Gå til innhold

Hva er tykke lår?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er 168,og er vel lubben. Sier folk da.

Syns selv jeg har tykke lår,men hva er tykke lår?

Om du måler rundt midt på låret,hvor mange cm rundt er for tykk?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det kommer ann på fettmengden på lårene, ikke centimeter. Store lår kan se rimelig "digg" ut som de består av masse muskler og lite fett.

Får man et godt grep (nevefull) med fett fra baksiden av lårene synes jeg de er litt tykke.

• Liker 3
Skrevet

Når lårene berører hverandre når du står oppreist med føttene inntil hverandre.

Kan tenke meg at jeg får kritikk for å mene det........

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jepp, men jeg skal holde kritikken min for meg selv siden jeg hater å diskutere med mennesker som setter slike visuelle ting som mål for normalitet/sunnhet/slankhet.

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

Det kommer ann på fettmengden på lårene, ikke centimeter. Store lår kan se rimelig "digg" ut som de består av masse muskler og lite fett.

Får man et godt grep (nevefull) med fett fra baksiden av lårene synes jeg de er litt tykke.

Yes!

Store lår, digg: http://1.bp.blogspot.com/_ekhd0G9u4yI/SXtv_9x0ZvI/AAAAAAAAA2U/vsribXZW-fM/s400/Monica_Brant-A247-med.jpg

Store lår, ikke pent: http://losefatfrom.com/img/wl6.jpg

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Enig, jeg synes det funker for å finne ut om lårene er tykke eller ikke!

AnonymBruker
Skrevet

Noe som heter for mye av det gode også. :fnise:

begge deler var stygt

• Liker 8
Skrevet

Jepp, men jeg skal holde kritikken min for meg selv siden jeg hater å diskutere med mennesker som setter slike visuelle ting som mål for normalitet/sunnhet/slankhet.

Med ett unntak, og det er hvis lårene består av mye muskler. Hvis det er dissende fett derimot, synes jeg man er en smule lubben. ;)

Jeg er svært opptatt av sunnhet og det du kaller "slankhet", men det normale i dag er ikke nødvendigvis det sunneste. 1/5 er overvektige i Norge i dag, derfor er det faktisk ganske normalt å være overvektig. MEN, det er ikke ensbetydende med at det er sunt....for det er det ikke!

• Liker 3
Skrevet

Hos dei aller fleste normalvektige kvinner, kjem låra nær kvarandre når dei står oppreist. Som regel er det berre veldig tynne kvinner, eller dei med veldig "guttefasong" eller "eplefasong", som har så tynne lår at dei ikkje møtas når dei står oppreist. "Breispora" kallar med det. Og det er ikkje pent, spør du meg...

Huff. Nederste var ikkje veldig lekker, men dog 100 gonger betre enn øverste, som såg ut som ein mann.

• Liker 5
Skrevet

Forresten kan TS trøyste seg med at det er sunt å ha litt tjukke lår, framfor å ha ekstra vekt på magen :)

AnonymBruker
Skrevet

Om du måler rundt midt på låret,hvor mange cm rundt er for tykk?

For tykk for hva da?

• Liker 3
Skrevet

Lårene mine berører ikke hverandre når jeg står med føtter og kne inntil hverandre, selv om jeg har ganske store lår. Men så er jeg ganske lang, så det spiller jo inn..

Skrevet

Det kommer vel helt an på hva slags kroppsform du har. Generelt er fettansamling på lårene mye sunnere enn fettet du har på magen. Man kan derfor si at kvinner som er genetisk disponert for å samle fett på lårene er mindre utsatt for hjerte og karsykdommerenn en kvinne som samler fett på magen.

Du har ingenting å bekymre deg for dersom du har en relativt smal midje selv om lårene dine hadde vært aldri så store;)

Smal midje er jo uansett det utseendemessige idealet så da skjønner jeg ikke hva jenter driver og griner over om at ræva og lårene er for store. Det finnes dessuten vakre kvinner i alle former, så man kan egentlig ikke finne en fast definisjon av store lår.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har selv alltid vært litt misfornøyd da jeg har ment lårene mine var for store. Men selv da jeg for et par år siden var nede i en BMI på 19, møtte lårene mine hverandre hele veien opp fra knærne.. Det er bare sånn kroppen min er. Er litt kalvbeint, og tror det har ganske stor betydning. Kommer aldri til å få en knyttneve mellom lårene jeg :)

Så det at lårene møtes trenger slett ikke bety at du har lubne lår!!! Kjenn heller på hvor faste de er!

• Liker 5
Skrevet

Av de bildene der ville jeg faktisk heller hatt lårene til nr. 2 enn de til nr. 1. huff.

Synes ikke de var spesielt tykke heller?

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har BMI på 19, er slank og fast som faen, har ikke store lår, likevel berører de hverandre litt.

• Liker 5
Gjest MrsTux
Skrevet

Å definere en centimettergrense for tykke lår er vel umulig, der spiller jo høyde og kroppsbygning inn. Å si at lårene er for tykke hvis de berører hverandre, synes jeg heller ikke blir riktig. Her spiller vel formen på bena inn? Jeg følte meg slett ikke lubben da lårene berørte hverandre, jeg føler meg derimot for tynn nå når de ikke gjør det...

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...