke noe blodspor i de klattene, så kommer vel resten av proppen en gang og Jeg har til opplysning innviet det ene tisselaknet til guttungen nå - for jeg er litt redd det plutselig skal si "splætt" i senga en vakker natt jeg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smørblomst82 Skrevet 18. november 2011 Forfatter #1046 Del Skrevet 18. november 2011 Har vært på UL og vekstestimering i dag siden SF målet pluteselig var høyt, men legen hadde ikke noe nytt å komme med. Babyen har det bra, normal mengde forstervann og han lå på ca 3700g. Regnet med ca 4000g ved fødsel rundt termin.. Så det er ingen liten unge, men heller ikke unormalt stor.... Er jo også litt vanskelig å være sikker på disse målene så kunne gå begge veier sa han. Grunnen til høyt SF mål var nok pga måten han lå på innimellom. Men han var festet og lå godt ned i bekken Han ville ikke kjenne etter modning o.l. på grunn av infeksjonsfare, så da får vi bare gå å vente på at noe skal skje. Har også vært å shoppet julegaver i dag så det har jo ført til en del press og kynnere.. Får håpe det har en positiv effekt på gutten Snart er det kino og så soffakos resten av kvelden. Så fin mage "me" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trulte:-) Skrevet 18. november 2011 #1047 Del Skrevet 18. november 2011 Til de slimpropp-frustrerte; min gikk ikke før riene var i gang, så selv om dere ikke oppdager den snart, så trenger ikke det bety at fødselen er kjempelangt unna :-) Lykke til alle sammen :-D 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest frøken am Skrevet 18. november 2011 #1048 Del Skrevet 18. november 2011 Det at slimproppen går fører til bare mer frustrasjon! Skjer det ikkeno snaaart?? Er usikker på om noe av vannet faktisk har gått - var plutselig litt våt og veldig fuktig i buksen... Og ved middagsbordet kom det noen JÆVLIGE kynnere (ja, det var jævli)! Mannen og sønnen hans bare satt og glodde med salat i kjeften mens jeg kastet meg over bordet med tårer i øynene. For et syn det må ha vært! De kom og gikk med et jevnt mellomrom. Nå er det rolig, men det er som om ungen presser mer og mer ned og jeg kjenner det godt i rompa! Spennende å se hva natten og helgen bringer! Selv om mini godt kan vente noen uker, jeg er jaggu ikke helt klar enda Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ebitt Skrevet 18. november 2011 #1049 Del Skrevet 18. november 2011 Hehe frøken am. Høres ut som om du ikke kommer til å gå til termin Kjempe fin mage me Ny ul i dag! Lillebror er ikke grei altså å har satt seg med rumpa ned igjen. Han har visst altfor god plass å boltrer seg alle veier Det er også slik at de ikke tar "planlagte" setefødsler her i byen så om det fortsetter sånn må jeg reise til Bodø for å føde!! Var på mr røntgen onsdag så det skal gå greit med eventuell setefødsel. Gynekologen sjekket modning og det var "ikke noe særlig" modent enda. Så har enda litt tid på å forhåpentligvis få stabilisert lillebror i rett leie Kryss fingrene jenter!! Ny sjekk av leie og modning på mandag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
silverdoe Skrevet 19. november 2011 #1050 Del Skrevet 19. november 2011 (endret) Flott mage ^me^! Var på kino i går, det gjekk heldigvis bra Men det er jammen bra eg ikkje har skrekk for å føde, for der var ei bra grotesk fødselsscene der (Eg set det i spoiler, berre sånn i tilfelle). I dag blir det jobbing i huset med å liste dører og vegger i gangen..så får vi håpe at det set i gang noko Eg innser at mest sannsynleg må eg settast i gong, men det er forsåvidt greit nok Eg er fornøgd berre han kjem til slutt Håper du slepp seteleie, ebitt, og at han finn ut at han vil feste hovudet sitt snart Endret 19. november 2011 av silverdoe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest frøken am Skrevet 19. november 2011 #1051 Del Skrevet 19. november 2011 (endret) Og jeg som trodde at nååååå kom lisjegutt! Sier ikke lisje så ofte, men har familie nordfra og det er litt kos å bruke det litt mer babyaktig Han haler ut tiden, fyyy søren! Håper også du slipper seteleie, ebitt! Blir spennende å se om han får skjerpet seg Kan ikke være så stas å måtte karre seg til Bodø Ang. min egen termin her begynner jeg å bli sliten haha. Nå er det så kraftige nedpress at jeg ikke orker å gå, visse ganger tror jeg at jeg regelrett skal drite på meg - det er så mye trykk nedover Har noen veldig sterke kynnere, vi får se hvordan de arter seg Sånn her går det ikke an å ha det i fire uker til!! Edit: trykket på spoileren nå. Og det hadde jeg ikke forventet meg! Fysjameg...lurer på om jeg skal drøye kinotitten til etter fødsel - er litt lett påvirkelig i disse dager Endret 19. november 2011 av frøken am Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Niennas Skrevet 19. november 2011 #1052 Del Skrevet 19. november 2011 Edit: trykket på spoileren nå. Og det hadde jeg ikke forventet meg! Fysjameg...lurer på om jeg skal drøye kinotitten til etter fødsel - er litt lett påvirkelig i disse dager Tror det er lurt ja. Har ikke sett scenen selv, men har lest boka. Kanskje ikke det lureste å se når vi er sprekkferdige? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smørblomst82 Skrevet 19. november 2011 Forfatter #1053 Del Skrevet 19. november 2011 Ny ul i dag! Lillebror er ikke grei altså å har satt seg med rumpa ned igjen. Han har visst altfor god plass å boltrer seg alle veier Det er også slik at de ikke tar "planlagte" setefødsler her i byen så om det fortsetter sånn må jeg reise til Bodø for å føde!! Var på mr røntgen onsdag så det skal gå greit med eventuell setefødsel. Gynekologen sjekket modning og det var "ikke noe særlig" modent enda. Så har enda litt tid på å forhåpentligvis få stabilisert lillebror i rett leie Kryss fingrene jenter!! Ny sjekk av leie og modning på mandag Får håpe at han snur seg og fester seg snart slik at du slipper å gå rundt og være bekymret. Flott mage ^me^! Var på kino i går, det gjekk heldigvis bra Men det er jammen bra eg ikkje har skrekk for å føde, for der var ei bra grotesk fødselsscene der (Eg set det i spoiler, berre sånn i tilfelle). I dag blir det jobbing i huset med å liste dører og vegger i gangen..så får vi håpe at det set i gang noko Eg innser at mest sannsynleg må eg settast i gong, men det er forsåvidt greit nok Eg er fornøgd berre han kjem til slutt Håper du slepp seteleie, ebitt, og at han finn ut at han vil feste hovudet sitt snart Jeg var også på kino i går og måtte nesten snu meg litt vekk..hehe Blir nok satt igang jeg også.. merker jo nesten ingen ting annet enn kynnere og de er ikke så vonde.. Jeg vil at han skal komme nå... Og jeg som trodde at nååååå kom lisjegutt! Sier ikke lisje så ofte, men har familie nordfra og det er litt kos å bruke det litt mer babyaktig Han haler ut tiden, fyyy søren! Håper også du slipper seteleie, ebitt! Blir spennende å se om han får skjerpet seg Kan ikke være så stas å måtte karre seg til Bodø Ang. min egen termin her begynner jeg å bli sliten haha. Nå er det så kraftige nedpress at jeg ikke orker å gå, visse ganger tror jeg at jeg regelrett skal drite på meg - det er så mye trykk nedover Har noen veldig sterke kynnere, vi får se hvordan de arter seg Sånn her går det ikke an å ha det i fire uker til!! Edit: trykket på spoileren nå. Og det hadde jeg ikke forventet meg! Fysjameg...lurer på om jeg skal drøye kinotitten til etter fødsel - er litt lett påvirkelig i disse dager Ja det er ikke sikkert du går til termin.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smørblomst82 Skrevet 19. november 2011 Forfatter #1054 Del Skrevet 19. november 2011 Min jordmor sjekker ikke modning o.l og det er litt kjedelig. Var hos gynokolog på sykehus i går og han ville heller ikke sjekke. Er vist ikke vanlig praksis.. Skikkelig irriterende! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest frøken am Skrevet 19. november 2011 #1055 Del Skrevet 19. november 2011 INGEN som vil sjekke noenting her heller Og jeg er så spent på hva som skjer der nede! Tror vi venter ja, Niennas. Skal ikke ha noe sånne bilder i hodet når jeg er på sykehuset! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ebitt Skrevet 19. november 2011 #1056 Del Skrevet 19. november 2011 Her skal modningen sjekkes ett par ganger i uken ihvertfall så lenge det er seteleie. Dette for at jeg skal sendes i rett tid til Bodø. Kjenner forresten at han fremdeles ligger feil, men jeg forsøker å gjøre det jeg fikk tips om for at han skal snu seg. Det vil si at jeg ikke skal sitte i stressless stilling, men rett opp og ned sånn at han får dårligere plass. Ikke ligge på rygg, men på siden. I tillegg skal jeg legge meg i "be til mekka" stilling noen ganger daglig hehe. Jaja ut må han å det er vel bare å ta det som det kommer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest frøken am Skrevet 19. november 2011 #1057 Del Skrevet 19. november 2011 (endret) Har søkt litt rundt. Og generelt fått den oppfatningen av at de fleste anbefales å ringe føden når de kjenner sterke nedpress? Nedpresset mitt gir seg ikke. I det hele tatt. Og de er like ille når jeg ligger. Plutselig klarer jeg ikke gå normalt det ser helt latterlig ut, jeg ser ut som en hjulbent julenisse bakfra og det er en konstant følelse av at ungen nærmest faller ut! Kynnerne kommer og går, både når jeg er aktiv og passiv. Ville dere ringt? eller bare ventet? Slik jeg alltid gjør Ser for meg at føden ikke er så intr med mindre jeg har skikkelige rier, men jeg leste en del steder at man burde ringe om man kjenner veldig mye nedpress o.l.? Er mye man skal lure på, gitt... Endret 19. november 2011 av frøken am Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ebitt Skrevet 19. november 2011 #1058 Del Skrevet 19. november 2011 Ta en tlf du frøken am. Er mye bedre å ringe en gang for mye. Er vel 4 uker du har igjen nå(?) så mest sannsynlig gjør de vel ikke noe mot tiltak hvis fødselen starter Husk å oppdater etterpå da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøtteliten Skrevet 19. november 2011 #1059 Del Skrevet 19. november 2011 Måtte bare innom å fortelle at vi har verdens søteste tørkestativ nå Fullt av bitte-bitte små sokker og strømpebukser og bodyer og joggebukser og sparkebukser..kjenner bare hvor det kribbler i livmora når jeg kikker på det stativet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest frøken am Skrevet 19. november 2011 #1060 Del Skrevet 19. november 2011 Ringte ahus og der var det en sur jm som sa at eg kunne komme for å observere mini, som har blitt litt roligere i det siste. Jeg føler jo selv at noe skjer nedentil, og det er utrolig ømt og vondt, men de vil ikke sjekke en verdens ting og blåser det bare vekk Bare å holde ut.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå