Gå til innhold

Single and ready to mingle

Kvinne_21

Anbefalte innlegg

Jeg har lenge holdt på med en kar jeg var veldig forelsket i, men det funker ikke mellom oss av ymse grunner og derfor har jeg innsett at jeg må gi opp denne karen.

I dag tok jeg det skrittet at jeg prøvde å finne en seriøs mann over nettet. Jeg fikk mange henvendelser, men få var seriøse. En av dem så imidletid ut til å være på utkikk etter det samme som meg, vi er fra samme sted og var begge på utkikk etter et forhold.

Vi snakket først om løst og fast før vi kom inn på andre ting, deriblant utseende. Jeg fikk litt prestasjonsangst og lurte på om jeg kanskje var under hans "league" under hele samtalen, da jeg fikk stadig mer detaljerte spørsmål om hvordan jeg så ut. Han fikk se bilde av meg, men ville gjerne se flere. Jeg fikk også et bilde av ham, og da dalte frykten for å ikke være bra nok.

Men fyren ville gjerne se meg på webcam også, og jeg gikk med på det selv om jeg ikke var helt sikker på om jeg ville føle meg komfortabel med dette. Det jeg så på webcam overrasket meg ganske mye. Dette var slettes ingen prins som var så kravstor til hvordan hans evt. date skulle se ut. Han var ikke noe fruktfat for å si det sånn, en helt vanlig mann med litt lite hår i tinningene, og litt overvektig.

Dette fikk meg til å undre, er det slik at menn tror at de med et helt ok utseende kan forvente en kvinne som ser ut som en modell?

Etter å ha fått bekreftet at jeg var pen nok, ba han meg på date. Dette droppa jeg, fordi det irriterte meg at han hadde så store krav til hvordan jeg skulle se ut, når han ikke så ut i månelys selv.

Hva tenker dere om saken?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest strykebrett

Det hørtes ut som du har truffet på en som er veldig utseendefiksert og lite taktfull. Jeg har aldri prøvd nettsjekking da, men jeg tror (håper) at ikke alle er sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Uglefot

It's like rain on your wedding day

It's a free ride when you've already paid

It's the good advice that you just didn't take

Who would've thought... it figures

Det tenker jeg.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe.. nei, alle er vel ikke slik da :P Men har opplevd fenomenet i virkligheten; kravstore menn :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

It's like rain on your wedding day

It's a free ride when you've already paid

It's the good advice that you just didn't take

Who would've thought... it figures

Det tenker jeg.

Nice one! ; ) Uflaks I guess

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Emera

Dette fikk meg til å undre, er det slik at menn tror at de med et helt ok utseende kan forvente en kvinne som ser ut som en modell?

Etter å ha fått bekreftet at jeg var pen nok, ba han meg på date. Dette droppa jeg, fordi det irriterte meg at han hadde så store krav til hvordan jeg skulle se ut, når han ikke så ut i månelys selv.

Det finnes nok en del sånne menn, ja. På nett har jeg også lagt merke til et påfallende antall menn som vil ha kvinner som er 15-20 år yngre enn dem. Som om det er en selvfølge. "Mann 45 søker kvinne 25-39." Dette er ikke menn som ligner på George Clooney eller Brad Pitt, nei.

Mangel på selvinnsikt, kanskje?

Endret av Emera
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det finnes nok en del sånne menn, ja. På nett har jeg også merke til et påfallende antall menn som vil ha kvinner som er 15-20 år yngre enn dem. Som om det er en selvfølge. "Mann 45 søker kvinne 25-39." Dette er ikke menn som ligner på George Clooney eller Brad Pitt, nei.

Mangel på selvinnsikt, kanskje?

Ja, det er det sikkert. Men jeg kan fortelle deg at det ikke akkurat er langt mellom kvinner på 40 som har følgende alderskriterier: 28-40. Synes du disse damene er riktig navla? De er ikke stygge, er ikke det, men det er da en viss forskjell på en tredveåring og en førtiåring. Jeg er innen aldersgruppa de søker, men tar aldri kontakt med dem (som jeg kanskje ellers ville ha gjort) pga. dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi snakket først om løst og fast før vi kom inn på andre ting, deriblant utseende. Jeg fikk litt prestasjonsangst og lurte på om jeg kanskje var under hans "league" under hele samtalen, da jeg fikk stadig mer detaljerte spørsmål om hvordan jeg så ut. Han fikk se bilde av meg, men ville gjerne se flere. Jeg fikk også et bilde av ham, og da dalte frykten for å ikke være bra nok.

Men fyren ville gjerne se meg på webcam også, og jeg gikk med på det selv om jeg ikke var helt sikker på om jeg ville føle meg komfortabel med dette. Det jeg så på webcam overrasket meg ganske mye. Dette var slettes ingen prins som var så kravstor til hvordan hans evt. date skulle se ut. Han var ikke noe fruktfat for å si det sånn, en helt vanlig mann med litt lite hår i tinningene, og litt overvektig.

Aller først: nikker gjenkjennende til hva du sier! Har tenkt (og gjør meg de samme) tankene fortsatt. Stadig vekk. :)

Sappet innom "Paradise Hotel" for et par dager siden, og klarte ikke å bytte kanal - måtte bare se det....menn som "ikke ser ut i måneskinn" skulle gi scores og evaluere babes som poserte for de (vesentlig mye søtere enn guttene i "dommerpanelet").

Hvem er de, til å tro at de kan få damer langt over deres league. :filer: (kanskje ikke intelligensmessig, men i det minste utseendemessig).

Har fått med meg "Cuckold" skrive om "Prinsessesyndromet", og mon tro om ikke det er en god del menn der ute som lider av "Prinsesyndromet".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aller først: nikker gjenkjennende til hva du sier! Har tenkt (og gjør meg de samme) tankene fortsatt. Stadig vekk. :)

Sappet innom "Paradise Hotel" for et par dager siden, og klarte ikke å bytte kanal - måtte bare se det....menn som "ikke ser ut i måneskinn" skulle gi scores og evaluere babes som poserte for de (vesentlig mye søtere enn guttene i "dommerpanelet").

Hvem er de, til å tro at de kan få damer langt over deres league. :filer: (kanskje ikke intelligensmessig, men i det minste utseendemessig).

Har fått med meg "Cuckold" skrive om "Prinsessesyndromet", og mon tro om ikke det er en god del menn der ute som lider av "Prinsesyndromet".

Har ikke noe med det å gjøre. Menn bedømmer kvinner på utseendet, har alltid gjort det kommer alltid til å gjøre det. Vice versa også sikkert, men dere er muligens ikke fullt så opphengt i det med utseende som vi er. Prinsessesyndromet kommer av skjevheten til kvinners fordel på sexrelasjonsmarkedet. Vi menn nyter ikke godt av en slik skjevhet, og har derfor ikke anledning til å utvikle et prinsesyndrom. Og hva så om de bedømmer kvinner men er mindre pene selv: jeg ser fotball og kan si at den og den spilleren er shite, men jeg ville selvsagt ikke vært i nærheten av ferdighetene hans selv. Og hva så? Jeg har andre ferdigheter han ikke har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva har alder med dette å gjøre da? Om en mann eller kvinne på 40 vil ha en dame/mann fra 28 og oppover, gjør det noe? Eller mener dere at en 40-åring ikke fortjener en 28-åring? Selv er jeg ikke 40 enda, men hadde i utgangspunktet betakket meg for en på 28 år, og tenker at jeg tror en på 40 har mer å tilby en på 28 enn omvendt faktisk.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil si at dette høres ut som typisk nettsjekking. Mange slike typer der ute! Gå videre med en erfaring rikere i bagasjen, og sats på at nestemann ikke er fullt så slesk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, mån tro om det er mediaskapt dette fenomenet, vet ikke om jeg skal le eller gråte når jeg ser vakre kvinner (Kleopatra-look-alikes) som framstilles som helt vanlige husmødre og som kritiseres for små skjønnhetsfeil, og heldige som har en mann (no mather what) =P

Har merket meg dette særlig i amerikanske komedier som Kongen av queens, Two and a half man, mm. Og nå har tydeligvis fenomenet oppstått blant mannen på gata i Norge også :P

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil si at dette høres ut som typisk nettsjekking. Mange slike typer der ute! Gå videre med en erfaring rikere i bagasjen, og sats på at nestemann ikke er fullt så slesk.

Ja, fins mange fantastiske menn der ute også, så gir ikke opp så lett, får satse på det ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva har alder med dette å gjøre da? Om en mann eller kvinne på 40 vil ha en dame/mann fra 28 og oppover, gjør det noe? Eller mener dere at en 40-åring ikke fortjener en 28-åring? Selv er jeg ikke 40 enda, men hadde i utgangspunktet betakket meg for en på 28 år, og tenker at jeg tror en på 40 har mer å tilby en på 28 enn omvendt faktisk.

Jeg personlig vil ikke date noen som er så markant mye eldre enn meg, fordi jeg tror at vi er på forskjellige stadier i livet, og jeg vil gå gjennom de ulike fasene i livet (på godt og vondt) med noen som ikke allerede har vært der,

Fins nok mange av de som ikke tenker slik, og for dem vil jo aldersforskjell være uproblematisk og kanskje bare en fordel som du sier.

Har foreks. en venninne som dater en mann som er 19 år eldre og de er virkelig bra for hverandre, da de mentalt sett møtes på midten, om de noen ganger går glipp av noe, så tror jeg det positive veier opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke noe med det å gjøre. Menn bedømmer kvinner på utseendet, har alltid gjort det kommer alltid til å gjøre det. Vice versa også sikkert, men dere er muligens ikke fullt så opphengt i det med utseende som vi er. Prinsessesyndromet kommer av skjevheten til kvinners fordel på sexrelasjonsmarkedet. Vi menn nyter ikke godt av en slik skjevhet, og har derfor ikke anledning til å utvikle et prinsesyndrom. Og hva så om de bedømmer kvinner men er mindre pene selv: jeg ser fotball og kan si at den og den spilleren er shite, men jeg ville selvsagt ikke vært i nærheten av ferdighetene hans selv. Og hva så? Jeg har andre ferdigheter han ikke har.

Ferdigheter er en ting, men undrer meg på om all slags ferdigheter på andre områder vil være til hjelp, om du vegrer deg for å kysse den heller slitte mannen foran deg. :P

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å si det sånn: jeg er ikke førti enda, men ikke så veldig langt i fra, og jeg ville aldri ha jakta på kvinner på 28, rett og slett fordi jeg tror jeg er for gammel for dem.

Det provoserer meg også at når en mann foretrekker yngre damer så er han en gammel gris. Når en kvinne foretrekker yngre menn, gjerne langt yngre menn, så er hun bare frigjort og moderne. You go girl! Tji hi hihihihihihihi

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ferdigheter er en ting, men undrer meg på om all slags ferdigheter på andre områder vil være til hjelp, om du vegrer deg for å kysse den heller slitte mannen foran deg. :P

Greit nok. Men på den annen side så spørs det om utseendet hennes vil være til hjelp hvis mannen vegrer seg for å bli kjæreste med det pene, men akk så tomme huet til hønsehjernen foran deg. :P

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Høres ut som du har tendens til prinsessesyndrom der. :) (Damer som innbiller seg at det er mange flere attraktive damer enn attraktive menn.)

Jeg har også sett deltakerne på Paradise, og det har ikke slått meg at jentene ser mye bedre ut enn guttene. Jeg synes de står omtrent likt. De virker ganske vanlige, men er nok en del mer trent og har et litt bedre utseende enn gjennomsnittet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit nok. Men på den annen side så spørs det om utseendet hennes vil være til hjelp hvis mannen vegrer seg for å bli kjæreste med det pene, men akk så tomme huet til hønsehjernen foran deg. :P

Tror ikke at om en er ung og har bra utseende, så betyr det at man er dum. Jeg tror heller ikke at om intelligensen er høy nok så klarer man helt og holdent og overse det faktum at man ikke finner den andre personen attraktiv. Men så er det jo gjerne slik at jo mer glad en blir i en person, jo penere blir personen i egne øyne.

Så er det jo heller ikke slik at eldre menn, som sjekker opp jenter som er tjue år yngre, nødvendigvis er blant de skarpeste knivene i skuffen. Dette kan jo selvsagt gjelde kvinner også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som du har tendens til prinsessesyndrom der. :) (Damer som innbiller seg at det er mange flere attraktive damer enn attraktive menn.)

Jeg har også sett deltakerne på Paradise, og det har ikke slått meg at jentene ser mye bedre ut enn guttene. Jeg synes de står omtrent likt. De virker ganske vanlige, men er nok en del mer trent og har et litt bedre utseende enn gjennomsnittet.

Poenget er vel at vekkerklokken i hodet mitt iallefall ringer når menn generelt gis kompetanse til å pirke og bedømme kvinners utseende i større og større grad : S

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...