Frk muffin Skrevet 30. mars 2011 Forfatter #41 Skrevet 30. mars 2011 Er det noen som har noen erfaringer med hems? tenkte å ha valpen på stua, mens vi sover på hemsen over stua. Er dette lurt? eller bør vi ligge på madrass på stuen slik at valpen ser oss?
AnonymBruker Skrevet 2. april 2011 #42 Skrevet 2. april 2011 Da vi kjøpte oss valp for to år siden sov valpen i gangen fra første natt. Vi hadde soveromsdøren åpen til å begynne med. Gangen er sove/hvileplassen til hunden vår, og vi syntes det var greit at den lærte seg å ligge der den skal ligge med engang. Hund på soverommet har jeg ikke sansen for i det hele tatt. Vi har en 45kgs Berner Sennen som i perioder røyter endel, og det ville vært pyton på en plass vi skal sove. Så jeg synes du kan venne hunden din til å sove der som skal bli plassen hans. Jeg vet om flere som har hatt madrass på gulvet ved siden av valpen den første perioden for at valpen skal bli trygg. Var aldri noe behov for det hos oss (vi lå våken første natta og ventet på klynking og klaging...var en gang et pip og da måtte hun ut på do). Ellers så prioriterte vi i begynnelsen å få valpen stueren, sprang ut med den så og si hele tiden (føltes sånn..), etter at den hadde sovet, spist, lekt, koset og litt innimellom for sikkerhets skyld... Den gikk ikke i trapper i begynnelsen (vi satte opp trappesperrer), gikk absolutt på turer, men det var små, korte turer.
SmallTalk Skrevet 4. april 2011 #43 Skrevet 4. april 2011 Er det noen som har noen erfaringer med hems? tenkte å ha valpen på stua, mens vi sover på hemsen over stua. Er dette lurt? eller bør vi ligge på madrass på stuen slik at valpen ser oss? Veldig sent svar, men jeg hadde tatt madrassene ned i stuen. Når vi hadde valp når jeg var liten så sov pappa på madrass på kjøkkenet sammen med valpen den første uka. Det er kjøkkenet hundene våre har pleid å sove på, og da var det naturlig at den skulle bli kjent og trygg på det rommet.
Pentu Skrevet 4. april 2011 #44 Skrevet 4. april 2011 Valpen vår sover på gjesterommet og der flyttet jeg inn sammen med han den første uken. Jeg lå i seng og han lå i bur ved siden av meg. Jeg hadde åpen dør slik at jeg fikk armen inn til han, men ikke slik at han kunne gå ut. De to første nettene hadde vi tissetur på natten. Etter det så sov han hele natten. Ellers så er det viktig å være konsenkvent med lufteturer. Vi fikk beskjed om å gå ut hver halvtime av oppdretter. Og så lenge han ikke sov så gjorde vi det. Det tok ikke lang tid før han var stueren og alle turene midt på kalde vinteren var verdt det. Når det kommer til trapper så bærte vi han opp og ned trapper til han var for tung. Når han skulle begynne å gå i trappene utenfor hos oss så lot vi han gå litt av trappen før vi stoppet han og løftet han opp resten. Lykke til! Du har en krevende og veldig så kjekk tid foran deg.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå