AnonymBruker Skrevet 27. mars 2011 #1 Del Skrevet 27. mars 2011 Samboeren min har problemer med å velge mellom å gå i mine foreldres bryllup og å dra på fest + få bestekompisen og damen på overnattingsbesøk. Vi har vært sammen i 4 år, samboere i 3,5 år. Jeg vet godt hva jeg mener om dette, men hva mener dere? Er det jeg som er på trynet når jeg sier at bryllup > fest/overnatting? Eller er det kanskje bare at jeg "overreagerer" fordi det er mine foreldre sitt bryllup? Føler jeg trenger noen andre perspektiver her. Bryllupet er 3-dagers(fredag-søndag), festen/overnattingen skjer lørdagen. Begivenhetene er på to kanter av landet. Bør jeg "nøye meg med" at han er der fredagen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jade Skrevet 27. mars 2011 #2 Del Skrevet 27. mars 2011 Det synes jeg var dårlig! Det er snakk om en stor begivenhet for nær familie (også hans familie nå). Klarer han ikke å dra på fest/overnatting en annen helg? Du får foreslå for han at foreldrene dine utsetter bryllupet sitt, så ser han gjerne hvor tussete det er. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2011 #3 Del Skrevet 27. mars 2011 Ja, det er det jeg også mener! Sukk... Jeg vil jo ikke tvinge han til å dra. Det samme sier min mor at han må velge selv. Men allikevel. Det blir grådig rart å ikke ha han der. Nå er han riktignok ikke et "familie"-menneske. Han hater familiebesøk. Har lite kontakt med sin egen, og i hans familie så er det heller ikke vanlig å ha kontakt med onkler og tanter, slik som det er i min. Jeg tror han har vanskelig for å innse at det faktisk er en stor begivenhet. Vet ikke helt hva jeg skal si. Vi er jo alle forskjellige. Men for meg betyr jo familien mye, og det vet han jo. Han gleder seg veldig til denne festen da. Er en jubileumsfest for hobbyen hans. Så han vil jo gå på den også. Kompisen og damen som kommer på besøk fikk ikke jeg vite om før i dag. Han er gjerne i sløveste laget... Æsj. Jeg vil liksom være sur fordi han i det hele tatt setter spørsmålstegn med hva han skal velge - men jeg gidder ikke lage dårlig stemning mellom oss heller. En del av meg har bare lyst å drite i hele fyren, så kan jeg heller bare konsentere meg om at jeg skal ha det kjekt og kose meg med foreldrene mine som endelig skal gifte seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2011 #4 Del Skrevet 27. mars 2011 En annen ting som irriterer meg er at da han kom i dag, så sa han sånt som at: "Ja, nå kommer jo XXX og XXXX også den lørdagen. De spurte om de kan overnatte." Akkurat som at DET skal være det avgjørende argumentet som gjør at han skal få lov å "slippe unna" bryllupet. Jeg skulle ønske han kunne gjort alt og at alt var på forskjellige datoer, men sånn er det ikke. Bryllupet er nok ikke så kult som å dra på den store festen med kompisene. Merker jeg misliker det faktum at min samboer måler arrangement etter "kulhet" og ikke etter viktighet... Vi er forresten i midten av 20-årene begge to. Det gjør det vel ikke noe bedre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glynis Skrevet 27. mars 2011 #5 Del Skrevet 27. mars 2011 Jeg hadde sagt: 'Du gjør som du vil. Men det er så liten tvil om hva som er det riktige å gjøre at hvis du velger feil kommer jeg antakeligvis til å være småsur og bitter på deg av og på ganske lenge. Jeg kommer heller ikke til å lyve til familien min når de spør hvor du er.' Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå