Gå til innhold

Hun gikk fra meg

Gjest Lars

Anbefalte innlegg

Jeg har holdt på med ei jente ca. 2 mnd, og trodde alt gikk veldig fint. Vi har svært mye til felles, og kjemien oss i mellom har vært upåklagelig. Jeg var klar over at hun slet en del med psykiske problemer som hun nylig har begynt å få behandling for (angst og depresjon), men regnet med at dette var noe jeg kunne leve med.

Hun har fortalt meg mye om sykdommen sin, og betrodd seg til meg i påfallende høy grad - noe hun ikke har for vane å gjøre til noen. Hun har uoppfordret fortalt meg at hun liker meg svært godt.

En kveld fortalte hun meg ut av det blå at hun har sex med flere andre i tillegg til meg. Jeg ga uttrykk for at jeg ikke satte pris på dette, men siden vi ikke har lovet hverandre noe valgte jeg å ikke legge for mye press på henne siden jeg vet hun synes det er vanskelig å forplikte seg til noen. Jeg gjorde det imidlertid klart at jeg ikke ønsket å høre mer om dette.

Så - som tittelen sier - gikk hun fra meg uten noe forvarsel etter å ha møtt en annen som hun tydeligvis har sex med. Jeg har knapt vekslet et ord med henne etter dette, enda hun har gjort flere forsøk på å snakke om det. Hun gir inntrykk av å ha svært dårlig samvittighet.

Nå er jeg svært usikker på veien videre. Om det er en mulighet for at dette aldri skjer igjen så er jeg villig til å gi det en ny sjangse, men jeg vet ikke helt hvordan jeg skal gripe situasjonen an. Jeg finner det svært vanskelig å fortelle henne hvor mye hun såret meg.

Noen som har noen lignende erfaringer eller gode råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonym

hun valgte en annen istedet for deg. alt den bullshitten hun fortalte til deg var bare for å få sex.

JA TRO DET ELLER EI, VI JENTER KAN VÆRE PLAYERE VI OGSÅ!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å høres kald ut - men her vil jeg si du er heldig som får se ganske raskt at hun ikke er noe å spare på.

Jeg vet ikke om det er noe vits i å fortelle henne, hvis hun har faktisk forlatt deg for denne grunnen så tror jeg egentlig ikke hun bryr seg så veldig.

Jeg hadde prøvd å glemme situasjonen, etterhvert vil du føle deg bedre. Etterhvert, når du klarer å bli mer sint istedetfor trist så er det lettere å forstå at du fortjener bedre enn henne.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Signerer de over her!! :jepp: Du er heldig som fant det ut nå, og ikke om et år eller to! Kom deg videre, og finn noen som er bedre enn henne. Psykiske problemer er ingen unnskyldning for drittsekk-oppførsel!

:)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

alt den bullshitten hun fortalte til deg var bare for å få sex.

Jeg vet hinsides en hver tvil at alt hun fortalte meg er sant. Det er det som virkelig får meg til å stusse. Hun er svært lite interessert i at noen andre skal få vite om dette, og alikevel velger hun å gjøre noe som er totalt uakseptabelt. Jeg skjønner ikke hvordan hun kan sette seg i en slik situasjon at en som vet alt om henne ønsker henne vondt. Ikke at jeg har tenkt å synke til det nivået, men det vet jo ikke hun. Jeg synes det hele virker totalt irrasjonelt. Noen som har noen lyse tanker angående det?

Og takk for svar, jeg skjønner jo at dette umulig kan ende bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott at du ikke bryr deg om de andre rådene du får her da da. Kan hende hun er forvirret, men det unnskylder da ikke handlingene hennes.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Flott at du ikke bryr deg om de andre rådene du får her da da. Kan hende hun er forvirret, men det unnskylder da ikke handlingene hennes.

Lykke til.

Jeg bryr meg i høyeste grad om de andre rådene her. Det var derfor jeg takket for svar og sa at jeg skjønte at dette umulig kunne enda bra. Jeg kommer nok til å avskrive det hele, men skulle bare ønske jeg kunne forstå logikken bak handlingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Katten.

Mest sannsynlig fikk hun en følelsesmessig støtte i deg. En person som kunne hjelpe henne med problemene sine, som hun kunne betro seg til, være seg selv rundt osv.

Dessverre er hun mest sannsynlig avhengig av bekreftelse på egenverdi. "Det er ikke nok at en person vil ha meg, kanskje er det noe galt med ham. Vil andre ha meg?" osv.

Et annet punkt kan være at hun trenger en annen type sex, enn du kunne gi henne (om dere hadde sex i det hele tatt?). Kanskje hun liker det betraktelig mer røft enn hun tror du er i stand til å yte.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Bare vær glad du fant ut av det nå.

Jeg har akkurat opplevd det samme, men da med en jeg var sammen med i 2 år. Jeg burde sett varselstrekanten da jeg ble sammen med denne jenten. Hun kom rett fra forhold med en annen kar og hun også fortalte om sine psykiske problemer og depresjon. Vi hadde et veldig turbulent forhold der hun ofte trengte seksuell oppmerksomhet fra andre menn. Hun trengte også å holde kontakten med sin eks og trengte å vite at han var der hvis hun ville tilbake.

Jeg følte som deg at hun betrodde seg til meg og at vi var veldig nære, hun fikk meg til å føle meg veldig speisiell, men jeg ser jo nå at hun bare manipulerte slik at hun skulle få alt slik som hun ville. Jeg tvilte ofte på forholdet vårt og prøvde å gjøre det slutt, men da nektet hun alt hun klarte og ga utrykk for at jeg var den eneste hun ville være med.

Så til slutt så dukket det opp en person hun hadde likt lenge, en hun hadde gått på skole med tidligere som ville ha kontakt med henne igjen. Da gikk det ca 4 dager så var hun flyttet ut og på gang med denne fyren. Det var selvfølgelig veldig tungt, men helt klart til det beste ser jeg nå.

Du bør være veldig forsiktig og tenke deg godt om før du involverer deg med en som har disse problemene. Det kan selvfølgelig funke, men det krever utrolig mye.

Lykke til vider uansett hva som skjer med dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, hun høres veldig ustabil ut...

Desverre kjenner jeg til jenter som er slik. De har mye forvirrelse, sårbarhet og behov for oppmerksomhet under topplokket. Desverre er de ikke modne nok til å ikke la dette gå utover andre.

Må påpeke at angst/depresjon behøver ikke ha noen sammenheng med dette. Jeg har selv dette og ville aldri funnet på noe tilsvarende, eller latt det gå utover noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du skal fortelle henne at hun såret deg veldig selv om dere ikke hadde lovet hverandre noe. Du trodde dere hadde noe på gang. Kanskje hun på en eller annen måte tenkte at det ikke gjorde så mye.

Har hun kontaktet deg? Hvorfor vil du ikke prate om det? Hvis hun har dårlig samvittighet så har hun følelser for deg, tror jeg. Det virker jo nesten som hun var ærlig og fortalte deg dette, når du ikke ville snakke om det merket hun kanskje at du ble lei deg og hun ville snakke om det, ordne det så det ble bra mellom dere igjen.

Hvem er det hun har hatt sex med, er det en ny fyr eller en gammel ex f.eks?

Jeg skjønner ikke helt.. har hun dumpet deg eller vil hun noe mer med deg? Hva gir hun inntrykk av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror kanskje siden hun har vanskelig for å binde seg og hun har fortalt deg masse om seg selv at hun føler dere er i ferd med å bli veldig close. Kanskje det var derfor hun gjorde det, for å skape litt avstand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et annet punkt kan være at hun trenger en annen type sex, enn du kunne gi henne (om dere hadde sex i det hele tatt?). Kanskje hun liker det betraktelig mer røft enn hun tror du er i stand til å yte.

Hva sex angår så har vi hatt det jevnlig, og så langt jeg kan bedømme var hun veldig fornøyd med den. Jeg vet i allefall at jeg var det.

Jeg tviler ikke på at oppmerksomhetsbehovet hennes kan være sterkt nok til at hun trenger bekreftelse fra flest mulig kanter. Sånn sett burde jeg kanskje sett dette komme. Takker uansett for gode svar, det er ingenting som er mer nyttig enn å få en utenforståendes perspektiv på ting :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes du skal fortelle henne at hun såret deg veldig selv om dere ikke hadde lovet hverandre noe. Du trodde dere hadde noe på gang. Kanskje hun på en eller annen måte tenkte at det ikke gjorde så mye.

Har hun kontaktet deg? Hvorfor vil du ikke prate om det? Hvis hun har dårlig samvittighet så har hun følelser for deg, tror jeg. Det virker jo nesten som hun var ærlig og fortalte deg dette, når du ikke ville snakke om det merket hun kanskje at du ble lei deg og hun ville snakke om det, ordne det så det ble bra mellom dere igjen.

Hvem er det hun har hatt sex med, er det en ny fyr eller en gammel ex f.eks?

Jeg skjønner ikke helt.. har hun dumpet deg eller vil hun noe mer med deg? Hva gir hun inntrykk av.

Vi har såpass lik omgangskrets at jeg ikke har kunnet unngå å treffe henne ved flere anledninger siden. Første gangen kom hun bort og prøvde å snakke (og så forøvrig ut som inkarnasjonen av dårlig samvittighet), men det at jeg var omgitt av flere mennesker skremte henne tydeligvis bort etter noen vage forsøk. Etter det har hun stadig forsøkt å snakke til meg når jeg har sett henne, og hun har i tillegg kontaktet et par av vennnene mine - noe hun aldri har gjort tidligere.

Jeg har valgt å la være å snakke med henne hovedsaklig for at jeg ville at handlingen hennes skulle få konsekvenser. Jeg ville ikke gi inntrykk av at hun uten videre skulle kunne snakke seg ut av situasjonen. Nå har hun definitivt skjønt alvoret i sine handlinger, og jeg vurderer derfor sterkt å snakke med henne om dette for å se om det er mulig å finne ut av det på tross av det som har skjedd. Jeg er bare redd for at om vi nå kommer til en ordning så vil noe lignende skje igjen så snart hun føler seg trygg på at hun kommer til å bli tilgitt.

Hun har hatt sex med en gutt som hun kjenner så vidt gjennom jobben. Jeg har på ingen måte inntrykk av at det er noe mer mellom dem, eller at det noensinne har vært det. Jeg er derimot temmelig sikker på at de har hatt sex flere ganger før.

Hun har ikke dumpet meg i rene ord, men jeg følte at handlingen talte for seg selv.

Alikevel vil jeg påstå at hun tidligere har gitt inntrykk av å ville mye mer. Jeg har møtt alle vennene hennes, vi har vært sammen nesten hver dag og hun har også blitt kjent med mine venner. Hun har gått inn for å legge planer som strekker seg langt frem i tid med meg, og har sagt at grunnen til at hun har fortalt meg om sine problemer er at hun ikke vil risikere at det skremmer meg bort senere. I tillegg har hun uforbeholdent gjort det klart for vår felles omgangskrets at vi er involverte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror kanskje siden hun har vanskelig for å binde seg og hun har fortalt deg masse om seg selv at hun føler dere er i ferd med å bli veldig close. Kanskje det var derfor hun gjorde det, for å skape litt avstand.

Det er det jeg og har antatt. Det ser derimot ut til at hun er svært misfornøyd i å ha lyktes med nettopp dette, og det er derfor jeg overhodet vurderer å gi det en ny sjanse. Men om jeg gjør det har jeg jo ingen garanti for at hun ikke skal å panikk igjen.

For meg er det nå kommet til det punnktet hvor hun enten forplikter seg eller går sin vei, noe jeg egentlig liker svært dårlig, siden jeg synes ting skal få utvikle seg naturlig uten ultimatumer fra noen kanter. Jeg er redd for å skremme henne, samtidig som jeg selv ikke tror jeg kan takle den følelsesmessige påkjenningen det ville være å fortsette på denne måten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har såpass lik omgangskrets at jeg ikke har kunnet unngå å treffe henne ved flere anledninger siden. Første gangen kom hun bort og prøvde å snakke (og så forøvrig ut som inkarnasjonen av dårlig samvittighet), men det at jeg var omgitt av flere mennesker skremte henne tydeligvis bort etter noen vage forsøk. Etter det har hun stadig forsøkt å snakke til meg når jeg har sett henne, og hun har i tillegg kontaktet et par av vennnene mine - noe hun aldri har gjort tidligere.

Jeg har valgt å la være å snakke med henne hovedsaklig for at jeg ville at handlingen hennes skulle få konsekvenser. Jeg ville ikke gi inntrykk av at hun uten videre skulle kunne snakke seg ut av situasjonen. Nå har hun definitivt skjønt alvoret i sine handlinger, og jeg vurderer derfor sterkt å snakke med henne om dette for å se om det er mulig å finne ut av det på tross av det som har skjedd. Jeg er bare redd for at om vi nå kommer til en ordning så vil noe lignende skje igjen så snart hun føler seg trygg på at hun kommer til å bli tilgitt.

Hun har hatt sex med en gutt som hun kjenner så vidt gjennom jobben. Jeg har på ingen måte inntrykk av at det er noe mer mellom dem, eller at det noensinne har vært det. Jeg er derimot temmelig sikker på at de har hatt sex flere ganger før.

Hun har ikke dumpet meg i rene ord, men jeg følte at handlingen talte for seg selv.

Alikevel vil jeg påstå at hun tidligere har gitt inntrykk av å ville mye mer. Jeg har møtt alle vennene hennes, vi har vært sammen nesten hver dag og hun har også blitt kjent med mine venner. Hun har gått inn for å legge planer som strekker seg langt frem i tid med meg, og har sagt at grunnen til at hun har fortalt meg om sine problemer er at hun ikke vil risikere at det skremmer meg bort senere. I tillegg har hun uforbeholdent gjort det klart for vår felles omgangskrets at vi er involverte.

Be henne kutte ut knulleforholdet med han fra jobben, hun må gjerne finne seg en ny jobb hvis det blir vanskelig å la vær. Du kan stille litt krav nå synes jeg, hvis hun virkelig vil være med deg og være kjæresten din selv om det kan ta litt tid for henne å komme dit.

Virker jo som hun trenger deg og stoler på deg når hun betror seg til deg slik hun har gjort. Hun har vært ærlig med deg selv om du ikke likte å høre det, det kan du ikke nekte for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Be henne kutte ut knulleforholdet med han fra jobben, hun må gjerne finne seg en ny jobb hvis det blir vanskelig å la vær. Du kan stille litt krav nå synes jeg, hvis hun virkelig vil være med deg og være kjæresten din selv om det kan ta litt tid for henne å komme dit.

Virker jo som hun trenger deg og stoler på deg når hun betror seg til deg slik hun har gjort. Hun har vært ærlig med deg selv om du ikke likte å høre det, det kan du ikke nekte for.

Takk for svar. Jeg er forsåvidt enig i at hun har vært ærlig med meg, men siden det tok henne 1,5 mnd. å fortelle at det var andre menn inne i bildet så er jeg litt usikker på om jeg synes det er godt nok. Men det er kanskje ikke helt lett å vite når det er passende å fortelle den typen ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Psykiske problemer er ingen unnskyldning for drittsekk-oppførsel!

:)

Signerer denne. Selv om man sliter med angst og depresjon så er det igjen grunn til å oppføre seg sånn. Jeg har selv slitt med psykiske problemer, men det kunne faktisk ikke falle meg inn å misbruke folk på den måten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Passing by

Jeg hadde droppet henne, de psykiske problemene kunne jeg levd med men å ha en kjæreste som har sex med andre hadde jeg ikke orket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Tipper at hun har deg på gress og leter etter "noe bedre". I det øyeblikket hun finner en som i større grad kan være "pappa" for henne, så er du historie.

Vær glad det ikke har gått lenger og finn ei anna jente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...