Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Camilla
Skrevet

Hvordan jobbe med sjalusi når man er sammen med noen man ikke stoler helt på.

Jeg og kjæresten har hatt noen episoder der jeg har blitt veldig sjalu, noen ganger har jeg hatt grunn til det og andre ganger ikke.

Jeg er i bunnen kanskje er utrygt menneske, det kommer fra vonde og traumatiske opplevelser i barndommen. Jeg har aldri stolt helt på kjæresten, og han igjen har ikke vært særlig til å stole på i tidligere forhold. Han har vært det man vil kalle notorisk utro, men stort sett i fylla og ikke forhold på si.

Han sier at han er annerledes med meg, men jeg har tvilt på han opptil flere ganger. Samtidig ser jeg at han ikke har kontakt med andre damer, han søker ikke etter andre damer og på fester er han opptatt av å prate og ha det gøy. Han ser ikke søkende ut og jeg har med tiden stolt mer og mer på han.

Nå ble han beskyldt for å ha lagt ann på en venninne av meg ute på byen for kort tid siden. Han gjorde kanskje noe, men det gikk ikke langt. Hun flørtet og heftig med han. Jeg har slitt veldig med den episoden. Jeg er gravid og jeg vil få dette til å fungere, men jeg sliter, den tilliten jeg sakte hadde opparbeidet er nesten helt borte og jeg har det vondt.

Kjæresten er lei, han føler at jeg plager han og at jeg maser på han. Dette er noe jeg må jobbe med selv skjønner jeg. Men jeg aner ikke hva jeg skal gjøre for å få det bedre. Jeg kan ikke bare undertrykke det heller og kjæresten blir rasende på meg bare jeg åpner munnen om noe sånt lenger, og for meg blir det ikke bedre av å prøve og snakke med han. Ofte blir det bare mye verre, jeg føler meg bare håpløs og elendig, og så trist.

Er det noen her som har ovvervunnet voldsom sjalusi og hvordan klarte dere det? Jeg har ikke mulighet for å gå til samtaler, det er inntaksstopp her og fam. kontoret kan jeg ikke gå til av grunner som er vanskelig å forklare her.

Blir veldig glad for svar. Hilsen frustrert.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg kjenner ikke partneren din, ei heller hvor gamle dere er, men for meg virker han som et litt håpløs case. svak. Kanskje du klarer deg bedre som singel innril du finner en som kan stoles mer på. Sjalusi tror jeg faktisk er en følelse som går over med tiden slik som forelskelse. Var feks veldig sjalu på kjæresten selv, men nå bryr jeg meg ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...