Gå til innhold

Venter på trollunge nr 2!

Skogstrollet

Anbefalte innlegg

Regner med det venter papirmølle i mengder ja! Takk for svar TuttaV :)

Tok bilder til julekort av bolla i går. Dvs min venninne som er fotograf gjorde :) For et prosjekt. Bolla var pottesur og måtte lokkes med kjeks og noen tilfeldige høner som vagget rundt der. Da stoppet tåreflommen akkurat nok til at det ble julekortbilder før hun startet opp igjen...

Nå er hun hos sin mimmi (min mamma) og hu mor sjølv har fri! Håper på å få gjort noe fornuftig hjemme i dag før nattevakt tross at jeg er trøtt som en dupp og har litt vondt i magen. Den magevondten bekymrer meg innimellom, men jeg hadde jo forsåvidt det samme sist og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her merkes det også at det er betydelig vanskeligere å få fine julekortbilder i år vs i fjor :P :fniser:

Du må prøve å ikke bekymre deg over de magesmertene. Du har hatt de før, de kan også representere masse positivt (livmorvoksesmerter :jepp:) og det er absolutt ingenting du kan gjøre hvis det skulle være negativt :roll: så ikke bruk masse energi på å ta sorger på forskudd ;) kos deg og gjør noe fint for deg og bolla nå som du er alene :)

:klem: god helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig svar, tusen takk TuttaV :klem: det hjalp :) har nok tenkt litt mye negativt i helga pga nattevakter og nettet er stappfullt av "info" om hvor negativt det er for gravide å jobbe natt. Jobber du netter?

Julekortbilder er et prosjekt uten sidestykke nå. Heldigvis over. Neste helg er det frihelg og vi skal sanke julestemning så det monner! Julegrantenning, nissefest og julemarked! Jeg er klar! :)

Endret av Skogstrollet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber fortsatt vakt nå :Nikke: Jeg har døgnvakt og får som regel sove om nettene, så har bare beholdt nettene hittil. Hadde kanskje stilt meg litt annerledes hvis jeg hadde våkennetter, men også der er det jo veldig individuelt hvor godt man takler nattjobbingen og døgnsnuinga! Legen jeg går til her er skikkelig anti-netter og prøvde å si at jeg ikke burde jobbe netter i det hele tatt. Jeg ble litt paff av det for synes foreløpig det går kjempefint! Syns det da er verre å ikke kunne stille opp på lik linje med alle andre. Sist jobbet jeg vel (våken)netter til sånn midt utti 2. trimester. Men sluttet da pga eksamenlesingen (hadde ikke netter i min turnus, bare sluttet å ta ekstravakter). I min venninnegjeng fra studiet har noen holdt ut med våkennetter nesten frem til termin, andre har trengt tidligere fritak. Det går veldig på hver enkelt sin form tenker jeg. Det er ikke farlig i seg selv å gå netter så lenge mor syns det går greit! Begynner man derimot å få masse kynnere, problemer med å snu døgnet osv, manglende energi resten av døgnet... da er det på tide å kutte ut.

Gleder meg til å kunne starte julefeiringen skikkelig jeg og :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for utfyllende svar TuttaV :D veldig beroligende å høre. Jeg synes det har gått greit i helga tross en heftig og travel arbeidshelg på nattestid. Fortsetter nok så lenge jeg føler det er forsvarlig :)

Her hjemme har det blitt litt light julepynting de siste dagene. Et par falske julestjerner og julekalender til Bolla :) hun er særdeles opptatt av pakker og nisser nå så ser frem til en hyggelig adventstid :D lyste av stolthet da hun bar opp en mini julestjerne og satte den i vinduskarmen på rommet sitt i dag :fnise:

Har fått begynt på nytt strikkeprosjekt. Skappelgenser til bolla. Håper på å få den ferdig fort så hun kan bruke den mest mulig før hun vokser ut av den. Har så lyst til å strikke nytt vognteppe etter det til mageboeren, men tør ikke enda. Er såvidt et kvarter på vei føler jeg .. Tida går så sakte nå!! 5 uker på onsdag.. ! Utålmodig!!

Endret av Skogstrollet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min nedstøvede dagbok! Hallo igjen!

TuttaV: jeg strikket et hvitt tykt vognteppe sist, det har bolla i bhg nå. Var fornøyd med det :) tenkte et noe tynnere denne gangen, ala mor aases babyteppe (tror det er det det heter?)

Nattesøvnen går så dårlig nå for tida! Litt kvalm og rastløs ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Kvaaaalme og oppkast velkommen! Afh! Er sykemeldt ut helga da maten ikke ønsker å forbli i magen min. Det er et prosjekt å bare gå på do, for ikke å snakke om å fungere som mamma for en 2 åring! Satser på snarlig bedring ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff... Kvalmen og utmattelsen kom også litt kastet på meg denne gangen. "Oi, hadde glemt at jeg ble så uggen!" og det å ha en 2 åring i tillegg hjelper ikke! Håper på snarlig bedring :klem: Jeg var sykmeldt 25 % i 2 uker (edit: + hadde fritak fra vakter), men etter det fungerte jeg godt igjen :Nikke:

Endret av TuttaV
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Oppdatering! Dagboka og kg generelt har det blitt litt lite av i en periode. Fikk beskjed rett før julaften at vi trolig hadde mistet. Ble sendt opp på sykehuset da legen ikke fant hjerteslag. Gyn så derimot hjerteslag,men muligens lite fosterannlegg og mindre aktivitet enn hun forventet (da i uke 8) ny ktr rett over jul viste et foster som hadde vokst og hjerteaktivitet! Legen fant da rester etter et annet foster som hadde endt i SA. Sykemeldt til 3 mnd ktr 10 januar i håp om at alt går bra med gjenværende spire. Kvalmen kommer og går enda, men bedre enn hva den var :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ktr på sykehuset i dag, lille spiren var superaktiv og så virkelig ut som en liten baby :strix: flotte hjerteslag! fikk fine bilder og kjente jeg lettet 10 kg etter alt som skjedde i jula. Da jeg kom hjem lå det brev med tilbud om fødeplass ved ABC i postkassa og innkalling til ordinær UL :)) for en bra dag!! Klar for jobb igjen på mandag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, her hadde det skjedd ting i jula! Så bra at alt er vel med den lille spiren i magen nå :strix: Krysser fingrene for at den holder seg godt over den magiske milepælen 12 uker :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk TuttaV. Krysser fingre her selv og.

Kontroll hos legen på fredag. Går sakte, men sikkert opp for oss at vi skal bli foreldre igjen! :-) fikk med meg en stor perm med blader, brosjyrer etc. Det har blitt fordøyd i helga sammen med noen store kopper te!

Har kommet i gang med mor Signes babyteppe, i brunt. For et langvarig prosjekt det skal bli.. er som å strikke med fiskesene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hallo på du! :goodbye:

Følger med litt her, jeg!

Tepper orker jeg ikke strikke, har strikket skjerf et par ganger og ble gal nok av det, så jeg er imponert over tålmodigheten din! :ler:

Jeg må ha plagg jeg ser en ende på "Nå skal jeg snart begynne på hælen/midtedelen/ermene, da er jeg jo snaaaart ferdig!" :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo Tekola! Så hyggelig at du vil titte innom! skal ikke skryte på meg for mye ift strikkeegenskapene mine. Det teppet blir vel plutselig levert ned til mor om jeg ser det blir liggende å samle støv og ikke blir ferdig :fnise:

Hadde hyggelig kaffebesøk av mine foreldre i dag. Jeg brukte opp energikvota på å lage kanelknuter. De ble så mye stiligere og luftigere enn kanelsnurrene jeg har lagd før. Husmorspoeng! :tommelopp:

I følge legen er jeg 12 uker i morgen. (Han mente termin blir 31 juli, ikke 2 aug som jeg og gyn har regnet) Blir greit å høre hva de sier på UL selv om det er en stund til. Klar for jobb igjen i morgen nå som jeg har fått bekreftet at alt er ok :) blir godt å komme i gang. Trøtt som en ulkedupp nå om dagen, har lyst til å gå å legge meg nå, men får vel prøve å få 2 åringen lagt før jeg kryper til køya :sove:

Endret av Skogstrollet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Woho, stille på rommet til frøkna. Tror faktisk hun har planer om å sove! :bolledeig: Vurderte for ca 20 min siden å putte osteskiva mi i øra i stedet for munnen... :roll: litt kg surfing så er a mor nede for telling!

Endret av Skogstrollet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så godt å komme i gang med jobb igjen! Jeg merker at jeg er pumpa nå! Men det er greit :)

var innom bauhaus på vei hjem og jammen fikk ikke jeg og gubben kjøpt veggflis og dekorflis til det nye badet. Der var det vanvittige tilbud og vi kjøpte ALT bi trengte av veggflis og dekor til 1000 kr! Nå er det bare gulvflis igjen. Nå er det håp for bad med badekar før babyen kommer! :)

Nå er sofaen inntatt, har et håp om å få med meg dokumentaren "på liv og død" som starter nuh før øyelokka ramler igjen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: nei, disse hormonene merker jeg og innimellom, spesielt ved enkelte tv-øyeblikk ja.

Gubbens spontane reaksjon etter 1 program av på liv og død : "jeg kunne aldri ha jobbet i helsevesenet jeg.. Skjønner ikke alltid at du klarer" superpower-nurse! :fnise:

Klarte å gå rett på ryggen og rase ned halve trappa her for noen dager siden. Datt jo bakover så det var jo høyst lite sannsynlig at det skulle påvirke mini på noen måte. Meen så tenker man jo litt på det allikevel så jeg testet ut UL apparatet på jobb. Jammen fant jeg ikke en liten sparkende sprellus der inne :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...