Gå til innhold

GALE,DUMME MANN!


nickless

Anbefalte innlegg

Må ha ut litt frustrasjon og sinne her!!! I går når en venninde av min datter skulle hjem,smatt hunden vår ut døren. Venninden og min datter løp etter hunden,min mann var igjen inne med yngsta,jeg var ikke hjemme. Litt etter kommer de gråtende tilbake. Hunden vår hadde møtt en hund lenger nede i gata,og knurret på denne. Hundens herre hadde da slått vår hund,jentene tok tak i hunden vår og begynte å leie han tilbake,men han smatt løs og sprang bort til den andre hunden igjen,hvor eieren igjen tar båndet og slår hunden vår,og roper til min 6 år gammle datter at ser han hunden løs igjen,skal han slå han skikkelig ! Datteren vår er fra seg hele kvelden,liv redd for om hunden vår en gang skal komme løs å møte den fæle mannen!! Jeg er mildt sagt sjokkert over voksne menneskers hårreisende oppførsel!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Canis lupus

Nå kan det være at mannen fikk med seg noe/signaler som barna dine ikke så, eller at han hadde en hund som svarte på knurrende hunder. Kan også være at mannen hadde dyttet til hunden, eller noe så det for to små jenter så ut som slag.

Såklart, slo han hunden deres uten grunn, så er jo det forferdelig. Men for å være ærlig så kan ting fort se veldig voldsomt ut hvis det skjer ting fort eller de missforstår. Jeg unnskylder ikke mannen dersom han slo hunden, ikke tro det. :)

Håper det gikk bra med hunden, og barna dine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barn oppfatter ikke alltid det som voksne gjør, de har ikke samme logiske sans eller er like løsningsorientert. Kan hende de misoppfattet noe.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff jeg skjønner at dette var traumatisk for datteren din og den siste komentaren kunne han helt fint ha spart seg! Men ellers så er jeg langt ifra sikker på om han har gjort noe galt.. Hadde jeg hatt hund og en løs hund hadde kommet løpene bort til den og knurret, og jeg ikke var sikker på at min hund kunne vunnet en kamp, ville jeg også slått til den fremmede hunden med båndet eller en kjepp hvis jeg hadde funnet en. Og at han slo han en til gang når den slet seg igjen og løp bort til den hunden hans, vel ser ikke noe gale i det heller.

Tenk hva han må ha tenkt om hele situasjonen, her kommer en agressiv hund løpende uten bånd og de eneste som kommer etter er to 6 år gamle jenter.. Jeg skjønner godt at han ble sint og frustrert av situasjonen. Men som sagt den siste komentaren kunne han helt fint ha spart seg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slo en gang en hund med et tau fordi han begynte å bite hesten min etter bena. Jeg angrer ikke, og er sikker på at om jeg ikke hadde gjort noe, hadde hesten min blitt bitt, bikkja sparka og kunne endt opp dau. Det har noe med å avverge situasjonen, vet du. Mannen gjorde nok bare det beste, selv om kommentaren kunne han spart sg. Kan hende HAN også ble skremt og redd, og dermed plumpet ut med det han sa.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selfølgelig kan han ha oppfattet mer en jentene , min datter hadde nok kun fokuset på hunden vår. Og knurring oppfattes jo truende av både hund og eier. Men å slå hunden to ganger,og true små barn med å slå hunden,syntest jeg er bare uhørt!

Heldigvis ser det ut til at hendelsen ikke har gjort skade,men min datter vil nok alltid huske mannen som var slem med hunden,og hunden kan jo bli mer reservert ,det vil tiden fremover vise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er klart en må beskytte hunden sin,og han oppfattet vel å slå som nødvendig. Å true barna var ikke nødvendig. Han forsto vel ingenting når de to jentungene kom løpende,han visste jo ikke at pappaen var i sving med å kle på yngsta i en fart for å jogge etter. Hjalp å lufte litt frustrasjon her,å få litt tilbakemeldinger,jeg fyrer jo meg selv opp på min datters vegne og fordi jeg vet at hunden aldri har bitt før... Dører skal passes heretter...!

Endret av nickless
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn behandler man verken dyr eller barn! Hadde jeg møtt en løs hund med to små barn løpende etter den, og som mistet den igjen etter å ha fått tak i den, så ville jeg fulgt dem hjem!! Enkelte folk er helt på tryne.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn behandler man verken dyr eller barn! Hadde jeg møtt en løs hund med to små barn løpende etter den, og som mistet den igjen etter å ha fått tak i den, så ville jeg fulgt dem hjem!! Enkelte folk er helt på tryne.

Det var sånn jeg også tenkte,kunne han ikke det minste spurt om det er en voksen på vei eller hvorfor hunden er løs,og gjort ett forsøk på å hjelpe , ikke bare slå og rope og skremme opp både hund og barn!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis hunden løp knurrende mot han ser jeg ikke helt når han skulle ha tid til å stoppe opp. Men han kunne helt fint oppført seg finere mot barna. Selv om jeg tror det er fort for å bli stresset og sint i en sånn situasjon.

Hva slags hund er det egentlig snakk om?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uvanlig hund i norge :) Ikke blant de største men selv en medium størrelse hund kan være skummel hvis den kommer løpene mot deg og din hund mens den knurrer. Så selv om jeg synes mannen kunne vært hyggeligere mot barna så synes jeg ikke han var noe "slem" som slo hunden din, han gjorde det jo heller ikke uten grunn.

Men jeg er enig i det dere sier med at han burde hjelpt jentene hjem med hunden etterpå.

Jeg henviser til tråden på kjæledyr som handler om løse hunder. Og ut ifra reaksjonene der tror jeg det er ganske mange som ville reagert med å slå etter eller på andre måter prøve å skremme hunden din hvis de var i mannens situasjonen :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slo en gang en hund med et tau fordi han begynte å bite hesten min etter bena. Jeg angrer ikke, og er sikker på at om jeg ikke hadde gjort noe, hadde hesten min blitt bitt, bikkja sparka og kunne endt opp dau. Det har noe med å avverge situasjonen, vet du. Mannen gjorde nok bare det beste, selv om kommentaren kunne han spart sg. Kan hende HAN også ble skremt og redd, og dermed plumpet ut med det han sa.

Du burde ikke ha dyr...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde en hund kommet løpende knurrende mot meg og min hund, tror jeg faktisk jeg hadde plukket opp hunden min. Seriøst uklokt men det SISTE jeg ville gjort var å slå hunden! Kan til en viss grad skjønne at noen vil reagere slik men når to så små jenter kommer etter så blir saken en HELT annen!

Og sånn ellers så er jo Shar pei er helt nydelige da! :rodmer:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om en løs hund hadde kommet løpende knurrende mot min hund så hadde jeg nok også klasket til den for å få den unna.. Det kommer jo ann på hva slags hund, og hvilke signaler den sentde ut, men om den hadde vært i nærheten av å se ut som om den skulle sngripe eller var aggresiv så hadde jeg fått den unna..

Min egen hunds helse kommer forran helsa til en løs hund som kommer løpende. Det er litt kynisk, men sånn ser jeg faktisk på det, Og jeg hadde hatt forståelse for det om noen hadde handlet slik om min hund kom løs og løp knurrende og truende mot noen andres hund.

Jeg liker shar Pei en veldig godt, men siden det er så mange som er kritiske til "skumle kamphunder" så kanskje mannen hadde fått med seg at shar peien faktisk ble brukt som kamphund tidligere og ble ekstra redd? :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg synes ikke det er rart jentene ble skremt og opprørt, men det er viktig å være klar over at en slik situasjon har flere perspektiv. Da jeg var barn (11-12 og oppover) hadde vi en hund som kunne være for sterk for meg, og det hendte den kom seg løs eller trakk meg over gata om vi møtte andre hunder. Noen hundeeiere ble sinte, vår hund var stor og ganske dominant, og det var selvsagt ubehagelig for de andre. Jeg syntes det var dritkjipt å få "kjeft" av andre, gjerne voksne folk, men jeg skjønner dem faktisk ganske godt, så lenge de sa fra/reagerte innen rimelighetens grenser. Slik jeg ser det nå ville jeg også forstått det om noen hadde slått/dyttet vår store hund for å holde den fra å true/angripe deres egen hund. Men jeg forstår jo også hvorfor barnet som gikk med hunden syntes det var ubehagelig og tildels ydmykende (kan legge til at en av naboene ikke tok fem øre for å si ting rett ut og kjefte på oss mindreårige, men såvidt jeg vet aldri tok opp problemene med foreldrene våre, så voksne kan være ganske feige).

Der jeg bodde før, hadde en av naboene en enorm leonberger. Denne hunden kom byksende mot meg en dag, mens noen barn i 6-8 årsalderen sto igjen ved huset og ropte uten respons. Nå viste bikkja seg å være blid og grei, men om den hadde kommet knurrende mot meg hadde jeg antagelig sett etter en stokk å holde den unna med... og hvordan hadde ungene gjenfortalt historien da? Dette er barn som hylte opp og kjeftet om vi voksne, dyre/hestevante naboene klappet ponnien deres som sto på beite langs veien.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må jo også legge til at det ikke er forsvarlig å sende to seksåringer ut for å håndtere en middelsstor hund som i tillegg har møtt en annen hund... ikke rart hundeeieren ble frustrert når den løse hunden ikke blir hentet av noen som greier å kontrollere den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må jo også legge til at det ikke er forsvarlig å sende to seksåringer ut for å håndtere en middelsstor hund som i tillegg har møtt en annen hund... ikke rart hundeeieren ble frustrert når den løse hunden ikke blir hentet av noen som greier å kontrollere den.

Hun sa faktisk at jentene gikk etter den fordi faren ikke bare kunne springe fra en mindre barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en hund kommet løpende knurrende mot meg og min hund, tror jeg faktisk jeg hadde plukket opp hunden min. Seriøst uklokt men det SISTE jeg ville gjort var å slå hunden! Kan til en viss grad skjønne at noen vil reagere slik men når to så små jenter kommer etter så blir saken en HELT annen!

Det er sånn man reagerer rasjonelt ja - men i slike situasjoner vil man ofte reagere instinktivt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...