Gjest Gjest Skrevet 23. mars 2011 #1 Del Skrevet 23. mars 2011 Du kan ikke hate deg selv, uten å elske deg selv. Du kan ikke hate et menneske, uten å elske menneske. Hat og kjærlighet er det samme, fordi den ene kan ikke leve uten den andre. Man kan ikke elske uten å hate. Tenk litt på det folkens Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kissmequick Skrevet 23. mars 2011 #2 Del Skrevet 23. mars 2011 I call bullshit. Nei, jeg må ikke hate noen for å elske dem, jeg må ikke innerst inne elske noen jeg hater. Ett brennende hat kan vekke like sterke følelser som kjærlighet, kanskje. Men for meg så er det du skriver komplett svada. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jama Skrevet 23. mars 2011 #3 Del Skrevet 23. mars 2011 har tenkt på det kjærlighet er ikke en bestemt følelse eller et bestemt sett følelser. det er et spekter bestående av alt av følelser. og derfor blir det kallt kjærlighet. ingen kan forstå kjærlighet heller. all form for for forklaring vil generalisere det som er kjærlighet. kjærlighet er hard.. den er ond.. den er god... den er lett.. den er sårbar.. den er tydelig osv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 23. mars 2011 #4 Del Skrevet 23. mars 2011 I call bullshit. Nei, jeg må ikke hate noen for å elske dem, jeg må ikke innerst inne elske noen jeg hater. Ett brennende hat kan vekke like sterke følelser som kjærlighet, kanskje. Men for meg så er det du skriver komplett svada. Mange tror at hvis de hater noen, så bryr dem seg ikke om vedkommende. Men i realiteten så er det nettopp det motsatte som skjer. Det er derfor Arbeiderpartiet fremdeles sitter i regjering f.eks, Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Heloise Skrevet 23. mars 2011 #5 Del Skrevet 23. mars 2011 Jeg hater meg selv, men har aldri elsket meg selv. Jeg kan derimot handle som om jeg elsker meg selv, har selvrespekt. Å elske og hate er ikke det samme, men begge deler er meget sterke følelser. Det er kanskje der du mistolker det til å vøre det samme, TS. De er nok ikke alltid like langt ifra hverandre, men det samme? Nei. Jeg elsker ikke de jeg hater, og jeg hater ikke de jeg elsker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MilliVanilli Skrevet 23. mars 2011 #6 Del Skrevet 23. mars 2011 Det er det dummeste jeg noen gang har lest. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Heloise Skrevet 23. mars 2011 #7 Del Skrevet 23. mars 2011 Bare jeg som er litt lei av "Bare tenk litt på dette"-gjesten? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 23. mars 2011 #8 Del Skrevet 23. mars 2011 I kjærlighetens sårbarhet, er det ikke den man elsker mest, som man har lettest for å hate? Tenk på den nærmeste familien din? Hvor mange ganger har dere ikke kranglet? Er ikke hat et tegn på at du elsker noen veldig høyt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 23. mars 2011 #9 Del Skrevet 23. mars 2011 Eg hatar ingen. Dei eg elskar, hatar eg i alle fall ikkje. Einig i at det er fullt mogleg å hate og elske nokon på same tid. Men at det er to sider av same sak, er eg ueinig i. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Heloise Skrevet 23. mars 2011 #10 Del Skrevet 23. mars 2011 Jeg elsket aldri mobberne da jeg gikk på skolen, jeg hatet de som pesten og ønsket de alle døde hver eneste dag. Der var det aldri noe kjærlighet inni bildet. Skjønner du dèt, TS? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mann Skrevet 23. mars 2011 #11 Del Skrevet 23. mars 2011 I kjærlighetens sårbarhet, er det ikke den man elsker mest, som man har lettest for å hate? Tenk på den nærmeste familien din? Hvor mange ganger har dere ikke kranglet? Er ikke hat et tegn på at du elsker noen veldig høyt? Nei, jeg byner å føle at jeg elsker dama mi så sterkt at jeg noen ganger lurer på hva som skjer med meg. Så å hate henne har jeg ikke lett for å gjøre. Skulle jeg noen gang fått grunn til å føle at jeg hatet henne ville det blitt mitt livs største sorg. Jeg tror du har forstått konseptet hat veldig dårlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest strykebrett Skrevet 23. mars 2011 #12 Del Skrevet 23. mars 2011 I kjærlighetens sårbarhet, er det ikke den man elsker mest, som man har lettest for å hate? Tenk på den nærmeste familien din? Hvor mange ganger har dere ikke kranglet? Er ikke hat et tegn på at du elsker noen veldig høyt? Nei, det er ikke det. Tror du ikke moren til et voldtatt barn hater gjerningsmannen?? Tror du en mann egentlig "elsker veldig høyt" personen som drepte hans kone? Syns det er ganske nedlatende og ikke minst idiotisk å komme med slike flåsete klisjeer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 23. mars 2011 #13 Del Skrevet 23. mars 2011 Tenk på den nærmeste familien din? Hvor mange ganger har dere ikke kranglet? Er ikke hat et tegn på at du elsker noen veldig høyt? At jeg krangler med familien min betyr at jeg bryr meg veldig mye om deres reaksjon. Det betyr ikke at jeg hater dem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FoxyFish Skrevet 23. mars 2011 #14 Del Skrevet 23. mars 2011 Jeg er absolutt ikke enig, og strekker meg faktisk såpass langt som å kalle det du kommer med ren svada. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fanteria Skrevet 23. mars 2011 #15 Del Skrevet 23. mars 2011 Jeg kan si at jeg hater en person. Den personen har ALDRI gjort meg godt. Hadde du havnet borti det samme ville du visst at noen hat ikke har noe med å elske en person. Det finnes absolutt ingen kobling. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 23. mars 2011 #16 Del Skrevet 23. mars 2011 Nei, det er ikke det. Tror du ikke moren til et voldtatt barn hater gjerningsmannen?? Tror du en mann egentlig "elsker veldig høyt" personen som drepte hans kone? Syns det er ganske nedlatende og ikke minst idiotisk å komme med slike flåsete klisjeer. Personen har misforstått selve klisjeen som er at hat og kjærlighet går hånd i hånd. Dvs at man kan bli så skuffet over en man elsker at det kan bli snudd til hat. Men det betyr ikke at hat er den samme følelsen som kjærlighet, eller at disse tingene fins tilstede på samme tid i en relasjon mellom mennesker. TS trenger å lese seg opp på filosofi og lære seg å fortå hva han/hun leser... TS: Engasjemet som springer ut av kjærlighet for en annen kan avføde sinne og frustrasjon. Dette er ikke synonymt med hat. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skvaldersjura Skrevet 23. mars 2011 #17 Del Skrevet 23. mars 2011 Jøje meg, så trøtt jeg ble nå....Har ikke du tenkt over hvor mange tråder du vil starte med ting vi har, eller ikke har tenkt over? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 23. mars 2011 #18 Del Skrevet 23. mars 2011 Du kan ikke hate deg selv, uten å elske deg selv. Du kan ikke hate et menneske, uten å elske menneske. Hat og kjærlighet er det samme, fordi den ene kan ikke leve uten den andre. Man kan ikke elske uten å hate. Tenk litt på det folkens Jeg tenker at du er ett menneske som liker at følelser river. Som liker dramatikk og store bølger. Som liker kontraster. Kanskje BDSM. Andre mennesker er roligere, og elsker på en avslappet og kjærlig måte. De trenger ikke å dytte følelser til ytterpunktene for å føle at det koker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Katten. Skrevet 23. mars 2011 #19 Del Skrevet 23. mars 2011 Jeg hater troll, men samtidig elsker jeg underholdningen de gir. Hmmmmm. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 24. mars 2011 #20 Del Skrevet 24. mars 2011 Du kan ikke hate deg selv, uten å elske deg selv. Du kan ikke hate et menneske, uten å elske menneske. Hat og kjærlighet er det samme, fordi den ene kan ikke leve uten den andre. Man kan ikke elske uten å hate. Tenk litt på det folkens Man hater ikke de man elsker.Er f.eks ingen normale foreldre som hater sine barn. Det du skriver er bare sykt.De fleste foreldre ville derimot ha hatet personer som hadde mishandlet eller truet barna deres. Virkelig hat har ingenting med kjærlighet og gjøre. Tror du forveksler lidenskapelig raseri i kjærlighetsforhold eller foreldres irritasjon over ungene når de er litt vanskelige med hat ,men dette har ingenting med reelt hat og gjøre.Jeg vet at det finnes galninger som hater og mishandler barna sine,men de foreldrene er i fåtall og hører hjemme hos satan. Mennesker som jeg hater ønsker jeg bare vondt.......en evig pine i helvete.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå