Gå til innhold

Låst ute i hagen med vilje

Gjest silje85

Anbefalte innlegg

Gjest silje85

Hei dere,

Da jeg hadde vært sammen med typen i 5 måneders tid skjedde det en kveld vi hadde vært ute på byen at han ble veldig forbanna. Jeg aner ikke hvorfor, hadde ikke gjort han noe vondt. Han var veldig full etter mye vodka drikking. Jeg gikk litt bak han og var i godt humør og lykkelig forelsket. Han åpnet den store porten mellom husets gårdsplass og veien i gata hvor han bor. Han smatt inn, og jeg etter. Han åpnet døra til huset, smatt in og slo igjen døra så den gikk i lås! Jeg var utestengt. Det var kaldt. Jeg hadde heldigvis litt strøm på telefonen.

Jeg ringte han som gal fra hagen, gang etter gang. Jeg trodde han måtte ha gjort det uten å vite det. Jeg kastet stein på vinduet og ropte flere ganger, høyt på han. Jeg lagde etter en stund veldig mye bråk i frykt for å måtte sove ute i kulda. Han lukket ikke opp!! Jeg fikk en venn til å hente meg og kjøre meg hjem klokken 4 på natta. Jeg grein veldig. Han ringte ikke dagen etter, jeg ringte! Lurte på hva i all verden som hadde skjedd. Han sa han ikke visste, at han gikk for å sove og at han var frustrert over å være så forelsket i meg. Og at han elsket meg så mye for fort, og at han egentlig ikke var klar for dette.

Jeg har merket at han blir sint når han drikker. Han har kalt meg feit, han kan spise uten å gi meg en liten bit av maten sin. Han kan si ting som virkelig sårer. Han blir sjalu og har sendt meg hjem med nøklene i hånda fordi jeg snakket med en annen gutt en gang. Det kommer plutselig. Han skifter liksom helt personlighet.

Jeg har begynt å la han sovne først nå, det funker. Fordi jeg ikke orker å ha sex med han når han har vært så stygg først. Jeg somler ekstra når jeg først har kommet inn, så jeg ser han sover. Så legger jeg meg.

Han har beklaget den episoden i hagen flere ganger og har aldri gjort det samme igjen. Jeg klarer allikevel ikke å glemme dette. Er dette en grunn i seg selv til å gjøre det slutt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Dersom fyren ikke er istand til å skjønne at han ikke tåler alkohol, og tar følgen av det = ikke drikker. Så er dette grunn til å GRISEDUMPE ham.

Det finnes ingen unnskyldning for å oppføre seg slik og dette ER IKKE KJÆRLIGHET. Så spar deg selv den pina. Han er et rævhøl med dårlig selvbilde og kontrollbehov som ikke tåler sprit!

:kjefte:

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Han har stengt deg ute på natta i kulda.

Han har kalt deg feit.

Han blir sjalu uten grunn.

You do the math...

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil vel si at enten må han slutte å drikke så mye, eller så bør du gjøre det slutt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest D.O.A.

Full eller ikke, jeg hadde ikke tolerert at kjæresten min oppførte seg slik mot meg. Alkohol er ingen unnskyldning og jeg hadde avsluttet forholdet hvis jeg var i din situasjon.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei.

Jeg måtte lese innlegget ditt et par ganger, så legge det vekk, og så bestemme meg for å svare. For dette vekket gamle vonde minner til live igjen, men sånn er det mange ganger. Hadde jeg ikke visst bedre skulle man tro at du var sammen med min ex samboer. Han var eller er politimann. Vi var i lag i et par år, før jeg kom meg langt vekk.

Jeg vet at du har fått eller vil komme til å få mange svar som kom deg langt vekk osv, men i denne sammenheng er det riktig å gjøre. I begynnelsen hos oss var det sånn at alt var bra, etter rundt 4-5 mnd begynte terroren. Jeg var plutselig feit, ekkel, usexy. Så laget jeg ikke maten riktig, så var ikke huset vasket skikkelig-. Vinteren kom, vi hadde vært i en venns bryllup, jeg hadde på meg en kjole som jeg hadde fått av han, han valgte antrekket mitt den dagen. I selskapskjole, kave sko og 17 kuldegrader, låste han meg ute. Og han gikk å la seg, drita full.

Jeg måtte ringe etter noen som jeg kunne sove hos, og dette ble også feil. Etterhvert økte mishandlingen, og han slo på de steder som ikke alle så.

Etter mange brudd i kroppen, var det nok. Han truet med at neste gang skulle han drepe meg. Men jeg klarte ikke å dra.

Men da jeg kom inn på akutten med ambulanse, med kjevebrudd, armbrudd og knekt nese, satte legen ned foten og kontaktet en bror som var politimann i et annet område. Så jeg måtte flytte langt vekk, han som nesten drepte meg fikk 2 års fengsel-.

Hva vil jeg med historien min?

Jo be deg om å tenke deg nøye om, ta et valg, er dette noe du kan leve med, å ha en som han som khjæreste?

Du er for verdifull for å bli utsatt for dette. :klem::jepp:

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dump han. Han høres ut som en drittsekk. Alkohol er ingen unnskyldning.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom deg bort. Ikke kun på grunnlag av at du ble utestengt i hagen, men i det hele, det er ikke et sunt forhold.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har begynt å la han sovne først nå, det funker. Fordi jeg ikke orker å ha sex med han når han har vært så stygg først. Jeg somler ekstra når jeg først har kommet inn, så jeg ser han sover. Så legger jeg meg.

Hvorfor skulle du nå egentlig gidde å ha sex med en som behandler deg stygt? Er enig med AB, dette er ikke noe sunt forhold så du bør pakke sakene og reise fra ham.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du ønsker å være sammen med en person som behandler deg dårlig og gir deg dårlige opplevelser, fordi...? Liker du å ha det fælt? Tenker du at du har det litt for bra, at du må oppsøke folk som er slemme med deg for å få det litt tristere i hverdagen?

At du elsker han, kan bare være at du er vant til å ha han i livet ditt, og at du er blindet av gode minner. Tenk heller på de dårlige minnene. Dropp han, og se frem til et godt liv med gode minner, hvor du unngår folk som behandler deg som en dritt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest silje85

Hei,

Takk for svar.

Han har aldri brukt vold mot meg, bare for å ha sagt det. Hvordan og når begynte han å bruke vold mot deg? Om jeg kan spørre om dette? Typen har også et barn, han er en veldig snill pappa. I går var han ute med noen venner, jeg ringte, men han svarte ikke. Fikk mld om at han ikke var noe telefonslave, og at han ville kaste mobilen pga meg. Han skrev dette i en melding. Da var han full og stygg igjen. Det er egentlig disse småtingene som plager meg. Han har aldri lagt en hånd på meg, eller gjort noe som kan sammenlignes med å låse meg ute i hagen, men ordene sårer veldig. Han er snill og god når han er edru. Jeg synes det er trist å måtte gi slipp etter 2 år, men kan vel heller ikke se for meg han som far til mine barn, hvis han prioriterer å drikke med venner heller enn å være hjemme. Jeg er egentlig veldig trist. Har gått på en bom føler jeg. Er selvsagt redd han igjen, om noen år kan gjøre meg verre enn å låse meg ute i hagen, det er derfor jeg spør. Det må jo være noe oppi hodet som mangler? Hvordan ha samvittighet til dette? Jeg klarer knapt å avslutte en samtale uten å si ha det bra, og at jeg er glad i han. Jeg får dårlig samvittighet lett, og sier unnskyld hvis jeg har sagt sårende ting. Jeg kunne aldri låst verken han eller "min verste fiende" ute i hagen i kulda. Ikke en gang katten får være ute da. Derfor jeg tenker at han en dag kan slå...?

[

quote name='AnonymBruker' timestamp='1301225799' post='9051227']

hei.

Jeg måtte lese innlegget ditt et par ganger, så legge det vekk, og så bestemme meg for å svare. For dette vekket gamle vonde minner til live igjen, men sånn er det mange ganger. Hadde jeg ikke visst bedre skulle man tro at du var sammen med min ex samboer. Han var eller er politimann. Vi var i lag i et par år, før jeg kom meg langt vekk.

Jeg vet at du har fått eller vil komme til å få mange svar som kom deg langt vekk osv, men i denne sammenheng er det riktig å gjøre. I begynnelsen hos oss var det sånn at alt var bra, etter rundt 4-5 mnd begynte terroren. Jeg var plutselig feit, ekkel, usexy. Så laget jeg ikke maten riktig, så var ikke huset vasket skikkelig-. Vinteren kom, vi hadde vært i en venns bryllup, jeg hadde på meg en kjole som jeg hadde fått av han, han valgte antrekket mitt den dagen. I selskapskjole, kave sko og 17 kuldegrader, låste han meg ute. Og han gikk å la seg, drita full.

Jeg måtte ringe etter noen som jeg kunne sove hos, og dette ble også feil. Etterhvert økte mishandlingen, og han slo på de steder som ikke alle så.

Etter mange brudd i kroppen, var det nok. Han truet med at neste gang skulle han drepe meg. Men jeg klarte ikke å dra.

Men da jeg kom inn på akutten med ambulanse, med kjevebrudd, armbrudd og knekt nese, satte legen ned foten og kontaktet en bror som var politimann i et annet område. Så jeg måtte flytte langt vekk, han som nesten drepte meg fikk 2 års fengsel-.

Hva vil jeg med historien min?

Jo be deg om å tenke deg nøye om, ta et valg, er dette noe du kan leve med, å ha en som han som khjæreste?

Du er for verdifull for å bli utsatt for dette. :klem::jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du kan glemme det? Klart du kan, du virker dum nok til det, siden du har holdt ut med en slik ufordragelig fyr til nå.

Bør du? Nei.

(dette handler da slettes ikke om at du ble låst ute, men alt det andre)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei,

Takk for svar.

Han har aldri brukt vold mot meg, bare for å ha sagt det. Hvordan og når begynte han å bruke vold mot deg? Om jeg kan spørre om dette? Typen har også et barn, han er en veldig snill pappa. I går var han ute med noen venner, jeg ringte, men han svarte ikke. Fikk mld om at han ikke var noe telefonslave, og at han ville kaste mobilen pga meg. Han skrev dette i en melding. Da var han full og stygg igjen. Det er egentlig disse småtingene som plager meg. Han har aldri lagt en hånd på meg, eller gjort noe som kan sammenlignes med å låse meg ute i hagen, men ordene sårer veldig. Han er snill og god når han er edru. Jeg synes det er trist å måtte gi slipp etter 2 år, men kan vel heller ikke se for meg han som far til mine barn, hvis han prioriterer å drikke med venner heller enn å være hjemme. Jeg er egentlig veldig trist. Har gått på en bom føler jeg. Er selvsagt redd han igjen, om noen år kan gjøre meg verre enn å låse meg ute i hagen, det er derfor jeg spør. Det må jo være noe oppi hodet som mangler? Hvordan ha samvittighet til dette? Jeg klarer knapt å avslutte en samtale uten å si ha det bra, og at jeg er glad i han. Jeg får dårlig samvittighet lett, og sier unnskyld hvis jeg har sagt sårende ting. Jeg kunne aldri låst verken han eller "min verste fiende" ute i hagen i kulda. Ikke en gang katten får være ute da. Derfor jeg tenker at han en dag kan slå...?

Huff, for din egen del burde du virkelig gjøre det slutt med denne fyren. Han høres fryktelig ut, rett og slett. Psykisk (og til tider) fysisk terror...

Har selv datet en fyr som virkelig ble frekk og fæl når han drakk. Da kunne han ignorere meg og se på meg som om jeg var en totalt fremmed. Ekkelt, rett og slett, og jeg er enormt glad for at jeg ikke har noe med ham å gjøre.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ultimatum er her på sin plass, deg eller alkoholen. Om det bare er i fylla han er slem, og han lover å ikke drikke mer, kunne han fått EN sjanse til forbedring. Hvis ikke går du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Han har aldri brukt vold mot deg. Da synes jeg det er rart at du er redd fyren... å låse noen ute i kulda på natta er jo ikke vold, er det vel...?

Jeg har en link som jeg har lagt ut her hundre ganger. Det ser ut som den må ut igjen.

http://www.krisesenter.com/innlegg/kan_hun_ikke_bare.html

Les. Du snakker som en av disse kvinnene artikkelen beskriver. "Han mener det jo ikke.. han er jo så snill. Det er bare når han drikker.."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Å låse folk ute i kulda er faktisk en form for vold.

Hvis du ikke kan ta tydelige faresignaler, er nok håpet ute for deg. Nå er han kun ekkel med deg i fylla. I fylla viser han sitt sanne ansikt. Det han skjuler, helt til han blir så vandt til deg, at han betrakter deg som inventar på lik linje med tannbørsta. Den er ikke noe verdt for ham, men ikke faen om han godtar at andre menn bruker den.

Fylleoppførselen viser trenden fra de kommende hverdager. Fylla endrer ikke folks personlighet, den bare visker bort filteret. Det gjør også tiden, kjedsomhet, stress og irritasjon.

Ta tegnene på psykopati som hva de er, fareskilt plassert langt foran selve faren. Når du kommer frem dit, er det gjerne for seint, og alternativene færre.

Endret av Kamikatze
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at denne mannen vet UTMERKET GODT hvordan han bli i fylla. Han vet at han er ekkel mot deg i fylla. Han velger LIKEVEL å drikke alkohol. Dvs. at han VELGER å være fæl mot deg!

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ultimatum er her på sin plass, deg eller alkoholen. Om det bare er i fylla han er slem, og han lover å ikke drikke mer, kunne han fått EN sjanse til forbedring. Hvis ikke går du.

TS har ikke svart på dette. Er hun ikke enig i at han er nødt til å slutte å drikke?

Husk at denne mannen vet UTMERKET GODT hvordan han bli i fylla. Han vet at han er ekkel mot deg i fylla. Han velger LIKEVEL å drikke alkohol. Dvs. at han VELGER å være fæl mot deg!

Jeg husker ikke om det er nevnt, men har de snakket sammen om dette i edru tilstand?

Forøvrig tror jeg ikke alkohol er noe "vidundermiddel" som gjør at man plutselig blir en helt annen. Mye av effekten av alkohol ser ut til å være oppkonstruert (definert av samfunnet). Alkoholen sløver, men mye annet man skylder på alkoholen for er ikke egentlig alkoholen. Det er vedkommende selv sin forventning til hva alkoholen medfører.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært i et lignende forhold. Ble kastet ut uten nøkler og telefon midt på natta, midt på vinteren i 15 kuldegrader kun ikledd kjole og tynne sko.

Det at han verbalt snakker stygt til deg er også en alvorlig form for mishandling. Dette kan ødelegge den sterkeste på sikt. Og du, ikke ta på deg noe skyld her. Dette er ene og alene hans problem. Dessuten kan fysisk vold komme på sikt. Første gangen er det et "uskyldig" slag, som utarter seg....

Ikke bli hos han, LØP!!!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...