Gå til innhold

Kjæresten betaler alltid når vi er ute og spiser

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi har vært sammen i nesten to måneder snart. Vi er ikke ofte ute å spiser, men når vi er det - så er det alltid han som betaler for maten. Jeg har tilbudt meg flere ganger å betale, men han bare vifter det bort og sier at han tar det. Dette var før vi ble offisielt sammen. Nå etter at vi har blitt sammen så har jeg egentlig bare sluttet å gjøre det, og lar han betale uten innvendinger. Nå betaler jeg jo for andre ting..feks om jeg ønsker å overraske han med kake når vi møtes, jeg har planer om å gi et stort påskeegg med fylt med masse godteri, og ellers småting. Men det ja, jeg vetikke om det går opp i opp jeg..

Så..hva er egentlig riktig av meg å gjøre? Han har nok litt mer penger enn meg, ettersom han ofte bare går i dyre klær - og ellers er ganske kresen når det gjelder det meste (også mat). Pluss at det alltid er hans forslag at vi spiser, feks om vi er på vei hjem fra et sted, fordi det alltid han som er sulten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Wow! Han høres helt lik ut som min kjære!

Han betaler alltid for meg, og insisterer på det. Det hender jo at jeg legger på når vi handler mat og slike ting sammen, men han vil helst betale alt.

Nå er jo det en liten avstand mellom oss, og jeg bruker jo penger på å komme opp til han, så da har han sagt at det bare blir 'naturlig' og koselig at han kan få betale når vi er ute og spiser (og det gjør vi en del) eller drar på kino og slike ting. Skal jo også nevnes at han har mere penger enn det jeg har.

Tilbyr meg så klart å betale, men han lar meg nesten ikke gjøre det.

Jeg betaler selvsagt for ting jeg vil overraske han med. Har kjøpt et stort påskeegg med favorittgodteriet hans, lagt oppi noen love hearts og lapper hvor det står hvorfor jeg er så utrolig glad i han osv.

Endret av Babylon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

La han betale. Så lenge han insisterer så får det være. Det dummeste jeg hører er når to stykker krangler om hvem som skal betale for noe. Det er så tåpelig. Kos deg heller med å kjøpe små overraskelser du. :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

La han betale. Han har mer penger enn deg, og du hadde ikke spist så ofte ute hvis du ikke hadde vært med han. Så enten måtte du ha blitt blakket på for mye restaurantbesøk, eller så må han spise mindre ute enn han vil pga at du ikke har råd, og absolutt skal betale selv.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gorgonzola

Hvis han synes det er rett og rimelig at det er sånn og du deler den oppfatninga så er vel ikke dette mer å pirke i. Siden du poster et innlegg her er det kanskje sånn at du synes fordelinga lugger litt eller at du føler deg litt ubekvem i forhold til at han alltid betaler restaurantregningene. I så fall synes jeg du skal prate med ham om det. Ikke lag en stor issue da, bare fortell ham hva du tenker og hvordan du føler det. Synes du kunne brukt mye av ordlyden i innlegget ditt, det var konkret og formulert på en fin måte som ikke gir grunnlag for uenighet eller usikkerhet, snarere en god prat med litt tanker, forventninger og avklaringer.

Edit:skrivefeil

Endret av Gorgonzola
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så..hva er egentlig riktig av meg å gjøre?

Fortsett med å spre bena :gjeiper:

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så lenge han vil betale, så nyt det!

Her er det jeg som alltid betaler.. i 4.5 år, og nå er det blitt litt kjett, greit at han ikke har jobb men han har da litt penger så det hadde kanskje gått ann å bruke bittelitt på meg.

Så nå gidder jeg ikke dra så mye ut og spise, med mindre det er bursdag eller noe ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neste gang kan jo du foreslå at dere skal ut å spise. Du kan invitere han med, og da kan du også betale. Da blir det litt værre for han å nekte at du skal betale

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I enkelte kulturer så er det en fornærmelse dersom dama insisterer på å betale.

Han holder en viss stil. Han har råd til det. Han liker å spandere på deg. Du kan gi han et smil tilbake, og takke for nydelig middag.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Skulle ønske samboern min gadd det! Han gidder ikke late som om han har tenkt en gang:P det har han aldri giddi.. Alltid jeg som betaler for all mat. Men men:P nyyyt det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg pleier å gi han penger i bilen på vei ned når vi skal spise, alltid kjekt å ha litt liggende. Om det er samme for meg om vi spiser på kafe, restaurant eller noe burgere ... Vi pleier å dele...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, merker jeg har begynt å bli "ordentlig" gift, for bortsett fra bursdager, overraskelser o.l gjør vi bare slik at den med mest penger på kortet betaler!:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har vi betalt ca. annenhver gang. Jeg er alt for "selvstendig" og synes at det er direkte flaut å "leve" på andre sånn, han derimot tor jeg synes det er litt stas å vise at han er gentleman og betaler. Nå har vi skaffet kort til felles kontoen, så da løser det seg fint med at vi til syvene og sist betaler likt.

Har derimot en venninne som er sammen med en amerikaner og hun kan bare glemme å prøve å betale for noe når de er ute :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sånn var det med mannen min og meg også da vi først ble sammen, men så tjente han sikkert dobbelt såmye som meg også. Men nå som vi har vært sammen så lenge så nå har det jevnet seg ut =o) Så bare kos deg du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du forresten snakker med han om det? Jeg ble så ubekvem av spanderingen at jeg sjeldent turte foreslå ting, eller peke på noe fint i butikken, da jeg var redd det skulle oppfattes som tigging...:flau:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

er oxo enig med deg, kaprifolen . Han setter sikkert pris på at du ikke gir deg når du sier du skal betale. Står respekt for damer som deler børa.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis han aboslutt vil betale, så la han gjøre det. Ikke noe vits å krangle om det akkurat. Men som foreslått av en annen, så kan du jo si at du vil invitere han ut på middag - også betaler du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har derimot en venninne som er sammen med en amerikaner og hun kan bare glemme å prøve å betale for noe når de er ute :)

Jeg er også sammen med en amerikansk gentleman. Ikke snakk om at jeg får betale noe som helst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...