AnonymBruker Skrevet 26. mars 2011 #1 Del Skrevet 26. mars 2011 Her sitter jeg med stearinlys og laptop som går på batteriet sitt. Jeg ser ut vinduet og ser at mine naboer har vanlig lys i stua. Det er 7`ende gang earth hour arrangeres, er vi ignorante å vet det ikke, gir blaffen eller tar av lyset/tv osv og er med? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Plutseliten Skrevet 26. mars 2011 #2 Del Skrevet 26. mars 2011 Er med Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fikira Skrevet 26. mars 2011 #3 Del Skrevet 26. mars 2011 Jeg er en av disse naboene med lysene på. Fordi jeg gir rett og slett beng i earth hour. En time med lysene slått av redder ikke planeten. Det er hva du gjør til daglig som teller... 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 26. mars 2011 #4 Del Skrevet 26. mars 2011 Det passer jo så sabla dårlig i år når det tross alt går Norge-Danmark på TV :( Vanskelig å få slått av TVen her i huset da.. Men jo, alt annet av lys er slått av. Og laptopen går på batteri (Ikke at det egentlig teller, for den på jo lades etterpå uansett.) Vi har egentlig generelt veldig mye Earth Hour her i huset. Ingenting mer avslappende enn å ligge på sofaen med kjæresten, en flaske vin og bare stearinlys... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sulemu Skrevet 26. mars 2011 #5 Del Skrevet 26. mars 2011 jeg slår av alt av lys og strøm ellrs når jeg sover, så jeg gidder faktisk ikke! Dessuten sitter jeg ofte om kveldene med bare stearinlys 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunchild Skrevet 26. mars 2011 #6 Del Skrevet 26. mars 2011 hele greia er noe stort tull; det er endringene man gjør i hverdagen som er det viktige, ikke at man skrur av lyset èn time i året (og som du poengterer selv; de fleste skrur ikke engang av alt som bruker strøm i den ene timen) og så klapper seg selv på ryggen for å være et godt og miljøvennlig menneske. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mellers Skrevet 26. mars 2011 #7 Del Skrevet 26. mars 2011 Stearinlys er jo bare koselig, så jeg har ikke noe problem med å delta omså bare for hyggen sin del. Lenge siden jeg har kjent litt svak kongerøkelse bre seg i stua Enig i at det er mye dobbelmoral ute og går blant de som bare mååå støtte earth hour, men samtidig flyr til london for å shoppe i hytt og gevær for eksempel. Men for min del gjør jeg det jeg har kapasitet til i hverdagen, og markerer earth hour også. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunchild Skrevet 26. mars 2011 #8 Del Skrevet 26. mars 2011 Tenkte jeg skulle sjekke naboene jeg også, og det var mye moro å se ja Vi bor i blokk, tett i tett med andre blokker, og jeg kan (dessverre) konstantere at omtrent halvparten av naboene har fått med seg at det er Earth Hour, og derfor trukket ned rullgardina, så det bare kommer tynne striper av lys ut fra leilighetene deres... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malum Skrevet 26. mars 2011 #9 Del Skrevet 26. mars 2011 Her ville ungene at vi skulle være med på Earth Hour, så vi sitter i halvmørket med kun stearinlys. Jeg er enig i at det ikke hjelper planeten å slukke lyset en time en gang i året, men jeg synes det er et fint tiltak for bevisstgjøring. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2011 #10 Del Skrevet 26. mars 2011 hele greia er noe stort tull; det er endringene man gjør i hverdagen som er det viktige, ikke at man skrur av lyset èn time i året (og som du poengterer selv; de fleste skrur ikke engang av alt som bruker strøm i den ene timen) og så klapper seg selv på ryggen for å være et godt og miljøvennlig menneske. Jepp, og hvorfor skal alle ha earth hour samtidig? :gjeiper: Det blir ikke mindre miljøvennlig om man tar den i morgen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest idakaroline Skrevet 26. mars 2011 #11 Del Skrevet 26. mars 2011 Jeg er en av disse naboene med lysene på. Fordi jeg gir rett og slett beng i earth hour. En time med lysene slått av redder ikke planeten. Det er hva du gjør til daglig som teller... Samme her! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Personlig12 Skrevet 26. mars 2011 #12 Del Skrevet 26. mars 2011 Ikke midt under fotballkampen nei... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Raindrops Skrevet 26. mars 2011 #13 Del Skrevet 26. mars 2011 Her ville ungene at vi skulle være med på Earth Hour, så vi sitter i halvmørket med kun stearinlys. Jeg er enig i at det ikke hjelper planeten å slukke lyset en time en gang i året, men jeg synes det er et fint tiltak for bevisstgjøring. Helt enig. Det er jo heller ikke meningen at dette skal redde jorden, men spre et budskap. Dessuten er det koslig å sitte med stearinlys synes jeg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 26. mars 2011 #14 Del Skrevet 26. mars 2011 Jeg er ikke noe fan av slacktivism, men jeg er litt vennligere innstilt til Earth Hour. Poenget har jo aldri vært å gjøre en reell forskjell ved å skru av lysene i én time (er det faktisk noen som tror det?!), men bevisstgjøring. Det som er typisk for mange sånne aksjoner er at man sier noe eller gjør en liten filleting og ferdig med det og ingen bryr seg egentlig. Men jeg ser at det faktisk skaper en ordentlig debatt, og det er bra. Earth Hour-bevegelsen er stor, og de er flinke til å opplyse. Det at den er så stor tror jeg også kan bidra til å faktisk vise at det går an å gjøre en forskjell, og at vi er i et fellesskap. Men klart: helt naiv er jeg ikke. Mange av de som deltar tenker nok ikke over saken to ganger, og det er jo synd. Da er det strengt tatt bedre å være ærlig nok til å la lyset forbli på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2011 #15 Del Skrevet 26. mars 2011 Da håper jeg noen flere sjeler ble bevisste earth hour i år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 26. mars 2011 #16 Del Skrevet 26. mars 2011 Vi var med, men føltes som vi var de eneste siden alle naboene vi ser fra vinduet tydeligvis ikke brydde seg. Kjempekoselig å sitte inne i mørket, i armkroken til mannen. Ja, jeg vet at det ikke har noe å si for miljøet, men det er bevistgjøringen som er poenget, og budskapet. Jeg klapper ikke meg selv på ryggen og mener jeg er så utrolig miljøvennlig pga jeg var med på Earth Hour... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2011 #17 Del Skrevet 26. mars 2011 Det var god markering i norge! Se her Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissStiles Skrevet 26. mars 2011 #18 Del Skrevet 26. mars 2011 Jeg hadde ikke stearinlys her. Så jeg ble sittende i mørket i stua med TVen på mens lyset sto på inne på kjøkkenet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2011 #19 Del Skrevet 26. mars 2011 Siden vanlige stearinlys har høyere co2 utslipp enn en sparepære så tok jeg rett og slett en gåtur. Jeg synes earth hour er et flott opplegg selv om det ikke vil redde verden, men kanskje er det noen som blir oppmerksom og tar med seg vanene i det dagligdagse. Jesus bursdag har en markering, hvorfor kan ikke jorda også få det? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2011 #20 Del Skrevet 26. mars 2011 Så lite strøm jeg bruker til daglig og så miljøvennlig jeg ellers er året rundt tok jeg meg den frihet å se på TV under Earth Hour, med goood samvittighet. Hadde alle tilhengerne av Earth Hour brukt så lite strøm som jeg gjør hadde "målet vært nådd" for lenge siden. Men jeg er enig i at det er en grei form for bevisstgjøring! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå