Gå til innhold

Hvorfor er FRIVILLIG prostitusjon dårlig?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest BettyBoop28

Det betty ikke forstår er at den mest vanlige form for prostitusjon foregår mellom bekjente på nachspieler, hvor dama knepper oppp blusen litt til og forteller hvor dårlig råd hun har for tiden.

Det der er bare bullshit. Du erf bare sur fordi du ikke får deg noe ute på byen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva interessant er det å lære om horer? Dessuten geishaene er jo dette fordi de må og de lever i et land med helt andre økonomiske forutsetninger enn her i Norge. De som velger å selge kroppen sin frivillig i norge, de behøver jo ikke å velge et slikt yrke.

Du viser gang på gang hvor korttenkt, trangsynt og fastlåst i tankegangen du er. Alle prostituerte er det fordi de "må". Jaggu, synes nesten du burde ta turen til asia og snakke med dem selv jeg, få opp øynene litt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du helt rar? Årsaken til at jeg forteller dette er fordi jeg har erfart dette her. At jenter spesielt på alkoholrus kan få de merkligste innfall.

Men du kan jo nekte så mye du vil. Årsaken til at du nekter er at du ikke kjenner til disse sidene ved menneskeheten, begjæret etter penger og begjæret etter brunst. De første gangene en jente er hore er det jo med noen hun liker godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop28

Du viser gang på gang hvor korttenkt, trangsynt og fastlåst i tankegangen du er. Alle prostituerte er det fordi de "må". Jaggu, synes nesten du burde ta turen til asia og snakke med dem selv jeg, få opp øynene litt.

Ja men detg er det som er greia. Jeg har full forståelse for de som gjør det fordi de må. Det er jo de som ikke må jeg ikke skjønner meg på? Hva er det med vettet og forstanden til disse ufordragelige ekle menneskene, Og de horene i asia gjør det IKKE frivillig.

Endret av BettyBoop28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja og bare fordi slikt var ok i oldtiden, så skal det liksom bli ok nå? En geisha er ikke en hore forresten.

Vi holder oss litt bakover i historien her, og i sin tid så var geishaer det også. Men det finnes mange måter å underholde på, og ikke alle som jobbet som geishaer hadde sex med kundene.

Fra wikis artikkel om geishaer:

In the early stages of Japanese history there were female entertainers: saburuko (serving girls) were mostly wandering girls whose families were displaced from struggles in the late 600s.[6] Some of these saburuko girls sold sexual services, while others with a better education made a living by entertaining at high-class social gatherings. After the imperial court moved the capital to Heian-kyō (Kyoto) in 794 the conditions that would form Japanese Geisha culture began to emerge, as it became the home of a beauty-obsessed elite.[6] Skilled female performers, such as Shirabyōshi dancers, thrived.

Traditional Japan embraced sexual delights (it is not a Shinto taboo) and men were not constrained to be faithful to their wives. The ideal wife was a modest mother and manager of the home, by Confucian custom love had secondary importance. For sexual enjoyment and romantic attachment, men did not go to their wives, but to courtesans. Walled-in pleasure quarters were built in the 16th century,[7] and in 1617 the shogunate designated "pleasure quarters", outside of which prostitution would be illegal,[8] and within which "yūjo" ("play women") would be classified and licensed. The highest yūjo class was the Geisha's predecessor, called "Oiran", a combination of actress and prostitute, originally playing on stages set in the dry Kamo riverbed in Kyoto. They performed erotic dances and skits, and this new art was dubbed kabuku, meaning "to be wild and outrageous". The dances were called "kabuki," and this was the beginning of kabuki theater.[8]

Endret av Mann 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja men detg er det som er greia. Jeg har full forståelse for de som gjør det fordi de må. Det er jo de som ikke må jeg ikke skjønner meg på? Hva er det med vettet og forstanden til disse ufordragelige ekle menneskene, Og de horene i asia gjør det IKKE frivillig.

Inntil det motsatte er bevist vil jeg tro at de fleste av verdens prostituerte er det fordi det er det beste alternativet deres, ikke fordi de må. Når alternativet er 10-12 timers jobb i en fabrikk o.l. for en tiendel av hva de kan tjene som prostituert på kortere tid så velger altså mange å bli prostituerte. Da er de det fordi de VIL, ikke fordi de må.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest BettyBoop28

Inntil det motsatte er bevist vil jeg tro at de fleste av verdens prostituerte er det fordi det er det beste alternativet deres, ikke fordi de må. Når alternativet er 10-12 timers jobb i en fabrikk o.l. for en tiendel av hva de kan tjene som prostituert på kortere tid så velger altså mange å bli prostituerte. Da er de det fordi de VIL, ikke fordi de må.

Ja hvor frivillig er det når valget er mellom en slik fabrikkjobb og prostitusjon? I fabrikkjobben tjener de ikke nok til å fø på barna og familiene sine, dermed har de ikke noe annet valg enn prostitusjon.

Du har et totalt annet syn på frivillighet enn det jeg har tydeligvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anuket

Hva interessant er det å lære om horer? Dessuten geishaene er jo dette fordi de må og de lever i et land med helt andre økonomiske forutsetninger enn her i Norge. De som velger å selge kroppen sin frivillig i norge, de behøver jo ikke å velge et slikt yrke.

Får følelsen av at dette er som å debattere med Steinar.. :fnise:

Du holder fast på din nedtalende holdning gjennom alt - helt greit det, men når du holder på nedtalende holdninger, mister du faktisk evnen til å se på andre sider av saken. At noen velger å selge kroppen sin frivillig har ulike grunner, det er lett tjente penger, noen liker denne formen for sex, man trives med dette, spenning etc.

Japan er er et av verdens land som kan klare å reise seg etter en katastrofe raskest, så tror nok de som blir geishaer faktisk har andre gode muligheter.

En geisha bruker 6 år på å utdanne seg, dette er da de skikkelige geishaene som synger, samtalepartnere etc. Så det er ikke bare bare.

Prostituerte er mennesker, mennesker med erfaringer, mennesker som har opplevd en del kanskje, eller bare vanlige som meg og deg med en spesiell jobb. Man kan lære mye av hverandre - men det forutsetter at man er åpen for det

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne ikke vært mer uenig.

Uansett det med prostitusjon er jo mer skummelt enn ons og. Man vet aldri hva kundene vil, og det kan jo hende at kunden er et rasshøl som mener at siden han betaler så kan han ha rett til å tvinge hora til å gjøre ting hun ikke vil, noe som til og med kan være farlig, og så kan hun liksom ikke si nei fordi han er en betalende kunde.

Man må jo ta en syk stor risiko her.

Jeg tror nok at det er akkurat like lett for en prostituert å se sine kunder an, som det er å se an den man evt skal ha en ONS med. Det forutsetter selvsagt at den prostituerte har mulighet til å velge sine kunder. Og det har jo jenter som jobber for seg selv og som gjør det frivillig.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop28

Jeg tror nok at det er akkurat like lett for en prostituert å se sine kunder an, som det er å se an den man evt skal ha en ONS med. Det forutsetter selvsagt at den prostituerte har mulighet til å velge sine kunder. Og det har jo jenter som jobber for seg selv og som gjør det frivillig.

Men ved ons kan ikke gutten kreve noe, det kan han om han betaler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja hvor frivillig er det når valget er mellom en slik fabrikkjobb og prostitusjon? I fabrikkjobben tjener de ikke nok til å fø på barna og familiene sine, dermed har de ikke noe annet valg enn prostitusjon.

Du har et totalt annet syn på frivillighet enn det jeg har tydeligvis.

Hvordan vet du at de ikke kan brødfø seg selv og sine barn med en sånn jobb? Poenget mitt er at prostitusjon fremstår som et bedre alternativ enn "vanlig jobb" for de aller fleste prostituerte også i Asia. De vektlegger altså den høye lønnen og relativt sett enkle jobben det er.

Så har du dem som faktisk må og som er ofre for for menneskehandel - men det er en helt forskjellig ting.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men ved ons kan ikke gutten kreve noe, det kan han om han betaler

Ja for prostituerte har en sånn "ikke fornøyd innen 30 min, får du penga tilbake garanti"?

Endret av Inx
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men ved ons kan ikke gutten kreve noe, det kan han om han betaler

En kan fint kreve noe når en har ONS. Det samme med betalende kunder. En kan bare gå selv om en får betalt om det blir upassende for den prosituerte. Menge som tenker på sin egen sikkerhet i et slikt yrke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest BettyBoop28

Ja for prostituerte har en sånn "ikke fornøyd innen 30 min, får du penga tilbake garanti"?

Kan jo hende en kunde som hadde punga ut en del hadde ment at det burde være sånn, og det kunne lede til at han ble forbanna og hadde gjort noe fælt mot denne hora. Det fins psykopater overalt. Så mange drap og så mye vold som skjer i verden så kan jeg ikke forstå hvorfor en slik situasjon skulle være så usannsynlig?

Endret av BettyBoop28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DET ER IKKE DET LENGER

Hva begrunner du det med?

Så vidt jeg vet er kjøp av seksuelle tjenester strengt forbudt, men salg ikke er forbudt. Så klart man ikke bryter andre lover, for eksempel skatteloven.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men ved ons kan ikke gutten kreve noe, det kan han om han betaler

Selvfølgelig kan han kreve noe. Han kan voldta jenta, hvis han er en drittsekk. Han kan tvinge henne til noe hun ikke vil, hvis han er en drittsekk. Det hele henger på om han er en drittsekk eller ikke, ikke på om han har betalt.

I begge tilfeller handler det om respekt. Og det er ikke automatisk sånn at dersom man betaler for sex, så respekterer man ikke jenta. Jeg ville ikke hatt noen vansker med å respektere en prostituert.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest BettyBoop28

Selvfølgelig kan han kreve noe. Han kan voldta jenta, hvis han er en drittsekk. Han kan tvinge henne til noe hun ikke vil, hvis han er en drittsekk. Det hele henger på om han er en drittsekk eller ikke, ikke på om han har betalt.

I begge tilfeller handler det om respekt. Og det er ikke automatisk sånn at dersom man betaler for sex, så respekterer man ikke jenta. Jeg ville ikke hatt noen vansker med å respektere en prostituert.

Jamen menn som kjøper horer er jo en spesiell type menn da. Tror de er mer tilbøyelige til vold enn andre. dette tror jeg helt seriøst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jamen menn som kjøper horer er jo en spesiell type menn da. Tror de er mer tilbøyelige til vold enn andre. dette tror jeg helt seriøst.

Noen spesiell grunn til at du tror det? Har du noe annet enn dine egne fordommer til å underbygge påstanden med?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jamen menn som kjøper horer er jo en spesiell type menn da. Tror de er mer tilbøyelige til vold enn andre. dette tror jeg helt seriøst.

Du er så trangsynt. Det finnes de som kjøper sextid i alle standarer og miljø. Bare fordi en kjøper sex, så betyr ikke det at en er en voldelig person som dreper alle som er i veien.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop28

Noen spesiell grunn til at du tror det? Har du noe annet enn dine egne fordommer til å underbygge påstanden med?

Hollywoods mest kjente horekunde Charlie sheen er rusmisbruker og er voldelig og behandler kvinner som dritt, derfor tror jeg det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...