Gå til innhold

Venter på trollunge nr 2!


Skogstrollet

Anbefalte innlegg

Tutta: prøver å kjøre et slikt norsk tradisjon/eventyraktig bryllup. Vi gifter oss begge i bunad, jeg med brudekrone, alle skal ha disse eventyrfigurene, vi har eventyrsetning i ringene våre. Han har: Så levde de lykkelig.. Jeg har: Alle sine dager ;) Prøver å få ordnet hest og kjerre transport, men vi får se hvordan det går. :) Hadde dere tema av noe slag?

Nå er det straks tid for å dra avsted på helsestasjonen. 3 mnd ktr og vaksiner i dag!

Ellers håper jeg på litt rolig tid i ettermiddag, tenkte å skrive en jobbsøknad på en spennende stilling jeg fant selv om permisjonen langt i fra er over enda! :) Mannen har hatt 2 seine kvelder med overtid og skal jobbe hele helga og. offh! :kjefte: Men men, det blir det penger av.

Noen av dere som har hatt noen reaksjon på bebisene etter vaksiner? Jeg tenkte å kjøpe med paract stikkpiller i tilfelle det skulle bli feber.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nesten 6 kg og 58 cm lang! Lille tulle vår blir stor! :hjerte:

Nå er pneumokokkvaksinen og Boostrix Polio satt. Frøkna fikk virkelig sagt i fra hva hun mente om det. Sov svært godt etterpå inntil pappa'n kom hjem. Da var det lek og kos! Senere ble det mye gråting og skrik, og tydelig at hun hadde vondt på innstikksstedet om vi kom borti i forbindelse med av og påkledning. Hun hadde ikke feber, men som helsesøster og legen anbefalte var det ok at hun fikk 60 mg paracet ved ubegag. Etter litt amming, paracet og dupping ble humøret betraktelig bedre. Smil og kos ble servert tanten som kom inn døra for en liten stund siden. Lille snuppa imponerte også helsesøster i dag ved å snu seg fra mage til rygg 3 ganger!! Tok en reprise av showet for pappa'n her hjemme etterpå ;) Lille flinke jenta vår :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så artig tema! Hørtes eventyrlig ut ;)

Vi hadde ikke noe spesielt tema, vi samlet bare til storfest med god mat, nok å drikke og flotte antrekk :)

Så stor og fin jente dere har! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Ohoi! Bryllupsoppdatering: I dag har vi vært hos faren til en kamerat av mannen og plukket ut 3 musikkstykker som skal spilles i kirken. Det er følgende ;) :

Inngangsmarsj: Brudemarsj fra Førde - Jan Magne Førde. Instrument: Hardingfele og orgel.

Soliststykke: Det går mot lysere tider. Instrument: Fele og gitar.

Utgangsmarsj: Egenkomponert stykke av han som spiller fele. Instrument: Fele og orgel.

GLEDER MEG!! Må plukke ut to salmer (ene salmen er erstattet av musikkstykke) Noen forslag til salmer som ikke er ALT for preget av kristen tro?!

Jobber meg sakte og sikkert fremover med bordkort. Svar fra gjestene har kommet, fått avbud fra 9 stk. Vi blir da 54 stk (såfremt jeg regner riktig i farta her)

Lille G har hatt en slitsom ettermiddag. Vært trøtt som en supp men nekter å sove og hvertfall ikke på egenhånd i egen seng. Kun bærende av meg eller mannen. Slitsomt i lengden og særs mye sutring..! Håper dette betyr at hun skal sove svært godt til natta!

I morgen er planen å møte min mor som har fri. Siste 2 stølene til bunadsbeltet skal handles inn, jeg skal forsøke å ringe tannlegen og se om de har tid til å ta en rutinekontroll når jeg har barnevakt som kan bli med (mamma) Hater å gå til tannlegen...! :tristbla: Men greit å få det overstått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som passende sanger til temaet deres :jepp: fant dere salmer? Hvis ikke kan jeg sjekke opp hvilke vi hadde... Ikke akkurat den detaljen som jeg husker best i farten ;)

Slitsomt med sånne ettermiddager... Håper dere fikk en rolig natt og har fine dager nå :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wæææ, nå ble jeg litt bryllupsstressa her!!:) Vi sliter med å få tak i band til festen...:( Men alt ordner seg!

Usj.. Tannlegen ja.. Der skulle j også ha vært:( Må bare vente til skattepengene kommer for j frykter det blir dyrt:( As usual..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Offh! Tida flyr jo avgårde jo!!

TuttaV: Sjekk gjerne opp salmene dere hadde! Jeg tror det blir til at vi tar: Nå livner det i lunder også fant jeg en dåpssalme som er veldig kjent (jeg husker i hvertfall melodi etc) Guds barneskare eller hva enn den heter... Jess, blir nok bra! Men er ikke bestemt før møte på fredag så tar gjerne i mot forslag!

Skytte: Åssen type band tenker dere å ha? Vi setter nok bare opp et annlegg og spiller av musikk på det. Jepp, billig løsning! :gjeiper:

Lille G har begynt å få mat her hjemme. Det har resultert i litt magevondt igjen, noe jeg var forberedt på. Håper bare det da går over til 5.mai. Hun gråter seg jo sliten på kvelden så de to siste kveldene har hun sovnet 21.30 og sover til rundt 05.00 før hun får mat og sovner igjen. Hyggelig døgnrytme!

Jeg sliter med talen til mannen. Føler den ikke er ferdig.. ofh! Noen som har tips til meg? Det tar jeg gjerne i mot!

Nå er det snart klart for håndballtrening. Støl etter sist trening enda...! (og det er en uke siden :flau: )

Ønsker alle en fin kveld!! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

DA HAR JEG BLITT FRU! :strix::bryllup:

Bryllupet gikk over all forventning. Det var en helt magisk og eventyrlig stemning, ikke for stivt og pyntet, men veldig personlig og intimt. Drømmebryllupet vårt! :hjerte:

Det ble nydelig fele og gitarspill i kirka, 3 flotte salmer (No livnar det i lunder, Ingen er så trygg i fare og det skjer et under i verden)

Festen ble alldeles strålende, alle storkoste seg alldeles. Jeg fikk plassert ut alle mine eventyrtittel-bordkort med bilde som så ut til å bli tatt godt i mot. Maten var alldeles nydelig og talene krevde mange rørende tårer! :biggrin:

Lille G har plutselig oppdaget sin egen stemme her hjemme.. Hun sette i noen småhyl innimellom både av fryd og kjedsomhet! (les: da ikke gråting som ikke ville ha vært noe nytt, men små hyl som kommer et og et alene.) Kjempemessig når mor prøver å huse og samtale 6 mødre med babyer på barselgruppebesøk..! Jeg prøver å strekke tålmodigheten for lille G var FANTASTISK på lørdagen. Sov gjennom hele dåpen, var litt våken under middagen, men sovnet igjen kl 22 på kvelden i vogna i gangen og sov til vi dro hjem kl 02.00. Fikk da mat og sovnet igjen. Kunne ikke gått bedre.

Nå skal jeg straks i gang med takkekortene, har fått bildene av fotografen og jeg elsker de! :hjerte: Har og fått brukt opp en del gavekort og byttet ting vi fikk mange av. Det resulgterte i fult service og bestikket vi ønsket oss! Hurra! :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det så mye å :hoppendeglad: for!! :strix:

Gratulerer så inderlig mye! både med engledåpsbarn og ekteskapet :hjerte:

Fantastisk å høre at dere hadde en flott dag - nydelig brudepar på bildene jeg har sett :jepp:

Også så effektiv du har vært allerede! :daane: Håper dere får fortsatt fine hvetebrødsdager ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Evigheter siden jeg har vært innom her :rodme: Gratulerer så mye med overstått bryllupsdag og med dåpsbarn! :hjerte: Og så bra at dagen var vellykket og at dere er fornøyd med bildene og alt.

Håper du kommer med en liten oppdatering på hvordan dere har det snart :)

Endret av Lilywhite
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Hoi! Ca 1,5 år siden jeg var her å skrev sist. Jadda!

Dagboka har fått ny tittel, i den forbindelse blåser jeg liv i den igjen. Vi er i gang med ny prøving og venter på 2.trollungen vår! :yvonne: Er inne i PP2. EL er i dag! Har i denne perioden brukt EL tester, da syklus har vært helt på bærtur siden p-pilleslutt. klaffet ikke i PP1 som sist gang, men det var vel ikke å forvente med slikt syklusrot. IKM er da 25/10. Da er jeg faktisk på tur til varmere stryk, en uke i syden med min søster! Oh, lykke! sol og sommer! :):sol:

Håper på noen følgere gjennom ny prøverunde! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig at du vil følge med TuttaV! :) Velkommen!

EL perioden er over så jeg går å venter på første testing som skal være 25.oktober (så lenge jeg orker å holde meg helt til da..!) Satt å bladde i gamle poster fra sist gang jeg ble gravid. skrev at jeg hadde vondt nederst i magen etter EL og spesielt ut på høyre siden. Det har jeg hatt i et par dager nå så krysser fingrer og tær for at det er et positivt tegn :nigo:

Det ble bare en runde med :sengekos: denne PP. Jeg testet positivt på EL 10.10 (El skal da antakelig ha vært 11/10.) Og etter den ene runden ble jeg pottetett og ikke i form til noe mer hygge med gubben!

Jeg sitter å jobber med undervisning jeg skal ha på jobben for de andre kollegaene i morgen (alle har noe interundervisning for hverandre på tur, selvvalgt tema.9 Dvs jeg sitter egentlig mer på KG nå.... :flau: bør utnytte tida mens trollungen er i barnehagen, meeen KG og dårlig daytime tv frister for mye!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så hyggelig med en følger til! Velkommen miaw!

Jeg nyter strandlivet på Rhodos om dagen. Det er helt allright! :)

har tatt to stk test, en i går og en i dag. 11 og 12 dpo. Blendahvite :( blir nok en ny i morgen og 14 dpo, men kjenner jeg begynner å bli litt negativ.

Endret av Skogstrollet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Når er første mensdag ventet?

Min svigerinne testet blendahvitt frem til 5 dager etter ventet mens. Har nå ei skjønn lita niese :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IKM er 25 okt. Åh så godt å høre sånne historier! Takk TuttaV. Gir ikke opp denne PP riktig enda :) hadde en del menslignende magevondt sist og før IKM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der kom TR :(( mengder, ikke tvil om at denne PP ikke gikk veien :( bare å forberede seg på PP3.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...