Gå til innhold

GALE,DUMME MANN!


nickless

Anbefalte innlegg

Enig med de fleste andre her inne, jeg skjønner fyren godt jeg. Å bli overrasket av en hund som knurrer og er agressiv, som så blir hentet av to småunger... hadde nok gjort akkurat det samme selv, og kanskje fyren ble skremt selv? Jeg har nok skremt endel unger selv opp gjennom årene, i stallen hvor jeg hadde hest syntes foreldrene det var helt greit å slippe ungene løs som om det skulle være en barnehage, og flere ganger har jeg omtrent jaget dem ut av bokser og beiter da de har gått inn til hester som ikke akkurat har vært barnevennlige. og i sånne situasjoner gidder ikke jeg være pedagogen, det får foreldene fikse selv.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest BabyBlue

Hvorfor går 6 åringer tur med en bikkje de ikke kan håndtere? Halloen...

Og til informasjon: Det er noen hunder som faktisk er i stand til å skade et menneske, og da er det nesten bedre å bli stemplet som "en gal dyreplager" enn å bli bitt til blods. Hadde en knurrende og aggresiv hund trengt meg opp i et hjørne hadde nok jeg også brukt vold for å forsvare meg.

Endret av BabyBlue
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du burde ikke ha dyr...

Unnskyld meg, men kanskje jeg ikke gjorde det helt klart. Jeg hadde ikke sparket hunden fordi hesten hadde bitt. HESTEN hadde sparket hunden i forsvar. Skjønner du?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld meg, men kanskje jeg ikke gjorde det helt klart. Jeg hadde ikke sparket hunden fordi hesten hadde bitt. HESTEN hadde sparket hunden i forsvar. Skjønner du?

Jeg skjønner, selv om det ikke var jeg som skrev at du ikke burde ha dyr.

Jeg hadde gjort akkurat det samme som deg, og synes ikke det er slemt i det heletatt!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde aldri slått eller sparket en hund som kom sånn. Har møtt mange hunder som har kommet slik, som regel er det nok med med tydelig kroppsspråk og et bestemt "stopp", "nei", "gå hjem" eller liknende.

Husker en gang da jeg var 12 år og hunden min stakk av fra meg på tur(hadde henne i bånd, men mistet det). Hun løp etter en bil, så bilisten måtte stoppe midt i en bakke. Da kom hun ut fly forbanna og skulle gi meg i ræven og både det ene og det andre - fordi hun måtte stoppe og mest sannsynlig ikke kom seg videre opp bakken(det var vinter og glatt). Skjønner godt at datteren din ble redd, med andre ord.

Minner meg forresten om denne saken: http://www.aftenposten.no/nyheter/oslo/article3097025.ece og når folk skriver i denne tråden at de ville ha slått hunden - så håper jeg de tenker over konsekvensene av det de gjør...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor går 6 åringer tur med en bikkje de ikke kan håndtere? Halloen...

Og til informasjon: Det er noen hunder som faktisk er i stand til å skade et menneske, og da er det nesten bedre å bli stemplet som "en gal dyreplager" enn å bli bitt til blods. Hadde en knurrende og aggresiv hund trengt meg opp i et hjørne hadde nok jeg også brukt vold for å forsvare meg.

Herregud, er det ingen som engang gidder lese innlegget? TS skrev klart og tydelig at "I går når en venninde av min datter skulle hjem,smatt hunden vår ut døren."

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Naenia

Herregud, er det ingen som engang gidder lese innlegget? TS skrev klart og tydelig at "I går når en venninde av min datter skulle hjem,smatt hunden vår ut døren."

Ny på KG? Skal folk plutselig lese innleggene også, nå? :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun sa faktisk at jentene gikk etter den fordi faren ikke bare kunne springe fra en mindre barn.

Da kunne vel jentene passet på yngstedattera mens faren stakk en kort tur ut for å tilbakekalle bikkja? Burde være en smal sak for han å få fatt i bikkja igjen, og så hadde situasjonen blitt annerledes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for de fleste kloke svar , det går fint med 2 og 4 bente. Kanskje kunne ting vært gjort på en annen måte,vi er en erfaring rikere. Hele familien var opprørt når episoden skjedde,men som sagt før,det hjelper å slippe ut litt damp ,og få litt rasjonelle svar tilbake. Og til slutt: mine barn går ikke tur med hunden vår alene,når han stakk ut døren,sprang min datter og venninden etter,ikke på fars oppfordring, det var impulsivt og ikke planlagt.Han dro på yngste jenta og seg selv yttertøy og var kommet ut på vei etter da de kom gråtende tilbake.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har dyttet/sparket bort større løse hunder som ypper til bråk med min hund. Jeg har en til dels hannhundagressiv Rottweiler, og jeg vet at det kan bli ufint om en løs hund knurrer han oppi trynet. Jeg har dyttet/sparket så pent og forsiktig som jeg kan for å få den andre hunden på avstand og situasjonen under kontroll. Kan hende det var noe sånt den mannen drev på med?

Forsvarer ikke direkte at han slo (særlig ikke om han SLO, hardt), men av og til må/burde man gjøre noe når slike situasjoner oppstår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg må indrømme at jeg hadde hatt full forståelse for at noen hadde sparket eller slått noen av mine hunder og de hadde kommet løpende mot en hund m/eier, selv om mine ikke hadde knurret. slike situasjoner kan være veldig skremmende. kansje ikke den beste mten å reagere på, men er man redd handler man ikke alltid fornuftig.

jeg er kjemperedd for ukjente agresive små hunder, å jeg vet ikke hva jeg hadde gjordt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis det plutselig hadde stått en ukjent og løs kamphund og knurret forran hunden min så hadde jeg nok slått/sparket den unna jeg også.. Det hadde jeg nok også gjort om det var en liten veskehund (eller en liten valp) som stod der (herre)løs og knurret til min...

...i begge situasjoner ville det vært bedre enn alternativet!!

Hvordan tror du datteren din ville ha reagert om en av hundene ble til kjøttkake rett forran øynene hennes? Jeg tror det ville vært mer traumatisk enn det dere opplevde for noen dager siden..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Emo Fisk

Jeg må innrømme at jeg skjønner mannen. En Shar Pei er en kamphund, og også en som er kjent for at du ikke helt skal stole på den når det ikke er en eier omkring (i likhet med en hel drøss andre kamphund-raser..). Hadde en kamphund komt bortover til meg og min hund, og attpåtil oppført seg aggressivt, så hadde jeg reagert på en eller annen måte. Forhåpentligvis hadde jeg ikke gjort noe aggressivt selv, men om man får litt noia i den situasjonen er det lett å gjøre dumme ting.

Jeg får inntrykk i det du skriver at fyren ble oppriktig redd, og dermed fikk en aggressiv reaksjon. Det er kanskje ikke helt greit, men veldig mange får den reaksjonen når de blir redde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde aldri slått eller sparket en hund som kom sånn. Har møtt mange hunder som har kommet slik, som regel er det nok med med tydelig kroppsspråk og et bestemt "stopp", "nei", "gå hjem" eller liknende.

Det er ikke alltid tydelig kroppsspråk og ord er nok. Jeg skulle ta hunden til broren min ut av bilen en gang og jeg hadde ikke fått lukket døren en gang før naboens hund kom løpende, og de gjøv løs på hverandre. Greit nok, de hater hverandre. Men jeg slo/sparket ikke noen av hundene da jeg hadde nok med å prøve å holde bror sin hund i båndet og trekke den bort. Heldigvis kom bror og naboen og fikk skilt de. Naboens hund hadde faktisk hopper over et 1,5 m høyt gjerde i det han så bror sin hund. Så jeg skjønner godt at mannen valgte å avverge en situasjon som kunne utartet seg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest BabyBlue

Herregud, er det ingen som engang gidder lese innlegget? TS skrev klart og tydelig at "I går når en venninde av min datter skulle hjem,smatt hunden vår ut døren."

Hadde vært litt lettere å lese slike detaljer om trådstartere flest brydde seg om korrekt bruk av komma, punktum og normal rettskriving på tiendeklassenivå, men siden det ikke er saken her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vært litt lettere å lese slike detaljer om trådstartere flest brydde seg om korrekt bruk av komma, punktum og normal rettskriving på tiendeklassenivå, men siden det ikke er saken her...

Hun skrev mer enn godt nok til å gjøre seg forstått.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...