Vimsevamse Skrevet 23. mars 2011 #1 Del Skrevet 23. mars 2011 (endret) Hvor lang tid kan man gå å tro at livet med en ny partner er perfekt helt til man oppdager at kjærlighet evt gjør blind? Selv om man kanskje innimellom i boblene prøver å gå på utsiden å se om det nettopp gjør en blind. Jeg var for et års tid siden i et 5 år langt forhold hvor jeg i det siste 1 ½ året kjempet for å ikke la rutinene ta oss, kjempet etter å se den fyren jeg lot meg sjarmere av, snakket med han om ting jeg ikke likte med han (selvfølgelig uten å forme han dit hen jeg ville, men for å være åpen og i håp om at ting kunne bli bedre når vi begge viste om problemene), jeg prøvde å finne på romantiske ting og andre ting sammen for ikke å kjede seg gjennom dagene og for å tirre fram en ny/ evt den gamle gløden. Av og til fant vi på fine ting sammen, men uansett hvor kjekt det var så klarte jeg ikke å glede meg over livet sammen med han. Følelsene svant mer og mer, helt til jeg ikke en gang klarte at han tok på meg. Han er ikke typen man snur seg etter på gaten, men personligheten og vesenet hans tok meg likevel. Når dette forsvant så forsvant min appetitt for hans utseende betraktelig også. I dag er jeg sammen med en ny, og vi har det på alle måter fint sammen. Vi har veldig like interesser (friluftsliv, fjell, bygdeliv, dyr etc) som i en eventuell framtid vil klaffe fint. Jeg er jo så klart inne i denne bobla, vi har vel vært sammen i snart et år nå. Men jeg prøver likevel å finne ut om dette er han jeg ønsker å dele livet med. Jeg er 26 år, og meget klar for å slå meg til ro. Men er samtidig redd for å gå i samme ”fella” som i det tidligere forholdet. Til en forandring så er jeg for første gang i mitt liv redd for at han jeg er sammen med på en eller annen måte skal forlate meg. (jeg tenker ikke som før; ”at skjer det så finnes det flere fisk i havet”) Jeg føler at denne gangen vil jeg virkelig ikke finne ut at det er feil, om det er ”boblen” som snakker eller om jeg er en ”desperate housewife” eller hva søren vet jeg ikke. Skal det være nødvendig å bruke så lang tid som 3 - 5 år på å finne ut at et partnerskap er feil?? I så fall vil jeg vel ende opp som en barnløs grinete kjærring.. Hadde vært veldig kjekt for meg om folk gadd å dele erfaringer Endret 23. mars 2011 av Vimsevamse Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2011 #2 Del Skrevet 23. mars 2011 Når man ser at man har samme mål i livet og like ideer om viktige ting som for eksempel barn og karriere er det et veldig godt tegn. Lik kommunikasjonsstil, livsstil og tanker om hvordan et forhold skal være er også viktig. Når disse tingene var på plass følte jeg at jeg hadde funnet prisen blant froskene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå