Gjest Gjest Skrevet 26. mars 2011 #1 Del Skrevet 26. mars 2011 jeg fant ut at samboeren min hadde (MANGE) meldinger fra exen på tlf sin, de fleste fra rett før vi ble sammen og fra de to siste årene (men altså før vi ble sammen). jeg konfronterte han med dette (og grunnen for at jeg sjekket tlf hans men det er en annen historie). det endte med at han sa han skulle slette dem. jeg sjekket senere og med unntak av noen så var de slettet. men det jeg la merke til denne gangen var at han har spart på mange meldinger så HAN har sendt til ex. desse er også fra opp til to år siden og frem til vi ble sammen. men likevel så jeg at mye var slettet, feks flere meldinger jeg vet jeg har fått fra han var slettet fra tlf, så jeg vet at han må ha vært inne og slettet litt etterhvert. men hvorfor slette flere av de som han har sendt til meg, og i stedet spare på utrolig mange som han har sendt til ex?? meldingene er for det meste kjærlighetsmeldinger og jeg skjønner ikke hvorfor han sparer på dem.. jeg skal ta det opp med han, men da må jeg også innrømme at jeg har sjekket tlf hans igjen (og denne gang hadde jeg ikke noe god grunn slik som sist gang), og jeg vet det ikke er noe fint å gjøre.. men kunne trengt lit synspunkt fra dere, hvorfor spare på slikt? og det er ikke snakk om et par meldinger, men rundt 40-50 stk.. normalt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest made4u Skrevet 27. mars 2011 #2 Del Skrevet 27. mars 2011 Nå har jeg aldri tatt vare på meldinger fra ekser, dog har jeg mange minner fra tidligere forhold, og synes dem er ok å ha... Er over mine ekser, dog er ikke minnene om dem bare en del av det vi hadde, det er en del av meg også... Så jeg vil alltid bære med meg minner fra forskjellige epoker i mitt liv. Nå skjønner jeg at kjærlighetsmeldinger er litt problematisk, men trenger slettes ikke å være det. Selv hadde jeg med meg minner fra tidligere forhold inn i en forelskelse som overgikk alt jeg har opplevd, jeg var opp over ørene forelsket og det fantes bare ei jente i hele verden, HENNE med stor H. Men selv om jeg var opp over ørene forelsket, ikke savnet noen ekser og bare ville ha hun eneste ene, ja så ville jeg ha med meg minner fra tidligere videre. F.eks. bilder og album etc., ser ingen grunn til å begynne å klippe og redigere i dem f.eks. Gaver jeg har fått fra ekser, jeg kaster dem ikke og det plager meg ikke å være åpen om slikt i et eventuelt nytt forhold jeg vil gå inn i. Plager meg ikke at min neste kjæreste vil ha med seg sine minner inn i vårt forhold heller, minnene er jo en del av henne og betyr ikke at hun ikke vil elske meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 27. mars 2011 #3 Del Skrevet 27. mars 2011 takk for svar. noen flere som har noen synspunkt på dette? overdriver jeg med å reagere på dette? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Havbris Skrevet 27. mars 2011 #4 Del Skrevet 27. mars 2011 Ja - jeg synes du overreagerer. La mobilen hans være heretter - det er ikke bra for deg å snoke og du skaffer deg problemer. Han må vel få lov til å bestemme over sin egen mobil? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jade Skrevet 28. mars 2011 #5 Del Skrevet 28. mars 2011 Det er da ikke så uvanlig at folk sparer på bilder og kjærlighetsbrev fra tidligere forhold. Med mindre det er et vondt forhold som man vil "fjerne" fra livet sitt. Som regel blir folk sammen med folk de liker veldig godt og som de blir veldig glad i. Da er minnene også som regel gode, og noe man naturligvis vil ta med seg. Ikke nødvendigvis å henge opp på veggen i ramme, men å ha i et skap, på loftet, eller dypt begravet på mobilen. SMS er ikke så mye annerledes enn kjærlighetsbrev. Å slette de er som å kaste et brev. Hvis han ikke har slettet de, så er det enten fordi han ønsker å ta vare på de minnene, eller fordi han har 4000 meldinger på mobilen og det er vanskelig å få oversikten om han har fått slettet alt (med mindre man er en sjalu kjæreste som ikke har noe annet å gjøre enn å spionere og knuse andres private grenser). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aspera Skrevet 28. mars 2011 #6 Del Skrevet 28. mars 2011 Jeg sletter aldri meldinger, med mindre det ikke er mer plass. Bare fordi han har de på telefonen, betyr ikke det at han faktisk sparer på de. Når mitt minne blir fullt, sletter jeg som regel av de nyeste meldingene jeg har fått. Jeg synes ikke dette er noe å bekymre seg over, selv jeg som kan være en ganske sjalu person ville aldri reagert om min kjæreste hadde gamle meldinger fra tidligere kjærester og elskere, noe som han hadde inntil han nettopp fikk seg ny mobil. Du overreagerer, ikke skap problemer ut av noe som ikke er det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 28. mars 2011 #7 Del Skrevet 28. mars 2011 takk for svar. noen flere som har noen synspunkt på dette? overdriver jeg med å reagere på dette? Det er ganske mye styr å gå igjennom og slette meldinger hvis man ikke har rutiner på det. Hvis minnet mitt er stort nok, så blir meldingene på telefonen helt til jeg kjøper ny. Noen ganger biter jeg i det sure eplet og sletter alt. Litt dumt, fordi det er jo noe jeg vil spare på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå