AnonymBruker Skrevet 22. mars 2011 #1 Del Skrevet 22. mars 2011 Alle historier har to sider, jeg vet...Spør dere han vil han nok si: hun er lite kjærlig, gir lite oppmerksomhet,lite sex og kjefter og har mye kontroll....ok.. Da skal jeg fortelle min historie, basert på de siste dagers hendelser: Forrige torsdag : han spør om det er iorden at han drar på guttekveld på fredag. Det er ok, vi har en avtale om at en kveld i helgen er vår kveld. Det har fungert. Dermed ble lørdagen automatisk vår kveld. Fredag; han drar på guttekveld. Jeg har jentekveld. Han kommer tidlig hjem, jeg har besøk. Han setter seg foran playstation og blir sittende. Jeg legger meg. Lørdag: han spør om jeg skal være hjemme i kveld. Jeg svarer ja og hadde tenkt å ta han med ut å spise og på kino. Han sier at han MÅ ordne noe på jobben i kveld. Det må gjøres i kveld pga deadline på mandag. Jeg spør da hvorfor han ikke kan gjøre det på søndagen, men det går ikke fordi kollegaen hans er bortreist på søndag. Selv mistenker jeg noe annet, nemlig at han har egne planer søndag. Det ender med at jeg blir sur og han innser fakta og blir hjemme...han sier at han skal ordne det på søndag istedenfor. Søndag: vi har morgensex, jeg hopper i dusjen og når jeg står opp finner jeg han foran lpaystation. Jeg spør om han skal ha frokost, han sier ja...jeg lager og roper på han. Han svarer at han skal spise foran playstation. Jeg ber han komme ned og spise sammen meg. Han lar meg vente tyve min, kommer, spiser fort og opp foran playstation. Jeg spør om vi kan gå tur, han vil ikke. Sier at søndager er fridagen og han vil "koble av" som han så fint sier.... Jeg spør om han kan rydde klesskapet sitt siden det er fridag, han sier ja....Inget klesskap blir ryddet. Han spiller hele dagen, klokken 18 drar han på trening. Han kommer hjem, spiser middag og rett i seng. Mandag: jobb. Han kommer hjem fra jobb i 1900 og rett foran playstation. Idag: han kommer hjem, setter seg foran playstation. Jeg blir sint og spør om han ikke kan komme ned i stua sammen meg. Vi krangler litt og etterhvert kommer han ned. Jeg spør om han ikke skal spise den middagen jeg lagde, han henter seg en maisboks!!! jeg blir sur og han henter maten, spiser to skjeer...jeg begynner å spørre han hvorfor han ikke kan vøre med meg. han sier at to timer av hans ettermiddag krever han å spille og "koble av"...jeg spør når mine to timer skal være, og han sier at jeg maser og at han ikke har spilt mye i det siste... så ender det med heftig diskusjon og han går opp og spiller... Nå: han spiller, jeg har tatt dyna og puta og lagt meg på gjesterommet....Her er det ikke koselig!!!!! Han sier at når han spiller kobler han av fra hverdagen og alle de problemene. Istad sa han faktisk at han ble så negativ og dårlig humør av å komme hjem og til mitt sure tryne....... pent sagt.... nå vet jeg ikke mine arme råd. Ja en historie har to sider, men ........ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mann Skrevet 22. mars 2011 #2 Del Skrevet 22. mars 2011 Han har tendenser til spilleavhengighet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brooke Penelope Skrevet 22. mars 2011 #3 Del Skrevet 22. mars 2011 Jeg skjønner at det er kjedelig at han alltid sitter å spiller og ikke bruker fritiden sin på deg. Men kanskje han har godt av et par timer foran playstation etter jobb? Husk at det er ikke hans jobb å underholde deg. Men selvfølgelig kan det bli altfor mye playstation-spilling! Jeg synes dere bør prate sammen (prate, ikke krangle) og inngå litt kompromisser. Fortell hverandre noe dere ønsker dere. Kanskje han ønsker å få litt fred og ro foran playstation etter jobb, så kan du gjøre noe du liker mens han spiller. Så kan du f.eks foreslå at du ønsker at dere skal gjøre mer sammen. Gi og ta. Dere kommer sikkert til å bli enige om en løsning. Det er viktig at begge parter får den tiden de trenger for seg selv når man bor med hverandre. Men det er selvfølgelig viktig at dere tar dere tid til hverandre og pleie forholdet også! Det hjelper nok hvertfall fint lite å bli sint fordi han sitter der. Da kan det fort gå dårlig om dette blir en krangel som bare fortsetter... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Illiya Skrevet 22. mars 2011 #4 Del Skrevet 22. mars 2011 Du oppfører deg som mora hans, og han inntar motstrebende rollen sin som sønn. Han har lange arbeidsdager, og når han kommer hjem, er du klar med dine krav og forventninger. Han sitter sikkert for mye foran playstation, men du er likevel for styrende i forhold til hans frihet og valg. Han har sikkert behov for å koble ut på den måten av og til, og to timer alene der daglig, er ikke noe stort krav. Du kan få dine to timer etterpå. Han må også klare å begrense seg hvis forholdet deres skal funke. Så begge må gi og få. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2011 #5 Del Skrevet 22. mars 2011 Jeg skjønner deg veldig godt! Samboern min er for tiden sykemeldt og har vært det veldig lenge nå! Eneste han gjør er å spille wow, fra morgen til kveld! Hvis jeg jobber tidlig står han gjerne ikke opp før jeg kommer hjem fra jobb og da er det rett forann pc'n for å spille så sitter han der til langt på natt. Har jeg senvakt så står han opp 10min før jeg drar også sitter han og spiller. Jeg får heller ikke hjelp med husarbeid, så jeg jobber og er husmor. Dette har pågått ganske lenge nå, og nå er det nok! Jeg har sagt en del ganger at jeg vil ha tid med han jeg også, og at jeg vil at han i det minste skal sitte sammen med meg litt i stua. Jeg har også sagt at hvis han trenger noe på butikken så kan vi dra sammen og handle(han får ikke kjøre bil for tiden), men han drar heller med kompiser.. Nå skal jeg sette ned foten og kreve at han i det minste hjelper til med husarbeidet. Forholdet vårt fungerer snart ikke mer pga spillinga hans og jeg ser at han er spilleavhengig. Han må inn på kontoen sin for å "melde i fra" at han ikke er pålogga da og da hvis jeg tvinger han med på noe. Og drar vi noe sted så er han bare ivrig etter å komme seg hjem til pc'n. Du må bare sette ned foten! Si at du ikke gidder mer, og kanskje avtale når han får spille. At f.eks. 2 timer etter jobb er greit, men da er det nok og da får han komme ned til deg eller gjøre noe annet. Og en viss tid i helgene er greit, men at han må gå med på å gjøre noe annet. Litt tid hver for seg er jo også deilig, men vi kvinner trenger gjerne litt tid med kjæresten vår også. Føle at vi er elsket og blir satt pris på. Jeg krevde faktisk at kjæresten min tok en wow og vennefri dag og bare var med meg! Han klarte det nesten, begynte med noe wow tull på laptopen mens jeg lagde middag. Ved midnatt satt han med pc'n igjen. Vi får bare begynne å stille krav TS! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Lotus Skrevet 22. mars 2011 #6 Del Skrevet 22. mars 2011 Velg dine kamper å kjempe. Når det kommer til gutter så kan du ikke få begge deler. Han kan ikke rydde i klesskapet OG støvsuge samme dag. Det er jo fridagen hans Hva gjør vi damer på våre fridager? Personlig er det husvask, komme ajour med klesvask, rydde, organisere, handle mat osv osv... Kjæresten din har nok en anelse spillavhengighet. Snakk om det på en ordentlig måte. Er ikke noe gøy å bli "satt til side"... Forstår deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Muffin Skrevet 22. mars 2011 #7 Del Skrevet 22. mars 2011 (endret) Jeg spør om han kan rydde klesskapet sitt siden det er fridag, han sier ja....Inget klesskap blir ryddet. Jeg tror faktisk også jeg ville valgt å koble av med litt Playstation hvis samboeren min skulle bestemme over når jeg skulle rydde i klesskapet mitt, eller enda verre - lage det til en frustrasjonsfaktor i forholdet Nei, seriøst. Jeg er faktisk litt som kjæresten din. Nå er ikke jeg samboer med min, men vi tilbringer enormt mye tid sammen, og dette bevirker at jeg trenger litt alenetid hvor jeg kan sitte og koble av med helt ufornuftige ting uten å tenke på alle de andre tingene jeg bør og skal og må gjøre. Det kan være alt fra å ligge i sengen og høre på musikk, til å se en TV-serie, til å sitte foran PCen og til å gå en tur - bare jeg får være litt i fred slik at jeg unngår å gå på veggen og rive av meg håret resten av dagen. Det har kjæresten min heldigvis ingen problemer med å respektere - og godt er det! Selvfølgelig er jeg alltid mentalt og fysisk til stede når vi skal spise middag eller har andre planer sammen, og jeg forstår godt at du er irritert over det - men jeg synes også du skal prøveprøveprøve å respektere hans behov for alene-og-koble-av-tid! Endret 22. mars 2011 av Muffin Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2011 #8 Del Skrevet 23. mars 2011 la meg bare korrigere en ting, han selv sier "to timer", men leser dere alt så ser dere at dette ALDRI er to timer, men gjerne hele dager og kvelder til langt på natt...to timer hadde vært greit for meg o Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2011 #9 Del Skrevet 23. mars 2011 Jeg hadde aldri godtatt at samboer bestemte at jeg skulle rydde i klesskapet. Ta en prat om spillingen. Har han behov for 2 timer med avkobling så gi ham det. Samtidig still krav på at han faktisk også må være til stede i forholdet og bruke tid på deg/dere også samt at hans del av husarbeidet blir gjort. Dersom spilling går utover sånne ting så blir det et problem. Her må dere finne en balanse som ivaretar begge to. Jeg er sånn at når jeg kommer hjem fra jobb så trenger jeg mentalt å omstille meg. Det gjør jeg ved å sette meg foran pc'n. Det trenger jeg for så å kunne vende blikket mot hjem og samboer. I tillegg så har jeg mye større behov enn samboer å være alene, surre med mitt og stillhet. Jeg nyter de gangen han er borte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå