Gå til innhold

Hvor dypt vann tåler bilen å kjøre i?

Gjest SmurfeLurfen

Anbefalte innlegg

Gjest SmurfeLurfen

Hei!

Lurer litt på hvor dypt vann man kan kjøre i med en bil?

Hender jo at det samler seg en del vann på veien, etter mye nedbør og når det smelter. Og når bør man stoppe for å ringe etter hjelp?

Bor utpå landet, så de som eventuelt kan fikse saken, er ofte 1 times kjøring unna, hvis ikke brøytebilen er i nærheten da.

Men hvor dypt vann tåler en "vanlig" bil å kjøre i?

F.eks. en liten Subaru av denne typen: http://rpmedia.ask.com/ts?u=/wikipedia/commons/thumb/e/e6/Subaru_Justy_purple.jpg/120px-Subaru_Justy_purple.jpg

Syns å havarere, men kan jo ta lang tid å vente på hjelp og man skal jo som regel rekke jobb osv.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ikke så veldig dypt.. på min koblet elektronikken seg ut. Den kom heldigvis tilbake når den tørket. Vannet var ca 40 cm dypt. Kommer det nok vann inni motoren, kan denne bli ødelagt. Ville ikke tatt unødige sjangser!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ville nok ikke kjørt i vann dypere enn til det når opp til karosseriet. Som skylines sier så er det mest elektronikken vannet går utover med mindre du prøver å svømme med bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dess eldre bilen er, dess mer tåler den sånn sett. Min gamle kan fint kjøre ned i en halvmeter, som det ofte nå blir her jeg bor, om jeg ikke vil skufle vannet ut av veien selv. Naboens nyere bil fikk trøbbel i litt lavere vannstand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...