Gå til innhold

Mest fruktbar før eller etter mensen?


Gjest thelife

Anbefalte innlegg

Gjest thelife

Skal ha sex uten kondom på fredag. Akkurat ferdig med

Mensen.. Skal ta angrepille dagen etter da vi begge blir avtent av kondom .. Har sluttet på p-piller. Er man mest fruktbar før eller etter mensen? Skal jeg ta risken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Håper du kjenner han godt og VET at han ikke har noen sykdommer på lillefanten sin. Jeg hadde ikke tatt sjansen. Venninnen min som har termin om 2 uker tok angrepillen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest

Man er mest fruktbar X antall dager FØR neste menstruasjon avhengig av antall dager i din syklus. Det er vanlig å ha en syklus på mellom 21 og 28 dager.

Jeg syns imidlertid det skurrer at man bruker angrepille som prevensjon, og jeg ville heller hatt full kontroll på når eggløsning fant sted hvis jeg vurderte ubeskyttet sex.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eggløsningen inntreffer ca. 7-9 dager etter siste menstruasjonsdag - altså 14-16 dager før neste forventede menstruasjon, og varer i 24 - 48 timer. Det er selvfølgelig liten sjanse for at du skal bli gravid hvis du har ubeskyttet sex på fredag (3-4 dager etter siste menstruasjonsdag), men jeg (og de fleste andre regner jeg med) vil neppe anbefale deg det, da syklusene kan være uregelmessige, og kroppen ikke alltid følger "boken" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Gjest lilly

hei :9 trenger litt hjelp 23/24 mai var det siste dag med mensen og hadde sex uten besyttelse 26 mai. hvor stor sjanse er det for meg å bli gravid???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50% sjanse for at du er gravid

50% sjanse for at du ikke er gravid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

50% sjanse for at du er gravid

50% sjanse for at du ikke er gravid

Fasinerende, med tanke på at det er ansett for 20 % sjanse for å bli gravid når en aktivt prøver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...