Gå til innhold

Dere med silikonpupper!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er, som dere kan se av overskriften, nysgjerrig på hvorfor damer tar silikon i puppene?

Fordi de var for små, rare, slappe, hengete, misformede? Hva er grunnen din?

Og skriv gjerne hvor gammel du er, og hvor gammel du var da du tok silikon.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fordi de var små og stygge og overhodet ikke passet til min 1,76 cm høye kropp. Når jeg la inn silikon fikk jeg timeglass-figuren min tilbake igjen. Nå passer de bedre til resten av kroppen min. Opererte meg i begynnelsen av 30 åra, nå er jeg i midten/slutten av 30 åra. Kommer til å operere de igjen om 2-3 år, tyngekraften stopper ikke opp selv om man har silikon....

Skrevet (endret)

Fordi de var små og stygge og overhodet ikke passet til min 1,76 cm høye kropp. Når jeg la inn silikon fikk jeg timeglass-figuren min tilbake igjen. Nå passer de bedre til resten av kroppen min. Opererte meg i begynnelsen av 30 åra, nå er jeg i midten/slutten av 30 åra. Kommer til å operere de igjen om 2-3 år, tyngekraften stopper ikke opp selv om man har silikon....

Vil det ikke være slitsomt for kroppen og måtte fikse på de med jevne mellomrom? Veier det positive opp for det negative (arr, operasjoner, smerter, osv)?

Og hva tenker du om at glam babene har fjernet silikonene sine? Tror du det er fordi de i utgangspunktet tok for store, slik at det rett og slett ble for mye?

Edit: takk for svar forresten :)

Endret av MissStrøken
Skrevet

Fikse på det hvert 10-15 år er vel ikke med jevne mellomrom?? Jeg sammenligner meg ikke med glamormodeller. Når bittelille aylar legger i 600 ml i hver pupp sier det seg selv at det er latterlig. Hun hadde jo kroniske smerter pga. det. Hun er 1000 ganger mer classy nå. Jeg har en liten c-cup og de fleste ser ikke at de er fikset på. La inn 225 ml.

Skrevet

Jeg opererte meg fordi jeg har vært flatbrystet i hele mitt liv. Altså det var ingenting der. Pga det merket jeg at det stoppet meg til å gjøre ting i livet, som feks; Dra på badeland, ligge på stranden å sole meg, kle meg i klær som alle andre kunne osv.. Nå er jeg superfornøyd, stolt og har aldri angret et sekund :)

Operert meg i en alder av 23 år!

Skrevet

Det er en fantastisk oppfinnelse, ikke sant :)

Skrevet

Hei!

Nå har ikke jeg tatt silikon enda, så jeg kan ikke si noe om resultatet. Men jeg har time til operasjon den 26.april og gleder meg veldig. Grunnen til at jeg har valgt å gjøre dette er fordi jeg, etter å ha gått ned 33 kg., har fått veldig små og litt slappe bryster. Jeg har trent og jobba hardt for å få en mye finere kropp, og da syns jeg det er kjipt at brystene "ødelegger" for at jeg skal bli fornøyd.

Jeg skal antakeligvis ta 320 gram. Dette vil gjøre en forholdsvis stor forskjell, men jeg fikk prøve silikoninnlegg på denne størrelsen i en bh og syns det ser passe ut til min kropp (noe som er det viktigste når man velger strl.)!

Håper de fem neste ukene går fort og håper at resultat blir som jeg håper.

Marte :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke fordi jeg ville ha svære meloner, som de fleste sikkert tenker. Vil si det er meget stor forskjell på hvorfor glam-folka tar silikon, og "vi andre". Ivertfall med tanke på hvor store innlegg de har, det står jo ikke i stil til den lille kroppen deres. De innleggene hadde nok ikke stått i stil til noen, uannsett hvor stor man var.

Jeg tok silikon, fordi jeg ikke hadde noe. Lett for dere andre å si at "man må akseptere og like den kroppen man har", men det gnagde meg veldig. Selvsagt ville jeg føle meg kvinnelig jeg og, og har alltid visst at jeg kom til å ta silikon. Hadde god selvtillit før operasjonen også, så føltes ikke som det var for "å pynte" på den igrunn, selv om den har bare blitt tryggere og bedre den også. Jeg gikk alltid og "skjulte" det partiet på kroppen, og var redd for at noen skulle se at jeg ikke hadde noe. Jeg følte jeg hadde verdens største hemmelighet, som jeg selvfølgelig ville skjule :tristbla: Tipper dere som har/hadde ingenting, vet hva jeg mener. Mine venninner forsto ikke helt hvorfor det gnagde meg så veldig, det "var jo bare pupper". Men de har jo ivertfall NOE, og er medlem av verdens kvinner.

Jeg var forberedt på smerter etter operasjonen, men jeg var kanskje heldig, og hadde mest bare ubehag. (Hadde glatt gjort det igjen.) Arrene tviler jeg på at du hadde sett viss jeg stod i garderoben i svømmehallen, men du ville nok sett konturene av dem viss jeg viste dem på nærhold til deg.

Kapsel tenker jeg er det største negative, men er ikke noe jeg går rundt og tenker på. Skjer det, så skjer det. At de er fastere enn vanlige bryster, vel, det syns jeg er greit nok. De kunne vært noe mykere.

Selvsagt er det ikke bare plusser med å ta silikon. Det må man jo veie opp for og imot. For min del når det negative ikke første trinn på stigen en gang, mens det positive når helt til toppen av Twin Tower. Det viktige for meg- jeg er fornøyd.

Hva andre mener, legger jeg meg ikke borti. Bare en venninne vet at jeg har gjort det, og ingen andre virker som de har lagt merke til det :skratte:

Selv om jeg har tatt silikon selv, ser jeg det som negativt at stadig flere går den veien.

Skrevet

Fordi jeg var helt flat. Enkelt og greit. La inn 350 ml forresten og er stor fornøyd!

Skrevet

Vil det ikke være slitsomt for kroppen og måtte fikse på de med jevne mellomrom? Veier det positive opp for det negative (arr, operasjoner, smerter, osv)?

Og hva tenker du om at glam babene har fjernet silikonene sine? Tror du det er fordi de i utgangspunktet tok for store, slik at det rett og slett ble for mye?

Edit: takk for svar forresten :)

Mange av de glam babene som har fjernet silikonen hadde jo veldig store pupper. Som Lene Alexandra f.eks. Tipper de rett og slett gikk lei av å ha Pamela Anderson pupper.

Gjest Chanè
Skrevet

Fordi jeg hadde de styggeste puppene i verden (etter mitt syn) og syns det var alldeles grusomt å kle av meg. Jeg orket ikke se meg selv i speilet.

Så jeg tok en brystløftoperasjon, og la hele silikonspørsmålet i legens hender. Han vurderte innlegg underveis i operasjonen, fordi det var så mye dødvev inni der som ble tatt bort. Så jeg har lagt inn ca 200 i hvert bryst, og har de fiiineste puppene i verden :D jeg er dødsfornøyd, elsker absolutt alt ved det, har aldri angret et sekund. Smerter etter operasjon er bare barnemat, Sånt finnes det piller for ;)

Skrevet

Bare så det er sagt, var ikke meningen å forbinde alle som har tatt silikon med glamourdamene. Lurte bare på om det kunne være andre grunner til at disse jentene fjernet sine, enn at de rett og slett var enorm! Så det er ikke noen her som har angret på at de valgte å legge seg under kniven?

Har en venninne som skal ta nå om et par uker, og jeg klarer rett og slett ikke forstå hvorfor hun skal gjøre det. Kanskje fordi jeg har ganske alrighte pupper, men de kommer nok til å bli slappere og styggere med årene de også. Hun har forøvrig en b-cup, og jeg synes puppene hennes er nydelige som de er. I tillegg synes jeg hun kan vente til hun er litt eldre før hun tar noe fremmed inn i kroppen sin.

Fortsett gjerne å svare, setter pris på både positive og negative opplevelser :)

Skrevet

Jeg prøve å starte en ny tråd, men har fått få tilbakemeldinger. Håper det er ok at jeg stiller spørsmålet mitt her i stedet. Tenker at noen av dere som leser dette også kan ha svar på mitt spørsmål:

Hvordan trente du etter din brystoperasjon?

Har fått beskjed av klinikken om at jeg må vente fire uker, men har også forstått at det ikke er helt svart/hvitt. Derfor ville det være flott å høre noens erfaringer med dette. Min operasjon er om 4,5 uke.

Skrevet

Hvorfor? Rett og slett fordi jeg ville ha større pupper som stod i stil til resten av kroppen. Fikk utdelt flotte hofter, men ikke pupper. I tillegg var de så ulike i størrelse at bher, bikinier og topper satt skjevt på.

Er kjempefornøyd nå tre år etter, og har ikke fått en eneste kommentar om at jeg har "uekte" pupper. Det er hva man gjør det til.

Var forresten 22 år da jeg la inn silikon.

Gjest Chanè
Skrevet

Jeg har ikke angret ett eneste sekund. Jeg føler meg fin og sexy og hot, og det er skikkelig digg. Kroppen min føles mer min. Rart å si kanskje, men det er sånn det er, jeg føler mer eierskap til den. Jeg virkelig intenst HATET puppene mine. Nå elsker jeg dem.

Jeg kunne ikke trene på åtte uker etter operasjon, men jeg ahdde jo brystløft i tillegg til innlegg. Det har mye å si både smertemessig og annet.

Skrevet

Bare så det er sagt, var ikke meningen å forbinde alle som har tatt silikon med glamourdamene. Lurte bare på om det kunne være andre grunner til at disse jentene fjernet sine, enn at de rett og slett var enorm! Så det er ikke noen her som har angret på at de valgte å legge seg under kniven?

Har en venninne som skal ta nå om et par uker, og jeg klarer rett og slett ikke forstå hvorfor hun skal gjøre det. Kanskje fordi jeg har ganske alrighte pupper, men de kommer nok til å bli slappere og styggere med årene de også. Hun har forøvrig en b-cup, og jeg synes puppene hennes er nydelige som de er. I tillegg synes jeg hun kan vente til hun er litt eldre før hun tar noe fremmed inn i kroppen sin.

Fortsett gjerne å svare, setter pris på både positive og negative opplevelser :)

Å ha enorme, unaturlige pupper som stadig får folks oppmerksomhet, dulter borti her og der, "plagsomt" å trene med, kanskje er årsak til en del smerter osv: kanskje ikke så rart at dem tar de ut. Fordi de ble for store. Ikke vet jeg om noen av de bare byttet til litt mindre. Må jo være et sjokk å gå tilbake til helt seg selv :fnise:

I tillegg har det jo vært mye snakk om pupper og størrelse i media, og kanskje 90-tallets Baywatch-puppetid er over.

Jeg angrer overhodet ikke på at jeg opererte. Tvert imot :rodmer: Jeg var helt flat.

Skrevet

Jeg prøve å starte en ny tråd, men har fått få tilbakemeldinger. Håper det er ok at jeg stiller spørsmålet mitt her i stedet. Tenker at noen av dere som leser dette også kan ha svar på mitt spørsmål:

Hvordan trente du etter din brystoperasjon?

Har fått beskjed av klinikken om at jeg må vente fire uker, men har også forstått at det ikke er helt svart/hvitt. Derfor ville det være flott å høre noens erfaringer med dette. Min operasjon er om 4,5 uke.

Jeg tror jeg venta ca en måned. Da føltes kroppen fin ut, og jeg trappet sakte opp treninga igjen. Tung styrketrening begynte jeg ikke med før kanskje 3 mnd etter, da jeg syntes kroppen skulle få litt mer tid før jeg dundret løs.

• 1 måned senere...
Gjest charella
Skrevet

Jeg tok silikon for et år siden rett og slett for jeg hadde lyst.

Dette høres veldig brutalt ut men personlig synes jeg silikon pupper er finere enn de fleste naturlig. Finnes også mislykkete silikonpupper, og det er ofte de som vi ser i media.

Elsker plastikkpuppene mine :rodmer:

21år

AnonymBruker
Skrevet

Selv om jeg har tatt silikon selv, ser jeg det som negativt at stadig flere går den veien.

Er ikke det ganske dobbelmoralistisk?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er ikke det ganske dobbelmoralistisk?

Kanskje. I utgangspunktet mener jeg at det selvsagt er opp til enhver å bestemme hva man selv vil gjøre.

Sett fra et annet perspektiv, syns jeg det er dumt at terskelen for å operere, blir lavere og at det dermed indirekte skapes et "ideal" eller press. Jeg syns det er synd å se at noen med flotte pupper likevel velger å operere. Men det har jeg jo egentlig ikke noe med, men vi er alle med og skaper samfunnet vi lever i.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...