MissStrøken Skrevet 23. mars 2011 #21 Skrevet 23. mars 2011 Og folk synes jeg er sær som ikke kan tenke meg å bo i kollektiv igjen! Hadde samme problem som deg, og det funket bare ikke i lengden. Min løsning var å få unnagjort alt av lesing o.l. på skolen (skjønner det er slitsom, men når de ikke er interessert i en løsning så må det til), og flytte ut fort som faen! I eksamenstiden var jeg "heldig", og fikk resept på sovepiller av legen, rett og slett for å klare å sove ut om natten..
Scientia Skrevet 23. mars 2011 #22 Skrevet 23. mars 2011 (endret) Det er åpenbart at han trenger å ta hensyn til deg, ellers vil det jo blant annet påvirke karakterene dine. Lite søvn i tillegg til lesing under slike omstendigheter vil garantert minske de akademisk prestasjoner. Jeg ville snakket med ham om dette. Prøvd å få innsatt regler som f.eks at volumet på tv'n må skrues ned til visse tider - under pugging, natt osv. Og, nei - Det er ikke du som er sær. Endret 23. mars 2011 av Scientia
Scientia Skrevet 23. mars 2011 #23 Skrevet 23. mars 2011 (endret) EDIT: Dobbelpost. Endret 23. mars 2011 av Scientia
Mann 42 Skrevet 23. mars 2011 #24 Skrevet 23. mars 2011 Du er ikke sær, og har rett til å forvente at det er stille om natta. Og ærlig talt: At fyren med TV ikke syns lyden blir like god med headset som med TV`n på full vreng, er da totalt likegyldig. Ditt behov for ro til å lese, og fred til å sove, er mer legitimt enn hans behov for å ha en optimal lydkvalitet mens han ser på yndlingsseriene sine. Og du HAR lov å forlange dette. Med mindre fyren er en fullblods psyko, så tror jeg at du bare skal sette foten ned og konstatere at heretter skal det være stilt om natta. OG du vil ha et ord med i laget om programmer som DU vil se. Siden dere har en nymotens TV, så er det sikkert barnesikringsprogrammer og automatisk AV på den. Hva om du tar gisler og rett og slett programmerer TV til å slå seg av ved leggetid, og nekter å endre programmeringa før HAN lover å ta på seg headset når han skal se TV om natta? Legg det inn med PIN-kode. Det kan selvsagt bli stygt, men det kan bli gøy også. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå