Gå til innhold

Skuffet over sjefen!

Rannva

Anbefalte innlegg

Nå er jeg ordentlig irritert!!

Har vert på "krisemøte" i avdelingen. En av kollegene er sluttet på dagen. Firmaet skal ikke ansette ny person i stillingen, det er oss andre som må dekke hans vakter. Sjefen informerte oss om saken, og det er greit. Men han stoppet ikke der. Han satt og snakket dritt om personen som er sluttet. Denne skulle ikke få sette foten innenfor bygget igjen, og vi fikk også høre i detalj hvordan sjefen skulle "sabotere" så vår tidligere kollega ikke skulle motta noen penger fra trygdekontoret som han hadde søkt om. I mine øyne er dette fullstendig uproffesjonelt, og absolutt ikke akseptabelt oppførsel av en sjef. Det er klart han kan tenke hva han vil, og til nøds diskutere dette i ledergruppen, men å sitte på den måten med oss "vanlige", kan jeg ikke forstå at han kan gjøre.

Jeg er ny på plassen, og siden ingen andre reagerte sa jeg ingen ting.

Hva synse dere om oppførselen til min sjef? Er dette normalt? :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde sett meg etter en ny jobb i det stille.Sagt opp og godt min vei for der er det noe muffens på lur. Vi deler tankegang her i allefall
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var lavmåls! Er enig med tidligere innlegg; veldig uprofesjonelt! Nei, dette bør ikke være normalt! En bør kreve mer av en leder!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Nei, dette hørtes ikke ikke bra ut.

Jeg har selv opplevd en sjef sitte på møte med sine underordnede og diskutere hvorvidt han skulle ansette en person eller ei. Da ble søknaden opplest, samt søkerens kvalifiksjoner, yrkeserfaring m.m....Nå var dette kanskje en litt annerledes situasjon, men likevel syntes jeg da at det var ganske ubehagelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje han prøvde å innynde seg hos dere?

Evt. skremme dere..

Det er mulig. Han sa også til en kollega som hadde problemer med nye arbeidstider (inkluderer nattarbeid) at dersom hun ikke godtar det, kan hun se seg om etter ny jobb.

Vemmelig fyr. :kvalm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørnsdatter

*kremt*

Dersom noen har problemer med å jobbe til avtalt tid, eller som jeg oppfatter det her har problemer med å jobbe nattskift i en jobb som tydeligvis krever det, så er jeg faktisk enig i at vedkommende bør se seg om etter en annen jobb der h*n slipper nattarbeid.

Det er nå en gang sånn at noen må jobbe, og hvis det er det man er ansatt for så må man faktisk regne med det også.

Selvsagt mener jeg ikke at noen alltid skal jobbe natta, og det er det som blir konsekvensen dersom noen andre skal slippe. Samme som butikkjobbing det, ingen vil jobbe kvelden, men vi må dele på det alle sammen for at ingen skal bli sittende igjen med fem kvelder i uka. Dersom man krever en 8-16 jobb, bør man ikke finne seg en jobb som innebærer det motsatte.

Fornuftig? Ja. Men det er ikke hyggelig av sjefen å avfeie ønsker med "Da får du finne deg noe annet". Det er mange grusomt dårlige ledere der ute...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja nei det er helt forkastelig!!

Jeg har også en sjef som har det med å snakke dritt om andre på jobben med kollegaer av vedkommende, komme med løgnhistorier, og sabotere for andre.. Mer eller midre alle på min avd. har vel han snakket dritt om, inkl. meg og mitt privatliv!!!! Jeg er i sving med å få meg en ny jobb. MAKAN til oppførsel. Visse folk skulle aldri sittet i en lederpossisjon!

:sinna::sinna::sinna::sinna:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom noen har problemer med å jobbe til avtalt tid, eller som jeg oppfatter det her har problemer med å jobbe nattskift i en jobb som tydeligvis krever det, så er jeg faktisk enig i at vedkommende bør se seg om etter en annen jobb der h*n slipper nattarbeid.

Det er nå en gang sånn at noen må jobbe, og hvis det er det man er ansatt for så må man faktisk regne med det også.

Selvsagt mener jeg ikke at noen alltid skal jobbe natta, og det er det som blir konsekvensen dersom noen andre skal slippe. Samme som butikkjobbing det, ingen vil jobbe kvelden, men vi må dele på det alle sammen for at ingen skal bli sittende igjen med fem kvelder i uka. Dersom man krever en 8-16 jobb, bør man ikke finne seg en jobb som innebærer det motsatte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han hadde satt opp vaktliste der en av oss hadde denne arbeidsuka:

Mandag og tirsdag: kl 15-23

Onsdag, torsdag og fredag: kl 23-07

Lørdag og søndag: 15-23

Tror jeg ville fått problemer med å fungere på slutten av uka..

Hmm...

Når man skal sette opp en turnus, er det mange lover og regler som skal følges. Dette eksempelet du kom med her, ser jeg med et halvt øye strider mot div. bestemmelser.

Men det er mange ting som spiller inn, derfor vanskelig å uttale seg for bastant. M.a. om dere har "hvilende nattevakt", om dere går deltidsjobb, da kan man m.a. pålegges "merarbeid".

Apropo de som ikke kan jobbe natt; de kan i første omgang ikke bare bli bett om å se seg om etter annet arbeid. Først må GRUNNEN vurderes. Dersom det t.d. er av helsemessige årsaker de bør/må slutte med nattarbeid, har arb.giver plikt til å FORSØKE å tilrettelegge arbeidet/arb.tiden. Men det er jo ikke alltid det går (og heller ikke alle som VIL forsøke).

Som sagt, det er mange ting som spiller inn, som kanskje ikke kommer frem her...

Sjefen din bør nok jobbe litt mer med dette, men det kan noen ganger være vanskelig å være den som skal få "kabalen" til å gå opp også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hovedgrunnen for innlegget var denne drittkastingen om han som var sluttet, og at det sjokkerte meg. Regner med at nattevakt-saken ordner seg etterhvert.

Nå har det dukket opp en god del andre problemer med sjefen, så fagforeningen kobles inn. Han har vært konge på haugen i mange år uten at noen har tatt affære. Men nå skal Tiny ordne opp, selv om det kanskje koster meg jobben.

Noen som vil gi meg en ny jobb? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...