Gå til innhold

Mann som velger aktiviteter

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvordan skal man på best mulig måte forholde seg til/reagere på en mann som til stadighet gjør deg skuffa? Eksempel;

Du forslår å starte med en aktivitet. Han avslår. En tid seinere har han selv meldt seg på aktiviteten uten deg.

Du spør om dere ikke skal dra på et arrangement du vet at både du selv og han har veldig lyst til. Han sier "kanskje". Når du etter en tid seinere spør han igjen, har han allerede kjøpt biletter til seg og en kompis uten å ville ha med deg.

Du spør om ikke dere skal dra på en bestemt film på kino. Han sier han ikke har lyst til å se den. Seinere drar han og ser den med en kompis.

Jeg vil nødig bli sur, for jeg vet at det ikke vil komme noe ut av det. Men såklart jeg blir lei meg, og han merker jo det, selv om jeg ikke blir sur på han.

Hvordan skal jeg forholde meg til dette, eller enda bedre; få han til å a) enten si ja i utgangspunktet når jeg spør eller b) i det minste spørre om jeg vil bli med når han likevel skal dra med noen andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er dere sammen, eller bare har noe på gang, eller noe annet? Anyways, det er jo en ufin oppførsel da. Har du tatt det opp med han? Hvis du har det, så er det jo plutselig litt vanskeligere, men har du ikke det så burde vel det være første steget.

om det ikke ordner seg, kanskje du kan få med noen andre på de tingene du har lyst til? Kan forstå om du helst vil gjøre de tingene med han, men å dra med noen andre er vel bedre enn å ikke dra i det hele tatt? :)Og mange menn liker jo at jenta har "egne" ting å styre med. Nå er ikke jeg noen ekspert her, så jeg vet jo ikke hva som vil fungere best.

Men håper det løser seg, det er ikke noe hyggelig å bli nedprioritert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dere sammen, eller bare har noe på gang, eller noe annet?

Det er en kjæreste, ja..

Har du tatt det opp med han? Hvis du har det, så er det jo plutselig litt vanskeligere, men har du ikke det så burde vel det være første steget.

Jeg har tatt det opp med han, og sagt at jeg føler meg litt frosset ut når jeg foreslår noe og han ikke vil med meg, men gjerne kan gjøre det med kompiser. Jeg har fortalt han at jeg føler at det er ikke selve aktiviteten som ikke er bra nok, men at jeg føler at det er jeg som ikke er bra nok.

Om det ikke ordner seg, kanskje du kan få med noen andre på de tingene du har lyst til? Kan forstå om du helst vil gjøre de tingene med han, men å dra med noen andre er vel bedre enn å ikke dra i det hele tatt? :)Og mange menn liker jo at jenta har "egne" ting å styre med. Nå er ikke jeg noen ekspert her, så jeg vet jo ikke hva som vil fungere best.

Ja, det skulle jeg gjerne, dessverre har jeg ikke greid å bli kjent med noen her, men hadde jeg hatt det skulle jeg absolutt gjort det, både fordi jeg gjerne vil gjøre disse aktivitetene, og for å vise han at jeg faktisk kan gjøre det selv når han ikke vil ha meg med.

Det ville vært mitt alternativ nummer 1; å gjøre det likevel, uten han involvert.

Når det alternativet ikke lar seg gjøre, sitter jeg og lurer på hva annet jeg kan gjøre. Jeg vil ikke bli sint, jeg vil ikke bli sur, jeg vil egentlig heller ikke at han skal ta meg med til slutt av dårlig samvittighet. Jeg vil jo at han vil gjøre ting med meg fordi han har lyst til å ha meg med av egen fri vilje. Tror dette bunner i at han tror jeg er kjip å ha med i sosiale sammenhenger grunnet min tidligere sosiale angst (for mange år siden). Problemet nå er jo at jeg ikke får muligheten til å vise han mitt nye syn på livet nå som jeg faktisk har lyst til å gjøre ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik oppførsel er jo definitivt ufint og ikke noe man gjør hverken mot kjærester eller venner. Men du må jo bare spørre ham hvorfor han foretrekker å gjøre ting uten deg. Kjærester må kunne snakke om ting! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva var responsen fra ham, når du tok det opp da?

Hmm...mer bare litt sånn "beklager men jeg har lyst til å gjøre det med NN"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hmm...mer bare litt sånn "beklager men jeg har lyst til å gjøre det med NN"

Jeg blir litt fandenivoldsk av å lese dette. Neste gang du vil ha han med på kino, så inviterer du kompisen hans i stedet.

Egentlig tror jeg at du ikke skal basere deg for mye på den gutten. Når han ikke er motivert til å være med deg så mye, så spørs det om dere har no framtid.

Eller kanskje han liker deg veldig godt, men trenger litt tid uten deg, fordi du krever for mye og snakker hull i hodet på han?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må du ha med noen andre på aktiviteter da? Dra selv! Helt alene. Dra på kino og se filmen du vil se. Kanskje du tilogmed blir kjent med andre på den måten?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...