Gjest Embla s Skrevet 30. oktober 2003 #1 Del Skrevet 30. oktober 2003 Hvordan ville du takle rollen som forlover, hvor mye ville du engasjere deg i brylluppet? Hva anser du som din rolle? Hvis jeg skal være noens forlover vil jeg * Holde en flott (?) og morsom (?) og personlig tale i brylluppet *Gjøre de formelle tingene (skrive under og sitte med brudeparet i kirken/hos byfogden) * Invitere alle veninnene dine til utdrikningslag: mat, noe bra for bruden(spa eller strikk hopp - avhengig av hva bruden liker), vin og god stemning (men uten salg av kyss & kondomer, uten stripper og uten "gærne påfunn") * Hvis bruden ber om det, ville jeg bli med og sett på brudekjoler (men ikke for ofte, og ikke uten cafè besøk etterpå hvor vi også snakket om andre ting ) *i årene etter brylluppet ville jeg være der for begge to, jeg ville støttet og forsøkt å hjelpe i vanskelige tider. Men jeg ville ikke gått med på å snakke om brylluppet i ett sett, jeg ville ikke studere bryllups magasiner, gått på brudeshow eller gått ukentlig i brudebutikker. Jeg ville ikke orket å engasjere meg i detaljplanlegging afesten og vielsen. REtt og slett fordi slike ting ikke opptar meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pjusk Skrevet 30. oktober 2003 #2 Del Skrevet 30. oktober 2003 Enig med Embla!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midnattsol Skrevet 30. oktober 2003 #3 Del Skrevet 30. oktober 2003 Var forlover for søstra mi. Hun bor i en annen by så det var begrensa for hvor mye jeg kunne engasjere meg. Jeg laga et hefte til henne der det var en sang jeg hadde skrevet og barndomsbilder av oss to. Da jeg kom dit noen dager før selve dagen hjalp jeg til med de forberedelsene som var igjen, passa tantebarna mine når det trengtes og generalprøver selvfølgelig, måtte jo øve på hvordan ting skulle gjøres i kirka. Det var vel det. Var det lite? Kanskje jeg er en dårlig forlover i noens øyne. Men ikke i søstra mi sine øyne og det er det som teller. Bryllupet var enkelt og ikke noen overdådige greier og forberedelser flere år i forveien. Hun har vært gift før og da var det mer styr enn denne gangen og det ville hun ikke ha en gang til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 31. oktober 2003 #4 Del Skrevet 31. oktober 2003 :blunke: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 31. oktober 2003 #5 Del Skrevet 31. oktober 2003 Hvo Hvis jeg skal være noens forlover vil jeg * Holde en flott (?) og morsom (?) og personlig tale i brylluppet *Gjøre de formelle tingene (skrive under og sitte med brudeparet i kirken/hos byfogden) * Invitere alle veninnene dine til utdrikningslag: mat, noe bra for bruden(spa eller strikk hopp - avhengig av hva bruden liker), vin og god stemning (men uten salg av kyss & kondomer, uten stripper og uten "gærne påfunn") * Hvis bruden ber om det, ville jeg bli med og sett på brudekjoler (men ikke for ofte, og ikke uten cafè besøk etterpå hvor vi også snakket om andre ting ) *i årene etter brylluppet ville jeg være der for begge to, jeg ville støttet og forsøkt å hjelpe i vanskelige tider. Men jeg ville ikke gått med på å snakke om brylluppet i ett sett, jeg ville ikke studere bryllups magasiner, gått på brudeshow eller gått ukentlig i brudebutikker. Jeg ville ikke orket å engasjere meg i detaljplanlegging afesten og vielsen. REtt og slett fordi slike ting ikke opptar meg. Enig i alt! Slik ville jeg også vært! Tex: Jeg tror Pjusk spøker. Innlegget er krydret med smileys og denne , en helt uskyldig fleip. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 31. oktober 2003 #6 Del Skrevet 31. oktober 2003 Vel, jeg ser det ikke som en spøk, jeg syns rett og slett det var ukoselig. Kunne tenke meg å slenge med leppa selv, men min gode oppdragelse hindrer meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pjusk Skrevet 31. oktober 2003 #7 Del Skrevet 31. oktober 2003 :o :o :o :o :o :o :o :grine::o :o :o :o :o :o :o Nei, Tex - Mie har rett, det var bare ment som en spøk og ikke noe "spark i ansiktet". Håper du tror på meg når jeg sier det - du har jo en ganske ironisk tone selv i mange av innleggene dine. Men jeg var tydligvis klønete i min fremstilling og såret deg! Det var ikke meningen!!! La meg forklare hva jeg mente: Du er jo liksom sjefsbruden her inne. Har stålkontroll, masse forberedelser unnagjort såååå lang tid i forveien, er veldig entusiastisk og tenker tilogmed på symbolikk i datoen for når pre-invitasjonen blir sendt ut (eller noe slikt). Jeg er av den typen som sitter å skriver taler natten før begivenheter og kjøper alle julepresangene de tre siste dagene før jul. Jeg ville tenkt litt slikt: Jeg er ikke noe særlig interessert i bryllup og det som følger med av forbredelser, har jeg bra nok tale, har jeg tenkt på alle detaljer. Jeg hadde vel nesten bekymret meg for at kjolen min ikke skulle matche lysene/serviettene på bordet siden ditt bryllup er så godt planlagt. Jeg tror du er fryktelig koselig og en morsom person - det jeg mente (og som Mie sa) var at det var ment som en spøk. Jeg har ingenting i mot deg i hele tatt!!!! Jeg har slettet det forrige innlegget mitt nå! Hilsen kløna Pjusk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 31. oktober 2003 #8 Del Skrevet 31. oktober 2003 Ok, skal innrømme at jeg kanskje var litt hårsår her..... Ja jeg kan være tøff selv og tåler det aller meste men dette ble for personlig for meg. Skal innrømmes at det er litt tøft om dagen, i disse dager er det akkurat ett år siden lillesøsteren min døde, og jeg er ekstra sår. Skal slette selv, så går vi inn på Julen 2003 og baker pepperkaker sammen :klem2: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pjusk Skrevet 31. oktober 2003 #9 Del Skrevet 31. oktober 2003 Ehumm - det hjalp jo selvfølgelig ikke å slette innlegget siden det er blitt sitert fra.... :oops: :oops: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 31. oktober 2003 #10 Del Skrevet 31. oktober 2003 Joda, bare ta litt til...... :blunke: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pjusk Skrevet 31. oktober 2003 #11 Del Skrevet 31. oktober 2003 *PUH!* Bra jeg er tilgitt! OK, jeg legger alle mine prinsipper til side og baker pepperkaker i oktober! :D Har lest innleggene i moren din sin tråd om lillesøsteren din og det gjorde inntrykk på meg. Skjønner godt at ikke alle dagene er like lette!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 31. oktober 2003 #12 Del Skrevet 31. oktober 2003 Da spanderer vi ei kake på mamsen også, vi :blunke: Takk for omtanken Pjusk..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 31. oktober 2003 #13 Del Skrevet 31. oktober 2003 Jeg synes det Embla lister opp høres ut som fornuftige forventninger en kommende brud kan ha til sin folover. Noen vil selvfølgelig delta mer og noen ønsker kanskje å delta mindre. Men jeg må innrømme at noen kommende bruder har totalt urealistiske forventninger for hva forloveren skal engasjere seg i. Man skulle nesten tro at de forventer at forloveren skal være like engasjert i bryllupsforbredelsene som en selv. Men jeg har også hørt om tilfeller der forloveren føler at de blir for lite involvert. Også synes jeg det faktisk er veldig viktig at bruden takker sin forlover etter bryllupet er overstått. Riktignok er det en ære å bli valgt til å være forlover, men i det fleste tilfeller er det faktisk også en del jobb. Jennifer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Embla s Skrevet 31. oktober 2003 #14 Del Skrevet 31. oktober 2003 Hm, ja det kan sikkert også være et problem - at forloveren ønsket å delta mer henn hun fikk.. Tenker at det egenltig da er ulike grader av forlovere og at ulike bruder forventer ulike grader av engasjement mens forlovere ønsker å bidra med ulike grader selv også. Jeg har alltid tenkt at en god, gammel venn som "alltid vil være der" er den perfekte forlover, men nå tenker jeg at det kanskje er vel så viktig at tilbud og etterspørsel i "forlover-graden" stemmer for brud/forlover?! Hm, gruble gruble. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ZuZanna Skrevet 31. oktober 2003 #15 Del Skrevet 31. oktober 2003 Syns både Embla og Tex sier mye fornuftig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest pooh Skrevet 1. november 2003 #16 Del Skrevet 1. november 2003 Jeg er ikke gift eller forlovet.Men når den dagen kommer så kommer jeg ikke til å mase ned forloveren eller andre venner og familie med bare bryllups prat.For en jeg kjenner skulle vere forlover til venninden sin,men hun orket rett å slett ikke pga det var bare brylupps snakk,et par år i forveien.selv om hun gledet seg masse på hennes veine å syntes det var en ære å bli valgt så trakk hun seg.Å det ønsker jeg ikke at min forlover skal gjøre.Så det er kansje noen som har større forventninger til sin forlover,og noen forlovere som er alt for lite engasjert.en mellomting er viktig tror jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå