Gå til innhold

Hvordan spiser du frokost?

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Spiser havregrynsgrøt med melk og bringebærsyltetøy. Synes dette er kjempegodt og spiser det også som mellommåltid når jeg føler for det :) Helst foran pcen eller på badet om jeg har dårlig tid.

Endret av naaomi
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg spiser som regel alltid frokost alene på grunn av vekslende arbeidstider, men liker å kose meg med den uansett. Jeg lager alltid te eller kaffe, et glass melk eller juice og en god posjon havregrøt med eplemost. Jeg tenner gjerne noe lys og slenger meg i sofakroken med data eller TV. Det er kvalitetstid, det! :jepp:

Skrevet (endret)

Slenger som regel bare ihop noe da vi sjeldent står opp samtidig. Det varierer hva slags mat det blir; brød, knekkebrød, frokostblanding med oppskåren frukt og uten melk (blir jo bare heslig gjørme av det med melk på :fnise: ), yoghurt med musli, havregrøt, egg & bacon. Kommer veldig an på hva jeg gidder akkurat der og da.

Endret av Fylgja
Skrevet

:) Jeg er et seriøst frokostmenneske, som lager skikkelig frokost hver dag. Det er faktisk det første jeg tenker på når jeg våkner om morran. Smører ferdig og ordner alt jeg skal ha ved kjøkkenbenken, setter det på et brett som jeg bærer inn i stua.

Brettet mitt er fargerikt, og maten likeså. Det skal se energigivende og godt ut, det jeg spiser. Som regel er det sunne saker som fortæres. Alltid oppkuttede grønnsaker ved siden av når jeg spiser brødskiver. Noen ganger blir det havregrøt, og den nytes med "sukker"/kanel og fruktbiter/svisker. Det forekommer så og si aldri at jeg "slenger i meg noe" i fart.

Frokosten er dagens første måltid, og er for viktig (både for kropp og sjel) til å slumses med. Det hender jo at jeg synder, men jeg liker best å spise uten å bli distrahert av tv, pc el.l. Å være tilstede i alle måltider, er viktig for meg. På den måten er jeg bevisst hva jeg spiser, og mengden jeg spiser. Det har skjedd for ofte at jeg spiser "på autopilot" når jeg er oppslukt av film eller noe...og ender opp med å bli altfor mett. Jeg forsøker stadig å lære av mine feil. :)

Skrevet

Jeg spiser en eller to brødskiver mens jeg ser på God Morgen Norge.

Skrevet

Barna spiser havregryn og jeg stort sett brødskive rundt spisebordet, mens min mann står ved siden av og lager matpakker samtidig som han spiser. i helgene dekker vi på og spiser stor felles frokost sammen!

Skrevet (endret)

Spiser så og si aldri frokost. Spiser av og til frukt eller en Go'Morgen-yoghurt på kontoret når jeg kommer på jobb, eller så går jeg til lunsj klokka 11 uten mat... :sjenert: Burde bli flinkere på dette, men står allerede opp 5.45 og orker rett og slett ikke stå opp tidligere.

Jenta vår får fremdeles pupp om morgenen og frokost i barnehagen. Mannen drikker kaffe ;)

Endret av Klematis
Skrevet

Jeg setter en liten gjærdeig om kvelden til heving kjøleskapet. Jeg står opp kl halv fem og knar deigen mens jeg lytter til et stykke klassisk musikk og så steker jeg noen småbrød som jeg former som barnas forbokstaver (A, E, T og U) og et litt større brød til mannen. Så koker jeg litt stibaligrøt i ca en halv time (til meg selv). Stryker så duker og servietter og farer over første etg med moppen med litt god, oppfriskende duft på.

Så bader jeg og steller meg og vekker så barna med et smil og et vennlig ord som jeg tenkte ut mens jeg lå i karet. Vasker barna og kler på dem og så synger vi "Nå er det frokost"-sangen mens vi går i samlet flokk inn til far, som er så trøtt, stakkars. Tøyser litt med far før vi går ut på kjøkkenet lager kaffe til ham og så får et av barna lov til å bære kaffekoppen forsiktig inn til far og sette koppen på nattbordet og si "Kjære far, kaffen er klar", og da sier far "Nei, den er brun", og da er liksom dagen i gang.

Vi setter oss alle rundt bordet som jeg har dekket med frokostservise, friske blomster og bordkort som barna har laget selv. Jeg serverer hjemmelagede salater, syltetøy og posteier og så forteller vi en og en hva vi gleder oss til denne dagen og alle kommenterer muntert. Så rydder alle ivrig inn sitt servise i oppvaskmaskinen og jeg pakker ned restene i små, smarte bokser så alle får med seg litt godt til lunsj. Deretter tar jeg av duken og serviettene og legger de i vaskemaskinen og setter den på 55 grader. Alle løper så lykkelig av gårde til sine plikter, gode og mette. :hjertesmil:

• Liker 7
Skrevet

Jeg setter en liten gjærdeig om kvelden til heving kjøleskapet. Jeg står opp kl halv fem og knar deigen mens jeg lytter til et stykke klassisk musikk og så steker jeg noen småbrød som jeg former som barnas forbokstaver (A, E, T og U) og et litt større brød til mannen. Så koker jeg litt stibaligrøt i ca en halv time (til meg selv). Stryker så duker og servietter og farer over første etg med moppen med litt god, oppfriskende duft på.

Så bader jeg og steller meg og vekker så barna med et smil og et vennlig ord som jeg tenkte ut mens jeg lå i karet. Vasker barna og kler på dem og så synger vi "Nå er det frokost"-sangen mens vi går i samlet flokk inn til far, som er så trøtt, stakkars. Tøyser litt med far før vi går ut på kjøkkenet lager kaffe til ham og så får et av barna lov til å bære kaffekoppen forsiktig inn til far og sette koppen på nattbordet og si "Kjære far, kaffen er klar", og da sier far "Nei, den er brun", og da er liksom dagen i gang.

Vi setter oss alle rundt bordet som jeg har dekket med frokostservise, friske blomster og bordkort som barna har laget selv. Jeg serverer hjemmelagede salater, syltetøy og posteier og så forteller vi en og en hva vi gleder oss til denne dagen og alle kommenterer muntert. Så rydder alle ivrig inn sitt servise i oppvaskmaskinen og jeg pakker ned restene i små, smarte bokser så alle får med seg litt godt til lunsj. Deretter tar jeg av duken og serviettene og legger de i vaskemaskinen og setter den på 55 grader. Alle løper så lykkelig av gårde til sine plikter, gode og mette. :hjertesmil:

:skratte: fantastisk!

Skrevet

Jeg lager frokost til meg selv og mannen min hver morgen mens han er i dusjen. Vi veksler mellom hjemmelaget müsli (lager opp en ukesposjon hver helg), egg &bacon, havregrøt, pannekaker eller french toast. Juice & kaffe drikker vi hver morgen.

Skrevet

Spiser ikke frokost... klarer ikke å stå opp tidlig nok...

Skrevet

Spiser ikke frokost... klarer ikke å stå opp tidlig nok...

Du klarer, problemet er at du ikke gidder.

AnonymBruker
Skrevet

På hvilken måte er det dere har frokost på? Lager dere et stort og hyggelig måltid eller slenger dere bare ei brødskive i munnen?

Og hvor i huset spiser dere?

Selv er jeg alene og slenger bare to brødskiver i meg og sitter i den triste stua. Da jeg var liten så jeg på barnetreer'n mens jeg spiste. Hva gjør deres barn?

Spiser ofte havregrøt. Da spiser jeg ved kjøkkenbordet.

Skive,så blir det foran pc...æsj,skal slutte med det.

Når mannen er hjemme,så dekker vi på og spiser sammmen ved kjøkkenbordet.

Nå er vi trøtte i trynet begge to om morgenen,så det er ikke så mye selskap i noen av oss,men vi tar det igjen til lunc

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ikke noe frokostmenneske i det hele tatt. Klarer meg egentlig fint helt til lunsj.

Jeg VET jo at frokost er viktig. Ergo så blir det havrevelling (tynn havregrøt) for den kan drikkes bevisstløst foran pc'n. Plusser på med et glass juice. Unger spiser etter at jeg har gått og da er det vel enten ved kjøkkenbordet eller i stua.

Skrevet

Lavkarbo gjør at jeg må planlegge litt bedre. Jeg lager som regel eggerøre med f.eks litt pølsebiter, bacon osv. Jeg koser meg alltid med frokost, jeg er et skikkelig frokostmenneske.

MEN, det er ikke alltid jeg orker dette, og da spiser jeg enten restende av middagen fra dagen før (jeg lager alltid litt mer enn jeg klarer å spise opp for å ha til frokost/lunsj), eller til nøds spiser en Fedon-brødskive eller to, som jeg alltid har i fryseren.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Frokost MÅ jeg ha. :)

Og jeg må helst ha 20 minutter til å spise den... :gjeiper:

Jeg koser meg skikkelig hver eneste dag; med te, fersk avis og havregrøt eller brødskiver.

Stress om morran er en uting, så den minste antydning til mas fra mannlig hold blir slått hardt ned på.

:lur:

Skrevet

Står heller opp en time tidligere enn å stresse på morgenen. Verste jeg vet er morgenstress! Bruker sikkert en halvtime på frokost hver dag. Sjekker nettaviser etc. mens jeg spiser egg og bacon (helger og sene hverdager), middagsrester fra igår eller cottage cheese med frø på. Og en kaffekopp da.

Akkurat nå bor jeg ikke hjemme, så jeg har ikke internett hjemme heller, men nå bruker jeg tida om morgenen på å slappe av litt med ei bok til frokosten istedet. Synes dagene blir så mye bedre når man får dulla litt med seg selv og ha god tid :)

• Liker 1
Skrevet (endret)

Du klarer, problemet er at du ikke gidder.

jeg forsover meg hele tiden... drar på jobb siste minutt og kommer rett før arbeidsdagen begynner. Så er det kaffe, men mat får jeg først kl. 11.. Kanskje man kan si at jeg ikke gidder å spise frokost ja. jeg vet samtidig at frokost er dagens viktigste måltid, men ja ja, jeg har ikke spist frokost på mange år... middag derimot spiser jeg myyye av:) og vekten er normal den, har hatt samme vekten (57-60kg) i 11 år. (bortsett fra når jeg var gravid og når jeg en gang veidde 49 pga stress)

Endret av vivana
AnonymBruker
Skrevet

Jeg heller litt honeycorn eller corn flakes i en skål, legger i en skje med syltetøy og så litt melk. Spises som oftest ved kjøkkenbordet mens jeg sjekker kalender og planlegger dagen.

Skrevet

Jeg har en god tidsspareteknikk angående frokost: ta frokostblandinga, melk og syltetøy og smør/hell utover i ei langpanne. Så lager du trutmunn og leker støvsuger over den. Vips, ferdig fortært frokost på ca 1 minutt, noen raskere?

GENIALT!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...